تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۹

بی ام و از جلوپنجره سری ۴ برای سایر مدل‌ها استفاده نمی‌کند +عکس

مدیر طراحی بی‌ام‌و اعتقاد دارد که جلوپنجره عظیم با طرح عمودی دوگانه در نسل جدید کوپه سری ۴، طرحی برای نمایش شخصیت خاص این مدل است و چنین ترکیبی در سایر محصولات تکرار نمی‌شود.
بی ام و از جلوپنجره سری ۴ برای سایر مدل‌ها استفاده نمی‌کند
 
اقتصاد۲۴ بی‌ام‌و سری ۴ جدید کوپه روز سه‌شنبه رسما رونمایی شد و یکی از نکات برجسته در طراحی این خودرو، جلوپنجره کلیوی عمودی دوگانه بود. اگرچه ممکن است این طرح هواداران و مخالفانی برای خود داشته باشد، بی‌ام‌و آن را به‌عنوان بخشی از حرکت استراتژیک به سمت متمایز کردن هر مدل خاص می‌بیند.
بیشتر بخوانید:نسل جدید محصولات مازراتی با پرچمداری سوپر اسپرت MC۲۰ معرفی می‌شود
دوماگوج دوکیچ، مدیر طراحی بی‌ام‌و در دفاع از جلوپنجره بزرگ کلیوی به‌شدت اعتقاد دارد که این خودروساز با وجود دریافت واکنش‌های منفی زیاد از زمان ارائه خودروی مفهومی کانسپت ۴ در سال گذشته، تصمیم صحیحی برای پیشبرد این طرح گرفته است.

دوکیچ در گفتگو با نشریه اتوکار گفت:

باید این در محصولات بی‌ام‌و نهادینه شود که هر خودرویی دارای نکته‌ی برجسته و خاصی باشد. بدون شک این ویژگی اصلی سری ۴ و بی‌ام‌و است. این طرح فقط منطقی نیست، بلکه شخصیت بسیار قوی دارد و برای برند ما منحصربفرد است. جلوپنجره کلیوی دوگانه، برجسته‌ترین نماد طراحی ما و بزرگ‌ترین تفاوت ما با هر خودروی دیگری در بازار است. ما از طرح کلیوی به روش‌های مختلفی استفاده کرده‌ایم تا به خودرو‌های خود، ظاهر خاصی بدهیم. به‌عنوان مثال جلوپنجره بی‌ام‌و سری ۳ کاملا افقی است، زیرا آن خودرویی منطقی‌تر و جدی‌تر است. اما کوپه‌ای مانند سری ۴ باید قسمت عجیب شخصیت بی‌ام‌و را بیان کند و به نمایش بگذارد.

دوکیچ توضیح داد که در این کسب‌وکار، مهم است بدانید که باید به چه حرف‌هایی گوش دهید. شما نمی‌توانید به تمام واکنش‌های رسانه‌های اجتماعی توجه کنید و این کار به شما کمک نمی‌کند. طراحی چیزی مرتبط با احساسات است و همه نظر و حالات یکسانی ندارند و هر کسی عقیده‌ی خاصی را ابراز می‌کند و ممکن است نظرات متفاوتی درباره‌ی یک طرح خاص وجود داشته باشد.
 
در این مورد، درست یا غلط وجود ندارد؛ وقتی چنین کاری انجام دهید، ۵۰ درصد از مردم ممکن است آن را دوست داشته باشند و ۵۰ درصد نیز از آن متنفر باشند و این طرز فکر تغییر نخواهد کرد. هر کاری انجام دهید، افرادی خواهند بود که آن را دوست دارند و افرادی هم هستند که آن را دوست ندارند. اما معیار‌های اصلی این‌ها نیستند.

خب معیار‌های طراحی بی‌ام‌و چیست؟ به گفته‌ی مدیر طراحی بی‌ام‌و، این معیار‌ها ایجاد چیزی بی‌نظیر و جسورانه است که بتواند دیده شود و برجستگی داشته باشد. اگرچه این طرح در ابتدا متقارن به‌نظر می‌رسد، اما در قلب بی‌ام‌و قرار دارد و می‌تواند به نمادی برای هر برند خاص تبدیل شود.
 
بی ام و از جلوپنجره سری ۴ برای سایر مدل‌ها استفاده نمی‌کند

هدف خودرو بی‌ام‌و سری ۴ جدید این بود که ترکیب فعلی سبد محصولات را کمی بیشتر متمایز کنیم. ما نمی‌خواهیم هیچ جزئیاتی را در تمام مدل‌ها تکرار کنیم، زیرا هر مدل باید شخصیت منحصربفردی داشته باشد. خودرو‌هایی مانند بی‌ام‌و سری ۳ و ۵ از جلوپنجره کلیوی افقی بهره می‌برند و ما واقعاً از استفاده از طرح کلیوی به روش‌های مختلف لذت می‌بریم.

دوکیچ اضافه کرد:

در برخی مدل‌های بی‌ام‌و ما احساس کردیم که جلوپنجره کلیوی عمودی، شخصیت مناسبی برای این خودرو‌ها است. طراحی همیشه ربطی به زیبایی یا زشتی ندارد؛ طراحی خوب به داشتن شخصیت جسورانه است. مشتریان خواستار این امر هستند؛ زیرا بازار از محصولات خوبی اشباع شده است و بنابراین ما باید روی نظر خود ایستادگی کنیم. ازآنجاکه نیاز‌های مشتریان با هم تفاوت دارد، ما می‌خواهیم محصول متفاوتی به هر مشتری ارائه دهیم.

از دوکیچ درباره‌ی تأثیر احتمالی بازار چین روی طراحی بی‌ام‌و سری ۴ سؤال پرسیده شد که او پاسخ داد:

فرایند طراحی ما روی بازار‌های خاصی متمرکز نیست و بیشتر دارای دیدگاه جهانی است؛ بنابراین هنگامی که پروژه‌ی نسل جدید بی‌ام‌و سری ۴ به مرحله‌ی اجرا درآمد، ایده این بود که بدون نگاه به تک‌تک مشتریان، خودرو را برای تمام بازار‌ها طراحی کنیم. تنها حدود ۱۰ درصد از مدل‌های کوپه بی‌ام‌و سری ۴ فروخته شده در سراسر جهان راهی بازار چین می‌شوند؛ بنابراین این عامل تاثیرگذاری برای طراحی جلوپنجره کلیوی بزرگ نبود.

بی ام و از جلوپنجره سری ۴ برای سایر مدل‌ها استفاده نمی‌کند
نسخه‌ی کوپه بی‌ام‌و سری ۴ قرار است در ماه اکتبر به بازار‌های جهانی عرضه شود و در مرحله بعدی مدل‌های روباز و گرن‌کوپه چهاردر نیز به بازار عرضه خواهند شد. تمام این‌مدل‌ها براساس پلتفرم CLAR این برند ساخته شده‌اند، که فضای کابین جادار و بزرگ‌تری را برای سرنشینان ارائه می‌دهد.

تا زمان ورود بی‌ام‌و M۴ جدید به بازار که احتمالاً ظرف شش ماه آینده انجام می‌شود، M۴۴۰i xDrive در بالاترین سطح این سری قرار خواهد گرفت. این مدل از پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر توربوشارژ با ۳۶۹ اسب‌بخار قدرت بهره می‌برد و قادر است در زمان ۴/۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت دست یابد، درحالی‌که بیشینه سرعت آن به ۲۵۰ کیلومتربرساعت محدود می‌شود. مشتریان در ایالات متحده می‌توانند این خودرو را با قیمت ۵۹،۴۹۵ دلار سفارش دهند، درحالی‌که مدل‌های ۴۳۰i و ۴۳۰i xDrive مجهز به پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر با ۲۵۸ اسب‌بخار قدرت، به ترتیب با قیمت ۴۶،۵۹۵ و ۴۸،۵۹۵ دلار به بازار عرضه می‌شود.

در اروپا، نسل جدید بی‌ام‌و سری ۴ در مدل‌های ۴۲۰i و ۴۲۰d نیز عرضه خواهد شد که به ترتیب از پیشرانه ۲ لیتری بنزینی و دیزلی با ۱۸۴ و ۱۹۰ اسب‌بخار قدرت بهره می‌برند. علاوه بر این، مدل‌های دیزلی ۴۳۰d و M۴۴۰d xDrive مجهز به پیشرانه ۳ لیتری به ترتیب با قدرت ۲۸۶ و ۳۴۰ اسب‌بخار، در بهار سال آینده عرضه می‌شوند.
 
 
منبع: زومیت
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

ارتقای جایگاه بانک مسکن با تکیه بر ابزار‌ها و محصولات جدید

کمبود این ویتامین در بدن سبب کاهش شنوایی می‌شود

نثاری: افزایش سرمایه بانک مسکن، حجم تسهیلات ساخت و ساز‌ها را تقویت می‌کند

حضور فعال بانک ملت در همایش و نمایشگاه بانکداری نوین و نظام‌های پرداخت

عکس/ تغییر عجیب بازیگر روسی سریال خاتون پس از ۶ سال

حمایت گسترده و همه جانبه بانک ملی ایران از سامانه توثیق الکترونیک هوشمند

مشکل بزرگ پرسپولیس با گاریدو

اینفوگرافی/ ۳۱ نماینده‌ای که پس از استعفا راهی پاستور شدند

توقیف سواری تویوتا با ۵۹ میلیون جریمه

اعلام برندگان مسابقه کانون جوانه های بانک ملی ایران

فیلم/ بارش بی سابقه باران در خانه خدا

عکس/ ناصر ملک‌مطیعی کنار بازیگر زن ترکیه‌ای ۵۸ سال پیش

عکس/ ثریا قاسمی و حمیده خیرآبادی در ۲۶ سال قبل

خودرو ۶.۳ میلیارد دلار ارز گرفت+ جدول

پذیرش ۶۰ روز آتش بس در لبنان

ماجرای مرگ مشکوک ۲ کودک تهرانی پس از خوردن ماکارونی

ناصرالدین شاه قاجار کیست؟/ شاهی با طولانی‌ترین دوره حکومت در میان پادشاهان ایران

طرز تهیه رشته پلو با انار مخصوص مهمانی شب یلدا

عکس/ تغییر چهره جذاب مریم مومن

عکس/ صف خدمتکاران ناصرالدین شاه در کاخ گلستان ۱۳۰ سال پیش

عکس/ نوۀ دختری ناصرالدین شاه در کنار مرداب انزلی سال ۱۲۷۳

عکس/ عروسی دختر ناصر الدین شاه ۱۳۰ سال پیش

فیلم/ قالیباف: قانون مطبوعات باید اصلاح شود

دوگانه کاذب وعده صادق ۳ و دیپلماسی؛ هزینه‌سازی بیهوده برای مذاکرات آینده کلید می‌خورد

بازگشت ۲ بازیکن به اردوی استقلال

فیلم/ برگزاری جلسات تعیین مزد در بهمن و اسفند

ماجرای طلاق و ازدواج مجدد آزیتا حاجیان+ عکس

مشخصات تانک بولات T۶۴؛ تانک قدرتمند و مرگبار اوکراین

فیلم/ رقص کُردی نوید محمدزاده و روزبه حصاری در ایلام

آخرین وضعیت امید عالیشاه کاپیتان پرسپولیس

افزایش ۲۰ درصدی حقوق سربازان نهایی شد

محکومیت میلیاردی فولاد با شکایت یک بازیکن پرسپولیس

آغاز ثبت نام جدید برای خودرو‌های وارداتی

بهترین روش های سرمایه گذاری

فیلم/ آوازخوانی یک عرب زبان به فارسی زیر سی‌و‌سه پل

طنین امید بخش در صورت‌های مالی بیمه سرمد

قیمت این خودرو ۳.۵ میلیارد تومان گران شد

کارآفرین برتر صنعت فرش: اگر بانک ملی ایران از تولیدکنندگان حمایت نکند چرخ توسعه کشور نمی‌چرخد

فیلم/ ماجرای تذکر سید محمد خاتمی به اصلاح طلبان

فیلم/ پیشنهاد رسایی برای تابعیت دوگانه فرزندان ظریف

عکس/ طارمی روی پوستر اینتر برای دیدار با لایپزیش

هشدار نارنجی هواشناسی برای مازندران

فیلم/ رسایی: من را متهم کردند که در برابر دستور رهبری مقاومت می‌کنم

فیلم/ ادعای نماینده مجلس درباره زمان مصوبه افزایش قیمت خودرو

فیلم/ پاداش پایان خدمت کارمندان دولت ۶۵۰ میلیون تومان شد

تصویری دردناک از ای دی کارت امید عالیشاه

فیلم/ روش محاسبه حقوق سال آیندۀ کارمندان و بازنشستگان

گزارش بورس امروز سه شنبه ۶ آذرماه ۱۴۰۳

کشف جسد مرد جوان در پارک ستارخان

عکس/ تعهدات بیمه تکمیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ بازنشستگان