اقتصاد۲۴- بعد از حادثه غیرمترقبه که چهارشنبه ۴ تیرماه ۹۹ در سامانه معاملات کارگزاری آگاه که روز عرضه اولیه سهام سرمایهگذاری پویا بود، روی داد، سامانههای برخط این کارگزاری دچار مشکل شده و تعدادی از مشتریان این کارگزاری با مشکل روبرو شدند.
در این زمینه تعداد ۲۶ هزار و ۳۲۴ نفر از مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت عنوان «به مشکلات مشتریان کارگزاری آگاه رسیدگی شود» و نیز تعداد ۱۲۸ نفر با ثبت عنوان «کارگزاری آگاه سیستم نرم افزاری خود را ارتقاء دهد» خواستار پیگیری خبرنگار فارس و پاسخ مسئولان مربوطه شدند.
خبرنگار فارس در این زمینه امروز هم با محمدرضا سرافراز یزدی تماس گرفت که وی گفت: ما همچنان مشغول رفع مشکلات هستیم، اما این خبر را بگویم، سامانههای معاملات کارگزاری آگاه به وضعیت پایدار رسیده و تعداد مشتریان و تعداد تقاضاها برای خرید و فروش به اندازه شرایط قبل از حادثه رسیده و تقریبا وضعیت پایدار شده است.
وی در عین حال گفت: برخی از مشکلات ریز وجود دارد که به مرور و در طی انجام کار به وسیله متخصصان داخلی رفع میشود.
مدیرعامل کارگزاری آگاه در مورد سوال برخی مشتریان که چرا نمیتوان با سامانههای دارای فیلترشکن وارد سامانه معاملات آگاه شویم، افزود: نرم افزار وی پی ان یا فیلتر شکن برای هیچ کارگزاری داخلی استفاده نمیشود، زیرا دلیلی ندارد که یک سامانه داخلی که با اینترنت معمولی در دسترس است و نیازی به فیلتر شکن نیست، چون استفاده از فیلترشکن قانونی نیست و هر کس میتواند با دسترسی آی پی مشخص وارد سامانه شود.
بیشتر بخوانید: سامانه معاملات کارگزاری آگاه فردا به حالت عادی برمیگردد
سرافراز یزدی همچنین در مورد اینکه آیا نرم افزار سامانه معاملات موبایلی در دسترس قرار گرفته، گفت: از دیروز و امروز هم نرم افزار موبایلی معاملات کارگزاری آگاه راه افتاده که البته یک مشکل فنی کوچکی داشت که ظرف امروز و فردا حل میشود. امروز شرایط خیلی خوبی بود و به شرایط قبل از بحران رسیدیم.
وی همچنین در مورد اینکه فردا عرضه اولیه سهام شرکت سیمان تامین است، مشتریان آگاه آیا با مشکل مواجه نمیشوند گفت: برای خرید عرضه اولیه سیمان تامین از روز قبل طبق روال امکانی فراهم کردهایم که مشتریان بتوانند درخواست خود را به صورت آفلاین ارائه کنند و به محض اینکه ثبت تقاضا از ساعت ۷:۳۰ دقیقه چهارشنبه آغاز شود، تقاضای آنها ثبت میشود.
مدیرعامل کارگزاری آگاه همچنین در مورد جبران خسارت مشتریان کارگزاری آگاه گفت: باید همه کسانی که متقاضی جبران خسارت هستند، در سامانه اعلام شده باشگاه مشتریان آگاه ثبت نام کنند و پس از آن اقدام میکنیم.
سرافراز یزدی در پایان عنوان کرد: هم اکنون به وضعیت پایدار رسیدهایم و تعداد مشتریان و تقاضای آنها به اندازه روزهای قبل از حادثه رسیده است و مرتب سامانهها را بهتر میکنیم.
منبع: فارس