تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹

بررسی کوتاه ب ام و سری 8؛ با لوکس ترین کانورتیبل مونیخی در آغوش باد

در اینجا با یک ب ام و سری 8 کانورتیبل مواجه هستیم که دومین محصول از این خانواده محسوب می‌شود؛ یک نسخه چهار درب گرن کوپه نیز اواخر امسال به دو برادر کنونی خود خواهد پیوست.
بررسی کوتاه ب ام و سری 8؛ با لوکس ترین کانورتیبل مونیخی در آغوش باد
 
اقتصاد ۲۴ -مرسدس S کلاس کابریولت، بنتلی کانتیننتال gt رودستر و آستون مارتین DB11 ولانته مهمترین رقبای این ورزشکار آلمانی محسوب می‎شوند.
بیشتر بخوانید:مرسدس AMG G63 با کابین چوبی کارلکس دیزاین رونمایی شد
داخل کابین با یک اهرم تعویض دنده خاص شیشه‌ای روبرو خواهید شد که در نسخه کوپه وچود ندارد. همچنین یک دکمه‎ی مشکی رنگ براق نیز سقف خودرو را طی مدت زمان 15 ثانیه در حداکثر سرعت 50 کیلومتر بر ساعت جمع می‎کند.

بررسی کوتاه ب ام و سری 8؛ با لوکس ترین کانورتیبل مونیخی در آغوش باد
مواردی نظیر: استحکام بخشی به ستون‎های A، استفاده از استرات بارهای جدید و دو عدد میل تعادل باعث شده تا وزن خودرو در حدود 125 کیلوگرم نسبت به نسخه کوپه افزایش داشته باشد. با این حساب وزن M850i xDrive از 2087 کیلوگرم فراتر خواهد رفت که نسبتا زیاد به نظر می‎رسد.

افزایش وزن نسخه کوپه ما را کنجکاو کرد که بدانیم شرکت سازنده در بحث پیشرانه چه تغییراتی ایجاد نموده است اما متاسفانه هیچ تفاوتی در پیشرانه‌های نسخه کوپه با مدل کانورتیبل مشاهده نمی‎شود.

بررسی کوتاه ب ام و سری 8؛ با لوکس ترین کانورتیبل مونیخی در آغوش باد
پیشرانه V8 به حجم 4.4 لیتر با قدرت 523 اسب بخار و 750 نیوتن متر گشتاور به عنوان قدرتمندترین نسخه‎ی حال حاضر، مشغول تامین قوای محرکه سری 8 است.

در مدل 840d نیز یک پیشرانه 3 لیتری 6 سیلندر با قدرت 320 اسب‎بخار 680 نیوتن متر گشتاور انجام وظیفه می‎نماید. در نسخه M8 که اواخر امسال به بازار ارائه می‎شود نیز از یک پیشرانه ۶۲۵ اسب بخاری بهره برده خواهد شد.

بررسی کوتاه ب ام و سری 8؛ با لوکس ترین کانورتیبل مونیخی در آغوش باد
در داخل کابین تفاوت چندانی با نسخه کوپه مشاهده نمی‎شود جز اینکه کلی آسمان بالای سرتان دارید و به جای فیبر کربن و تزئینات فولادی از پارچه‌های عایق چندلایه استفاده شده است.

سامانه چهارچرخ محرک و امکانات جانبی آن به صورت استاندارد در این خودرو یافت می‎شوند. پشت سری مجهز به گرمکن همراه با صندوق بار 340 لیتری نیز جذابیت این خودرو را برای گشت و گذار افزایش می‎دهد.

بررسی کوتاه ب ام و سری 8؛ با لوکس ترین کانورتیبل مونیخی در آغوش باد
حین رانندگی اگر به نور خورشید آلرژی نداشته باشید، مورد منفی دیگری شما را آزار نخواهد داد؛ اینجا خبری از لرزش، ارتعاش، سر و صدا و غیره نیست.

حین عبور از پیچ‎ها و دست اندازها، سری 8 کانورتیبل بسیار خوب عمل نموده و با اقتدار انواع مسیرها را پشت سر می گذارد. این خودرو جاده‏‎های پر پیچ و خم کوهستانی را با سرعت و ظرافت طی می‎کند و اصطلاحا اجازه نمی‎دهد آب در دل سرنشینان تکان بخورد.

البته طبیعتا نباید انتظار عملکرد مکلارن رودستر یا پورشه 911 کابریو را از این باواریایی داشته باشیم اما در کلاس خودش شاید نتوان خودرویی با قابلیت و عملکرد ظریف سری 8 کانورتیبل یافت.

این خودرو اگرچه ذره‌ای سنگین و حجیم به نظر می‎رسد اما از نظر قابلیت‎های دینامیک رانندگی، در سطح بسیار بالایی قرار داشته و نمی‌توان ایرادی بر آن وارد دانست.

بررسی کوتاه ب ام و سری 8؛ با لوکس ترین کانورتیبل مونیخی در آغوش باد
فرمان‎پذیری خودرو نیز گرچه حالتی ارتجاعی دارد اما یکنواخت، سریع و دقیق عمل می‎کند؛ البته سامانه فرمان‎ چرخ های عقب چندان بدون اشکال نیست.

در حالت‎های اسپرت و اسپرت پلاس نیز میزان مقاومت فرمان افزایش یافته و دقت عملکرد آن بیشتر خواهد شد. واکنش‎های میان فرمان و لاستیک‎ها بسیار دقیق بوده و میزان دقت آن در حد لمس غربیلک فرمان با یک انگشت خواهد بود.

سیستم تعلیق خودرو بسیار خوب عمل کرده و هیچگاه شما را غافلگیر نمی‎سازد، حتی در سرعت‎های بالا!

بررسی کوتاه ب ام و سری 8؛ با لوکس ترین کانورتیبل مونیخی در آغوش باد
به طور کلی شخصیت سری 8 کانورتیبل با وجود روح سرزنده و عملکرد فوق‎العاده مهیج پیشرانه، خونسرد و پایدار احساس می‌شود. این خودرو در سرعت‎های زیاد بسیار بانشاط عمل نموده و در عین حال چسبندگی بالایی را فراهم می‎کند.

ب ام و سری 8 کانورتیبل مجهز به پیشرانه 523 اسب بخاری قادر است ظرف مدت 3.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که حدود 0.2 ثانیه نسبت به نسخه کوپه آهسته‎تر است. این میزان تفاوت شتاب از پشت فرمان به هیچ وجه قابل ادراک نخواهد بود.

بررسی کوتاه ب ام و سری 8؛ با لوکس ترین کانورتیبل مونیخی در آغوش باد
گیربکس 8 سرعته خودکار ZF با تیونینگ ب ام و بسیار سریع، دقیق و نرم دنده‎ها را تعویض می‎نماید. غرش پیشرانه نیز در هر دو حالت اسپرت و نرمال زیبا و بسیار گوش نواز است.

با وجود آن که سری 8 کانورتیبل از نظر ارگونومی، موقعیت صندلی‎ها و عملکرد سیستم اطلاعات سرگرمی بسیار خوب و قوی ظاهر شده اما یک نکته منفی در اینجا به ذهن خطور می‎کند و آن اینکه شمایل کلی کابین چندان هم‎تراز یک خودروی 121هزار دلاری نیست چرا که کابین سری7 بسیار شکیل‎تر و سطح بالاتر از این مدل به نظر می‎رسد.

بررسی کوتاه ب ام و سری 8؛ با لوکس ترین کانورتیبل مونیخی در آغوش باد

در پایان بایستی عرض کنیم که اگر به دنبال یک خودروی کانورتیبل با کابین بسیار شیک و سطح بالا هستید، باید بدانید که سری 8 کانورتیبل نمی‎تواند نیاز شما را تامین کند؛
اما اگر دینامیک رانندگی فوق‎العاده و عملکرد فنی سطح بالا را در نظر دارید، این ب ام و مختص شما ساخته شده است. به جرات می‌توان گفت هیچ خودرویی در این کلاس از نظر فنی به پای سری 8 کانورتیبل نمی‎رسد.
 
 
منبع: دیجیاتو
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

خبر بد برای استقلال پیش از بازی با پاختاکور

عکس/ ژست عاشقانه زن و شوهر ایرانی عهد قاجار

ارزان‌ترین سواری داخلی؛ ۴۴۵ میلیون + جدول

تصویری از مرداب زیبای بندرانزلی در دوره قاجار

فرماندار بندر انزلی برکنار شد

فیلم/ شدت تخریب زیاد حمله بامدادی اسرائیل به محله البساطه بیروت

کاری که مهدی تارتار با تراکتوری‌ها کرد

عکس/ تفریحات لاکچری مهدی قایدی در کوه‌های آلپ

بند جنجالی در قرارداد اوستون اورونوف با پرسپولیس

فیلم/ ورود سامانۀ بارشیِ جدید به کشور از فرداشب

عکس/ نمایی از بازار شهر رشت در دوران قاجار

عکس/ توییت لاریجانی درباره برجام جدید

ورود رئیس جمهور به پرونده علیرضا بیرانوند

نفت برنت افزایشی شد

چرا مولدسازی دارایی‌های دولت به بن بست خورده است؟

افزایش ۳۸ درصدی تعرفه برق خانگی از ابتدای پاییز

عکس/مجید اسکندری،کسلر سریال «پایتخت» در ۵۲ سالگی

قیمت حباب سکه بزرگ شد

عکس/ جنیفر لوپز عاشق محافظش شد!

مشخصات پهپاد ایرواستار؛ پهپاد همه فن حریف اسرائیلی

هزینه اجاره خانه کم متراژ از هفت حوض تا تهرانپارس + جدول

عکس/ اولین تصاویر هانیه توسلی بعد از رفع ممنوع‌الکاری

هشدار علی ربیعی درباره بحران نفوذ

ماجرای گروگانگیری ۵۰ هزار دلاری افغان‌ها در تهران

دلار تغییر کانال می‌دهد؟

تلویزیون ایران غوطه‌ور در بحران اعتماد و ناکارآمدی/ ۱۴۰۰ ساعت برنامه روزانه برای کدام مخاطب؟/ کیسه پر صداوسیما از بودجه و دستان خالی در برابر مخاطبان

پیش شرط برای سبزپوشی بورس در آذرماه سال ۱۴۰۳

پردرآمدترمدترین مشاغلی که می توان با لپ‌تاپ داشت

راهکار یک نماینده مجلس برای جبران کسری بودجه

مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد افزایش می‌یابد؟

اجرای قصاص همسر معاون شهردار و همدستش

قیمت طلا به پرواز در آمد

چشم‌انداز بودجه ۱۴۰۴؛ هدفگذاری رشد اقتصادی حدود ۴درصد و تورم۳۰درصد

طرح کلینیک ترک بی‌حجابی با هدف جنگ روانی

ترخیص برنج‌های دپوشده از گمرکات کشور

این سه عامل بازار دلار را گرم کردند

حریف پرسپولیس همچنان در بحران

فیلم/ همتى؛ مناطق آزاد را به دوران اوج خود می‌رسانیم

خرید خانه در تهران سخت‌تر از خرید خانه در نیویورک!

وراث منتظر واریزی سود سهام عدالت باشند

مهاجرت یک چهارم استادان دانشگاه؛ خروج ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه انسانی از کشور

یک نماینده مجلس: بورس کالا، بهترین بازار برای عرضه خودرو است

طرح ۲ فوریتی مجلس برای حذف حق ماموریت دلاری

بی‌بی و گالانت و نکاتی درباره حکم دادگاه لاهه

عادل فردوسی پور: به صدا و سیما برنمی‌گردم

درخشش مجدد طلای جهانی

محرک ایران برای تغییر دکترین هسته‌ای؛ چرا تهران در مسیر افزایش توان بازدارندگی است؟

حضور پزشکیان در وزارت ورزش و جوانان

پیدا و پنهان تحرکات اروپا در خلیج فارس؛ رقص موزون عربستان و امارات با غرب روی میادین نفت و گاز

فاصله قیمت دلار نیمایی و آزاد کم شد