در نمای عقب دامنه تغییرات کمتر احساس میشود. در این بخش گرافیک جذابتر چراغهای LED تنها تغییر شاخص به نظر میرسد. در داخل کابین هم وضعیت به همین شکل است، چرا که به غیر از نمایشگر 10 اینچی موجود در قسمت فوقانی داشبورد که جایگزین نمونه 8 اینچی قبلی شده، بقیه المانها دستنخورده باقی ماندهاند.
در زیر نمایشگر مذکور 7 کلید پیانویی نصب شده که برای کنترل رادیو، سیستم تهویه، مسیریاب، تنظیمات خودرو، تلفن، اپلیکیشنهای موبایل و فلشرها (چهار راهنما) کاربرد دارند. در مدل هیبریدی یک دکمه اختصاصی برای دسترسی به تنظیمات الکتریکی تعبیه شده است.
نکته جالب اینکه نمایشگر سیستم اینفوتینمنت علاوهبر پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو به قابلیت Screen Mirroring نیز مجهز است؛ حتما میدانید که این قابلیت به راننده یا دیگر سرنشینان اجازه میدهد تصویر صفحه تلفن همراه یا تبلت خود را روی نمایشگر مرکزی خودرو مشاهده کنند. برای شارژ بیسیم تلفن همراه هم یک پد مخصوص روی کنسول میانی طراحی شده است.
پژو 3008 مدل 2021 در هفت رنگ قابل انتخاب خواهد بود. برای این نسخه آپشنی به نام پک مشکی (Black Pack) تدارک دیده شده؛ همانطور که از نام این آپشن مشخص است، در صورت سفارش آن برخی از قسمتهای بدنه مثل جلوپنجره، نوشتههای روی اتاق، ریلها و تزئینات سقف، اسپویلر، محافظ سپر عقب، برفپاککنها، بخش پایینی چهارچوب درها و رینگهای 19 اینچی به رنگ مشکی رنگآمیزی میشوند.
در مدل 2021، تمامی نسخههای بنزینی 3008 به طور استاندارد به انتخابکننده حالت رانندگی مجهز شدهاند. برای این نسخهها سه حالت نرمال، اسپرت و اکو (اقتصادی) تعریف شده است؛ نسخههای هیبریدی هم سه حالت الکتریکی، هیبریدی و اسپرت دارند.
پژو 3008 عنوان خودروی سال 2017 اروپا را یدک میکشد
فرانسویها فیسلیفت 3008 را با لیست بلندی از تجهیزات و آپشنهای رفاهی و ایمنی راهی بازار خواهند کرد. سیستم دید در شب (Night Vision ) یکی از آپشنهای جالب است که 3008 را در کلاس کراساوورهای کامپکت کاملا متمایز میکند. کروز کنترل تطبیقپذیر با قابلیت توقف و شروع حرکت، کمک به حفظ خودرو در بین خطوط، ترمز اضطراری خودکار و سیستم تشخیص علایم راهنمایی و رانندگی برخی دیگر از موارد درج شده در لیست تجهیزات ایمنی هستند.
کراساوور خوشاستیل پژو 3008 با پیشرانههای متنوعی از جمله دو پیشرانه هیبریدی شارژی به فروش خواهد رسید. این دو نسخه حامل کدهای HYBRID4 300 e-EAT8 و HYBRID 225 e-EAT8 هستند. قلب اصلی پیشرانه چهار چرخ محرک HYBRID4 300 e-EAT8 را یک موتور بنزینی 200 اسب بخاری تشکیل میدهد. دو موتور الکتریکی با 110 و 112 اسب بخار قدرت، موتور بنزینی را همراه میکنند. یکی از این دو موتور برقی در جلو نصب شده و به گیربکس متصل است؛ دیگری هم روی محور عقب قرار دارد.
پیشرانه HYBRID 225 e-EAT8 متشکل از موتور بنزینی 180 اسب بخاری و یک موتور الکتریکی 110 اسب بخاری متصل به گیربکس 8 سرعته خودکار است. در این نسخه فقط چرخهای محور جلو محرک هستند.
باتری دو مدل هیبریدی 13.2 کیلووات ساعت ظرفیت دارد. زمان لازم برای شارژ این باتری بسته به نوع سوکت به شرح زیر است:
پژو ادعا میکند دو مدل هیبریدی بدون نیاز به روشن شدن موتور درونسوز و در حالت تمام الکتریکی قادر هستند 56 و 59 کیلومتر مسافت را طی کنند. این ارقام بر اساس استاندارد WLTP محاسبه شده و انتظار میرود در شرایط واقعی کمتر باشند.
شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت نسخه HYBRID4 300 e-EAT8 به ترتیب 5.9 ثانیه و 235 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. این ارقام برای نسخه HYBRID 225 e-EAT8 برابر با 8.7 ثانیه و 225 کیلومتر در ساعت هستند.
خودروی سال 2017 اروپا با پیشرانههای درونسوز نیز قابل انتخاب خواهد بود. تمامی پیشرانههای این دسته با استاندارد یورو 6 سازگاری داشته و عبارتند از:
به گفته پژو موتور 1.6 لیتری تنها با گیربکس 8 سرعته خودکار ترکیب میشود، حال آنکه سایر موتورها هم با گیربکس 6 سرعته دستی و هم با نمونه 8 سرعته خودکار قابل انتخاب هستند. این را هم اضافه کنیم که وظیفه انتقال قدرت در نسخههای هیبریدی را فقط نمونه خودکار بر عهده میگیرد.
درباره قیمت فیسلیفت پژو 3008 مدل 2021 فعلا اطلاعاتی در دست نیست، اما به احتمال زیاد بهای مدل پایه از حوالی 28 هزار پوند یا 31 هزار یورو آغاز خواهد شد. این خودرو تا پایان سال راهی بازارهای اروپایی میشود.