تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۵۷ نظر
عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی در گفتگو با اقتصاد ۲۴:

حداقل حقوق مستمری‌‌بگیران تامین اجتماعی کمتر از 2 میلیون و 800 نخواهد بود/ همسان‌سازی حقوق به کمک دولت نیاز دارد

افزایش مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی تابع افزایش دستمزدهای سالانه است و در نهایت باید به تصویب هیات دولت برسد؛ افتادن این اتفاق حتمی است و در نهایت مابه التفاوت مربوط به افزایش مستمری‌های پرداخت شده نیز پرداخت می‌شود.
حداقل حقوق مستمری‌‌بگیران 
 
اقتصاد۲۴- «دلیلی برای نگرانی وجود ندارد؛ به دلیل ساختار حقوقی – اداری، پرداخت مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی همیشه با وقفه‌ای زمانی صورت گرفته است و این بار نیز چنین است و  مستمری بگیران مطمئن باشند که عن‌قریب تکلیف افزایش مستمری‌های سال ۹۹ بیمه شدگان این سازمان روشن خواهد شد».
 
این صحبت‌های اولیا علی بیگی، عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی در گفتگو با اقتصاد۲۴ را می‌توان پاسخی دلگرم کننده برای جامعه بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی دانست که تعدادشان این روز‌ها متجاوز از پنج میلیون نفر است.
 
علی بیگی در توضیح مقصود، مستنداتی از مواد قانونی را ارئه می‌کند که ترتیب رعایتشان باعث می‌شود همیشه پرونده افزایش مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی با تاخیر بعضا چند ماهه بسته شود: طبق ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، مبلغ حداقل مستمری پرداختی این سازمان نباید از مبلغ حداقل دستمزد ماهانه کمتر باشد؛ بنابراین با توجه به اینکه پرونده افزایش دستمزد‌ها به تازگی در شورای عالی کار بسته شده است ما نیز افزایش مستمری‌های سازمان در سال جدید را در دستور کار قرار داده‌ایم؛ از طرف دیگر طبق ماده ۱۱۱ از همین قانون مبلغ مستمری‌ها باید طوری باشد که بتواند جوابگوی حداقل هزینه‌های زندگی یک خانوار بازنشسته باشد و برای همین کمی طول می‌کشد تا مجموعه کارشناسان سازمان با بررسی جوانب مختلف به برآورد مشخصی از خط فقر احتمالی جامعه بازنشستگان برسند و در نهایت بعد از اینکه مبالغ تعیین شده به ترتیب در سطوح مختلف سازمان تایید شد و مورد موافقت نهایی هیات مدیره قرار گرفت برای تصویب قانونی به صحن هیات دولت فرستاده خواهد شد و درست از همین جا به بعد است که اجرای آن جنبه قانونی دارد و باید مبنای محاسبه مستمری‌ها شود.

به گزارش اقتصاد۲۴، حداقل دستمزد اعلام شده برای سال 99 دو میلیون و 800 هزار تومان مصوب و ابلاغ شده است.
 
 
مستمری‌ بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش می‌یابد/ برای همسان سازی جای پای دولت در میان است

افزایش مستمری‌ها قطعی است

از قرار معلوم همزمان شدن اعلان میزان افزایش مستمری‌های بازنشستگان کشوری و لشگری اقدامی دور از انتظار نیست، هرچه باشد این موضوعی است که استارت آن با شروع بررسی لایحه بودجه آغاز می‌شود و این درحالی است که بحث و بررسی بر سر میزان افزایش دستمزد کارگران اتفاقی است که همیشه با چند ماه تاخیر واقع می شود.
 
از آنجایی که هنوز چند روز بیشتر از ابلاغ قطعی مصوبه افزایش دستمزد‌های سال ۹۹ نگذشته است با توضیحات این عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی می‌توان چنین نتیجه گرفت که حساب و کتاب کارشناسان سازمان تامین اجتماعی برای افزایش مستمری‌های سال ۹۹ هنوز اقدامی در دست انجام است و کمی زمان خواهد برد تا پس از تصویب نهایی هیات دولت، این محاسبات مبنای پرداختی‌های جدید سازمان تلقی قرار گیرند.
 
علی بیگی که همزمان با عضویت در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی در هیات مدیره یکی از نهاد‌های فراگیر صنفی کارگری (کانون عالی شورا‌های اسلامی کار کشور) نیز عهده دار مسئولیت است برای روشن‌تر شدن این قضیه چنین توضیح می‌دهد: تشریفات قانونی ابلاغ افزایش حداقل مستمری‌ها شباهت کوچکی با افزایش حق مسکن کارگری دارد؛ همانقدر که سازمان تامین اجتماعی دارای استقلال مالی و اداری از دولت است، مبنای مصوبات شورای عالی کار نیز توافق اعضای آن است، اما به صورت مشخص قانون تکلیف کرده است که استثنا هر دو مصوبه‌ افزایش مستمری‌ها بازنشستگان تامین اجتماعی و افزایش حق مسکن باید از کانال هیات دولت برای اجرا ابلاغ شوند.
 
اما در این روز‌ها که سایه سنگین کرونا چرخ اقتصاد کشور را له و لورده کرده است و گذران امور جاری بیشتر خانوار‌های خانه نشین شده به استفاده از ذخیره اندوخته‌های نسبتا ناچیز محدود شده است؛ به تاخیر افتادن پرونده افزایش مستمر‌ی‌های سال ۹۹ سازمان تامین اجتماعی شاید طولانی‌تر از هر زمان دیگری به نظر برسد به ویژه آنکه طبق اظهارات رسمی مسئولان سازمان تامین اجتماعی دستکم ۶۰ درصد از جمعیت حدودا پنج میلیون نفری مستمری بگیران این سازمان در گروه حداقل بگیران و زیر حداقل بگیران قرار دارند؛ عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی در مواجهه با این نگرانی منطقی چنین پاسخ می‌دهد: این روز‌ها از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است که شاید نظیر آن سابقه نداشته باشد؛ قطعا این ایام هم سپری خواهد شد و امیدواریم که این اتفاق هرچه زودتر بیفتد و آنچه تاکنون رخ داده دیگر تکرار نشود. برای جامعه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی قطعا فشار این مشکلات شدیدتر است، اما مطلبی هست که شاید خیلی‌ها آن را بدانند و باید تنها آن را محض یادآوری بازگو کرد؛ در فاصله‌ای که از آغاز سال جدید تا بسته شدن پرونده افزایش مستمری‌ها به وجود می‌آید تمامی مبالغ پرداخت شده به خانوار‌های با‌زنشسته به نرخ سال قبل بوده و جنبه علی الحسابی خواهند داشت؛ پس با روشن شدن تکلیف افزایش مستمری‌ها، مابه التفاوت مبالغ پیشتر پرداخت شده از سوی سازمان پرداخت می‌شود، در نهایت اینکه انتظار جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی برای افزایش مستمری‌های سال ۹۹ محال است فراتر از اردیبهشت و خرداد برود و مطمئن باشند که خیلی زود این مسئله روشن خواهد شد.

همسان سازی به کمک دولت نیاز دارد

بازنشستگان تامین اجتماعی این روز‌ها غیر از چشم انتظاری برای افزایش مستمری‌ها نگران سرنوشت سهم خود از اعتبارات ۱۰ هزار میلیارد تومانی هستند که دولت برای همسان سازی مستمری‌های بازنشستگان صندوق‌های کشوری و لشگری در نظر گرفته است. علی بیگی با محق دانستن این توقع چنین توضیح می‌دهد: دولت باید برای همسان سازی مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی منابع پایدار و روشنی در نظر بگیرد. پشتوانه تمامی چنین طرح‌هایی به بودجه و درآمد‌های دولتی است. همانقدر که بازنشستگان کشوری و لشکری مستحق این مزیت هستند کارگران بازنشسته نیز استحقاق دریافت چنین افزایش درآمدی را دارند، اما نباید دولت در خصوص گروه اخیر از خود سلب مسئولیت کند؛ در ادوار گذشته هربار که دولت‌ها خود را مستحق کمک می‌دیدند به تشخیص خود از منابع سازمان تامین اجتماعی برای تامین مخارجشان استفاده کرده اند و حالا هم نوبت آن است که منابعی را برای همسان سازی مستمری بازنشستگان این سازمان اختصاص دهند.
وی صحبت‌های خود را اینطور ادامه می‌دهد: سازمان تامین اجتماعی مدت‌هاست که وضع خوبی ندارد؛ به دلیل مشکلات اقتصادی منابع این سازمان به شدت از مصارف آن عقب مانده است؛ زمانی بار مالی ناشی از اجرای طرح تحول سلامت باعث شد تا صندوق درمانی این سازمان از منابع دیگر بخش‌ها استقراض کند؛ تحریم‌های اقتصادی باعث شده اند تا بخش تولید نتواند به همه تعهدات خود در قبال سازمان عمل کند و حالا بحران عالم‌گیر کرونا فشار مالی بر سازمان تامین اجتماعی را چند برابر کرده است. بیشتر کسانی که تا چند ماه پیش بیمه پرداز و تامین کننده منابع سازمان بودند حالا برای دریافت مقرری بیمه بیکاری و تسهیلات حمایتی دولت نام نویسی کرده اند و تازه در این کش و قوس‌ها صحبت از آن است که برای اقتصاد کشور باید این سازمان با بنگاه داری خداحافظی کند. همه این‌ها به معنی محدودیت‌های بیشتر برای فعالیت‌های مالی سازمان تامین اجتماعی است. منطقی نیست که از سازمان بخواهیم تا پول فروش بنگاه هایش را صرف مثلا همسان سازی کند بعید است که حتی بازنشستگان مطلع هم از این کار استقبال کنند و اینجا جایی است که پای مسئولیت دولت در میان است.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۱
ناشناس
3
5
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
باسلام سازمان بهتر است بجای فروش سهام شستا پیگیر طلب حق وحقوق خود از دولت باشد که چندین برابر فروش سهام میباشد
محمد
0
5
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
دولت محترم لطفا بدهی خود را که بالغ بر170هزار میلیارد است به تامین اجتماعی بپردازید..به خدا اگر طلبکار شما یک شرکت خصوصی یا کشور خارجی بود تا حالا پرداخته بودید! به ما بازنشستگان تامین اجتماعی رحم کنید! به خدا ماهم باید در این شرایط گرانی زندگی کنیم! چرا تبعیض قائل می شوید؟ اگر این بدهی خود را بپردازید می توان طرح همسان سازی را به سرعت اجراء کرد.ما که از شما پولی نخواستیم! شما بزرگواری کنید و بدهی خود را بپردازید.امسال10هزار میلیارد تومان برای بازنشسته لشکری و کشوری گذاشتید آن هم از پول بیت المال! نوش جانشان! لطفا به فکر ماهم باشیم ما از بیت المال چیزی نمی خواهیم لطفا بدهی خود را پرداخت کنید! به خدا که هیچ طلبکاری اینقدر به بدهکارش التماس نکرده است!!!
ناشناس
0
13
سه‌شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
◀️ تورم ایجاد شده در مایحتاج عمومی و عدم نظارت شدید بر بازار در دوران پسا کرونا فشار بسیار زیادی را به اقشار آسیب پذیر و محروم جامعه وارد آورده است.

⏪ افزایش قیمت ارزاق و مایحتاج مورد نیاز عموم از ماسک و الکل گرفته تا برنج، گوشت قرمز، عدس، لپه، لوبیا و غیره تحت تاثیر دو عامل مهم هیجان خرید و جولان دلالان و محتکران در بازار می باشد.

⏹️ در حال حاضر فاشیسم اقتصادی ایجاد شده از سوی دلالان و محتکران سیلی جبران ناپذیری بر پیکره گفتمان انقلابی، امید و اعتماد به سیستم و ساختار سیاسی می باشد که بایستی در اسرع وقت به جای تسکین و پاک کردن صورت مساله نسبت به حل آن اقدام گردد.

*امضاء فخرالدوله*
بی نام
0
4
سه‌شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
باسلام قسمتون میدم حقوق مستمری بگیران وبازنشستگان تامین اجتماعی رو هم به کف حقوق ۲۸۰۰۰۰۰تومان وبعدازان همسان سازی کنید تواین وضعیت حقوق زیر ۵تومن یعنی مرگ. مسئولین توجه کنید اون دنیایی هم هست باید جوابگو باشید
ناشناس
کم التماس کنید مشتها گره کنید
کارافتاده تامین اجتماعی
7
23
چهارشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
ناز شصت دولت محترم که از اموال سازمان تامین اجتماعی که حق ماست میدهد برای حقوق و همسان سازی کشوری و لشگری چقدر التماس کنیم چرا به داد ما نمی رسید مگر چیز دیگری خواستیم که حق خودمان هست خواهش میکنیم که دولت محترم بدهی خودرا به سازمان بدهد تا تکلیف ما معلوم شود درصورتیکه رهبر عزیزمان جناب آقای خامنه ای فرمودن که اموال سازمان تامین اجتماعی حق الناس هست
ناشناس
1
8
شنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
مستمری بگیر با بازنشسته فرق میکنه؟
ناشناس
1
5
يکشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام. تورو خدا حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران رو بالا ببرید .خواهش میکنم به داد ما برسید واقعا داریم زجر می کشیم. خواهش میکنم رسیدگی کنید بیشتر مواقع پول نون نداریم. تو رو خدا رسیدگی کنید بزرگواری کنید ممنون میشم از لطف شما اگه به داد ما برسید.
ناشناس
این دولت چون یک مشت ادمهای علاف در اداره جات استخدام کرده ویک عمر علاف بودن وسر بار هزینه دولت بودن و اون کسای که دور میز گفتگو مینشیند وبرای حقوق مردم تصمیم میگسرند یک عده علاف درعلاف هستند وبرای علافان تصمیم میگرند نه برای کارگران زحمتکش وتهی دست .
ناشناس
1
6
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام لطفا یه نظریی به مستمری بگیران تامین اجتماعی کنید خیلی در مضیقه هستن .ناشناس
ناشناس
3
8
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
همسر بازمانده فوت شده با یک فرزند هستم و حقوق هفت روز 346000 هزار تومان. مسئولین اینه وجدان اسلامیتون اون وقت میفرمائید دولت طرفدار قشر ضعیفه. متاسفم واسه خود و امثال خودم که در این مملکت زندگی می کنیم
ناشناس
1
8
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
رییس و روسا بدانید مستمربگیران هم خدایی دارند پس به فکرشان باشید و آخرت خود را پر بار کنید
ناشناس
1
8
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام به خدا ما مستمری بگیران خیلی بدبختی می کشیم با حقوق کم نمیشه زندگی کرد چه برسه به خونه و ماشین
ناشناس
1
12
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سازمان تامین اجتماعی باید طلب خود از دولت را جهت همسان سازی بازنشستگان از طریق حکم رهبری و قوه قضاییه و نمایندگان مجلس خواستار شود چون اقای نوبخت دلش به حال بازنشستگان نمیسوزد
آهنگران
2
4
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
من معلول جسمی حرکتی هستم فلج کامل هیچ راهی نمانده حتی دزدی. محض رضای خدا درد دل مرا که تمام واقعیت است به نمایش بگذارید هرچند گوش شنوایی نیست و امثال من زیاد هستند. ای خدا بداد برس یک میلیون و هشتصد هزار تومان حقوق فقط کرایه منزل و قبوض می شود یا خدا. ای خدا یعد از نزدیک سی سال کارگری و بیمه پرداری باید آرزوی مرگ کنم
بی نام
1
3
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
خواهشاً حقوق مستمری بازنشستگان ببرید بالاتر لاتین گرانیت 2800هزینه آب و برق چنان خشک با آب وکرایه منزل درضمن نهایتا 10روز خرج ما باقی 20روز چطوری زنگی کنیم با هوا
اکبر
1
6
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
تورا خدا به داد ما برسید. با داشتن دامادوعروس ونوها با یک میلیون و هشتصد هزار چکار میشود کرد . باید نان خالی خورد شما خودتان را جای ما بزارید شما که غمی ندارید به داد ما برسید
ناشناس
0
5
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام بر امانت داران وپیگیر کنندگان حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خودتان را ارزان نفروشید حق این قشر زحمتکش و پیر که جزئی از پدرها و مادرها شما هستندوما با تمام مشکلات اقتصادی، اجتمایی، بیماری، وتورم خرجمان از مردم عادی بیشتر واز آن هم سختر است دفاع کنید واز دعای این مردان و زنان که عمر خود را با زحمت کشیده ورنجهای زیاد در جنگ وتولید، واز خود گذشتگی وایثار نگاه خود را به این اندک حقوق بازنشستگی کردند تو را خدا مواظبشان باشید. واز دعای خیرشان فردای قیامت شرمنده آنها نشوید. همسان سازی حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی حق ماست از حق ما دفاع کنید والسلام الهم عجل لولیک الفرج داوری بازنشسته
عین الاه
1
4
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام مدیران و روسای مدافع حقوق باز نشستگان کارگری خواهشن از حق وحقوق ما قشر ضعیف جامعه کارگران بازنشسته دفاع کنید اگه حقیقتا با ما هستید وسلام
ناشناس
1
3
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
همیشه کشوری و لشگری حرف اول را میزنن ؟ چرا مسئولین قبل از سال جدید به فکر نبودن همیشه کارشون همینه چرا هیچکس به فکر این قشر پایین و زحمتکش نیست چرافکری نمیکنید، اردیبهشتم داره تموم میشه البته سیر خبر از گرسنه نداره . این ماه نشد اون ماه،اون ماه نشد فدای سرتون، دعواتون و بدیهیاتون چه ربطی به مردم داره، هرچه زودتر تکلیف مردم رو روشن کنید.
ناشناس
1
3
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
تورو خدا مستمری بگیران قشر محروم جامعه هستن وبا این درامد پایین واقعا زیر خط فقر دارن زندگی میکنن بدادمون برسید
حسن اعتمادی
0
7
پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
ب اسلام خدا شاهده اجاره نشین هستم و بدهکار بانک رفاه. شما را به خدا فکری بکنید وگرنه خود کشی آخرین راه
ناشناس
1
3
پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
از دولتمردان ‌میخوام هر چه‌ زودتر‌ بحث‌ حقوق‌ باز‌نشستگان‌ تامین‌ اجتماعی‌‌ بسته‌ بشه‌. واقعا‌ ما‌ زیر‌ خط‌ فقر‌ داریم‌ زندگی‌ میکنیم‌. از‌ خدا‌ بترسید.
ناشناس
2
1
جمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
ما مستمری بگیران باید کاری کنیم تا صداهامون به گوشه رهبر عزیزم برسه . ظاهرا همین اش هست همین کاسه این هم نظره منو مستمری بگیره بعدبخت
ناشناس
0
4
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
امیدوارم باعث و بانی این ظلم به نان شب محتاج شود
مریم زمانی
1
4
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
باعرض سلام بنده معلولیت کلی دارم واز درد بدنم درماه پنج بار به پزشک معالجم مراجعه کنم تا داروهای بنده رابنویسد وخیلی گرون هستن داروهام و دفترچه ندارم داروها راازادحساب میکنن حقوقم خداشاهده کفاف نمیاره قصد وام دارم کرایه خانه پول دکترم وداروهام خوردوخراکم وزن بی سرپرست هستم خواهشن حقوقمو بالاتر ببرید تابتونم زندگیمو بچرخونم اخه
مستمربگیر
3
1
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
منو مادرم بااین حقوق نمی تونیم زندگی کنیم تورو خدا کاری کنین .اجاره هابالارفته ،اخه این انصافه .فقط مونده شبا نون اب بخوریم .
ناشناس
0
0
يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من باحقوق مستمری بگیری نمیتونم زندگی کنم جای هم نمیتونم کار کنم در توانم نیست به داد مستمری بگیرها وباز نشستگان برسید بدبخت هستیم
شادی
0
0
يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
خواهش می کنم رسیدگی کنید که حقوق امسال مون به دو و هشتصد برسد باور کنید حقوق مستمربگیری که به ما داده میشه اصلا برای ما کافی نیست لطفا به مستمربگیران بیشتر توجه کنید
ناشناس
1
1
دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
شمامسوولین را به خدای بزرگ وامام حسین سپردم
ناشناس
2
1
دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام فقط دلم میخواد این حقوق مستمری بگیران رو بدن به این آقای نوبخت فقط بگن ۱۰روز زندگی کن ببینیم میتونن،حالا چه توقعی ازما دارن با این گرونی،آقایون مسئول خواهشن به داد ما برسین،
مستمری بگیر
0
1
دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا چرا چرا من و امثال من که بالای 30 سال حق بیمه پرداخت کرده ایم باید حقوقمون 1800 باشه؟ این ظلم نیست آیا؟لشکری و کشوری مبلغی بالغ بر 4600 میگیرن اما من مستمری بگیر 1800؟ به کدومین جرم حق ینده که 30 سال زحمت کشیدم و کارگری کرده ام رو می‌خورید؟ به خودتان بیایید؟ تورم 41 درصد، می‌فهمید یعنی چه؟ یعنی فاجعه برای مستمری بگیران که اکثرا دختر دم بخت و پسر دم بخت، مریض، دانشجو، کرایه خونه، و و و.... این دولت به هیچ عنوان قشر ما مستضعف را یاری نمی‌کند
مستمری بگیر
0
5
دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
خواهشا ی فکری برای ما زنان سرپرست خانوار بکنید با بچه و کلی خرج و کرایه های سنگین خدایی نمیشه زندگی کرد. یک بچه به تنهایی ماهیانه ۱میلیون خرج داره. چجوری میشه با ۱۵۰۰ یک ماه زندگی کرد. با کرایه خونه بدهکاری خرج خوراک و پوشاک واقعا نمیشه. خواهش میکنم به فکر ما مستمری بگیران باشید..
لیدا نادری
0
2
سه‌شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
من و‌مادرم و خواهرم و یک پدر که پنج سال براثرسکته مغزی بیماراست ایا مسئولین میتوانن بایک مریض که مدام دارو و بیمارستان نیازدارد با ۱۸۰۰ زندگی کنن.
سحید امین نژاد
2
0
سه‌شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدایا تو میدانی که کارفرما حق کارگر را نمیدهد درست اسث من ایثارگر اینجوری زندگی کنم؟ حق من این است؟ یا علی
ناشناس
0
0
سه‌شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
چی بگیم ک هر چی بگیم فایده نداره فقط دست ب دامان خودش میشیم ک جوابمون رو از باعث بانیهایی ک نمیذارن همسان سازی اجرا بشه یا کم کاری می کنن بگیره
تبعه بنام کارگر
0
1
چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
چقدرالتماس هرسال همینه بهترنمیشه .قال علی حق گرفتنی است نه دادنی
بنده خدا
0
1
چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام جمهوری اسلامی را قشر کارگر یاری کرده ومیکنند از شما مسولین میخاهم ازاین قشر زحمت کش حمایت کنید اللهم عجل لولیک الفرج
شاکر
0
1
پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعا باید حقوق مستمری بگیران اضافه شود مامستمری بگیران خیلی درمضیغه هستیم وسختی میکشیم بااین وضع تورم وگرانی با حقوق ۱۵۰۰ باکرایه نشینی چ کاری باید کرد دولت فکری ب حال ما بکند
جاسم البوغبیش
0
1
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
خواهشن خواهشن خواهشن خواهشن خواهشن خواهشن خواهشن خواهشن دستم به دامنتون به اون خدایی که می پرستی بخاطر یازده بار عمل پایم چهل میلیون وام گرفتم 20میلیون تومان باسود ۲۲درصد و دومی ۲۰ میلیون بعد از شش ماه گرفتم ازبانک رفاه که باسود ۱۸درصد ودارم ماهیانه یک میلیون وچهارصدو شصت هزارتومان قسط پرداخت میکنم خواهشن خوب دربحراین داستانم بروید حقوق بنده یک میلیون وششصد هزارتومان بنظرتون با ۱۷۰هزارتومان من چکارکنم ومعلولم وشش نفر دارم که بیشتر دخترند که مجبورشدم ترک تحصیلشون کردم دارم گدایی میکنم به کی بگم که دلش بمن بسوزد وجدانن غیر ازدولت کسی هست بهش بگم خودتون قضاوت کنید داره فکرهای شیطانی به سرم میاد ایا برم سم درغذا بریزم وهمه مابخوریم وبمیریم که این حقوق برای بیمه اجتماعی بماند یابرای بانک رفاه اخه چکارکنم خودکشی فقط تنها راه حلم این است دارم دیوانه میشوم قبض اب وبرق وگاز دمارمارو دراوردن چکارکنم یارانه به کی بدمش بایارانه کل بدست امده ماهیانه چهارصد هزارتومان چکارمیشه کرد .
ناشناس
0
1
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
بنده باننشسته ام و ۱۶۰۰ حقوق میگیرم. حتی اگه پایه امثال من ۲۸۰۰ هم برسه بازم سخته با قسط و هزینه های زندگی اما بازم از ۱۸۰۰ بهتره
واقعا خدا خیرتون بده کسانی که تلاش میکنن برا ۲۸۰۰ پایه ما
ناشناس
0
0
دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا لعنت مسببان و گردانندگانش همین
ناشناس
0
0
دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
تورا خدا یک ماه خودتان رابجای مستمری بگیرهای تامین اجتماعی بگذارید ببینید میتوانید با این حقوق تصویب شده میتوان زندگی را چرخاند خودتون وکیل ما باشید
ناشناس
0
1
سه‌شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام شما رو بهمون ماه عزیز قسم میدم فقط حق الناس نشه حق هزاران هزار کارگر زحمتکش .چه زیبا گفتند شهید مطهری که وای به اونروزیکه یک وجدان پیدا نکنی. مابشما ودستوراتتون احترام میزاریم پس شماهم به خاسته های کارگران بی احترامی نکنید
ناشناس
0
0
شنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
چراب فکر مستمربگیران نیستیدب جای اینکه افراد زیرفقرو بیشترهواشونو داشته باشیدبه بقیه بیشتر میرسید ماهم ادمیم با کرایه خونه با قرض وبدبختی۱و۵۰۰چی میشه ب ما فکرکنید
محسن
0
2
يکشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام من با جانباز بودنم حداقل حقوق را میگیرم بخدا قسم بعضی از مدیران کاری میکنند که مردم از انقلاب پشیمان شوند و خود بهره اش را ببرند از رهبر اعظم التماس داریم به فکر ضعیف باشند
ناشناس
0
0
چهارشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
سلام تورو خدا حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی رو زیاد کنید ما واقعا داریم زجر میکشیم با تشکر
عباس شایسته منش
0
1
پنجشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام. ما با ماهی ۵۰۰ هزار تومان چگونه زندگی کنیم؟ هزینه ها خیلی زیاد است
فاطمه
0
0
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
باسلام لطفاً حقوق مستمری بگیران را افزایش دهید،،مسیلین و رییس جمهور ورهبر عزیز ب دادمامستمری بگیران برسید،،بااین اوضاع اقتصادی،واقعا معیشت و ادامه زندگی،سخت هست
زهرامحمدی
0
1
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
نمیدونم باچه زبونی ازتون تشکرکنم برای اینکه اینهمه به فکربازنشستگان تامین هستید.سه ماه ازسال ۹۹ داره میره هیچی به هیچی.
ناشناس
0
0
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
سلام به نڟر شما حقوق پانصد هزار تومان در این اوضاع گرانی به کجا میرسه خرج دو روز خانواری هست بیست وهشت روز بعد رو از کجا بیاره به فکر مستمری بگیر بیچاره هم باش
ناشناس
0
0
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
من یک مستمری بگیر هستم با یک بچه چطور می شود با این حقوق کم زندگی کنم ،همیشه از پسرم خجالت میکشم تو رو خدا فکری به حال ما مستمری بگیران کنید.
ناشناس
0
0
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
ای واااااااااااااااای وااااااااااااااااااااای وای ....ای وای به حال و احوالت اون دنیا....این مردمان دردناک ترین کلمه ها رو به زبونشون میارن ولی شماها فقط میخونید و اصلا توجهی نمیکنید خیلی خیلی خیلی بی معرفتی همیشه دنیا اینجور اینجور نمی مونه......ظلم و ستم پایدار نمیمونه
ناشناس
0
1
چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام من زن بی سرپرست هستم با یک دختر ومستاجر توروخدا حقوق ماروزیاد کنید
امیری
0
0
دوشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
انگار اصلا بازنشسته های با ده سال سابقه رو به ادم حساب نمیکنن که میگن حقوق کمتر از دومیلیون و هشتصد هزار تومن نداریم ببخشید ۴۹۸۰۰۰ تومن پس حقوق کیاس چرابعضی ها با ده سال سابقه الان یک میلیون وششصد میگیرن یکی ۵۰۰ تومن دلیلشو بگن‌ماهم بفهمیم
ناسناس
0
0
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹
من ام اس دارم و از کار افتاده کامل محسوب می شم ولی برای من دو ملیون و سیصد می ریزن! کجا باید پیگیری کنم
ناشناس
0
0
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
خدایا انصاف کجاست چطور میشه با این همه گرونی ماهی با دو میلیون دویست تومن زندگی کن؟؟؟ خدایا وجدان کجاست الان عیده ما مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی شرمنده خونوادهامون هستیم روز به روز سفره های ما مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی کوچیکتر میشه خجالت میکشیم از زن و بچه هامون خدا لعنتتون کنه دیوار کوتاه تر از دیوار تامین اجتماعی پیدا نکردید امیدوارم شما هم مثل ما اول پیش خدا بعد جلوی خونواده هاتون شرمنده بشید
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

احتمال بازگشت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومانی

قیمت سکه پارسیان امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت All-in-One اپل، MSI و لنوو امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ام اس آی MSI امروز + جدول

اما استون کیست؟

فیلم/ پارکینگ خودرو‌های، خودروساز کرمانی را آب برد

خرید و فروش سهمیه ارزی و رجیستری در فرودگاه امام خمینی!/ جولان سرخوشانه دلال‌ها در فرودگاه

فیلم/ مونتاژ فونیکس‌های مدیران خودرو در آب

مقایسه مجید واشقانی با بازیگر سریال بلک لیست

جشن تولدی خاص برای بهار نوروزپور همسر امیرعلی نبویان + عکس

دلار پاشنه آشیل بازار خودرو است/ هیچ راه گریزی جز آزاد‌سازی قیمت نداریم/ حاکمیت هیچ اراده‌ای برای واردات انبوه خودرو ندارد

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

پشت پرده‌های مشکوک افزایش نجومی قیمت مسکن تا متری ۲ میلیارد تومان!/ دست‌های آلوده بانک‌ها در پشت صحنه افزایش قیمت‌ها/ بازاری وحشی‌تر از بازار مسکن در تهران نیست

صفحه اول روزنامه‌های اقتصادی امروز

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

صفحه اول روزنامه‌های ورزشی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

پیش بینی بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

بهترین موشک های ایران + مشخصات

عکس/تیپ متفاوت مژده لواسانی در کنسرت روزبه بمانی

کریستوفر نولان فیلم ساز افسانه‌ای کیست؟

عکس/استایل خیابانی بازیگر سریال یانگوم

عکس/استایل نوجوان‌پسند نانسی عجرم در لس‌آنجلس

معرفی بهترین سریال های کره‌ای

فیلم/آموزش کنسرو کردن خورشت قرمه سبزی

سید هادی شیخ الاسلامی، مدیرعاملی در نقش تخریب‌گر!/ ری برندیگ ناکام بیمه میهن

فیلم/طعنه سنگین جواد هاشمی به مهران رجبی!

فیلم/ خلق چهره با کفش و کفی

انتقاد تند و تیز نماینده زنجان از دولت رئیسی

آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید!

فیلم/لحظه معجزه آسای نجات کودک از سیلاب رودخانه‌ای در بم

فیلم/پوزخند عباس جدیدی هنگام سخنرانی علیرضا دبیر

فیلم عجیبی که از یک دانشگاه در تهران لو رفت!

فیلم/شانه‌زدن مو‌های آقای رئیس‌جمهور سوژه شد!

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف

فیلم/ فنی‌ترین نوع درست کردن چایی

آلومینیوم ۴ (۶) - پرسپولیس (۵) ۴، حذف مدعی بزرگ!

تاریخ‌سازی یک دختر ایرانی در دبی

عکس/ شکار یک پلنگ ایرانی

آقای شمسایی، شما امشب مردم را جان به لب کردید!

 پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیش بینی بورس فردا شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی» موافقت کرد

خطر ریزگرد‌های قم بیخ گوش تهران

تصویر همسر ناوالنی بر روی جلد مجله تایم

جمیله علم الهدی: به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید

ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟

ورزشکار زن ایرانی روی جلد مجله معروف؛ ورود به عرصه مد پس از مهاجرت! + عکس

محافظ سابق خاتمی: در سال ۷۵ می‌خواستم هاشمی را ترور کنم

فیلم/ کاخ سفید مسجد شد!

فیلم/ اشکان خطیبی در اروپا: دیگر توانایی کار کردن ندارم

فرونشست زمین در بهارستان پراید را بلعید

کنایه سنگین عبدالناصر همتی به ابراهیم رئیسی

ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اسرائیل

رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران

عکس/ حضور تک‌تیرانداز‌ها در اطراف دانشگاه‌های بزرگ آمریکا

پاسخ منفی کمیته استیناف به فرجام‌خواهی کاپیتان استقلال

نجات باغ گیاه‌شناسی؛ مال‌باختگان ارتش دوباره سر خط / جنجال ساختمان‌سازی ارتش در حوالی چیتگر

برای تسکین دردهای عضلانی ناشی از ورزش این روش‌ها را امتحان کنید