اقتصاد۲۴ -بر این اساس در ماه می ۱۶۸,۱۴۸ هزار خودروی جدید در آلمان فروخته شده که از افت ۵۰ درصدی حکایت دارد. با وجود این، در مقایسه با ماه آپریل وضعیت اندکی بهبود پیدا کرده، چرا که در آن مقطع میزان افت فروش برابر با ۶۱ درصد بود.
بیشتر بخوانید:شورولت کامارو با تیونینگ هزار اسببخاری هنسی معرفی شد
آنطور که رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در آلمان گفته، بازگشایی نمایشگاهها و نمایندگیهای فروش «تقریبا هیچ اثر مثبتی بر میزان تقاضا نگذاشته و شرایط در بازار خودروهای سواری خیلی بد مانده است.» همچنین به گفته انجمن معاملهکنندگان خودرو پکیج پیشنهادی هیچ کمکی به فروش مدلهای جدیدی که در نمایندگیها خوابیدهاند، نکرده است. ارزش خودروهای موجود در نمایندگیها چیزی در حدود ۱۵ میلیارد یورو (۱۷ میلیارد دلار) تخمین زده میشود.
میزان فروش خودرو در آلماناز بین خودروسازان آلمانی، بامو با ۶۲ درصد بیشترین کاهش فروش را تجربه کرده است. اوپل با ۶۰، فولکس واگن با ۵۲، آئودی با ۴۶ و مرسدس بنز با ۴۳ درصد افت در رتبههای بعدی قرار دارند. از میان برندهای خارجی هم داچیا با ۶۳ درصد بالاترین افت را به نام خود ثبت کرده است. پس از این کمپانی رومانیایی، سئات با ۶۱ و فورد با ۵۷ درصد افت در جایگاههای دوم و سوم ایستادهاند.
شرکت تسلا که ماه آپریل خوبی را سپری کرده بود، در ماه میبا ۲۸ درصد افت فروش مواجه شده است.
اما برخلاف مواردی که برشمردیم، میزان فروش دو برند سوبارو و فیات با ۱۳ درصد رشد همراه بوده است. آمار فروش مدلهای تمام الکتریکی هم با ۲۱ درصد رشد به ۵,۵۷۸ دستگاه رسیده که این رقم ۳.۳ درصد از کل بازار خودرو را شامل میشود. بد نیست بدانید در می ۲۰۱۹ سهم خودروهای تمام الکتریکی از بازار آلمان برابر با ۱.۴ درصد بود.
علاوهبر این آمار فروش مدلهای هیبریدی شارژی با رشد دو برابری به ۶,۷۵۵ دستگاه رسیده است. این مدلها اکنون ۴ درصد از بازار را در اختیار دارند، رقمی که در مقایسه با سهم یک درصدی مدت مشابه سال قبل، رشد خوبی داشته است.
در ماه میاوضاع برای مدلهای بنزینی و دیزلی اصلا مساعد نبوده و میزان فروش آنها به ترتیب ۵۶ و ۵۲ درصد کاهش پیدا کرده است.
منبع: زومیت