تاریخ انتشار: ۱۹:۵۳ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱۴ نظر

چرا مجلس به نمایندگان خودروی دنا پلاس اتومات داد؟

عضو هیئت رئیسه مجلس ماجرای اعطای خودروی دنا پلاس اتومات به نمایندگان مجلس را تشریح کرد.

خودروی دنا پلاس

  اقتصاد۲۴ -احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتشار خبری مبنی بر تحویل یک دستگاه خودروی دنا پلاس اتومات به نمایندگان مجلس به صورت اقساط اظهار کرد: مجلس باید در هر دوره نمایندگی دو اقدام را انجام داده و برای نمایندگان خودرو و مسکن تهیه کند، چرا که بیشتر وکلای ملت برای رفت و آمد به شهرستان حوزه انتخابیه خود به خودرو نیاز دارند تا بتوانند به روستا‌ها سرکشی کرده و در جلسات شرکت کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون خدمات کشوری جایگاه نمایندگان مجلس با وزرا برابر است، تصریح کرد: هر کدام از وزیران چند نوع خودرو، راننده و محافظ دارند، اما وکلای ملت مانند وزرا ساختمانی برای استقرار ندارند و در هر دوره یک ساختمان جدید اجاره می‌کنند.
بیشتر بخوانید: ‌تحویل دنا پلاس به نمایندگان مجلس یازدهم
امیرآبادی فراهانی بیان کرد: در دوره‌های قبل ما ۲۵۰ خودرو در مجلس داشتیم که به تعداد آن‌ها راننده وجود داشت، این ماشین‌ها به صورت ماهیانه ۱۲ میلیون تومان هزینه داشتند، بنابراین تصمیم گرفتیم اتومبیل‌ها در اختیار نمایندگان قرار گیرد و نهایتا ماهی ۴میلیون تومان به آن‌ها بدهیم تا بتوانند برای خود راننده استخدام کنند؛ که این تصمیم ماهانه ۸ میلیون تومان صرفه جویی دارد، یعنی در طول ۴ سال و به تعداد ۲۹۰ نماینده مجموعا حدود ۱۱۰ میلیارد تومان در هزینه‌های مجلس نسبت به مجالس هشتم و نهم صرفه‌جویی ایجاد می‌کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس تأکید کرد: ما برای دوره یازدهم مجلس نیازمند خودرو بودیم که شرکت سایپا اعلام کرد؛ اتومبیل ایرانی موجود ندارد و ما حاضر نبودیم برای وکلای ملت خودروی خارجی تهیه کنیم، به همین دلیل وارد مذاکره با ایران خودرو شدیم و این شرکت اعلام کرد که به تعداد نیاز ما پژو پارس و دنا در اختیار دارد، بنابراین ما انتخاب خودرو را به اختیار نمایندگان گذاشتیم که عده‌ای دنا را انتخاب کرده و تعدادی دیگر پژو پارس را برگزیدند.

وی افزود: مجلس برای نمایندگان خودروی ایرانی انتخاب کرد، در حالی که شخص بنده بار‌ها در اتوبان تهران _ قم به دلیل خرابی ماشین در جاده مانده‌ام، بسیاری از اتومبیل‌ها چپ کرده و حتی برخی نمایندگان همسر و فرزندان خود را در سانحه جاده‌ای از دست داده‌اند.

وی افزود: ایران خودرو به ما اعلام کرد که دیگر نمی‌توانیم خودرو را به نمایندگان بدهیم و اتومبیل‌ها را به مجلس واگذار خواهیم کرد، چرا که کمیته خودروی ایران خودرو تصویب کرده که تنها نیرو‌های مسلح، شهرداری‌ها و دستگاه‌های دولتی و اجرایی می‌توانند برای سازمان خود خودرو تهیه کنند، در غیر این‌صورت همه باید در قرعه‌کشی شرکت کنند؛ بنابراین خودرو‌های خریداری شده به نام مجلس است، البته ما در حال بررسی هستیم چرا که اگر خودرو در اختیار مجلس باشد وظیفه تأمین راننده نیز بر عهده پارلمان خواهد بود که این امر هزینه بسزایی برای قوه مقننه به دنبال خواهد داشت.

امیرآبادی بیان کرد: بحث و بررسی‌هایی صورت گرفت تا برای صرفه‌جویی در هزینه‌های مجلس شورای اسلامی خودرو‌ها به صورت اقساطی به نمایندگان واگذار و اقساط آن در طول دوره نمایندگی از حقوق وکلای ملت کسر شود تا با کسر هزینه راننده و بنزین قوه مقننه بتواند در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کند، البته معتقدم که شفاف‌ترین سازمان، مجلس شورای اسلامی است چرا که هیچ‌کس نمی‌داند که فرماندار، استاندار، وزرا و حتی قضات و روسای بانک‌ها چه تعداد خودرو در اختیار دارند، البته مجلس یک ارگان ناظر بوده و این حساسیت‌ها امری مثبت تلقی می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی حدود ۴ ماه پیش تصمیم گرفتیم برای نمایندگان اتومبیل تهیه کنیم خودروی دنا حدود ۲۲۰ میلیون تومان قیمت داشت و این نرخ در همین مدت زمان کوتاه به ۶۰۰ میلیون تومان رسید، البته از حدود ۳۰۰خودروی تهیه شده بخشی پژو پارس و بخشی دیگر دنا پلاس اتومات است.

وی گفت: نمایندگان برای انجام امور نمایندگی، حضور در جلسات وزارتخانه‌ها و همچنین رسیدگی به حوزه‌های انتخابیه به خودرو نیاز دارند و نمایندگان شهر‌هایی مانند بندرعباس، زاهدان، ارومیه و مشهد که با تهران فاصله زیادی دارند قطعا نمی‌توانند هر هفته با خودروی خود به حوزه‌های انتخابیه رفته و دوباره به تهران برگردند، بنابراین ما در این زمینه با مشکل مواجهیم و بعضاً برخی نمایندگان در حوزه‌های خود خودرو نداشته و مجلس نمی‌تواند اتومبیل مورد نیاز آن‌ها را تأمین کند.

امیرآبادی فراهانی بیان کرد: ما به مردم حق می‌دهیم با توجه به مشکلاتی که دولت در خصوص خودرو و دیگر مسائل به وجود آورده، نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند، اما مجلس برای تأمین خودروی نمایندگان و انجام امور نمایندگی چه باید می‌کرد؟

عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: مجلس شورای اسلامی در سال‌های متمادی به نمایندگان، راننده و خودروی دولتی برای تردد در حوزه‌های انتخابیه و رفت و آمد در جلسات اختصاص می‌داد که این امر باعث تحمیل بودجه کلان به بیت المال می‌شد و هزینه استهلاک راننده و خودرو نیز بسیار بالا بود، بنابراین تصمیم گیری شد که خودرو بدون راننده و با هزینه شخصی در اختیار نمایندگان قرار گیرد تا به این ترتیب حدود ۱۱۰ میلیارد تومان به نفع بیت المال تمام شود.

وی تصریح کرد: خودرو‌ها بر اساس قیمت مصوب شورای رقابت و با رعایت تمام ضوابط خریداری شده و سند آن‌ها به نام مجلس است. بر اساس مصوبه کمیته خودروی وزارت صنعت خودرو به دستگاه‌های اجرایی واگذار می‌شود و مجلس نیز بر همین مبنا اتومبیل‌ها را خریداری کرده است.

امیرآبادی بیان کرد: در هیئت رئیسه مجلس این موضوع که خودرو‌ها برای عدم تحمیل هزینه اضافه به مجلس به نمایندگان واگذار شود یا خیر، تصمیم قطعی گرفته نشده و فعلا اسناد مربوط به این اتومبیل‌ها به نام مجلس است.
منبع: باشگاه خبرنگاران
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
محمد
0
1
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۹
حق السکوت ایران خودرو به مجلس و .....
ناشناس
0
1
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۹
بله بخاطر همین نماینده که خودرو زیر پاش باشد امکانات از بیت المال در اختیار باشد بعد از حق من کارگر بیچاره با سه تا بچه و ماهی یک میلیون هفتصد دفاع می کند عمرا عجب صبری خدا دارد و کجاست اه مظلوم ما فقط اسما از عدل و داد دم می زنیم موقع بچه من بیچاره با حسرت به بچه های آقا زاده ها با ماشین زیر پا نگاه می کند عدل کجاست اه مظلوم کجاست
ناشناس
0
1
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۹
خب ایران خودرو قیمت سهامش رو از هشتصد به دویست و هشتاد پایین اورده. مجلسم صداش درومده بود . باید چیکنه خب ماشین باید بده به مجلس دیگه
حسنلو
0
0
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۹
چه انتظاری از نمایندگان داری که اینگونه کار خود را توجیه می کنند با گرفتن خودروی دنا پلاس انهم قسطی دیگر فریاد نزنید ما می خواهیم به داد ملت برسیم
ناشناس
0
2
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۹
خب با الاغ برن حوزه انتخابیه شون سرکشی کنند؟
ناشناس
0
2
سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۹
وام 200 میلیونی با قسط 4 میلیون. دنا پارس با قسط 8 میلیون . ماهانه 12 میلیون قسط می دهند. حقوق نماینده 11 میلیون. چرا مردم نباید به نماینده ها شک کنند؟
مهدی
چندنکته باید کنار هم دیده شود.
ماشینی خریداری شود.که حداقل نیاز نماینده هارا برآورده کنه نه خودروی که بالاترین قیمت رو داره باید اتتخاب میشد.
ماشین های اسقاط باید به مزایده گذاشته شود . ومابه التفاوت آن را مجلس بدهد .
ماشین هایی که هنوز بازدهی دارد ، مورد استفاده قرار گیرد .
قبل از هر تصمیمی که به حیثیت مجلس آن هم از نوع انقلابی خدشه ای وارد کند . باید اطلاع رسانی شود .
وشفافیت امور درمجلس باید مورد نظر باشد.
تفاوت مجلس انقلابی با مجلس اصلاح طلب و سلطنتی در استفاده از الفاظ نیست درکردار است .
آقای فراهانی دیر آمدن وخرابی ماشین راه حل دارد . از چشم افتادگی مجلس ونا امیدی مردم از مجلس انقلابی راه حل ندارد . والسلام
صادق
هدف وسیله را توجیه نمیکند.
هموطن
0
0
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
سوار خبر از پیاده ندارد و ای کاش به هر کدام یکدستگاه خودرو پراید میدادند تا از وضع قشر مرفه از آسیب پذیران !!!جامعه که از نعمت پراید بهره مند شدند مطلع میگشتند
ناشناس
0
0
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
ما فوق لیسانس با رتبه 33 از علوم پزشکی مشهد گرفتیم
ماهی 2600 فوق میگیریم مستاجر هستیم
آرزو داشتیم یه پراید زیر پامون بود تو خواب شبمونم نمی‌بینیم
حالا اینا واسه دنا پلاس اتومات ناااز. میکنن
کجاااااس این عدالت خدایا خودت حق مارو ازین دولت بگییییییییی
علیرضا مهرخو
0
0
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
وقتی ایران خودرو میگه من خودرو ندارم به متقاضیان و کسانی که قبلا خرید کردن بدم،این خودروها از کجا سردر اوردن .
,محمد سعیدی
0
0
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
چرا ندارد، چون مجلس انقلابی اومده،، هرجا گفتن انقلابی، کم کم انشالله مجلس مثل انقلابی‌ها که رفتن کانادا نمیشه
Ali
0
0
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
چه دلیلی داره وزرای خدادیده حتما ماشینهای آنچنانی و راننده و محافظ و صدتا آپشن های لاکچری داشته باشن!!!!؟؟؟؟
یعنی چون وزرا خیلی امکانات دارن،همه نماینده ها هم باید مثل اونا امکانات آنچنانی داشته باشن!!؟؟؟؟؟چرا جلو وزرا رو نمیگیرید؟؟چرا باید بخاطر وزرا این همه پول ملت بدبخت رو حروم کنید؟؟؟
ناشناس
0
0
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹
چرا به ما مردم که توو عمرمون خودرو نداشتیم ازین تسهیلات نمیدن فقط به جرم انسان عادی بودن؟ بله درسته ما فقط حق نفس کشیدن و در حد نمردن غذا خوردنو در ایران داریم،زندگی کردن در ایران حق از ما بهتروونه
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

احتمال بازگشت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومانی

قیمت سکه پارسیان امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت All-in-One اپل، MSI و لنوو امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ام اس آی MSI امروز + جدول

اما استون کیست؟

فیلم/ پارکینگ خودرو‌های، خودروساز کرمانی را آب برد

خرید و فروش سهمیه ارزی و رجیستری در فرودگاه امام خمینی!/ جولان سرخوشانه دلال‌ها در فرودگاه

فیلم/ مونتاژ فونیکس‌های مدیران خودرو در آب

مقایسه مجید واشقانی با بازیگر سریال بلک لیست

دلار پاشنه آشیل بازار خودرو است/ هیچ راه گریزی جز آزاد‌سازی قیمت نداریم/ حاکمیت هیچ اراده‌ای برای واردات انبوه خودرو ندارد

جشن تولدی خاص برای بهار نوروزپور همسر امیرعلی نبویان + عکس

 پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عکس/استایل نوجوان‌پسند نانسی عجرم در لس‌آنجلس

معرفی بهترین سریال های کره‌ای

فیلم/آموزش کنسرو کردن خورشت قرمه سبزی

سید هادی شیخ الاسلامی، مدیرعاملی در نقش تخریب‌گر!/ ری برندیگ ناکام بیمه میهن

فیلم/طعنه سنگین جواد هاشمی به مهران رجبی!

فیلم/ خلق چهره با کفش و کفی

انتقاد تند و تیز نماینده زنجان از دولت رئیسی

آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید!

فیلم/لحظه معجزه آسای نجات کودک از سیلاب رودخانه‌ای در بم

فیلم/پوزخند عباس جدیدی هنگام سخنرانی علیرضا دبیر

فیلم عجیبی که از یک دانشگاه در تهران لو رفت!

فیلم/شانه‌زدن مو‌های آقای رئیس‌جمهور سوژه شد!

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف

فیلم/ فنی‌ترین نوع درست کردن چایی

آلومینیوم ۴ (۶) - پرسپولیس (۵) ۴، حذف مدعی بزرگ!

تاریخ‌سازی یک دختر ایرانی در دبی

عکس/ شکار یک پلنگ ایرانی

آقای شمسایی، شما امشب مردم را جان به لب کردید!

 پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیش بینی بورس فردا شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی» موافقت کرد

خطر ریزگرد‌های قم بیخ گوش تهران

تصویر همسر ناوالنی بر روی جلد مجله تایم

جمیله علم الهدی: به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید

ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟

ورزشکار زن ایرانی روی جلد مجله معروف؛ ورود به عرصه مد پس از مهاجرت! + عکس

محافظ سابق خاتمی: در سال ۷۵ می‌خواستم هاشمی را ترور کنم

فیلم/ کاخ سفید مسجد شد!

فیلم/ اشکان خطیبی در اروپا: دیگر توانایی کار کردن ندارم

فرونشست زمین در بهارستان پراید را بلعید

کنایه سنگین عبدالناصر همتی به ابراهیم رئیسی

ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اسرائیل

رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران

عکس/ حضور تک‌تیرانداز‌ها در اطراف دانشگاه‌های بزرگ آمریکا

پاسخ منفی کمیته استیناف به فرجام‌خواهی کاپیتان استقلال

نجات باغ گیاه‌شناسی؛ مال‌باختگان ارتش دوباره سر خط / جنجال ساختمان‌سازی ارتش در حوالی چیتگر

برای تسکین دردهای عضلانی ناشی از ورزش این روش‌ها را امتحان کنید

عکس/ تصویر صمیمانه فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

یک سفر تفریحی به ازمیر چقدر آب می‌خورد؟ + جدول

عکس/ استایل جذاب بازیگر نقش افسر مین جانگو در ۵۲ سالگی

ماجرای پرت شدن سعید آقاخانی از کوه

تیم فوتسال افغانستان در یک قدمی صعود به جام جهانی ۲۰۲۴

کلید اولیه نوبت اول کنکور شنبه اعلام می‌شود

خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در زمین میانکاله

فیلم/ لحظه‌ هولناک نجات یک کودک از سیلاب در بم

فیلم/ تنها تصاویر به جا مانده از پدر رهبر انقلاب

فیلم/ گلایه‌ دانش آموزانی که به دلیل سیل به کنکور نرسیدند

فیلم/ بغض وزیر اسبق بهداشت برای مهاجرت بهترین شاگردانش از ایران

حضور غافل‌گیر کننده در خانه سیدحسین خمینی