تاریخ انتشار: ۱۹:۵۲ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۳۳ نظر

آغاز فروش فوق‌العاده سایپا از هفته آینده + شرایط

معاون مهندسی سازمان و سیستم‌های گروه خودروسازی سایپا، با تشریح جزئیات فروش فوق‌العاده محصولات این شرکت، اعلام کرد که طبق تصمیم جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) مبنی بر تغییر فرآیند فروش خودرو‌ها از فروش فوری به فروش فوق‌العاده، خودروسازی سایپا از هفته آینده فروش فوق العاده محصولات خود را آغاز خواهد کرد.
فروش خودروهای سایپا
 
اقتصاد۲۴- طبق اعلام گروه خودروسازی سایپا، عباس قاسمی در تشریح تصمیم جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت و گروه خودروسازی سایپا براساس اجرای شیوه‌های جدید فروش خودرو گفت: در شیوه جدید کمرنگ کردن نقش واسطه‌گران و ایجاد سازوکار شناسایی و عرضه به مصرف‌کننده واقعی خودرو در صدر اولویت‌های سایپا قرار دارد. به همین دلیل، علاوه بر اقدامات سابق، محدودیت‌های جدیدی نیز در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ثبت‌نام فقط یک خودرو با کد ملی منحصر به فرد، سن بالای ۱۸ سال، فاصله زمانی تا آخرین خرید خودرو از سایپا و ایران‌خودرو، در رهن بودن خودرو تا یک سال به واسطه اعطای تسهیلات و عدم امکان صلح از جمله اقداماتی بود که سایپا پیشتر برای جلوگیری از واسطه‌گری انجام داده، اما در سیستم جدید فروش محصولات، علاوه بر حفظ شرایط قبلی، محدودیت‌های جدیدی نیز اجرا خواهد شد.

این مقام مسئول در گروه خودروسازی سایپا در رابطه با این محدودیت‌های جدید، اعلام کرد: با همکاری سازمان توسعه تجارت سامانه احراز اطلاعات فردی موسوم به "امتا" راه‌اندازی شده تا با استفاده از آن، مشخصات شناسنامه‌ای، شماره حساب بانکی و شماره تلفن همراه متقاضیان خرید خودرو را با هم مطابقت دهیم؛ چرا که ضروری است اطلاعات هویتی و کد ملی متقاضی با شماره حساب واریز وجه مطابقت کامل داشته باشد تا امکان بازگشت پول به حساب مشتریان در صورت عدم انتخاب در قرعه‌کشی فراهم باشد.
قاسمی در تشریح فرآیند فروش فوق‌العاده محصولات سایپا اظهار کرد: در اجرای این طرح ابتدا متقاضیان ثبت نام خودرو به وب سایت رسمی گروه خودروسازی سایپا مراجعه کرده و با درج مشخصات کامل، مراحل پیش ثبت‌نام را انجام داده و نام کاربری و رمز ورود به سامانه دریافت می‌کنند. سامانه "امتا" طی یک هفته و به صورت اتوماتیک، ثبت‌نام‌های انجام شده و اطلاعات مشتریان را بررسی و راستی آزمایی می‌کند.
 

وی افزود: پس از این مرحله، متقاضیان یک هفته فرصت دارند تا ۵۰ درصد از مبلغ خودرو موردنظر خود را به حساب سایپا واریز کنند؛ پس از یک هفته روند ثبت نام متوقف شده و قرعه‌کشی برای تخصیص خودرو به مشتریان با حضور نمایندگانی از سازمان‌های ذی ربط و دستگاه‌های نظارتی به وسیله نرم‌افزار انجام خواهد شد. پس از انجام قرعه‌کشی اسامی منتخبین توسط مبادی رسمی اطلاع‌رسانی گروه سایپا اعلام خواهد شد و آن‌ها تا یک هفته فرصت داشته تا ۵۰ درصد باقیمانده مبلغ خودرو را واریز کرده و برای نهایی شدن فرآیند خرید خودرو خود، تکمیل وجه کنند.

معاون مهندسی سازمان و سیستم‌های گروه سایپا با بیان اینکه خودرو کسانی که در قرعه‌کشی برنده می‌شوند، سه ماه پس از تکمیل‌وجه تحویل داده خواهد شد، اظهار کرد: مبلغ پرداختی کسانی که در قرعه کشی برنده نشده‌اند نیز طی یک هفته پس از مشخص شدن نتایج، به حساب متقاضیان بازگردانده خواهد شد و به همین دلیل ضروری است که پرداختی اولیه از حسابی باشد که متعلق به متقاضی اصلی خرید خودرو است.

قاسمی در رابطه با تعداد خودرو‌هایی که در هر مرحله از فروش فوق‌العاده سایپا به مشتریان عرضه می‌شوند، گفت: براساس توافق‌های صورت گرفته، خودروسازان می‌توانند تا سقف ۴۰ درصد از تولیدات روزانه خود را به صورت فروش فوق‌العاده عرضه کنند و ۶۰ درصد باقیمانده نیز به ایفای تعهدات گذشته و همچنین طرح‌های پیش‌فروش اختصاص خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، منظور از طرح فروش فوق‌العاده این است که دیگر فروش محصولات خودرویی با شیوه قبلی که روزانه سایت خودروسازان باز و تا زمان تکمیل ظرفیت مشتریان خودرو ثبت‌نام می‌کردند و ظرف مدت یک ماه خودرو‌ها تحویل داده می‌شد، وجود ندارد. در این شیوه جدید، ثبت‌نام محصولات به صورت هفتگی خواهد بود. متقاضیان با دریافت کدکاربری و رمز عبور و با پرداخت ۵۰ درصد از مبلغ خودروی انتخابی ظرف همان یک هفته، ثبت نام کرده و اطلاعاتشان مورد بررسی قرار می‌گیرد. چنانچه تقاضا بیش از میزان درصد درنظر گرفته شده از تولید روزانه شرکت‌ها برای فروش فوق‌العاده باشد، قرعه‌کشی انجام شده و افراد منتخب قرعه‌کشی ظرف یک هفته پس از اعلام اسامی، مبلغ باقیمانده را واریز و تکیمل‌وجه می‌کنند. سپس سه ماه بعد خودرو تحویل داده می‌شود.

متقاضیانی هم که در قرعه‌کشی، اسامی آن‌ها انتخاب نشده باشد، ۵۰ درصد اولیه واریزی به حسابشان برگشت داده خواهد شد.

علاوه براین در شرایطی که سه روز گذشته در جلسه ستاد تنظیم بازار، رئیس شورای رقابت اعلام کرد که قیمت خودرو‌های ایران‌خودرو و سایپا بر اساس دستورالعمل جدید این شورا از فردای آن روز (۲۳ اردیبهشت) تعیین و اعلام خواهد شد؛ اما این وعده هنوز عملی نشده و تا این لحظه جز چهار خودروی گروه سایپا هیچ نرخی برای خودرو‌ها اعلام نشده است.

براین اساس برای چهار مدل از محصولات گروه سایپا قیمت‌ها بدین شرح است که پراید ۱۱۱، ۴۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ساینا ۵۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، تیبا صندوقدار ۵۲ میلیون تومان و تیبا ۲ (تیبا هاچ‌بک) ۵۹ میلیون تومان تعیین قیمت شده‌اند.
 
منبع: ایسنا
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
1
4
جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
امیدوارم روزی برسد که هر ایرانی# یک خودروی ملی - ایرانی # داشته باشند
امیدوارم سیستم نظارتی کشور اعمال قانونی بر حسن انجام ثبت نام # هر کد ملی # یک خودرو ، داشته باشند
امیدوارم دست محتکران و گرانفروشان ضمن کوتاه شدن بر خودروسازان ، قطع و بر گردن شان آویزان گردد
علیرضا
3
9
جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
الان میشه من برم شنبه ۲۷ اردیبهشت پراید ثبت نام کنم سایت سایپا باز شده
امیر
4
2
جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
!!!!
داود
حتما بدو برو جا نمونی، اگر جا موندی بدبختی!!!
م
0
6
جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
خیلی جالبه اینجوری مردم باید حداقل دو هفته پولاشون تو حساب سایپا باشه
روی چه حسابی؟؟؟؟
که شاید اسمشون تو قرعه کشی دربیاد؟؟؟
حداقل تو این بازه دو هفته ای اگر ۵۰۰۰۰ نفر هر کدام میانگین ۲۵ میلیون بزارن تو حساب سایپا که از این تعداد معلوم نیس چند نفر اسمشون در بیاد میشه مبلغ 1/250/000/000/000
که باید تو حساب سایپا واسه قرعه کشی باشه
خیلی جالبه این حجم پول بی دلیل وارد حساب سایپا بشه به مدت حداقل دو هفته
مهدی
آره داداش جالب ترش اینه که پولشون آخر برج بکشن بیرون که سود یک ماهه اش هم هیچی بشه
0
12
جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
با این قیمت‌ها خریدار واقعی دیگه قدرت خرید نداره. اگه واقعا راست باشه.
محسن گرجاسی
4
0
جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
خرید پراید
مظلوم
0
0
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
خودرو بهتون نمیدن انبار کردن میخوان به دلار گران بفروشن ولی مردم توان خرید ندارن
م
0
1
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
من هرچی این طرح را خواندم معنی کلمه فوق العاده را درونش ندیدم!!!!این چه فوق العاده ای هست که باید قرعه کشی بشه وتازه برا قرعه کشی شرکت کردن هم باید پول بدی؟!!!!! کسانی که پول از بانک کشیدن وبانک سود ماه شمارشون بهش نمیده به جیب کی میره؟!تکلیف سودپولهایی که به حساب خودروساز میمونه تو اون مدت بدون سود چی میشه؟!!این طرح فقط برای جیب بانکها وخودروسازها فوق العاده هست نه برای مردم ساده که میخواهند اندک سرمایه شان را از هیچی شدن نجات بدهند.
حاتم بایرامی
0
4
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
پراید۱۳۱
لیلا
2
0
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
بنظرتون 206بهتر از تیبا 2نیست؟ اختلافش ده م هست !؟لطفا جواب بدین
ارمین سعادت
1
0
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگر راست میگن ثبت نام کنن هرموقع قرعه کشی شد اسمشون دراومد ایمل یا پیامک واسشون بیاد که مثلا طی ۷۲ساعت یا ۲۴ساعت مهلت دارید وجه واریز کنید نه اینکه اسم بنویسی پول هم بدی سود بره تو جید نمایندگی و خودروساز
Omid
2
3
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
به چه اعتمادی پولمونو دو هفته بریزیم حساب سایپا، سایپا هنوز ثبت نامی های پارسال(98) که چند ماه از تحویلش میگذره ماشینشونو تحویل نگرفتن حالا با چه تضمینی پولو دو هفته ای پس میدن
خوب بدون پرداختی قرعه کشی کنید بعد پولو بگیرید اگه راست میگید
ناشناس
0
4
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
ترش نکنید با پول مردم ایجوری پول حلال میبرید خونه هاتون کلاه بزرگی برای مردم وطن خودتون دوخته اید چی جواب خدا را خواهید داد یک کار گر بدبخت که حقوقش با هزار مکافات به سه میلیون میرسه روز به روز سفره هامون کوچک شما هم جیب کت تون بزرگتر و پر شدنی نیست شمارا به امام حسین فکر امسال ما کارگر ها هم باشید خدارا خوش نمی آید
علی آریا
0
2
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
خوب شد نمردیم معنی فروش فوق العاده روهم فهمیدیم قرعه کشی کنن اسمت در بیاد پول ماشینم کامل بریزی به حساب تازه سه ماه بعد آقایون یکی از ماشینهایی که تو پارکینگ هاشون خوابیده رو لطف کنن بدن دست مردم اونم چی ماشینهای با کیفیتی!
ناشناس
0
2
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
چه زماتی ثبت نام میشود ؟
تورک
0
0
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
نسخه جدید صنعت خودرو قرعه کشی . در این حالت خیال راحت ثابت شد دیگه ماشین دار شدن مان .....
ناشناس
0
0
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
همه شما فقط بلدین حرف بزنین .از صب تا حالا رفتم تو سایت اما نتونستم ثبت نام کنم چرا دروغ میگین
مصطفی حیدرپور
0
0
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
زمان دقیق ثبت نام و چگونگی ثبت نام وادرس دقیقه سایت لطفا بگین ممنون
ع ش
0
0
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
یه جوری گفتن فوق العاده که گفتیم یه موقع جا نمونیم می‌خوام بپرسم سازمان تعزیرات کجاست اگه یه مغازه دار روی جنسش قیمت نداشته باشه جریمش میکنید و چند روزهم الافه تا جریمشو بده اون وقت نگید که از بازار فروش ماشینا خبر نداریم که جای خندست تو رو خدا یه تکونی بدید به خودتون
م حمد
0
1
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
حالا که بناست فروش فوری با قرعه‌کشی باشه. خب اول قرعه کشی کنید بعد اسم هر کی درآمد ازش پول بگیرین دیگه. طرف طلاش رو بفروشه بیاد واریز کنه به اسمش درنیاد.
ناشناس
0
1
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
چه جوری ثبت نام میکنند اسم سایت چیه
س ج ا د
1
0
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
خوب کاری میکنن اگر اینطوری بشه دیگه هیچکس به اسم ننه بزرگش بابا بزرگش که۹۰سالشه نمیتونه ماشین بگیره ۴ تا بدبخت که کارگرن گیرشون بیاد دستشون درد نکنه واقعا ممنون با این تصمیمتون عالی
Ail
1
0
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعا که فوق العاده اس... ای کاش خودرو سازهای ما یه کم از خودرو سازهای دنیا یاد بگیرن
کیفیت =۰
قیمت= فوق العاده
نحوه فروش = وحشتناک
زمان تحویل= آخر عمر
حسین
0
1
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
به این کشورهای کافر بی دین که نگاه میکنیم میبینیم طرف ماشینش خراب شده و شرکت براش یک ماشین میفرسته تازمانیکه ماشینشو تعمیرکنن استفاده کنه .وماشین مشتری رابرای تعمیرمیبره.وچ احترامی برای مشتری قائل میشن.میگم خدایا چرامن اونجا بدنیانیامدم. آخه باخرماگفتن که دهن مردم شیرین نمیشه. کوعمل ؟
بی خانمان
0
1
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
متاسفم که باید در کشورم نظاره گر تصمیمات بعضیا باشم.
والا نمرود رو یه پشه کشت .خدا زده این همه پولو میخوای بزاری سر قبرت که مردم بدبخت رو اذیت میکنی واسه دوتا حلب بی کیفیت؟
وحید
0
1
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
کاری به سود میلیاردی که جیب سایپا و بانک و یه عده رو پر میکنه ندارم،ولی کدوم عقل سالمی این حرفارو قبول می کنه آخه!!!بعدشم قرعه کشی میکنن؟؟؟ مگه میخوان جایزه بدن
بهنام
0
0
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
چه خوابی برامون دیدن خدا میدونه فوق العاده
روح
0
0
دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
اول قرعه کشی کنید بعد پول بگیرید تا نه سیخ بسوز نه کباب
ناشناس
0
1
سه‌شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگه راست میگویید اول قرعه کشی کنید بعد پول بریزیم
محمدرضازحماکش
0
0
پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
میخوام پراید ۱۱۱نقدی بخرم ۰۹۲۰۳۶۴۶۷۵
حامد
0
0
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
کدملی میفروشم به بهترین قیمت کسی خواست به این شماره بزنگ 0919916....
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

فیلم/ عظیمی: تمام کسانی که پشت سر صدیقی نماز خواندند نمازشان باطل است

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع دوربین‌های عکاسی + جدول

بالاخره مدرک رائفی‌پور منتشر شد

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

استایل جذاب مریم مومن در استوری جدیدش + عکس

رونمایی از شغل دوم ابوالفضل پورعرب

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های بنز در بازار ایران امروز + جدول

عکس/سمیرا حسن پور هر روز جوان‌تر

جواب رد پارسا پیروزفر به خواستگاری هانده!

قیمت انواع گوشی موبایل سامسونگ، شیائومی و نوکیا + جدول

قیمت انواع موتورسیکلت در بازار امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت روز لپ تاپ اپل + جدول

بهترین تفرجگاه‌های فیروزکوه در فصل بهار

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

جزییات تازه از حادثه مسمومیت الکلی پزشکان در شیراز

از کجا بفهمیم فشار خون داریم؟

فیلم/ رقص باباکرم فرزاد حسنی پربازدید شد

بانک‌ها علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!

چربی شکم را با این نوشیدنی آب کنید

لیست نهایی جبهه انقلاب در مرحله دوم انتخابات مجلس+ عکس

دشمن شماره یک عادل فردوسی‌پور در آزادی + عکس

قیمت جدید مرغ امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول

مهدی نصیری؛ توهم، شوخی یا پروژه هدفمند؟! +جدول

اعلام قیمت جدید انواع بستنی در بازار

التهاب در ایستگاه‌های پرستاری؛ از وضعیت اورژانسی تا مهاجرت‌های اجباری

قیمت نفت در کانال ۸۰ دلار ماندنی شد

فیلم/ تعریف و تمجید امیرعلی نبویان از رائفی پور

پدرخوانده در چالوس دستگیر شد

فیلم/ هشدار ظریف به کشور‌های عربی خاورمیانه

خطرناک‌ترین استان در بحران فرونشست + عکس

بازار داغ هیپنوتیزم در شبکه‌های مجازی

عکس/ پیشنهاد عجیب واگذاری زمین به مهاجران افغان!

افت تحصیلی شدید دانش آموزان در دولت رئیسی

واتساپ را بروز رسانی کنید

آیا تتر جایگزین دلار می‌شود؟

فیلم/ برف بهاری چوپان سمیرمی را غافلگیر کرد

عکس/ رونمایی از پیراهن اول لیورپول

پشت پرده برکناری شبانه خطیر از مدیرعاملی استقلال

استوری یک استقلالی پس از برکناری خطیر + عکس

فیلم/ کنایه سنگین مجری صداوسیما به دولت رئیسی

پس از پراید وانت نوبت به بی‌ام‌و وانت رسید+ عکس

تیپ عجیب و غریب دیوید بکام+ عکس

فیلم/ دیدار عاشقانه الناز حبیبی و جواد عزتی در مشهد

تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا

علت عدم حضور بهرام افشاری در پایتخت ۷ فاش شد

تغییر تاریخ واریز یارانه نقدی اردیبهشت ماه

فیلم/ افشاگری یک اقتصاددان درباره مولدسازی و فروش اموال

خودروی برقی مصرف سوخت کشور را بالا می برد

شکایت پرسپولیس از سپاهان به دلیل اهانت

مالک جدید پرسپولیس چقدر درآمد دارد؟

خودرو خاص دو میلیاردی در تهران

عکس/منطقه توریستی شفت، قبل و بعد آتش سوزی

صدور سند مالکیت املاک با وجود بدهی به دولت

اینفوگرافی/ این تصویر هر جوانی را از ازدواج پشیمان می‌کند

تکلیف جاماندگان سهام عدالت مشخص شد

تصویری غم‌انگیز از سقوط ارزش پول ایران!

نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا

مدل‌های جدید رنو بازار را می‌گیرد؟

نگهداری این خودروها جرم است

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

آخرین قیمت خودرو +جدول

شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی

به این دلیل چیپس نخورید

فیلم/ سورپرایز عادل فردوسی‌پور در پشت صحنه فوتبال ۳۶۰