تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱۱۰ نظر

اولین اعترافات پدر «رومینا» دختر ۱۴ ساله تالشی

مرد خشمگین که در اقدامی هولناک دختر ۱۴ ساله‌اش را به قتل رسانده در حالی بازداشت شده که مدعی است برای دفاع از ناموسش مرتکب این جنایت شده است.
قتل رومینا
 
اقتصاد۲۴ -عصر یکم خرداد امسال در یکی از روستا‌های سفید سنگان لمیر از بخش حویق شهرستان تالش جنایتی رخ داد که انعکاس آن بازتاب گسترده‌ای در کشور داشت. در این ماجرا مردی ۴۰ ساله دختر ۱۴ ساله‌اش را به‌خاطر اینکه با پسری ۳۵ (یا ۲۹) ساله از خانه فرار کرده بود با داس به قتل رساند.

پس از دستگیری متهم، این مرد مدعی شد دخترش به آن پسر علاقه‌مند شده بوده و قصد ازدواج داشته، اما وی به‌خاطر تفاوت سنی زیاد و اینکه چنین ازدواجی را به صلاح دخترش نمی‌دانسته او را از این کار منع و با ازدواجشان مخالفت کرده بود تا اینکه پسر جوان با فریب دخترش او را وادار به فرار از خانه کرده بود.

پدر رومینا در اعتراف‌های خود گفت: دخترم درس می‌خواند وقت ازدواجش نبود آن هم با پسری که دو برابر سن خودش را داشت. روز حادثه من عصبانی شدم نمی‌توانستم تحمل کنم دخترم بازیچه دست پسری شود که قصدش فریب دخترم بود. آنقدر خشمگین بودم که یک لحظه دیوانه شدم و با داس دخترم را کشتم. نمی‌خواستم او را بکشم فقط می‌خواستم بترسانمش حالا هم بشدت پشیمانم و هرگز خودم را نمی‌بخشم. من خیلی عصبانی بودم وکنترلی بر رفتارم نداشتم.


اظهارات عموی رومینا


اسفندیار، عموی رومینا درباره این جنایت به یکی از رسانه‌های محلی گفت: بهمن از مدتی قبل عاشق رومینا شده و او را با حرف‌هایش فریب داده بود. او به پلیس گفته برادرزاده‌ام به خواست خودش با او فرار کرده بود، اما او رومینا را با زور و تهدید به اینکه اگر همراهش نرود وی را می‌کشد ۶ روز با خودش برد. برادرم به پلیس شکایت کرد بعد هم به بهانه اینکه بزرگان فامیل وساطت کرده‌اند و اجازه ازدواج داده‌اند او را به محلی کشاندیم و پلیس دستگیرش کرد.

بیشتر بخوانید: فیلم/ جزئیات قتل رومینا به دست پدر ۳۷ ساله‌اش

وی گفت: بهمن، رومینا را اغفال کرده بود او قصدش ازدواج نبود برادرم به خاطر رفتار‌ها و مزاحمت‌های او به مرز جنون رسیده بود. بهمن مدام ما را تهدید و فحاشی می‌کرد. آخر هم با فرستادن یک عکس از رومینا برای برادرم او را به حدی رساند که دست به چنین کاری زد. اگر از رومینا عکسی نمی‌فرستاد این مسائل پیش نمی‌آمد. اصلاً کدام مردی وقتی بخواهد با یک دختر ازدواج کند، عکسش را در اینستاگرام می‌گذارد؟ برادرم غیر از رومینا یک پسر ۶ ساله هم دارد الان زندگی آن‌ها نابود شده است و مادرش اصلاً حال خوبی ندارد.

این در حالی است که بهمن به پلیس گفته است که عاشق رومینا بوده و قصد ازدواج داشته، اما خانواده رومینا به خاطر تفاوت مذهبی و اختلاف سنی زیاد با این ازدواج مخالفت کردند و آن‌ها هم با هم فرار کردند، اما وقتی از سوی پلیس دستگیر شدند رومینا اصرار داشت او را به خانواده‌اش تحویل ندهند، اما به حرف‌های رومینا توجهی نکردند و این فاجعه به بار آمد.
 
 

همسایه های رومینا اشرفی چه گفتند؟!

 

همسایه های رومینا اشرفی ادعا کردندپدر بعد از ارتکاب جرم با در دست داشتن داس از خانه خارج شده و به قتل دخترش اعتراف می کند و توسط پلیس بازداشت و به مراجع قضایی سپرده می شود.

 

ورود دادستانی و بهزیستی به پرونده قتل رومینا


رضا جعفری معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان دراین باره به ایرنا اعلام کرد: به‌دلیل ماهیت جرم، دادستان مطابق با ماده ۵ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان به‌عنوان مدعی‌العموم ورود پیدا کرده است و بهزیستی نیز به‌عنوان سازمان دولتی مدافع حقوق کودکان، تمام تلاش خود را برای احقاق حقوق حقه این کودک انجام می‌دهد. بهزیستی از همه ظرفیت‌ها و امکانات برای تحقق این مهم استفاده خواهد کرد و در عین حال به‌دلیل ماهیت جرم و درگیری عاطفی و روانی و اجتماعی با هماهنگی دادستان به انجام حمایت‌های روانی_اجتماعی از سایر اعضای خانواده برای کاهش آسیب‌های روانی خواهد پرداخت. وی گفت: اورژانس اجتماعی شهرستان پس از وقوع قتل از طریق مراجع رسمی در جریان واقعه قرار گرفت و قبل از آن ما از این درگیری خانوادگی خبر نداشتیم، اما چه بسا اگر با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی قبل از بروز این حادثه تماس می‌گرفتند می‌توانست سرنوشت بهتری را برای کودک و خانواده ایشان رقم بزند که این موضوع فرهنگ مسئولیت‌پذیری از سوی همه آحاد جامعه را یکبار دیگر به همگان گوشزد می‌کند.

قتل این دختر توسط پدرش نمونه‌ای از نقض آشکار حقوق کودک توسط فردی است که بیشترین انتظار حمایت و پشتیبانی از او برای رشد، تربیت و پرورش صحیح کودک می‌رفته است، اما به‌دلیل فقر آگاهی و وجود باور‌های متعصبانه مرتکب عملی شده که سبب جریحه‌دار شدن احساسات مردم شده است. وی اضافه کرد: کودک‌آزاری یکی از آسیب‌های شایع در همه جوامع اعم از توسعه یافته یا در حال رشد است و کودکان در همه خانواده‌ها، فارغ از ویژگی‌های طبقاتی، درآمدی، تحصیلاتی، قومی و مذهبی به‌دلیل وابستگی جسمی و مالی به سرپرستان، احساس تملک از سوی والدین نسبت به کودکان، نا‌آگاهی والدین از شیوه‌های تربیتی، مشکلات زمینه‌ای مانند وجود تنش‌ها و اختلافات خانوادگی، ابتلا به سوء مصرف مواد و اختلال روانی در معرض مخاطرات انواع کودک‌آزاری اعم از جسمی، روانی - عاطفی، جسمی، غفلت و بی‌توجهی جنسی هستند.
 

دستور معاون رئیس جمهوری برای پیگیری پرونده


معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده نیز در پیامی خواستار رسیدگی و پیگیری ویژه در پرونده قتل رومینا شد و از مسئول حقوق شهروندی این معاونت خواست تا هرچه سریعتر موضوع را پیگیری کنند.
 

نگاه کارشناس


محمدرضا زمانی علویجه، حقوقدان درباره قتل رومینا گفت: ورود بهزیستی به پرونده قتل رومینا بی‌فایده است و در بحث حقوقی ورود بهزیستی هیچ تأثیری در روند پرونده ندارد فقط دادستان به‌عنوان مدعی العموم می‌تواند از پدر این دختر به‌عنوان قاتل شکایت کند.

زمانی در پاسخ به این سؤال که چه مجازاتی در انتظار پدر رومیناست تصریح کرد: به طور قطع حکم قصاص برای پدر این دختر نوجوان صادر نخواهد شد و تنها از جنبه عمومی جرم برای متهم پرونده حبس یا در مواردی تبعید در نظر گرفته می‌شود. چند سال پیش هم پرونده‌ای مشابه در خوی داشتیم که قاتل پدر خانواده بود و به حبس محکوم شد. به طور کلی در پرونده‌های اینچنینی پدر محکوم به قصاص نمی‌شود، اما ممکن است به ۳ تا ۱۰ سال حبس که بستگی به نظر قاضی دارد و پرداخت دیه محکوم شود.

بیشتر بخوانید: فیلم/ مادر رومینا: «قصاص می‌خواهم!»

این وکیل دادگستری در جواب این پرسش که آیا دفاعیات متهم مبنی بر اینکه قتل ناموسی بوده تأثیری در حکم دارد، خاطرنشان کرد: در بحث صدور حکم فقط قاضی می‌تواند حد را مشخص کند که آن هم بر اساس ادله، مدارک و نظریه‌های کارشناسی است.

وی ادامه داد: از آنجایی که قاتل خود، ولی دم بوده است، دیگر حکم قصاص اینجا معنایی ندارد. اما حبس و دیه وجود دارد که بازهم تصمیم چگونگی آن با قاضی پرونده است. دیه هم ابتدا به مادر، سپس به خواهر و برادر تعلق می‌گیرد.»

سرهنگ اکرم حسین‌زاده، روانشناس نیز در این باره گفت: تفکر‌های اشتباه که گاه ازسوی فرزندان سر می‌زند، چالش‌های زیادی را در خانواده ایجاد می‌کند این تفکر‌ها اشتباه هستند، اما اشتباه بیشتر آن است که بخواهیم بدون توجیه درست ومنطقی و با اجبار این تفکر را از ذهن آن‌ها جدا سازیم. در این پرونده نوجوانی در سن ۱۴ سالگی دلباخته مرد رؤیا‌های خود شده است او درست در سنی که نیازبه محبت داشته است این نیاز را از فرد دیگری که خواستگارش بوده است گرفته درحالی که پدر مخالف این ازدواج است هرچند پدر منطقی تصمیم گرفته است، اما با چوب خط کش و زور که نمی‌توان کسی را مجبور به اطاعت کرد.

این پدر اول باید نقش پدری خود را درست ایفا می‌کرد قطعاً این دختر از ابتدا رابطه عاطفی خوبی با پدر نداشته است. در بسیاری از پرونده‌هایی که ما شاهد فرار دختر از خانه هستیم اکثراً به‌خاطر فقر محبت وعاطفه دست به چنین اعمالی زده‌اند هیچ وقت کسی از جایی که احساس آرامش کند فرارنمی کند حتی اگر فرد بیگانه‌ای در صدد فریب او باشد.

از سوی دیگر پدر آنقدر اسیر طغیان وخشونت شده که اختیار از کف داده است. درست است نوجوان اشتباه تصمیم گرفته است، اما چرا به جای اینکه او را راهنمایی کند از راه اجبار و خشونت وارد شده است او می‌توانست با استفاده از راهنمایی‌های مشاورانی که در این حوزه کار می‌کنند دخترش را با تصمیم درست روبه‌رو کند که در نهایت او با انتخاب درست خودش این تصمیم را نگیرد.
منبع: روزنامه ایران
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۵
تقی
7
10
پنجشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
امان از جهل و حرف مردم دختر خود را قربانی آبرو کردن
ناشناس
آبرو با زندگی آدم برابری می کنه مسئله ای که در جامعه کنونی ما خیلی کم رنگ شده!!! یعنی ما نعوذبالله از خدابیشتر می دونیم؟! خداوند برای مردان وزنان از لحاظ رفتاروحیا چارچوبی رو مشخص کرده ودر قرآن حدوحدوداتی رو از نظر محرم ونامحرم هم برای زن وهم برای مردمشخص کرده است حالا با توجه به مسائل ومشکلات پیش آمده در جامعه این دستورات به ضرر ما بوده یا به صلاح ما؟؟؟؟چرا دختران ما باید با پسران ارتباط داشته باشند دوست پسر ودوست دختر در فرهنگ ودین ما معنی ندارد و نتیجه اش رو هم داریم می بینیم. علت بوالهوس شدن مردان ویکی از علت های پایین آمدن میزان ازدواج در کشور مامتاسفانه سهل الوصول شدن دختران وزنان هستش چرا باور نمی کنیم ارزش انسان بالاخص زنان درمتانت وحیای آنهاست نمی گم حتما زن بایدچادر سر کنه ولی در رفتار وپوشش خود باید حفظ حیا رو در نظربگیره چرا انسان ها تا این حد "وِل "شده اند؟!!! حتما باید سری بریده می شد تا جامعه به خودش می آمد؟!
ناشناس
این بی آبرویی نیست که یه نفر که بهتره جای پدر اسمشو یزید خطاب کرد دخترشو تو خونه خودش اونم در بی دفاع ترین حالت در زمان خواب سر ببره آیا این بی غیرتی و بی آبروی یه مرد نیست واقعا خجالت آوره که به اون بی غیرت گفت پدر اون بی آبرو اسمش یزید . یزید
مینوج
13
18
پنجشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
بیچاره رومینا....... وقتی یه پدری مثل این داره ، توقع نداشته باشیم که از خونه فرار نکنه.....
گیتا طاها
,متاسفانه سالیان زیادیه به جایی رسیدیم که به راحتی نظر میدیم بدون اینکه اول کمی فکر کنیم با توجه به بیکاری سرسام آور جامعه و بی پولی جوانان و عدم حمایت مالی توسط خانواده چرا که امکان این حمایت مالی مثال از طرف یک فرد بازنشسته با حقوق یک میلیون و نیم وجود ندارد و از طرفی غریزه یک میل خدادادی و متناسب با سن جوانانه واقعا چرا بعضی ها پیامهای غیر انسانی میگذارن؟چطور جوانان ازدواج کنن با کدوم پول اون هم تو کشوری که افراد به دلیل عدم امکان بازپرداخت وام ازدواج وام‌های خودشون رو میفروشن. افرادی که پیامهای غیر عقلانی میگذارن تو این جامعه دارن زندگی میکنن؟کاش به جای پاک کردن صورت مسئله دنبال چاره اندیشی بودیم.رومینای عزیزم دختر زیبا و معصومم راحت بخواب.جز تو و افرادی که در چارچوب خانواده ات زندگی میکردن فقط خدا می‌دونه با اون پدر بی وجدان چی کشیدی.تربیت فرزند با داس و مرگ موش نیست . فرزندان در محیط امن و آرام و با زبان خوش بدون تهدید باید تربیت بشن باید این اطمینان تحت هر شرایطی بهشون داده بشه که امن ترین مکان برای اونها آغوش پدر و مادره حتی اگه اشتباهی مرتکب بشن.
ناشناس
آره واقعا این یزید تعادل روحی و روانی نداشته . زور خودشو به یه طفل معصوم بی دفاع و بی گناه اونم تو خواب نشون داده بعد اسم کارش هم غیرته
ناشناس
وقتی یک مرد بولهوس ۳۵ ساله که جای پدر رومینا رو داشت بدون ازدواج اقدام به آدم ربایی می‌کنه و دختر شو میبره تو خونه اش و عکسهای دخترش را با کینه و قدرتنمایی تمام برای پدرش می فرسته به نظر شما شما جای اون پدر باشین و یا با خواهر شما این کارو بکنن چه عکس العملی نشون می دین ؟
ناشناس
1
18
پنجشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
آدمی که 35 سال داره و به یک دختر کلاس ششم ابتدایی رحم نمیکنه، مشخصه فقط دنبال فریب ناموس مردم بوده
ناشناس
به نظر تو یک مرد ۳۵ ساله اولا چرا تا حالا ازدواج نکرده ثانیا چرا دختری رو بعنوان دوست دختر انتخاب کرده که ۱۷ سال از خودش کوچیکتره به نظر کارشناسان روانشناس این ازدواج صحیحه حتی در کشورهای اروپایی این اختلاف سن جرمه
مری
4
27
پنجشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
واقعا این چه قانونیه اخه چرا نباید اعدام بشه اخه فکر نمیکنید از این پدرا ها زیاد هست ممکنه تکرار بشه ...اعدام کنین که درس عبرت بشه ...اصلا اگر ایشون برگرده زن و پسرش رو هم میکشه ..
مریم
6
31
پنجشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
بمیره که بهتره
علی
4
17
پنجشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
این کودک معصوم 11سال داشته که این آقای بی وجدان اسباب کودک آزاری را شروع کرده وعشق خامی دردل این بچه کاشته وبعد برای ... درک حال پدررومیناباتوجه به مذهبی بودن ایشان واجب است وبایدکاری کردبه زندگی برگردد
ناشناس
27
4
پنجشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
خب دختره کار زشتی کرده،در بیشتر روستاها باب دوستی پسر و دختر اصلا مطرح نیست،و پسره هم دختره را فریب داد
ناشناس
از نظر شما چون اشتباه کرده پدره حق داشته سرشو ببره؟؟!!
بینام
19
4
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
باید این پدر به اشد مجازات برسد واین قانون که ولی حق دارد قاتل موجه فرزند خود باشد اصلاح شود .
ناشناس
8
25
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
پدر رومینا باید قصاص بشه
حسيني
6
25
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
اگر پدر خيلي ابروش براش مهم بود بايد خودشو هم مي كشت
اين ادم اگه الان وجدان داره پشيمونه بايد خودشو هم بكشه چون پاره تنشو بطور بد و وحشتناك كشته قاتل يك قاتل ربطي نداره فرزند يا غريبه كشته باشه يك قاتل اگه دست به قتل بزنه قاتل حساب ميشه
خواهش مي كنم مسئولين اين ادم اعدام كنن كه اون بچه شش ساله كه تو خونه هست در امان باشد با مادرش به راحتي زندگي كند چون اين ادم اگر از زندان بياد بيرون اون زن و بچه هم در اسايش نيستن
اگه اين ادم اعدام بشه ديگر از اين جنايت ها اتفاق نمي افتد وگرنه همه سر يه مشكل كوچك بچه هاشونو ميكشن ميگن قانون كه قصاص نميكنه مال خودمون بوده
اين پدر از دوست پسر رومينا خوشش نمي اومده نمي خواسته دخترشو بهش بده دختر بيچاره كشته به اين فكر نكرده كه دخترشو اين پسر دوست داره و ميتونه خوشبخت كنه
در ضمن اگه پسره اين دختر نمي خواست و مي خواست فريب بدهد پس چرا به خاستگاري رفته
تازه مادر رومينا هم راضي نيست مي خواد شوهرش قصاص بشه چون ادم بدي و دخترشو كشته
در ضمن پدر رومينا الكي نگه كه عصباني بوده اين نقشه كشيده كه دختره بخوابه بد بكشه ادم عصباني تو همون لحظه عصبانيت حمله ميكنه و يكي ميكشه
از قاضي اين پرونده تقاضا مندم كه قصاص كند تا اين قضيه براي همه مردم كشور روشن شود هيج ولي نمي تواند جون فرزند بگيرد ان هم به اين وحشتناكي و بي رحمي
علی سعیدی
6
27
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
باباش آدم عصبی بوده انقدر دعوا میکرده نادیده یه پسر قربون صدقه رفته فکر کرده عاشقش شده بابای رومینا عقب افتاده بوده نمیدونستم دخترش محبت میخواد نه شوهر دختر ۱۳ ساله با محبت یک پسر گذاشته باهاش رفته پسره هم گناهی نداره دوسش داشته هم میدونم کاری کرده
مه دخت
5
12
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
نمی دونم واقعا...تضاد زیاد هس...هم خلاف عرف و شرعه و هم موافقش...ولی من اگه بودم یه همچین کاری رو نمی کردم...
ناشناس
1
8
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
با عرض سلام درسته که کارپدر رومینا اشتباهه اما باید پسره بایدمجازات بشه ۳۰سالش است و دختری روفریب داده که به سن قانونی نرسیده وازاحساس کودکانه رومیناسواستفاده کرده ازدواج اگرهم میکردن درست نبوده اختلاف سن و فرق مزهب درآینده براشون مشکل ساز میشدواین پسره عاشق رومینانبوده در مصاحبه همش میگه دختره و هیچ آثارحزن واندوه در چهره اش نیست
نیما
4
16
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
هیچکس کار پدر رومینارو تایید نمیکنه ولی بیشتر تقصیرها ب گردن بهمن هست که یه بچه رو اغفال کرده ربوده ۶ روز نگهداشته بعدشم عکس خلوتش رو برای پدررومینا فرستاده ک خشم اونو بیشتر کنه
برای هیچ پدری اونم تو روستا اینک دختر کم سنش باپسری درارتباط باشه و باهاش فرارکنه و شش روز باهاش بمونه و عکسشم پخش بشه قابل تحمل نیست خشم و جنونش قابل درک هست ولی حق نداشت سرشو ببره پدرش اگ بهمن رو میکشت کمتر سر زبونها میفتاد
ناشناس
دقیقا همینطوره ....قاتل اصلی هم اکنون نقاب مظلومیت به چهره زده و سعی دارد با مظلوم نمایی و دروغ پردازی خود را مبرا از گناه نشان دهد چرا که دیگر دخترک نیست تا پرده از فریبکاری و ... او بردارد وپدر فلک زده هم گوشه زندان که بگوید این انسان ... با عفت وآبروی دخترک وخانواده اش چه کرده و بگوید کسی که داس را به دستش داده که بر گلوی جگر گوشه اش بگذارد این مرد .... بوده.
ناشناس
چرا هیچ کس درمورد اینکه اخه چرا پسره عکس براپدررومینا فرستاده ننوشته اخه چرا این کارو کرده اگه این کاررو بهمن کرده باشه اون باید خ عذاب وجدان بگیره خ خ خ
ناشناس
3
14
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
باباش رو اعدام کنن تا درس عبرتی بشه برا بقیه مردا که به اسم غیرت دست به هرجنایت وکارکثیفی نزنن،پدرش اگه دم ز غیرت میزد حساب اون پسر ... میرسید که یه دختر بچه رو گول زده.
ناشناس
الان حساب دست همگی بیاد تا حالا خیلی از پدرا و جد پدری ها از حقوق خودشون بی اطلاع بودن ولی الان پاتونو تو خونه کج بزاریید یا حتی اگه تو فصل گرما کولر بدون اجازه پدر بزنی یا خودش یا بابای باباتون سرتونو می بره خلاصه ممکنه غیرتی بشن مراقب باشید و شب با آمادگی کامل بخوابید عزیزان تو روستا مواظب داس بابا باشید . خلاصه که نه دیگه خونه جای امنی هست نه بابا امن ترین آغوش ممکنه کولر بزنی بابات بگه عزیزم ایراد نداره برو بخواب گلم بعد بیاد تو خواب سرتونو ببره . خلاصه از ما گفتن مراقب خودتون باشید
فاطمه
3
15
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
مقصر اون پسر بی وجدانی بوده گه با وجود تفاوت سنی زیاد و مخالفت پدر دختر بازم این دختر را که ی بچه بیشتر نبوده برداشته با خودش برده و چندروز نگه داشته و حساب آبروی اینا را نکرده و بعد هم اومده عکس مشترک برای پدر فرستاده و آتش به جون پدر انداخته. خب ببینید بانی همه این ماجر این آشغال کثافت بوده این باید قصاص بشه
فاطمه
2
11
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
لطفا نگید دختره کار زشتی کرده اصلا مگه تو این سن میتونه خوب و بد تشخیص بده خودتون رو بذار جای اون دختر ببینید چقدر میتونستید درست تصمیم بگیرید یا جای پدر دختر که ی پسر 35 ساله بیاد دختره را که جتی بچه اش بوده برداره ببره 6 روز هم نگه داره و بعد ی عکس مشترک هم بگیره بفرسته برای پدر.آبرومند. خب شما بودید چکتر میکردید. بانی این بدبختی اون پسر هوسباز ... بوده که فقط به فکر خودش بوده. اگر کسی واقعا عاشق کسی باشه از درستش وارد میشه نمیاد دختر را ببره بی آبرو کنه و عکس هم بگیره بذاره تو اینستا و بفرسته برای پدرش و اینکارا
ما قانون درستی نداریم وگر نه این پسر باید اعدام بشه
ابوالفضل
5
14
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
این وسط نقش بهمن نامرد و جرمی که مرتکب شده چی میشه اصلش متهم اصلی بهمن بی همه چیزه که دختر بیچاره رو اغفال کرده
پروین
1
9
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
چرا جریان را دور میزنید.مجرم اصلی این پسره هست که نباید فراموش بشه
زینا
1
6
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
سلام اگه میخوان عادلانه رفتار کنن باید حکم قصاص اونی که اسمشو گذاشته بابا صادر کنن اون دچار قتل عمد شده و ولی دم و این حرفا چه مفهومی داره !!!!! باید اعدامش کنن باید ، انشاءالله
ناشناس
2
4
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
با توجه به اینکه تجاوز به زن شیعه از نطر برخی گروههای سنی حکم ورود به بهشت را دارد این مسئله باید بیشتر پیگیری شود
Space
برعکس گفتید
خان
بیسواد نباش لطفا از خودت فتوا نده
ناشناس
3
0
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
خدای من الان مادر رومینا بدون رومینا چه ازابی بکشه زندگیش بچش بوده نمی دونیم تو زندگی دخترش پیشش نباشه چی میشه
ناشناس
1
5
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
عامل اصلی حادثه بهمن ، کسی که رومینا رو فریب داده و آدم ربایی و ... انجام داده باید اعدام بشه. پدر بیجاره و خانواده دختر رو روانی کرده این پسرک الدنگ، پدر بی گناهست ، پسرک عامل اصلی اعدام اعدام اعدام در کوتاهترین زمان
سامان
2
4
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
واقا باید اعدام بشه تا درس عبرت بشه
ناشناس
1
6
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
انشا الله که پسره خیر نبینه
امید
1
3
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
مقصر اصلی بهمن است.دختر را اغفال کرده.از چشماشم معلومه آدمه ... هست.در ضمن زرنگه و خواستگاریم بهانه بوده.کار پدر را تاید نمیکنم.اما شما حساب کن پای این ... تو زندگی خودتان باز میشه چکار میکردین؟
ناشناس
1
4
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
یک قاتل؛ فقط به این علت که پدره؛ قصاص نمیشه و برمیگرده تو اجتماع و فقط خدا میدونه اگه اینبار عصبانی بشه؛ چه کسی رو میکشه؛ چون ادمی که میتونه قتل نفس کنه یعنی هیچ کنترلی نداره
ناشناس
0
5
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
چرا نیروی انتظامی با وجود وخامت اوضاع باز رومینا را داده دست پدرش .....خوب این عمل هم پیآمدش بود ....
ترانه
0
7
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
اونی که باید قصاص بشه، اون پسره مجرمه
علی
به نظر من پسره مداومت دختره را با انواع روشها تحریک می‌کرده اون دختر بخت برگشته فکر می‌کرده فقط این حالت را اون ... می‌تونه بهش بده
سارا
1
0
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
کجای دنیا نوشته بود تو با کشتن دخترت میتونی ابرو و شرفتو نگه داری... کجای دنیا نوشته بود دوس داشتن دو نفر جرمه امثال تو باید قصاص بشن تا دنیای جای قشنگ تری برای زندگی باشه
احمدرضا
1
2
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
کار پدر کاری درست بوده دادگاه حق مجازات پدر را ندارد اگر پدر های امروزی غیرت این پدر را داشته باشند دختران ولگرد جمع میشوند
م
چرا چرت میگی کجای این کار درست شرعی و انسانی بوده اسم احمد رضا را روی خودت بردار
م
چرت نگو کجای اینکار چه از لحاظ شرعی و انسانی درست بوده حالت خوب نیست خودت را به دکتر نشان بده یا اسم احمد رضا را از روی خودت بردار
ناشناس
7
4
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
باید پسره هم مجازات کنن که دیگه دختری رو فریب نده باید یه کاری کنن تا آخر عمر جرعت بیرون اومدن از خونه رو نداشته باشه که بره دخترای دیگه هم همچین عاقبت گرفتار کنه و همچنین خواهر پسره چون به اونا اجازه عقد داده و اونا رو جا و مکان داده تازه عقد اونا هم باطل بوده و باهم محرم نبودن به خاطر اینکه پدر راضی به ازدواج نبوده
مانی
1
3
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
تقصیر قاضی نیست قانون اینجوری نوشته وگرنه اگه دست قاضی بود حتما قصاص میکرد.
ناشناس
0
0
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
قضاوت نکنید وقتی از واقعیت روابط افراد هیچ اطلاعی ندارید... قتل عمد به هر صورتی که باشه گناه کبیره بوده و توجیه پذیر هم نیست ولی ما نمی دانیم پدر تحت چه شرایطی قرار گرفته بوده که عنان عقل از کف داده و مرتکب چنین جنایتی شده .در واقع پدر در ارتکاب این قتل تنها نبوده و باید به حساب عامل اصلی آن یعنی بهمن خاوری شیاد هم رسیدگی شود تا عدالت برقرار گردد.
ناشناس
1
1
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
اینجور پدرها فقط اعدام بشن همین
هلن
0
2
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
در جواب بعضیا باید گفت اگه پدر رومینا واقعا"مذهبی بود نباید قتل میکرد در قرآن قتل گناه کبیره ست و جهنم در انتظارشه چون هم در این دنیا منفوره و عداب وجدان رهاش نمیکنه هم تو اون دنیا خشم خدا ولش نمیکنه این مرد وجهه ی همه ی مردهای ایرانی رو توی دنیا بد جلوه داده در حالی که میگه عصبانی شدم برای اینکه مردم بگن آخی جنون آنی بوده و گرنه اینکارو نمیکرد اینجور آدما مذهب رو اشتباه متوجه شدن
ناشناس
0
3
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
پسره نباید عکس خلوتشون رو برای پدررومینا بفرسته نباید
فاطمه
1
5
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
جواب یک اشتباه سر بریدن نیست
این ادم اصلا اسمش پدر نیس.... هیچ بویی از غیرت نبرده
فقط باید اعدام بشه‌.....خیلی ظلمه اگ اعدامش نکنن
زهرا
0
3
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
به نظر من پدر دختره باید اون پسره هوسباز رو می کشت نه دخترش رو که به سن قانونی نرسیده بچه بوده اغفال شده حالا به هر دلیلی اون پسره که سن بابابزرگش رو داشته چرا دست به چنین کاری زده با آبروی یه دختر و یه خانواده بازی کرده بعد عکس رو هم برای پدر فرستاده و اون رو به مرز جنون کشیده پسرک اشغال
محمدبختیاری
0
1
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
سلام پدررومینابایدقصاص بشه ماقصاص میخوایم
arash
0
1
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
اینها همش ضعف فرهنگ پدر رومینا هست
مشاوره رو برای همچین مواقعی گذاشتن ، پس تکلیف اون پسره چی میشه ، خب فردا میره دنبال یکی دیگه.
چطوری راضی به اذیت وآذار وقتل جگر گوشه خودش شده
اگه اعدام میشد بهتر بود چون اینطور افراد قلبشون از سنگه ، کسی که به خانواده خودش رحم نمیکنه به زن وبچه دیگران هم رحم نمیکنه
جلال بخشی از تنیان
0
0
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
سلام علیکم به خدمت هم وطنان عزیز ایران زمین. من خودم بچه یکی از روستاهای تالش هستم همش بابائه را محکوم میکنیم من هم قبول دارم کار بسیار بدی کرده ولی شایید ماهایی که حکم صادر میکنیم جایی ش بودیم این کار میکردیم آخه تو روستا اینکه یک دختره با کسی که دوبرابر سنش را داره ازدواج کنه خیلی بد است مخصوصا آدم ... مثل بهمن باشه دوما بابائه باید بهمن را میکشت چون اون بچه را گول زده با خودش برده سوما بهمن ... میگه من میخواستم باهاش ازدواج کنم دوستش داشتم چرا عکسی خصوصی دختره را برای بابائه فرستاده تا باعث مرگ دختره شده پس بهمن اگه دوستش داشته میخواسته ازدواج کنه الان که دختره به خاطر کثافت کاری بهمن کشته شده چرا بهمن خودشو دار نمی زنه تا ثابت کنه که واقعا دوسنش داشته
حمید
0
4
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
اون عموی ... رو که با گفتار خودش باعث خشمگین شدن پدر شد رو باید آویزان کرد . اسفندیار ... حتما این مطلب رو می خونی
علیرضا
0
1
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
ادعاهای عموی رومینا دروغ محضه،اگر پسر رباینده بوده دختر حین دستگیری مقابل قاضی از کسی نمی ترسید که دروغ بگه،واگر مسئله ای پسره داشت قاضی دستور بازداشت میداد،دوما اختلاف مذهبی را هم مادر خدابیامرز رومینا تکذیب کرده و الان عموی دختر داره قتل برادرش را توجیه میکنه.
ناشناس
0
2
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
مسبب اصلی اون پسر ۲۹ ساله است که دو برابر سن دختر و تازه چند سال بیشتر دارد ، دختر ۱۳ یا ۱۴ ساله یعنی نوجوان خام که براحتی گول خورد اگر پسر عاقلانه رفتار میکرد فکر فرار به سرش نمیزد و تحمیل خودش به خانواده دختر و ازدواج با گردن کلفتی و یا اگر پسرلعنتی عکس برای پدر دختر نمیفرستاد این اتفاق تلخ رخ نمیداد یعنی از نگاه دین ارزش عمر این دختر نوجوان ۳ تا ۱۰ سال حبس برای پدر است وای بر ما سالهای پیش پدری که دو دخترش را کشت چند سال موقتا" زندانی شد و بعد آزاد ، اینکار خیلی اتفاقات را در جامعه عرف میکند پدران عصبی و غیرتی و پسران گستاخ و هوسران دختران مظلوم و بی دفاع
زری
0
1
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
به نظر من کار باباش اشتباه بود قاتل اصلی پسره است . بیچاره مادرش
ناشناس
0
0
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
پسرا مدام اشتباه میکنن.
حالا ی دختر امده اونم ناآگاه از طعمه ی یه نامرد!!!
باید اینطور بدست پدرش ب کشته بشه؟؟؟
محمد
0
0
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
۱.جرم اغفال دختر توسط بهمن بوده .۲.و همچنین تحریک پدر و نیت سو در ارسال عکس به پدر توسط بهمن نیز جرم است.۳.از باب تسبیب در جرم قتل با تحریک پدر توسط ارسال عکس نیز جرم توسط بهمن است .۵.پدر مباشر جرم قتل است.۶.بهمن از باب تسبیب و تحریک پدر ،مشارکت در جرم قتل دارد ضمن اینکه جرم اغفال دختر رانیز انجام داده.
Li@
0
0
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
این پسره متاسفانه فراموش شده ...این آقا نقش اصلی و در این ماجرا داشته ..باید مجازات بشه تا درس عبرت بشه برا بقیه.
لیلا
0
0
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
اون پسر خاک بر سر باید اعدام شه
حقوقدان تالشی
0
1
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
با سلام واحترام ؛ کاربر محترم اولا ازقتل رومینا توسط پدرش واقعا متاسفیم اما این دختر بیچاره ازاقوام ترک های مهاجر ... به شهرستان تالش بخش حویق می باشد چرا شما اورا درفضای مجازی دختر تالشی خطاب می نمایید او دختر تالشی نبوده لذا با آبروی اقوام تالش که ازکهن ترین وبافرهنگ ترین اقوام ایرانی وآریایی هستند لطفا با اطلاعات غلط مردم را به اشتباه نیندازید وبا آبروی قوم تالش بازی نکنید . لطفا بنام اقوام تالشی نگذارید این جنایت هولناک را چراکه تالشان اقوامی بافرهنگ بالا ومهربان وبسیار مهمان نواز ومهربان هستند .
حقوقدان تالشی
0
0
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
باید صدا وسیما برنامه هایی بگذارد واینگونه تعصبات بی خردانه را ریشه کن نماید مگر ما درعصر جاهلیت وبربریت بسر می بریم که در جامعه ما ادعای فرهنگ چندهزارساله داریم اینگونه اتفاقات وجنایات انجام میگیرد
سکوت
0
0
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
به نظر من اگه توی یه خونه پدر بتونه با همسر وفرزندانش رفیق باشه هیچوقت این اتفاق نمیافتاد.این بجای اینکه مرتکب قتل میشد اول باید خیلی ازمسائل را بررسی میکرد .بعد بادخترو پسر حرف میزد . وپسرو همه جوره امتحانش میکرد .ببینه ایا واقعا قصدش ازدواج یا سواستفاده. بعدشم چراسن واقعی رانمیگین .هردفعه یه سنی میگین .این پدرباید به اشد مجازات برسه تادرس عبرتی باشه واسه بقیه پدرا. طلاق مادر خانواده به صلاح اون خانوادس وپدر رومینا باید تنها باشن. واقعا مسئولین موضوع راجدی بگیرن تا دیگه چنین اتفاقاتی نیافته. واجازه ندن که قضاوتهای بیجا دامن به این اتش بزنن و اتش راشعله ورکنن.
خ کاویان
0
1
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
قصاص بشه
ناشناس
کار پدر رومیان وحشیانه وبی رحمانه بود اما آیا کسی گفت قاتل واقعی کیه به نظر من تمام کسانی که با حرفا شون باعث برانگیخته شدن خشم این پدر شدن سهمی در قتل رومینا دارن واز همه مهمتر این پسره بهمن مخالفت پدر رومینا هم بی جهت نیست قطعا یه پدر خوشبختی دخترش رو می خواد وقتی که تحت فشار روانی بوده کاش قبل از اینکه رومینا به خانواده اش تحویل دهند آن هارا به یه روانشناس ارجاع می دادند کاش فامیل برای مدتی این خانواده را تنها نمی گذاشتن تا جو سهمگین نان آرام خانه به این فاجعه تبدیل نمی شد کاش مادر رومینا بیشتر مراقب دخترش بود
حقوقدان تالشی
0
0
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
اینگونه خلاهای قانونی مبنی بر تصویب قانون صحیح منطبق با قصاص برای حمایت از کودکان وسایراشخاص فورا درمجلس شورای اسلامی به تصویب برسد تا شاهد تکرار این جنایات توسط دیگران درآینده نباشیم
مریم
0
0
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
ازعصبانیت دراومدی حالابروبمیرپدری که خودش بادستای خودش دخترش وزندگی اطرافیانشوخراب میکنه حرفی برای گفتن نداره حرف مردم همیشه هست آدم خودش بایدعاقل باشه
علی
0
2
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
به نظر من این دختر معصوم در دست این نامرد که اسم خودش را خواستگار عاشق گذاشته دستمالی تحریک شده
ناشناس
0
0
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
خودت جای پدروقتی بفهمی دخترت بایگی هم سن خودت دوست شوده چیکارمیگردی بعدش عکس براش فرستاده بایدپسره اعدام شه نه پدر
ناشناس
0
0
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
پسرخیانتکار باید اعدام بشه. بیچاره پدر و مادر.
ناشناس
0
0
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
برای این شخص باخلق و خوی وحشیانه بهترین گزینه قصاص است که قطعا در جامعه نقش عبرت انگیزی بوجود آید.
ناشناس
0
1
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
پدر رومینا داره دروغ میگه اول اینکه خود این پدر قبل از این حرفا قصد کشتن این دختر با طناب و مرگ موش رو داشته و اینکه اگر دخترش رو گول زدن و اغفال شده پس دلیلی نداشته که بخواد بکشتش ..و اگر بهمن دخترش رو گول زده پس چطور بهش گفتید که بیا پدرش راضی به خواستگاری شده و تحویل پلیسش دادید پس خواستگار رومینا بوده و میخواستتش بعدم کسی که بخواد کسی رو اغفال کنه و گول بزنه همه کارها رو پنهانی انجام میده نه اینکه تو اون زمان واسطه بفرسته که دخترتو میخوام و اینکه اگر قصد و نیتش اغفال کردن رود دختر رو نمیبرد خونه خواهرش که اونجا بمونه میبردش و هزاران بلا هم سرش میاورد پس اون پدر ... ابنقدر .... که میخواد خودش رو با این دروغها نجات بده ..این پدر باید به سزای کارش که اعدام هست برسه
ناشناس
0
2
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
متاسفم برای اون پدر که ابرو رو با خون دخترش پاک کرد.دختر ۱۳ ساله چه میفهمیده یه بچه که ممکن بود با یه لباس و اسباب بازی هم گول بخوره و بره .بعدم پسری که تورپستا زندگی کنه سی و پنج سال مجرد باشه خیلی جای سوال داره .تو روستا پسرها رو زود زن میمدن
پدر رومینا هم میتونستدخانوادده اشو ببره از اون محل .مرده شور ابروهای شما مردهای الکی متعصب رو ببرن
فریبا
0
2
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
پدر رومینا قبلا هم از همسرش خواسته بود که به رومینا یاد بدهد که خودش را بکشد (به گفته مادر رومینا)
ناشناس
0
4
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
همه میگن بچه های 80 و 90 خیلی باهوشن . اینجا میگن دختر 14ساله ک نمیفهمه !!چرا باید پسر مقصر باشه . خانوادش مقصر هستن . سلیقه ای نظر ندیم و قضاوت نکنیم . اگه پسر 2 برابر سن دختر و داشت دخترو ک ب اجبار نبرده بود. ما ن کارشناسیم ن قاضی .....
فرناز
0
0
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
بهمن یک شیطان صفت بیش نبوده .خداوند ریشه تمام شیطان صفتهارو از روی این سر زمین بکنه .من هیچ قضاوتی دیگه نمی تونم بکنم
ناشناس
0
0
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
خب به نظر من باید پدر مجازات بشه تا عبرتی شه برای پدران دیگر اگه اینگونه نشه همه به هر دلیلی با فرزند خود اینکارو میکنن و با خود میگن خب اون بچشو کشت مگه قانون چیکارش کرد تا بخواد با من کاری کنه باید قصاص شه تا پدران دیگر دست به چنین کاری نزنن میشه گفت اون دختر بچگی کرده باپسر فرار کرده ولی اون پدر رو هیچ جوره نمیشه توجیع کرد کسی که خانواده خودش زو داغدار کنه داغدار کردن خانواده ی دیگران براش کاری نداره نمیشه گفت چون دختر خودش بوده کاریش نکنن پس جواب دل اون مادر ی که داغداره چی میشه از نظر من اون پدر باید مجازات شه تاهیچ پدری نتونه چنین کاری کنه اون اگ نشه میتونه خیلی کسای دیگه رو به قطل برسونه کسی که به پاره ی تنش رحم نکنه به هیچ کس دیگه هم رحم نمیکنع مجازات بهترین کاره
امیری
1
1
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
البته که هیچ جای دفاعی برای عمل فاجعه بار پدر رومینا وجود ندارد ولی تنها مقصر این واقعه پدر و تعصبات مذهبی یا قومی و ... به معنای صرف نیست بلکه عواملی نیز وجود داشته که باعث فوران آتشفشان عوامل مذکور شده و واقعا از خدا بخواهیم که در چنین گلوگاه هایی قرار نگیریم چون آن زمان واقعاً معلوم نیست چه کاره خواهیم بود.
هستند پدر و مادران فراوانی که اجازه کوچکترین تصمیمی حتی به پسران خود نمی دهند چه رسد به دختران خود که او را ناموس خود می‌دانند، وجود یک عروس را در خانه پسر تحمل نمی کنند چه رسد به تحمل دامادی منفور و سپردن جگر گوشه شان به او و مسلما اینجا یک مسأله پنهان رخ می نماید: *«حرف مردم و امان از حرف مردم»*
در زندگی اجتماعی اگر چه *تعامل با مردم* مهم و انکار ناپذیر است اما بسیاری از ما بخاطر *حرف مردم* از مهمترین خواسته های خود گذشته ایم و نه بخاطر مردم بلکه بخاطر حرف مردم زندگی می کنیم. زندگی که افسار آن به دست مردمی است که در عمل ذره ای منفعت برای ما نداشته و ندارند و قرار گرفتن در معرض حرف آنها جز پوچی و لجام گسیختگی بنیان زندگی چیزی برای ما نداشته و نخواهد داشت.
پس اگر حرف مردم برای ما مهم است نباید بر پدر رومیناها خرده بگیریم، *پدر خفته رومینا در درون ما منتظر است* تا به طرفة العینی داس تیز کهنه حرف مردم را کشتارگاه عزیزترین کسان خود کند و آنان را به تیغ تیز اما زجرآور *داس تعصب* بسپرد.
*پدر رومینا ۳۷ سال دارد، پسر دلباخته ۳۵ سال*
پدر رومینا و پسر دو *مذهب متفاوت* دارند و این موضوع برای مردم مهم است
پسر برای تحریک پدر دختر، عکس (های) دونفره خود و رومینا را در اینستاگرام میفرستد
پسر از ظاهر و جایگاه اجتماعی مقبول حرف مردم برخوردار نیست.
حال شما پدر رومینا شوید و با شرایط او خود و پدر رومینا را قضاوت کنید
سرباز فراری
0
1
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
درود
یه مطلبی در خصوص این حادثه هست که بد نیست روش کار بشه.
نمیدونم چرا پسره خطا و اشتباهش رو پشت سنگر قومیتی - اقلیتی قایم می کنه.
من مصاحبه مرد سنی (28 ساله) و خواهرش رو که رومینا تو خونشون پنهان بوده و همچنین مادر مرحوه رو گوش کردم.
مردک میگه تنها مشکلی که بود سنی بودن من بود، این همه پیرمرد پولدار 60 70 ساله میرن زن جون 20 ساله می گیرن، کسی چیزی نمیگه ولی من چون بی پولم این همه حرف راجب من میزنن.
تو مصاحبه مادر رومینا میگه ما اصلا نمیدونستیم طرف کی هست، فقط یکی از همسایه ها گفته بود که یه جون 28 ساله تهدید کرده که رومینا رو فراری میده. بعد از این خبر بود که محدودیت های پدرش شروع میشه، میگه تو لباس پوشیدن و استفاده از گوشی محدودیت ایجاد کرد.
یکی نیست به مردک بگه آخه هوس باز اون دختر 20 ساله ای که میره با پیرمرد ازدواج میکنه، انتخاب کرده که به جا عشق و زندگی صادقانه و احتمالا سختی هایی که تو اول ازدواج باید با یک هم سن داشته باشه، عاشقانه با مال و اموال پیرمرد زندگی کنه.(میفهمی! انتخاب میکنه)
ولی دختر 13 ساله چه میفهمه، هیچ مرد عاقل و با وجدانی از شیعه و سنی این کار رو نمیکنه...
تو دختر مردم رو که دچار فقر های مختلفی از جمله فقر سنی، فرهنگی، عاطفی و احتمال قوی مالی بوده رو با سناریو مجذوب خودت کردی...
اون دختر اگر زنده می موند، 17 یا 18 سالش که میشد می فهمید تو چه جونوری هستی...
مصاحبه گر از مادر مرحومه میپرسه اون ساعت شب(12 تا 2 بامداد) شما کجا بودید؟ میگه تو حموم رخت میشستم که درب حموم از بیرون قفل شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خوردشدم، الان دیگه همه لباس شویی دارن اگر نداشته باشن کهنه شور یا از این لباسشویی های دوقلو که رخت رو از بالا میریزن دارن.
ازش پرسید رابطه پدر با مرحومه چطور بود، گفت توام با خجالت و احترام و رفتار سوئی با مرحومه نداشت تا همسایه گفت یه آقائی پیغام داده که...
تو این شرایط اقتصادی جامعه، پدرهایی که به سختی و با کارگری در حال تامین خانواده هایشان هستند، مخصوصاً در خصوص دخترانشان که نیاز بیشتری به عاطفه و احساسات پدر دارن، لازم نیست پدر سوء اثر داشته باشه، همین که خسته بیاد و شامش رو بخوره و غش کنه و نتونه حسن اثر بزار همین بسه برای ورود بحران عاطفه میان دختران جوان، چه برسه به این که فقر مادی هم حاکم بشه...
مردک تو مصاحبه میگه رومینا میگفت پدرش شیشه میکشه و ازارش میده، ولی مادر شکه شد گفت فقط قلیون می کشید، من نمیدونم!
جونور خیلی هرزس.
کاش یکم روش کار کنید.
نمیتونیم باباش رو قضاوت کنیم. خدا نکنه جاش باشیم.
حالا ممکنه معتاد هم باشه که این یه مطلبه که بر دوش دولت و قوای انتظامیه؟!
خدا برا هیچکس پیش نیاره.
مردک هوس باز خیلی پسته.
از همش بدتر این اقدام اون مردک هرزس: خبرگزاری رکنا نوشت: بهمن پسری که با رومینا اشرفی فرار کرده بودند، عکس های شان را برای پدر رومینا فرستاد و مرد اقدام به قتل دختر 13 ساله تالشی کرد.
رومینا اشرفی دختر 13 ساله تالشی پس از اینکه توسط پلیس به پدر خانواده تحویل داده می شود، بهمن عکس خلوتی خود با رومینا اشرفی را برای پدر رومینا ارسال می کند مرد تالشی با دیدن عکس های دخترش جریحه دار می شود و گردن دخترش را هنگام خواب با داس می برد نکته قابل ذکر اینکه بهمن 29 سال دارد رومینا 13 سال و پدر رومینا 37 ساله سن دارد.
ملیکاسادات
1
0
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
حالا خوبه اگه افغانی نبوده وگرنه الان کل ایران یه صدا میگفتن افغانیا جنایتکارن تروریستن فلانن.ببینید یه ایرانی هم دلش بخواد جنایت میکنه
ناشناس
0
2
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
باید بهمن مجازات بشه این قتل رو بهمن انجام داده نه بابای رومینا
بهمن با عصبی کردن این پدر آبرومند آبروریزی این خانواده کاری کرد که پدر رومینا دست به همچین کاری بزنه
باید بهمن مجازات بشه تا درس عبرتی بشه برای پسرای دیگه
اصلا باید برای همه دست دختر دوست پسرا مجازات در نظر گرفته بشه
تا هیچ کسی جرأت فرار نداشته باشه و هر پسری که قصد ازدواج داشته باشه از راه درستش وارد بشه
بابای رومینا حق داشته مخالفت کنه شما یه نگاه به عکس این پسره بندازین یه نگاه به تاتو رو گردنش بکنین این مرد زندگی نبوده
کلا مرد اگه مرد باشه نباید مثل خانما آرایش کنه ابرو برداره تاتو رو پوستش انجام بده مرد باید مردونگی از چهرش بباره البته این دو خط آخری رو کلی گفتم مثتاق همه ی پسرایی که اسماً مرد هستن نه رسماً قابل توجه همه ی پسر هفت رنگ هایی که زدن رو دست خانما
سارا
0
0
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
اگر این پدر مجازات نشه پدرهای دیگر هم میگن خوب کرده کشته ناموسه و این قتلهای ناموسی که میگن زیادتر میشه و من از اطراف میشنوم به راحتی میگن خب پدر هست غیرتی شده تو رو خدا از مسولین خواهش میکنیم مجازات سخت برای پدرش در نظر بگیرند و الا بخدا الگو میشه برای پدران دیگه که با هر چیز الکی فرزندشون را بکشند
انا
0
1
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
عموی رومینا هم مقصر و شریک جرمه چون اون پدر رومینا رو تشویق به قتل کرده
ناشناس
0
0
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
این پدر ... را هر چه زودتر به دار بکشید
که به جز ... چیزی در سرش نیست
این پدر ... هر چه زودتر به دار مجازات بکشید تا بلکه دل مردم کمی ارام بگیرد
ناشناس
0
2
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
خواهشا قانونو عوض کنین و این .... یعنی پدرشو اعدام کنین
شیوا
0
2
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
اول اینکه یعنی چی که اگر بهزیستی و حمایت خانواده در جریان بودن رومینا سر نوشت بهتری پیدا میکرد؟ بهتر؟؟؟ یعنی این سرنوشت بود و خوب بود و بهترشم هست؟ دوم اینکه برای دفاع از ناموس خود ناموس رو از بین میبرن؟ پس این دفاع نیست خودخواهی پدر هست که با صلاحو مشورت عمو ها ازانجا که میدانسته قصاص نمیشه به عمد بچشو سر بریده. ما انتظار داریم مانند یک جنایتکار و ایجاد کننده خشم و رعب و وحشت با او برخورد شود او یک قاتل است.
علیرضا
0
2
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
احقاق حق کودک؟ وقتی او جانی در بدن ندارد چگونه می توان احقاق حق کرد. پدر به دلیل فشارهای زیادی که طی چند مدت اخیر روی اعصابش بوده دچار جنون آنی شده و کاری کرده که خودش نیز پشیمان است. دیگر چه مجازاتی از این سنگین تر که دخترک زیبای خود و پاره تن خود را از دست داده. اگر کمکی قرار بوده اورژلنس اجتماعی بکند باید هنگامی که در این خانواده کشمکش بود به داد این خانواده می رسید که اطلاع نیافت و نرسید. آن هم به خاطر این که اورژانس اجتماعی خوب معرفی نشده و کسی به فکرش نرسیده حتی پلیس که باید بداند هم به اورژانس اجتماعی اطلاعی نداده، شاید فکر نمی کرده مساله این قدر حاد باشد که تشخیص حاد بودن هم باز با آورژانس اجتماعی باید باشد. اما در مورد آن پسر، اگر قرار است مجازات و درس عبرتی باشد باید در مورد این شخص که اغفال کننده و باعث و بانی این همه تنش و درگیری و حادثه بوده، باشد که درس عبرتی بشود برای دیگران. از روز اول جو به سمتی رفت که همه بگویند چون قانون ایراد دارد این اتفاق افتاده و فکر ها از باعث و بانی این حادثه دور شد، در حالی باید مجازات اغفال کننده تشدید شود و البته اگر آدم ربایی بوده که دیگر تکلیف معلوم است.
ناشناس
0
1
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
متهم اصلی بهمن است مگرتوی قانون انتشار عکس خصوصی دخترمردم جرم نیست چرابهمن رادستگیرنمیکندمجرم اصلی اینه شمابجای پدرش باشی یکنفرکه همسن پدردختراست عکس خصوصی دختران راباخودش برات بفرسته چکارمیکردی
عاطفه
0
0
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
رومینا ترسیده بوده ازپدرش.چون قبلاً اونو تهدید وبهش گفته بوده که خودتو بکش و اون هم بخاطرهمین فرارکرده که در امان باشه.چه معلوم اون بلایی که به سردخترش اوردبه سر همسروفرزند دیگش نیاره اون باید مجازات بشه
ناشناس
0
2
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
باید قصاص بشه
ناشناس
رومینای بیچاره از طرف بهمن تهدید میشد وار طرف پدر هم تهدید می شد
اینست اوضاع دختران جامعه ما
بچه آرامش نداشت
نه فقط تو خونه،بهمن هم اذیتش میکرد
بهمن هم تهدیدش میکرد و هم فریبش داد،
نادیا
1
1
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
همش تقصیر بهمن بود کاسه چی با فرستادن چندتا عکس شخصی از خودشو رومینا پدر دختر رو تحریک کرده
مهسا
0
0
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
بنظرم دراین قضیه بهمن خاوریم کمترازپدررومینامرتکب جرم نشده باتوجه ب سنش خودش باید ازاول وارد رابطه بادختر۱۱ساله نمیشدبعدشم بعدازمخالفت پدرنبایدرابطروکش میدادندچون همین آقاقبلنم دخترخاله رومینارو فراری داده پس براش عادی بوده الانم همجاپخش کردندک از۹سالگی دختره بیچاره دلباخته آقاپسرشده یه دختربچه ۹ساله مگه چه شناختی ازعشقوعاشقیوزندگی داره ک عاشق بشه پدرخانواده اول پسررو میکشت بعدخودشواگه خیلی رگ غیرتش بادکرده بودالانم ۳تا۱۰سال حبس چیزی نیست دربرابراین جنایت بی رحمانه اون آقاهم نبایدراس راس بگرده همجاعکس دختره بیچاررو گذاشته تهشم گفته خودش اجازه داده آخه بیشرف یه دختربچه درستوازغلط تشخیص نمیده توچی؟!!!!مسبب اصلی همین پسرس که یه خونوادروازهم پاشیده
پرچم دار حاج قاسم سلیمانی
0
0
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
واقعا دردناکه !!! برادر رومینا بااین پدر بدسرپرست تکلیفش چی میشه، آخه عصبانیت و خشم تااین حد، که جگر گوشه ات وسرببری، ! ! ! اعوذبالله
سجاد
0
0
سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
ببینید عزیزان یه ضرب المثل قدیمی هست میگه هر کی از پدر مرده بیشتر عزا داره خون آب از چشمش میاد در همین حال که منو تو داریم نظر میدیم باز هم هیچکس به اندازه پدرش سختش نیست عصبانیت یک لحظه هست ولی باعث بانی کی بود دوس پسر اینقدر باب شده سرایت کرده به متاهل ها انگار از شام شب واجب تره اتفاقا من به زم خودم نباید پیش میومد حالا که شده عبرت بشه پدر بچه بزرگ میکنه تا چی به قول معرف عمر که به سر رسید چه شیرین چه
م
واقعا که درس عبرت برای پدر های سنگدل و خود بهمن نباید باشه فقط بچه باید قربانی بشه
حسيني
0
0
سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
فقط قصاص كنيد
محمد
0
0
سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
از قاضی محترم تقاضا دارم قصاص کنه چون این بچه از ترس پدر از خانه فرار کرده بوده وقتی به خونه بر گشته شاید دیگه فرار نمیکرد اون به بچه فرست نداده وهمه رو پلیس خود بچه وقاضی رو گول زده و بچه رو به خونه برده و کشته حتی بچه نتونسته از خودش دفاع کنه خانه و خانواده باید جای امن باشه
افسوس
0
0
چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
خداپدرشو نابود کنه بخدا باید قصاص بشه،پسره بدبخت خب دوسش داشته چه ربطی داره سنش ۳۰سال بوده الان سن ازدواج به اسمونا رسیده عشق کاری به سنو سال وثروتمندوفقیر نداره ومذهب نداره ،خدابه مادرش صبرعطاکنه خیلییی سخته وباورش هضم نمیشه بخدا من چن شبه ارامشم نمونده ازاین جنایت .اگه حقی درایران وجود داشته باشه باید قصاص بشه تادرس عبرتی بشه برا بقیه نفهم ها
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
جواب اونی که میگن رومینا تالشی نبود ،رومینا ایرانی که بوده ،بعدش اونجا برگ شده،خیلی حرف مفت میزنی .
رومینا بچه بود گول خورد.خدا لعنت کنه بهمن هوسران رو ،که آتش به زندگی ی خانواده زد.
ناشناس
0
0
جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
این چه قانونیه که پدر میتونه فرزندشو بکشه ؟
ناشناس
0
0
سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
خوب پدر رومینا خجالت میکشید یه نفر که همسایه هم بودن هم سن پدر رومینا رو داشت دامادش بشه بیکار و به درد نخور هم بود برا همین نمیتونست تحمل کنه کاش محل زندگی رو عوض میکرد تا با اون پسر روبرو نمیشدن دخترش رو هم با کتک زدن ادب میکرد توی ایران صدا و سیما هم هم سن بودن زوج رو یک بار تبلیغ نکرد
دخترم تاج سرم
0
0
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
والا هیچ پسری که بد بدنیا نمیاد بهمن هم بد بدنیا نیومده ، بدبختی اینه که کشوری مثل ایران با این همه ثروت باید مردمش در بدبختی زندگی کنن ، ادمی که بیکار باشه دست به هر کاری میزنه ، کشور اگه اقتصاد فعالی داشته باشه جوون ها خود به خود مشغول کار میشن و کسی که کار میکنه و امنیت شغلی داره از طریقی که راه و رسمش هست پیش میره برا ازدواج نه اینکه توی فضای مجازی دل به سراب ببنده که آخر و عاقبتی نداره و مهم تر اینکه به این کار ها عادت کنه ،متاسفم برای اونایی که همه چیز رو فدای یک چیز کردن و متاسفم برای اونایی که فرق بین قاتل و قاتل میزارن . متاسفم برای اون هایی که خوب دارن پدر ها و پدربزرگ ها رو با حقوقشون آشنا میکنن ، خدا بهترین منزلگاه رو برات مهیا کنه فرشته مهربان
یک ایرانی
0
0
شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
به نظر من هم بهمن وهم پدررومینا هردو قاتل هردوبایدقصاص شوند
م
0
0
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹
برای این موضوع میتوانستند فرهنگ سازی بهتر ی کنند مثلا باساخت فیلم و سریالی که برخورد خوب و درست و منطقی با این موضوع نشان دهد البته که نگرانی پدر درمورد جان دخترش را هم باید نشان دهند مثل سینمایی پدران ودختران
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

عکس/ توییت جنجالی ایلان ماسک درباره حمله اسرائیل به ایران

ریزپرنده چیست؟

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت خودرو‌های رنو در بازار امروز + جدول

قیمت ماشین های لوکس لکسوس در بازار ایران + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت مرغ، گوشت سفید و تخم مرغ در بازار + جدول

عکسی از روناک سریال «نون خ» با یک استایل متفاوت

عکس/ خرید سفره عقد و عروسی نفیسه روشن

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت امروز + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت انواع لپ تاپ دل امروز + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

آرامش سیاسی دلار را به ثبات رساند

سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه بدون تغییر شارژ شد

قیمت نفت افزایش یافت

فیلم/اولین سکانس بوسیدن دو بازیگر زن و مرد در یک فیلم ایرانی!

بازار طلا با ثبات دلار همراه می‌شود؟

اصلاحیه شورای رقابت در مورد تغییر خودرو‌های ثبت‌نامی

قیمت مرغ، گوشت سفید و تخم مرغ + جدول

قیمت انواع خودرو‌های رنو + جدول

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

وضعیت آلودگی هوای تهران در ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

۹۲ درصد ارزش ودیعه مستاجران از بین رفته است/ معضل ملی وحشتناکی که در کمین بازار اجاره است

وضعیت هواشناسی امروز

صفحه اول روزنامه‌های ورزشی امروز

صفحه اول روزنامه‌های اقتصادی امروز

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

پیش بینی بورس امروز یکم اردیبهشت ۱۴۰۳

جان کمپبل کیست؟/ برجسته‌ترین اقتصاددان حوزه مالی

سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

بهترین فیلم‌های ژانر جنایی سینمای جهان

عکسی از دیدار صمیمی همایون شجریان با آقای خواننده

عکس/تیپ شیک و رسمی بازیگر خانم سریال فاصله‌ها

عکس/استایل جذاب و نوجوان‌پسند بازیگر گناه فرشته

استواری اقتصاد ایران همچنان بر پایه‌های کهنه نفت!/ نفع پول نفت به خودش نرسید!

عکس/استوری متفاوت زهرا داوودنژاد در روز تولدش

خبر خوب هواشناسی برای نیمه اول اردیبهشت

شیرینی فروشی قدیمی تهران پلمب شد

عکسی از یک بنر در تهران که پُر سر و صدا شد

فیلم/سوتی منشوری تلویزیون در پخش کارتون پت و مت

محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید

واکنش ایلان ماسک به حمله اسرائیل به ایران

استایل شیک هانیه توسلی در عکس جدیدش

اولین عکس از پایگاه هوایی اصفهان بعد از حمله دیشب

بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!

جدول لیگ برتر بعد از برد استقلال

دقیقی: بین دو نیمه خیلی تند با بازیکنان حرف زدم

مشت‌های گره کرده نکونام و اعتراض کادر فنی حریف

اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب

کارشناس پنالتی جنجالی استقلال: داور خیلی مشکوک قضاوت می‌کند

درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان

پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیش‌بینی بورس فردا شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم