تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۷۲ نظر
در گفتگو با اقتصاد ۲۴ بررسی شد؛

قیمت دلار می‌ریزد؟/ نگرانی‌ درباره فروپاشی نظام پولی کشور

یک کارشناس مسائل اقتصادی می گوید: عوامل متعددی وجود دارد که به نظر می رسد در کوتاه مدت شاهد کاهش قیمت دلار باشیم.

ارز

اقتصاد۲۴ - قیمت دلار در اقتصاد ایران شاید ویترین ارزیابی افکار عمومی از شرایط است. نوسان در این بازار نیز به سرعت بر روی سایر بازار‌ها و قیمت کالا و خدمات اثرگذار می‌شود. حالا، اما ریال ایران در برابر ارز‌های خارجی و دلار روزانه کاهش می‌یابد. قیمت دلار طی چند هفته گذشته به سرعت مسیر صعود در پیش گرفت و حتی به کانال ۳۰ هزار تومان نیز نزدیک شد.

با این همه برخی کارشناسان معتقدند بازار در کوتاه مدت کاهشی خواهد بود، از جمله کامبیز اشرفی که به اقتصاد۲۴ می‌گوید هر چند قیمت ارز را باید در یک بازه بلند مدت بررسی کرد، اما شواهد دال بر این است که قیمت دلار در کوتاه مدت ریزشی خواهد بود.

از سوی دیگر فعالان اقتصادی معتقدند در صورتی که سیاست‌گذار به دنبال اصلا وضعیت اقتصادی کشور و ایجاد آرامش در بازار است، باید چشم اندازی قابل پیش بینی ترسیم کند و این موضوع با ثبات نرخ ارز به دست می‌آید.

موضوعی که در سال ۹۸ علیرغم بالا بودن قیمت دلار شاهد آن بودیم و قیمت در این سال با نوسان کمتری همراه بود.
حال، اما باید دید با توجه به اینکه عوامل خارجی مانند انتخابات آمریکا در پیش است قمیت ارز در کوتاه مدت و بلند مدت چه مسیری را در پیش خواهد گرفت؟

تورم با منشا غیر پولی

میثم رادپور، کارشناس مسائل اقتصادی درباره چرایی به‌هم ریختگی بازار ارز به اقتصاد ۲۴ می‌گوید: از زمانی که درآمد‌های نفتی‌مان را از دست دادیم در بهترین حالت دخل و خرج ارزی کشور برابر شده بود. در واقع حدود ۴۰ میلیارد دلار صادرات نفتی و به همان میزان تقریبا صادرات غیر نفتی نفتی داشتیم که صادرات نفتی تقریباً به صفر رسید. از آن سو به بحران کرونا نیز رسیدیم که در این شرایط طرف تقاضا تحریک و طرف عرضه تضعیف شد.

این اقتصاددان می‌افزاید: در واقع کرونا کسری بودجه بزرگ دولت را بزرگتر کرد و حدود ۲۵۰ هزار میلیارد تومان برای امسال کسری بودجه پیش بینی می‌شود که بخشی از این عدد از مسیر تحریک پایه پولی و افزایش نقدینگی جبران می‌شود.

رادپور خاطرنشان می‌کند: در این شرایط در واقع طرف عرضه دچار مشکل شده است، اما متاسفانه آمار اقتصادی در این خصوص از سوی بانک مرکزی منتشر نشده است و اطلاعات درستی از شرایط نداریم.


دپو تکمیل: چند پیش‌بینی درباره آینده دلار


این کارشناس اقتصادی ادامه می‌دهد: از سوی دیگر انتظارات تورمی شکل گرفته است و می‌دانیم که تورم یا باید با حجم پول و یا با حجم کالا کمتر شود. اما در کوتاه مدت عوامل غیر پولی هم می‌توانند انتظارات تورمی ایجاد کنند که عادت‌های رفتاری اقتصادی طی این سال‌ها به انتظارات تورمی دامن زده است.

وی یادآور می‌شود: اما تورم‌هایی که منشا پولی ندارند، انتظار می‌رود موقت باشد و دوامی نیاورد، مگر اینکه خوراک پولی از راه برسد.

بازار ارز در کوتاه مدت به کدام سمت می‌رود؟

رادپور در پاسخ به این سوال که آینده بازار را در کوتاه مدت با جمیع این شرایط چگونه می‌توان بررسی کرد؟ می‌گوید: ما اگر قبول کنیم که بخشی از تورم‌های سال جدید غیر پولی بوده است و افزایش حجم پول یا محدودیت عرضه کالا موقتی است و دوام نمی‌آورد و اگر قبول کنیم که دولت به اندازه وسیع دچار کسری بودجه نمی‌شود چرا که ممکن است منابعی داشته باشد که بتواند آن را پوشش دهد و اگر بپذیریم که درآمد‌های ارزی ما به زمان پیش از کرونا نزدیک شده است هر چند که آماری از آن نیست و همچنین انتخابات آمریکا و عدم قطعیت نتایج آن بر انتظارات تورمی سایه بیندازد، به نظر می‌رسد در کوتاه مدت شاهد کاهش قیمت ارز باشیم.

نگرانی از ادامه چرخه خود تشدید شوندگی

رادپور تصریح می‌کند: نگرانی این است که نظام پولی ما وارد یک چرخه خود تشدید شوندگی شده باشد که در نهایت منجر به فروپاشی نظام پولی کشور شود هر چند که تا به امروز هم کم و بیش این موضوع رخ داده است.

وی در این خصوص توضیح می‌دهد: چرخه خود تشدیدشوندگی به این معنا است که عوامل غیر پولی که انتظارات تورمی را ایجاد می‌کند با خوراک پولی که از راه می‌رسد تبدیل به تورم‌های بلند مدت شود و این چرخه به همین صورت ادامه پیدا کند تا زمانی که نظام پولی ما به طور کامل فروبپاشد.

افزایش قیمت‌ها با شرایط پولی سازگار نیست

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه قیمت‌ها در بازار‌های مختلف دلار، طلا و بورس طوری افزایش پیدا کرد که با شرایط پولی ما سازگار نیست، اظهار می‌کند: بنابراین مسائل دیگری سبب ایجاد تورم می‌شود که که آن عوامل غیر پولی است.

رادپور خاطرنشان می‌کند: انتظار می‌رود این چرخه تبدیل تورم کوتاه مدت به بلند مدت، در این نقطه به دلایلی که گفته شد و همچنین عامل بیرونی انتخابات آمریکا متوقف شود البته در بلند مدت متاسفانه با امکانات کمی که در اختیار داریم و کسری بودجه مداوم بتوانیم چرخه خود تشدید شونده را منحرف کرد.

وی تاکید می‌کند: در حال حاضر فشار نقدینگی نسبت به شاخص عمومی قیمت‌ها و قیمت دلار در پایین‌ترین حالت تاریخی خود قرار دارد و این به معنای آن نیست که قیمت ارز از این پایین‌تر نخواهد آمد اگر مسئله‌ای کمک کند که از این چرخه منحرف شویم می‌توان انتظار داشت که با کاهش قیمت در بازار نیز روبرو شویم؛ این عامل برای مثال می‌تواند نتایج انتخابات آمریکا و انتخاب بایدن باشد.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۴
ناشناس
4
16
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹
خخخخخخخخخخخخ میرزدخخخخخخخخخ
Ebrahim
7
37
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹
تا این سیاست تزریق پول بازار است مردم پاهایشان را تبدیل به ارزوطلاوساختمان و ماشین و چیزهای دیگر میکنند و دراین شرایط تولید مرده است
ناشناس
آخيش ریخت
ناشناس
3
28
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹
به نظر میرسد سالهاست دولت پول بدون پشتوانه چاپ میکند
ا
9
34
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹
اگر دولت و مجلس درک کنن که ما در حال جنگ اقتصادی هستیم و برن بسمت نظم مالی و خرج و هزینه های دولت رو کم کنن و نیز برای درامان ماندن مردم از تکانه های شدید تورم پیش رو،برن بسمت سهمیه بندی و کوپن(کاغدی یا کارتی و یا دیجیتالی)و تمام مردم سهمیه بگیرن مثل زمان جنگ.میشه با 5 سال صبر مشکلات رو حل کرد و هزینه های مردم رو هم کنترل کرد.اگر سرمایه دار هم نخواست مثل زمان جنگ از اقلام کوپنی استفاده کند بقیمت آزاد خرج کند که بازم بنفع دولت و مردم و ایجاد درآمد هست.
اعظم
42
16
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹
بشنو ولی باور نکن
حسین
شما چطور این حرفارو میزنی ؟ تمام کارشناس ها میگن سیستم کوپن دیگه هیچ تاثیر مفیدی نداره و در ضمن همچین میگی با ۵ سال مقاومت مردم همه چی درست میشه که انگار داری توی کهکشان آندروما زندگی میکنی و ذره ای حتی از وجود کشوری به اسم ایران با اقتصاد فروپاشیدش خبر نداری ! این ملت دارن با قرض امروزشون رو فردا میکنن بعد تو میگی ۵ سال مقاومت !!!!
حیف نون
زارت ...شعر نگو بابا حال نداری
Diako
8
19
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹
باید گفت اگه مردید دلار رو دستوری اصلاح کنید
ناشناس
7
30
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹
تا زمانی که دروغ و تزویر و نیرنگ بر صداقت مستولی است و تا زمانی که یک عده برای خود تقدس ایجاد می کنند و بر مردم و ملت حکومت میکنند و تا زمانی که اقتصاد ازاد نباشد و تا زمانی که عوام فریبی رخت نبدد همین وضع در ایارن است
ناشناس
1
55
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹
اگه کرونا روی قیمت دلار وتورم تاثیر داره پس چرا درکشورهای همسایه این تاثیر را نمی بینیم یعنی فقط ایرانه که اگه فلان رییس جمهور یافلان وزیر درکشورهای دیگه سرفه بکنه یا عطسه بکنه باید شاهد افزایش قیمت باشیم آخه این چه منطق بی منطقی هست
سعید
2
69
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹
اقتصاد بدون تولید مساوی با مرگ است.با این حجم عظیم فساد واختلاس و سو مدیریت نابودی پایه های اقتصاد حتمیست.
علی
2
57
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹
بدبخت شدیم رفت مرگ برامون عروسی کردید
ناشناس
علی برکت الله
مجتبی
0
34
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹
فعلا با این نرخ ارز ،انگار حقوق کارمند نیم درصد اضافه شده ،تورم 200درصد شده ،بدهی های ریالی دولت کلا جمع شده ، مردم نیازمندتر وواحد پولی کشور مظلوم تر. انشالله خدا مددی کنه آبروی ما جلوی زن وبچه حفظ بشه .
ناشناس
2
52
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹
خیلی وقته فروپاشیده
ناشناس
1
30
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹
نه آمریکا نه اسرائیل نه هچکس دیگر نمیتونست اینجوری ایرانو نابود کنه.آمریکا هم اگه مارو ول میکرد ما خودمون خودمونو نابود میکردیم.دیگه نه دینی داریم نه دنیایی نه آخرتی.خدا خیرتون بده.
هانی
2
81
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹
کارشناس زر زیادی زده میخان دلارهای نقد دست مردم رو با این جور خبرا بکشن بیرون پارسال هم در یه سیاست کثیف اعلام کردن دیگه بادلار کار نمیکنیم همه فروختن ولی همش دروغ بود
مصطفی
احسنت
ناشناس
2
39
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹
دلار را دولت بالا می‌برد تا با آن بتواند حقوق رانت خواران را بدهد
محمد
اینا راست گفتی
سلمان
2
33
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹
دوست عزیز وقتی تورم روزانه میشود و ارزش پول کم میشه و شرایط هم واسه سرمایه گزاری در اقتصاد و تولید نیست و دولت هم چندین سال هست بجای حمایت از تولید کننده پوستش رو میکنه و علنا باعث ورشکستگی تولید کننده میشه هیچ انتظاری نداشته باشید مردم پولشون رو در تولید و اقتصاد داخلی بزارن. مثال زیاد هست ولی تصور کنید یه شخص الان بخاد یه کسب و کار کوچیک راه بندازه چقد پول میخاد به تومن؟ و ایا این پول رو هم بزاره ایا صرفه اقتصادی داره واسش حتی در صورت موفق بودن
ناشناس
4
42
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹
رای دادید ب روحانی حالشو ببرید با روحانی تا۱۴۰۰
ناشناس
شما هم رای دادید به جلیلی رئیسی که اگر می امدند ده ها برابر از این مشکلاتمان بیشتر بود .این شرایط موجود نتیجه تفکر همین ها است
ناشناس
سرتا پا یک کرباسند
علیرضا
هیچ وقت نگید کاندیدها همشان یکی هستند ایادوبرادر که حتی از یک پدرومادرند اخلاق و رفتار افکار موفقیت یکسان دارن پس قبول کنید....
ناشناس
16
33
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹
شتر درخواب بیند پنبه دانه
ناشناس
احسنت. فقر که از در وارد شد ،دین وایمان از پنجره بیرون می رود.ایا این حق مردم کشوری که جزو پنج کشور ثروتمند دنیاست است.
امین
خیلی رو میخواد البته مثل بعضی ها که سنگ پای قزوینه
مصطفی
هیچ ربطی نداره، احمدی نژاد هم ارزشی و اصولگرا بود اما مملکتو داشت نابود میکرد.ریس جمهور بعدی هم که بیاد باز هم همین آش و همین کاسه خدا عاقبت همه ملت ایرانو بخیر کنه
علی
5
23
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹
زاااااااااارررررت
محمد
0
19
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹
خداعاقبت همه رابخیر بگرداند
ناشناس
5
4
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹
جلوی دولت گرفته، بودجه را کم کنند کارهای عمرانی چند سال تحطبل شود بوجه نظامی کم شود خلق پول جمع شود ارزش پول ملی درست شود جلوی فساد اختلاس سوداگران سود جویان گرفته شود مشکل حل می شود اگر بانک مرکزی دولت جلوی چاپ پول را بگیرد تورم کنترل شود ابن همه ارز از دست مردم جمع شود
محمد
1
15
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹
اره میربزه ۱۰۰۰تومان میاد پایین دوروز دیگه ۳تومن میکشین روش بلد شدین این کارو
ناشناس
2
20
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹
ملت غریب سرنیگون است به دولت ها تاثیری نداره
مربا
آقا تورا به اجدادتون به آقای گردش گری بگید ازحالا شیوه نامه دریافت وام برا سیزده بدر 1400 را ابلاغ کنن . علا برکت.......
ناشناس
1
13
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹
بالاخره اونایی که از طبقات بالای جامعه بودن هم تاثیر دلار بهشون اثر گذاشت
ناشناس
0
5
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹
من همان سال ۹۷ می گفتم به زودی به ونزوئلا تبدیل خواهیم شد دولت نباید پول بی پشتوانه چاپ کند اگر پول مردم را با پشتوانه طلا قرار دهد تورم کنترل و نقدینگی از بین خواهد رفت فکر می کنم حتی قیمت کالاها باید با طلا حساب شود مثلا یک صدم یک هزارم گرم به این ترتیب. وقتی پولی بدون پشتوانه چاپ نشود قیمت کالا افزایش نخواهد یافت.
محمد
0
9
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹
بله دبگه وقتی دولت برا هر نماینده ۶۰۰تومن‌ ماشین‌ از پول بیت المال،از مول خزانه دولت جمع کنه معلومه که کسری بودجه هم میاد سال جدید اومده ولی اینا هنو بودجه رو درست نکردن،توقع اوضاع خوب داشته باشیم؟
حرف درست
داداش خوبم اینا خودشون با علم اقتصاد آشنایی دارن و عمدا دارن تورم رو بالا میبرن و ارزش پول رو بصورت عمدی پایین میارن تا آمریکا سرشاخ بشن ولی اینو هنوز نفهمیدن که آمریکا چجور کشوریه.شوروی رو با اون عظمت هسته ای به زیر کشید
ناشناس
0
9
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹
از‌این‌ حرفای‌ مفت‌‌ همیشه‌ میگن‌ با‌ این‌ چرندیات‌ سرمایه‌ مردم‌ خاکستر‌ شد نظر‌ ندن‌ بهتره
سعید
0
8
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹
چه وضعشه بابا این مسخره بازیها چیه همه روانی شدن وای خدا مرگ! خوش بحال پولدارها ککشان نمیگزه
ناشناس
1
10
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹
در این میان که سرمایه داران و دلالان دارن از فرصت استفاده میکنند و به اموال خود می افزایند هر بلایی میاد سر مردم فقیر و ندار و کارگر و .....اینا میاد که به نون خشک هم محتاج شده اند خانه برای اجاره نشینی هم پیدا نمی کنند با این گرانیاای افسار گریخته و طوفان زده ...
ارزان ترین خانه در یک شهر کوچک در یک منطقه پایین با ۲۰ میلیون پول پیش و ۱۲۰۰ اجاره یک کارگر از کجا بیارد تامین کند ؟؟؟ از پیش رو زمستان میاید و کارگر کار پیدا نمیکند که برود کار کند .
حرف درست
اشتباه نکن این مصیبتیه که بر سر کشتی داغون ایران اومده و پولدار و فقیر رو با خودش به زیر میکشه مگر اینکه چندین کشتی نجات از چندسو مسافران این کشتی رو نجات بده در غیر این صورت کشتی به همراه مسافراش به اعماق تاریخ میرود
ناشناس
3
6
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹
یکی هست بگه تا کی مردم باید این وضع را تحمل کنند؟
ناشناس
تا وقتی که خودشون بخوان
ناشناس
1
15
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹
گاه همه چیز در داخل کشور پریشان و آشفته جلوه داده میشود و همه این آشفتگی ها و گرانی ها و...که بسیاری از آن حاصل عدم خلاقیت و بی تدبیری است تنها و تنها به تحریمها چسبانده میشود و بعد گویا ما راحت باید بخوابیم و در سامان بخشیدن جامعه از خود هیچ تلاش و کوشش و هیچ خلاقیتی نداشته باشیم تا سرانجام کالسکه رؤیایی نجات یعنی آمریکا و غرب بیاید و همه مشکلات اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی مارا حل کند پس خودمان بعنوان یک ایرانی این وسط چکاره ایم ؟! حتی راز پیشرفت کشورهایی با نظام های سرمایه داری دنباله رو غرب و امریکا مثل کره و ژاپن اراده قوی فردی و جمعی خودشان بوده است و مهمتر از آن صنایعشان در بازارهای جهان دارای یک هویت مستقل ژاپنی و کره ای است و اما آیا چین هم اینگونه و با دست روی دست گذاشتن رشد کرد و تبدیل به یک ابرقدرت اقتصادی و نظامی شد ؟! اگر ما با یک نقشه راه درست و اراده ای قوی در صنایع نظامی توانستیم پیشرفت کنیم حتما در شکوفایی اقتصاد و صنایع بزرگ با برند های ملی و ایرانی هم خواهیم توانست ... به امید آن روز ...
علی راد
8
3
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹
اقتصاد کشور نابود شد هیچ کس نمی تونه درستش کنه مگر زلزله 20 ریشتر
محمد
0
10
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹
کشور را بارانت ودلالی اداره کردن‌همینه که همینه هروقت مسئولین کشور( دولت )باورشان شد که باید تولید کرد وبه ان عمل کردن اول خودشان وبعد مدیرتشان بر مبنای تولید وکار مفید بود کشور درست میشه والا همین که هست بدتر هم میشود
کشتی
شاید زلزله زمین رو نشه فعلا پیشبینی کرد ولی زلزله انسانی قطعا قابل پیشبینی است
حسین
4
0
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹
دولار رو ۳۰هزارتومن نگه دارید نمیخوایم بیاد زیر ۲۰تومن . علی برکت الله
علی
3
5
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹
این همه بدبختی مال دوران ندانم کاری احمدی نژاد ، که می فرمودند تحریم کاغذ پاره است ،،،،، الان به جای رسیدیم که هیچ کس نمیتونه کاغذ پاره ها احمدی نژاد رو چیپ بزنه .
مهدی
3
7
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹
من یه پیشنهادخیلی خیلی ساده وکاربردی دارم اصلا نیازبه جنگ وجدل وفشاراقتصادی و......نیست. رییس قوه قضاییه کافیه لامبورگینی آقازاده ها روبگیرن بهشون پرایدبدن.یاپنت هاوس فلان ساختمون بگیرن ازش مثل ما یه واحداجاره ای بدن بهش. فقط کافی حق مردم پس بگیرن همیییییییییییین.جای دوریم نیستن باباهاشون همینجان اگرنمیدونیدمردم بهتون معرفی کنن
ناشناس
2
14
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹
دلار بالاتر هم می ره،خودرو سر به فلک خواهد کشید ،تولید نیست همین مشکل اصلی است تازه شروع تورم ،یک ماه دیگه انتخابات آمریکاست بعدش هم موقع تسویه حساب ارزی واردکنندگان کالا با شرکت های خارجی هستش که هر سال تو ماه آذر 20درصد تورم تو ارز رو خواهد داشت پس دلار 40تومنی دور از انتظار نیست
ناشناس
3
6
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹
زارت به همین خیال باشیم
علی
1
5
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹
بالا و پایین آمدن دلار یا هر چیز دیگه دست دولته
‌مگه دلار و کی جز دولت میتونه یا اجازه خریدوفروش داره
ناشناس
5
7
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹
فقط بگین یا عباس علمدار حسین
ناشناس
7
6
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹
غصه نخورید ان شاالله باعث وبانی گرانیها به کووید ۱۹ مبتلا بشوند همانطور که اکثر مردم را له کردند فرشتگان مرگ با شدت وسختی جانشان را بگیرند ودر جحنم موعود به اذن الله واردشوند که خداوند قسم یاد کرده که جهنم را پر خواهد کرد یا منتقم دریاب
ناشناس
0
7
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹
دلار تقلبی چاره کار هست
ناشناس
1
0
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹
من شرمنده ام که جلوی توهمات این نویسنده رو نمیتونم بگیرم.
حمید
0
7
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹
بایدجهادسازندگی دوباره فعال شودتادرهمه زمینه ها ادمای جهادی حضورداشته باشن تادست دلالان کوتاه شود.
ناشناس
7
1
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹
اخه اقتصادانی تو پس چرا انتخابات رو قیمت دلار تو بنگلادش تاثیر نمیزاره دیگه بقیه کشورا پیشکش جمع کنید بابا
ناشناس
1
4
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹
برای این کارا مرد کهن میخواهد که گیر نمی ایدتاابد
دورود
0
4
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹
به امید خدا تمام این عاملان بدبختی مردم به سزای اعمالشون میرسن شک نکنید.ترازوی عدالت سر پل صراط قلابی نیست بلکه همینجا روی زمین است. به مردم ظلم میکنن و دم از اسلام و قرآن میزنن
ناشناس
ای خدا خودت به داد مردم برس. همیشه استرس نگرانی اون از دوران جنگ اینم از دوران بعدازجنگ . ی کشورسزوتمند نفت گاز طلامس ووووووووهرچیزدیگه
محمد
1
3
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹
بابا هر کسی غیر از روحانی هم بود وضعیت همین می شد شایدم بدتر
فیروز فریدیان
4
5
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹
نظر کارشناسی بدرد خودش میخوره دلال تا پنجاه هزار تومن میگزرد قول میدهم
ناشناس
1
2
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹
یه مشت خزعبلات ...
هر چی می کشه این مملکت از این کارشناسان بی سواد.
جمع کنید این بساط رو مسخره کردین مردم رو.
خداشاهده این مملکت سه ماه دست یه آدم معمولی بامدرک دیپلم باشه بهتر می چرخه تا دست یه دکتر قلابی.
رهبر هم که این همه گف آقا برجام فرجام نداره ب گوش اینها نرف ک نرف
ناشناس
2
2
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹
قبلا که نفت بود میخوردن وصداش هم در نمیاوردن حالا که نفت نیس افتادن به جان مردم میخوان جیبشونو باپول مردم پرکنن
نمک نشناس
0
1
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹
خجالت که وجود نداره اسم خودشان را میزارند کارشناس
مردم را به جون هم بندازند و حکومت کنند
اگر ذره ای اصول اقتصادی سرشون میشد اگر دلار ۱۰ تا تک تومان گران میشد باید خودشون را حلق اویز میکردند و لی کو شعور
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹
دلار میریزه زیر ۱۰ تومان سکه زیر ۵ تومان
عرفان
0
5
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹
کارشناسان با خرند با خود را به خریت می زنند.
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

عکس/ توییت جنجالی ایلان ماسک درباره حمله اسرائیل به ایران

ریزپرنده چیست؟

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت ماشین های لوکس لکسوس در بازار ایران + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

عکسی از روناک سریال «نون خ» با یک استایل متفاوت

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ خرید سفره عقد و عروسی نفیسه روشن

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ دل امروز + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

عکس عاشقانه بیتای آوای باران در جشن تولدش

عاشقانه‌های شاهرخ استخری و دخترش در فرنگ

فیلم/سوتی منشوری تلویزیون در پخش کارتون پت و مت

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عکسی از دیدار صمیمی همایون شجریان با آقای خواننده

عکس/تیپ شیک و رسمی بازیگر خانم سریال فاصله‌ها

عکس/استایل جذاب و نوجوان‌پسند بازیگر گناه فرشته

استواری اقتصاد ایران همچنان بر پایه‌های کهنه نفت!/ نفع پول نفت به خودش نرسید!

عکس/استوری متفاوت زهرا داوودنژاد در روز تولدش

خبر خوب هواشناسی برای نیمه اول اردیبهشت

شیرینی فروشی قدیمی تهران پلمب شد

عکسی از یک بنر در تهران که پُر سر و صدا شد

فیلم/سوتی منشوری تلویزیون در پخش کارتون پت و مت

محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید

واکنش ایلان ماسک به حمله اسرائیل به ایران

استایل شیک هانیه توسلی در عکس جدیدش

اولین عکس از پایگاه هوایی اصفهان بعد از حمله دیشب

بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!

جدول لیگ برتر بعد از برد استقلال

دقیقی: بین دو نیمه خیلی تند با بازیکنان حرف زدم

مشت‌های گره کرده نکونام و اعتراض کادر فنی حریف

اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب

کارشناس پنالتی جنجالی استقلال: داور خیلی مشکوک قضاوت می‌کند

درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان

پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیش‌بینی بورس فردا شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم

فرانسه کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

ارمنستان ۴ روستای منطقه «قزاق» را به آذربایجان واگذار کرد

عکس/آرام جوینده خواننده شد

واکنش مدیر مسئول روزنامه اطلاعات به علنی شدن تذکر رهبری درباره گشت ارشاد

حضور علی دایی و خاتمی در مراسم ترحیم همسر «محسن مهرعلیزاده»

گفت‌وگوی روزنامه اطلاعات، با استاد محمدرضا شجریان پیش از انقلاب

حمایت علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد

ظریف: عدم محکومیت تجاوز اسرائیل، ایران را ناگزیر به دفاع کرد

تهدید به انفجار مقابل کنسولگری ایران در پاریس

واکنش امام جمعه اصفهان به شلیک پدافند هوایی به ریزپرنده‌ها

فیلم/ گریه‌های بی امان دختر ایرانی در سیل دبی

بهترین ویتامین برای کاهش وزن

اینفوگرافی/ دلایل عجیب ابطال گارانتی توسط خودروسازان داخلی

نکات مهم درباره آبله مرغان در کودکان

جایگاه ایران در کریدور هند – خاورمیانه – اروپا کجاست؟

قیمت تخم مرغ امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳+ جدول

عکس/ حضور علی دایی در مراسم ختم سیاستمدار معروف

فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟

عکس/ ژست عاشقانه و باحال مرجانه گلچین

ریزپرنده چیست؟

افزایش تولید ناخالص داخلی بحرین

اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

هافبک پرسپولیس نقره‌داغ شد

عکس/ مهران غفوریان در لباس دوران رضا شاه

مهران رجبی: اگر تودل‌برو نبودم همه جا نبودم

اسرائیل مسئولیت حادثه در اصفهان را نمی پذیرد