تاریخ انتشار: ۰۱:۰۷ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۹

علم‌الهدی: اهانت‌ها به من، به دلیل جایگاهم است

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر این قرارگاه واقعاً قرارگاه رسانه است، باید شرایط جنگ فرهنگی و رسانه‌ای به ماهیت رسانه بدهید و در میدان جنگ، پدافند مقدم است.
اقتصاد۲۴ - آیت‌الله علم‌الهدی در دیدار با اعضای «قرارگاه رسانه‌ای خراسان رضوی» با اشاره به ایام عزای حسینی، اظهار کرد: آنچه در این ایام برای ما قابل توجه هست، موضع و شخصیت خاص رسانه‌ای انقلاب کربلا است که در قالب جریان اسارت محقق شده است، ایام بحرانی اسارت همین ایام است و قهرمان عرصه رسانه‌‍ای انقلاب کربلا نیز وجود اقدس زینب کبری هست.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: موقعیت‌های بهره‌برداری از فعالیت‌های رسانه‌ای حضرت زینب (س) برای همه شما بزرگواران، بهترین الگو و اسوه هست، این‌که رسانه بخواهد در یک وضع آرام جامعه و فراهم بودن همه امکانات و وسایل فعالیت خود را داشته باشد، قهرمانی رسانه نیست، قهرمانی رسانه به این است که با نبود امکانات و فقدان همه موقعیت‌ها بتواند جو شکن بشود و کاملأ تمام وضعیت موجود و سوژه‌های رسانه‌ای را در اختیار خود مصادره کند.

وی بیان کرد: وقتی وجود اقدس حضرت زینب وارد کوفه شدند، همه آنچه دم دروازه کوفه اتفاق افتاد، عوامل و مانع اعمال یک کار رسانه‌ای بود، از آن طرف دشمن سعی می‌کرد با سلسله فعالیت‌ها و عملیات روانی، روحیه اهل بیت (ع) را کاملأ سرکوب کند و از طرف دیگر وضعیت ملتهب جامعه کوفه وجود داشت، در چنین فضایی، ایشان سخنرانی کردند که دشمن را سرکوب و مستأصل کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اقدامات رسانه‌ای صورت گرفته توسط حضرت زینب (س) اظهار کرد: حضرت زینب اولاً فضا را برای حرف زدن آرام کردند، همان آغاز صحبت یک حمله کلامی کردند «یا اهل الکوفه، یا اهل الختل و الغدر» و فضا آرام شد؛ گاهی حرکت را باید با شدت آغاز کرد، همیشه نمی‌شود به نرمی و آرامی صحبت کرد، این کار سبب شد تا دشمن همان ابتدا نتواند کاری انجام دهد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «امام جمعه هر شهر، فرمانده قرارگاه فرهنگی آن شهر است»، فرمودند علت این که کلمه قرارگاه را برای کار فرهنگی استفاده کردند در حالی که لفظی نظامی است، این است که در جنگ فرهنگی و رسانه‌ای هستیم و اگر از نظر فرهنگی در این جنگ پیروز نشویم، شکست خورده‌ایم.

وی افزود: پدافند باید همیشه در میدان جنگ در مقابل تهاجم جبهه دشمن کار کند و اگر پدافند ما فعال و کاری بود، در تکی که می‌زنیم جلو می‌رویم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به موثر بودن رسانه بر هر فعالیت فرهنگی گفت: امروز در جریان رسانه که صف مقدم فرهنگ هست وجود دو مسئله «پدافند» و «احساس ضرورت پدافند» را کم داریم، لذا اگر این قرارگاه واقعاً قرارگاه رسانه هست و این اصطلاح را انتخاب کردید، باید شرایط جنگ فرهنگی و رسانه‌ای به ماهیت رسانه بدهید و در میدان جنگ، پدافند مقدم است.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: مسئله اهمیت مشهد در برابر رسانه‌ها و فعالیت‌های دشمن یک واقعیت است و علت آن وجود شهر مقدس مشهد در رأس توجه و گرایش تمام شیعیان جهان است.

وی با اشاره به حضور ۴ میلیون زائر خارجی به مشهد اظهار کرد: مشهد شهری است که بیش از ۳۰ میلیون نفر از خارج استان به آن رفت و آمد دارند، لذا این شهر نقطه تحول تمام وضعیت اجتماعی کشور است به همین دلیل مشهد مورد توجه همه قرار می‌گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اگر این شهر نقطه تمرکز فعالیت‌های انقلابی و دینی شد، طبیعی است که دشمن را سرکوب می‌کند، لذا اگر برنامه‌های انقلابی و دینی قوی شود دیگر در مقابل اثرگذاری این شهر نسبت به تمام مسئله فرهنگی کشور دشمن نمی‌تواند جلودار قضیه باشد از این رو باید این جریان را سرکوب کنند.

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به تخریب خود در رسانه‌های دشمن، گفت: یک آقایی می‌گفت شما بیش از همه در کشور مورد اهانت، تهاجم و توهین رسانه‌ها هستید، گفتم مسئله بنده نیستم، بلکه مشهد است. یک وقتی هم خود آقا فرمودند علت این‌که شما این همه مورد تهاجم هستید به خاطر جایگاه شما در مشهد است.

وی افزود: این‌که به سراغ حاشیه شهر، مشکلات استان و شهر رفتید، بسیار خوب است، اما این کار دوم شما است، لذا کار اول شما این است که در مقابل دشمن پدافند داشته باشید.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: متأسفانه گاهی این‌طور است که قبل از اینکه دشمن بخواهد دیگران را سوژه عملیات روانی کند، خودمان سوژه عملیات روانی دشمن می‌شویم، می‌گوییم این حرف را نزنیم و این حرکت را نکنیم که سوژه عملیات دشمن نشود، اما باید توجه داشت که این خواست دشمن است و با این کار می‌خواهد ما را ساکت کند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه «رسانه، تجارت‌خانه نیست»، گفت: بعضی رسانه‌ها می‌گویند ما باید مخاطب خودمان را داشته باشیم و آنان را حفظ کنیم، رسانه که تجارت خانه نیست شما در برابر خدا، دین و انقلاب مسؤول هستید، از همین‌رو در مقابل یک موقعیت مهم در کشور که باید موضع بگیرید و حرکت کنید، ژستی به خود می‌گیرید و تماشاچی می‌شوید.

وی افزود: تکلیف الهی جنگیدن و مبارزه کردن برای خدا است، حال برای این که شخصیت رسانه‌ای خود را حفظ کنیم و بگوییم، چون مردم روی فلان قضیه موضع دارند، چیزی نگوییم.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه برخی افراد با شعار «مردم» وارد می‌شوند، اما برای مردم کاری نمی‌کنند، گفت: اگر به خاطر خدا به سراغ مردم رفتیم، کار می‌کنیم و این کار مؤثر است، هرکس بخواهد نماینده و رئیس جمهور شود، اول از مردم دم می‌زند و تنها کاری که انجام نمی‌دهد، کار برای مردم است.
وی افزود: هرکس به خاطر خدا به مردم رسیده به مردم خدمت کرده، اما هرکس از مردم دم زد در مقابل مردم قرار گرفت، همان‌طور که نقطه جدایی ما از مجاهدین خلق نیز همین نکته بود، گفتند «به نام خدا و به نام خلق قهرمان ایران»، خلق ایران را کنار خدا آوردند، شهید بهشتی اینجا فرمود «آنان مشرکند».

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه با اشاره به اینکه معنای ولایی بودن و به ولایت چشم داشتن، آن‌جایی است که گرایش احساسی ما یک اقتضا دارد و تبعیت از ولایت اقتضای دیگر، اظهار کرد: ما هرچقدر نسبت به ائمه و ولایت توجه داشته باشیم، از شخص حضرت آقا ولایی‌تر نیستیم، ولایی بودن در این زمان یعنی وقتی ایشان می‌گویند هرچه ستاد کرونا بگوید، باید اجرا شود، یعنی حرم، زیارت، مسجد و هیأت ما باید مطابق دستور ستاد کرونا باشد.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: رسانه‌های ما شخصیت‌ساز هستند، لذا اگر می‌خواهیم چهره‌سازی کنیم باید به عواقب چهره‌سازی توجه کنیم، در هر زمینه می‌خواهیم چهره‌سازی کنیم باید توجه کنیم که آیا این فرد در سطح چهره شدن هست یا نه.
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت ساعت اپل، سامسونگ و شیائومی امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت انواع گوشی موبایل اپل امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه پارسیان امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع زعفران + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پیش بینی یک کارشناس از قیمت مسکن تا پایان خرداد

حرکت جدید و معنادار یکتا ناصر علیه منوچهر هادی + عکس

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

ماجرای رأی لحظه آخری احمدی‌نژاد بعد از عمل جراحی پلک

تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختیست

عکس/ جواد عزتی در پشت‌صحنه زخم کاری ۳

خبر فوری شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب

مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

آخرین آمار شمار کشته‌های تصادفات نوروزی

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

نرخ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر می‌شود

دیدار اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف

قیمت محصولات ایران‌خودرو پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اینفوگرافی/ کدام آقازاده‌ها تا امروز محاکمه شده‌اند؟

پسر آیت‌الله علم‌الهدی: ارتباطی با هولدینگ گردشگری ندارم

آغاز فروش بلیت قطارهای نیمه دوم فروردین

آخرین وضعیت جاده‌های کشور

فیلم/ ریزش سنگ در محور سیاه بیشه جاده چالوس

فیلم/ رپ خواندن حمید صفت در سریال اژدهای هفت سر

عکس خانوادگی مهلقا باقری برای نوروز

فیلم/ تصاویری باور نکردنی از رسول خادم

فیلم/ واکنش جالب سحر دولت‌شاهی به شنیدن واژه خیانت

هشدار به مردم درباره آگهی‌های جعلی فروش مسکن

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، چرا آن‌ها را جابه‌جا گذاشتید؟

واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی

فیلم/ چرا اعتراضات سیاسی در اکباتان متفاوت بود؟

تاریخ ازدواج پژمان جمشیدی مشخص شد

خودروی محبوب ایرانی‌ها نسل عوض کرد

دهه هشتادی‌ها در بازار فروش اعضای بدن

کوچک‌شدن طبقه متوسط؛ مهم‌ترین تغییر اجتماعی سال ۱۴۰۲

مهم‌ترین نکاتی که باید در انتخاب یک بروکر به آن‌ها دقت کنید

قیمت جدید طلا ۹ فروردین ۱۴۰۳

آزمون شیائومی برای شکست بازار پرترافیک خودرو

اقتصاد ایران برنامه‌ای برای ارتقای زیرساخت‌ها ندارد

پیش‌بینی وضعیت اقتصادی کشور در سال پیش‌رو

جنگ کوریدور‌ها در خاورمیانه

رقابت در صدر جدول لیگ یک جذاب‌تر شد

صمیمیت عجیب الناز شاکردوست و سروش صحت

فیلم/ کل کل امیرعلی نبویان و رامبد جوان سر سنگ کاغذ قیچی

فیلم/ رقص و آواز دختران در تلویزیون

وضعیت هواشناسی امروز

پیش‌بینی یک اقتصاددان از نرخ ارز در پایان سال ۱۴۰۳

مصرف بنزین دوباره اوج گرفت

آیا اسرائیل به قطع‌نامه آتش‌بس تن می‌دهد؟

چالش‌های بزرگ صداوسیما در جذب مخاطب

کاهش ۶ درصدی ماموریت‌های اورژانس در نوروز امسال

مشکلات اقتصاد ایران چیست؟

فیلم/ نیوشا ضیغمی: یک زلزله هشت ریشتری زندگی ام را ویران کرد

از دایی و فردوسی‌پور تا خنده‌های کفاشیان

پیش‌بینی‌ها برای جنگ روسیه و اوکراین

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول