اقتصاد۲۴ - احمد نوذری اظهار داشت: این پروژه در هشت قطعه و با مبلغ اولیه ٢ هزار و ٤١ میلیارد تومان در حال اجراست و تاکنون کل پروژه ۴۳ درصد پیشرفت، زیرسازی کل پروژه ۵۹ درصد، زیرسازی مسیر چابهار- ایرانشهر ۷۴ درصد و زیرسازی ایرانشهر- زاهدان ۳۲ درصد و تاکنون پیشرفت مالی پروژه ۳۸ درصد بوده است.
نوذری افزود: خط ریلی چابهار- زاهدان- میلک- سرخس در مجموع یکهزار و ۶۴۰ کیلومتر طول دارد که ۶۱۰ کیلومتر آن از چابهار تا زاهدان و با احتساب خطوط فرعی ۷۳۰ کیلومتر است.
بیشتربخوانید: تکمیل راه آهن چابهار ـ سرخس شبکه ارتباطی گستردهای را ایجاد میکند
نماینده شرکت حمل و نقل و زیرساخت وزارت راه و شهرسازی در پروژه راهآهن چابهار- زاهدان گفت: در این پروژه ۳۴ ایستگاه ۹۰۰ تا یکهزار و ۷۰۰ متر مسافری و باربری، ۱۲۸ دستگاه پل بزرگ وکوچک و ۳۹ دستگاه تونل پیشبینی شده است.
وی خاطرنشان کرد: چابهار در آینده قطب تجارت و ترانزیت منطقه خواهد شد و باید هرچه سریعتر زیرساختهای آن در زمینه حمل و نقل فراهم شود.
منبع: روزنامه کیهان