اقتصاد۲۴- این سومین فصل سه ماهه متوالی است که تسلا سوددهی خود را ادامه میدهد. با توجه به اینکه از اوایل سال ۲۰۲۰ بازار خودرو در تقریبا تمامی کشورهای جهان دچار افت شدید شده، سوددهی تسلا در این مدت میتواند بازگوی نکات مهمی باشد. کاهش هزینههای عملیاتی و افزایش حاشیه سود دو عامل مهمی هستند که تسلا را در پشت سر گذاشتن فصلی موفق یاری کرده اند.
بیشتر بخوانید:بهروزرسانی جدید تسلا مدل S؛ صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۲/۳ ثانیه
اگر بخواهیم وارد جزئیات شویم باید بگوییم در مقایسه با فصل اول سال ۲۰۱۹ شرکت تسلا موفق شده در فصل نخست امسال تا ۱۳ درصد هزینههای عملیاتی را کاهش داده و اعتبارهای نظارتی بیشتری را دریافت کند. این کمپانی حاشیه سود خود را نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۵.۵ درصد افزایش داده است.
ذکر این نکته ضروری است که به خاطر شرایط کنونی دنیا و شیوع ویروس کرونا میزان درآمد تسلا از ۷.۳۸ میلیارد دلار در فصل چهارم سال ۲۰۱۹ به ۵.۹۸ میلیارد دلار در فصل اول سال ۲۰۲۰ کاهش یافته که معادل ۱۹ درصد افت میشود. بد نیست اشاره کنیم در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ درآمد تسلا برابر با ۴.۵ میلیارد دلار بود، بنابراین باید گفت میزان درآمد این شرکت در فصل اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به اندازه ۳۲ درصد رشد کرده است.
ناگفته نماند این اولین فصل کاملی است که آمارهای گیگافکتوری شانگهای به آمار کلی شرکت تسلا افزوده شده و کراس اوور جدید مدل Y نیز به جمع محصولات تسلا اضافه میشود. از آنجایی که ایلان ماسک حساب ویژهای روی موفقیتهای مدل Y باز کرده، انتظار میرود با استقبال بیشتر از این خودرو آمارهای تسلا بیش از پیش بهبود پیدا کند. به اعتقاد آقای ماسک مدل Y پرفروشتر از تمامی محصولات تسلا از جمله مدل ۳ خواهد بود.
در کنار خبرهای خوب، تسلا با یک چالش بزرگ هم روبرو شده و آن اینکه قرنطینه خانگی در پالو آلتوی کالیفرنیا – مقر شرکت تسلا – تا پایان ماه میتمدید شده و این شرکت باید با پیروی از دستورها کارخانه اصلی فریمانت را نیز تا آن تاریخ بسته نگه دارد.
منبع: دیجیاتو