تاریخ انتشار: ۱۸:۳۴ - ۱۶ تير ۱۳۹۹
مدیر ارتباط با مشتریان ایران خودرو خبر داد:

کاهش ۲۵ درصدی مراجعات و شکایات از گروه صنعتی ایران خودرو

مدیر ارتباط با مشتریان ایران خودرو از کاهش ۲۵ درصدی مراجعات و شکایات از گروه صنعتی ایران خودرو در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ خبر داد.

 ایران خودرو

اقتصاد۲۴ -   به گفته سهراب برفروشان، بیش‌ترین بهبود در حوزه فروش و خدمات پس از فروش ایران خودرو به واسطه افزایش تولید، عمل به تعهدات، تامین قطعات مورد نیاز شبکه خدمات پس از فروش و سایر برنامه‌های بهبود حوزه‌های اجرایی صورت گرفته است.

وی در این باره گفت: طبق نتایج ارزیابی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، ایران خودرو توانسته با افزایش ۳۸ درصدی رضایتمندی از نحوه رسیدگی به درخواست‌ها و شکایت ها، بیش‌ترین افزایش رضایتمندی مشتریان را در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ از آن خود کند. اندازه گیری رضایت مشتریان توسط شرکت بازسی از تمامی شرکت‌های تولیدکننده خودرو صورت پذیرفته است. برفروشان تصریح کرد: برهمین اساس گروه صنعتی ایران خودرو در این شاخص از سطح رضایت از رسیدگی ۵۲ درصدی در سال ۹۷ به سطح رضایت از رسیدگی ۹۰ درصدی در سال ۹۸ رسیده است.
بیشتر بخوانید:قیمت خودرو‌های سایپا امروز دوشنبه ۱۶ تیر ۹۹+جدول
برفروشان با بیان این که از نیمه سال گذشته در راستای ارتقای سطح کیفیت محصولات و خدمات گروه صنعتی ایران خودرو و همچنین ارتقای تصویر ذهنی مشتریان، مجموعه برنامه‌های کلان و عملیاتی به اجرا گذاشته شده، تصریح کرد: این برنامه‌ها با هدف تحقق رضایتمندی مشتریان از طریق شناسایی و رفع ریشه‌ای علل منجربه درخواست و شکایت‌ها به عنوان اقدامات پیشگیرانه و همچنین پاسخ گویی به موقع و مناسب به این درخواست‌ها و شکایت‌ها برای جلب حداکثری رضایتمندی مشتریان اجرا شده است.

وی به برخی از اقدامات صورت گرفته برای صیانت از مشتریان اشاره کرد و گفت: رسیدن تولید روزانه به دوهزار دستگاه، کاهش تعداد خودرو‌های دارای کسری قطعه و افزایش تحویل به مشتریان تاثیر زیادی در افزایش رضایتمندی مشتریان داشته است.

مدیر ارتباط با مشتریان ایران خودرو تامین به موقع قطعات و ارایه خدمات مورد نیاز مشتری را از دیگر شاخص‌های موثر در رضایتمندی مشتریان دانست و گفت: با تعیین تکلیف موارد مرتبط با خودرو‌های واسطه یا کارتکسی، پرداخت سود تاخیر به صورت کامل و نظام‌مند براساس قرارداد و همچنین اصلاح دعوت نامه‌ها براساس ضوابط سازمان حمایت و شفاف سازی تمامی موارد برای مشتریان در سال ۹۸ توانسته ایم میزان رضایت مشتریان را افزایش دهیم.

وی افزود: متناسب سازی رویه‌های کنترل کیفی برای افزایش کیفیت محصولات و کنترل‌های بیش‌تر در فرآیند‌ها قبل از تحویل خودرو به مشتری با دقت بالاتری دنبال شده است.

برفروشان اطلاع رسانی مستمر به مشتریان از فرآیند فروش و خدمات پس از فروش به صورت پیامک را نیز از دیگر اقدامات در جهت افزایش رضایتمندی مشتریان دانست.

وی تصریح کرد: با تدوین برنامه‌های راهبردی و عملیاتی برای حوزه ارتباط با مشتریان و طرح ریزی و ابلاغ و پایش مستمر شاخص‌های کلیدی عملکرد برای هدایت و راهبری بخش‌های مرتبط با مشتریان در گروه صنعتی ایران خودرو، در تلاش برای ارتقای سطح کیفیت محصولات و خدمات و درنهایت جلب رضایت مشتریان هستیم.
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

نظر سید احمد خمینی درباره سید محمد خاتمی

بهترین دلیل برای نوشیدن آب کافی در طول روز

پدر علم اقتصاد ایران کیست؟

این ویتامین سبب کاهش کلسترول می‌شود

۸ عادت میلیاردرهای موفق جهان کدامند؟/ این عادت‌ها می‌تواند به موفقیت‌تان کمک کنند

واکنش دولت به توهین یک فرماندار به خبرنگاران

عکس/ استوری مدافع استقلال برای قلعه نویی

ادعای جدید چهره نزدیک به سعید جلیلی درباره فیلترینگ

پوتین: به آزمایش موشک‌های بالستیک مافوق صوت ادامه خواهیم داد

زاینده‌رود از امشب بازگشایی می شود

روسیه: قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام، هدیه بایدن به ترامپ است

انتقام قتل برادر در هلیلان

پرونده بازگشت عادل فردوسی‌پور به صدا و سیما بسته شد

وضعیت آب و هوای تهران طی روز‌های آینده

تخلیه برخی مدارس اصفهان به‌دلیل فرونشست

عکس/اولین واکنش به دیدار پزشکیان با مولوی عبدالحمید

آیت‌الله سید علی سیستانی کیست؟

افزایش تولید هیچ ارتباطی به حوزه وکالت ندارد/ قانون تسهیل باید از مسیر قانونی خود اصلاح شود

قانون تسهیل لطمات جبران‌ناپذیری بر پیکره نهاد وکالت زد/ حرفه وکالت را باید به جایگاه اصلی خود رساند

عکس/آقای ‎عراقچی، قرار نیست مملکت را نجات بدهید؟

پیش بینی قیمت سکه و طلا فردا ۳ آ‌ذر ۱۴۰۳/ دو شوک جدید به بازار طلا

پیش بینی بورس فردا شنبه ۳ آذر ۱۴۰۳

ماسکرانو سرمربی مسی شد

قتل هولناک در پارک قیطریه تهران

کنایه محسن رضایی به اروپایی‌ها بعد از صدور قطعنامه علیه ایران

سید محمود علوی دستیار ویژه رییس‌جمهور کیست؟

ورثه منتظر واریزی سود سهام عدالت باشند

این نقطه آلوده‌ترین جای ایران شد

پیش بینی قیمت دلار فردا ۳ آذر ۱۴۰۳/ سیگنال جدید برای دلار؛ تتر صعودی شد

معنای قطعنامه جدید آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای چیست؟

وزیر خارجه عراق: تهدید‌های آشکاری از سوی رژیم صهیونیستی علیه عراق وجود دارد

اجرای همسان سازیِ ۴۰ درصدی برای همه بازنشستگان از آذرماه

توییت مهم پزشکیان بعد از سفر به سیستان و بلوچستان

پایان زودهنگام رویای بیرانوند و رفقا در تبریز

حمله موشکی حزب‌الله به پایگاه حیفا

ذاکر: افزایش قیمت بنزین سوپر شاید مقدمه‌ای بر بالا رفتن نرخ بنزین باشد

امام جمعه قم: حرمت قم نسبت به شهرهای دیگر چند برابر است

علم الهدی بالاخره پس از ۳ سال دولت رئیسی نگران گرانی ها شد

عکس/ عملکرد پرسپولیس و استقلال در ۱۰ دوره اخیر جام حذفی

مشخصات هواپیمای هشدار زودهنگام A-۵۰

مسعود جمعه مهاجم کنیایی و جدید استقلال کیست؟

لطفعلی خان زند کیست و چگونه به سلطنت رسید؟

کریمخان زند کیست و دوران سلطنتش چگونه گذشت؟

عکس / استوری بازیکنان تیم ملی برای تولد امیر قلعه نویی

اینفوگرافی/ مقایسه نرخ عوارض آزادراهی در ایران با سایر کشورها

اینفوگرافی/ فهرست پنجاه خوراک برتر جهان با گوشت گوسفندی!

مصرف مالیات برای توسعه با نظارت و انتخاب مستقیم مؤدیان

دلیل سفر کوتاه پزشکیان به سیستان‌وبلوچستان چه بود؟

توضیحات وزیر صمت درباره افزایش قیمت خودرو

همتی: دولت مصمم به اجرای اصلاحات اساسی است