اقتصاد۲۴ -سریال «پناه آخر» و «وقت صبح» که این بازیگر در آن نقش یک روحانی را بازی کرده بود، آخرین آثاری است که او با آنها در تلویزیون دیده شده است. به بهانه مجموعه «آقازاده» و بازی در سریال «صبح روز آخر» گفتوگویی با کاوه خداشناس داشتهایم که در ادامه میخوانید.
*چطور شد که برای بازی در نقش «علیرضا کیانی» در «آقازاده» انتخاب شدید؟
_در سریال «پدر»، تجربه همکاری با گروه سازنده «آقازاده» را داشتم، تجربه دلانگیزی بود و طبیعی بود که دوباره تکرار شود. البته من مشغول بازی در سریال «بوم و بانو» هم بودم و در بخش اول نتوانستم به گروه اضافه شوم، اما بعد از عید و با توجه به تعطیلاتی که به دلیل شیوع کرونا اتفاق افتاد، دو پروژه توانستند در آن وقفه با یکدیگر توافق کنند و خدا را شکر زمان کافی به وجود آمد که بتوانم یک ماه از سریال «بوم و بانو» مرخصی بگیرم و به مجموعه «آقازاده» اضافه شوم.
بیشتر بخوانید:فیلم/ انتخاب بازیگر در سریال «دل» صدای نویسندهاش را هم درآورد!
*به نظرتان تکرار گروه سریال «پدر» در «آقازاده» اتفاق خوبی است؟
_چون داریم درباره سریال حرف میزنیم، یک ذهنیتی در ذهن مخاطب شکل میگیرد که بد نیست آدم بتواند دوباره از آن استفاده کند، به نفع این که سریال پرمخاطبتری بسازد و چند قدم جلوتر حرکت کند. چون در سریال چند قسمت طول میکشد که شخصیتها به مخاطب معرفی شوند، وقتی تیمی میتواند آدمهایش را تعریف بکند و بر اساس همان تعریف قصه را جلو ببرد، چرا که نه؟! البته در «آقازاده» به استثنای یکی دو مورد که شباهتهایی وجود دارد، شخصیتها را با فاصله فاحشی از شخصیتی که در «پدر» داشتند میبینیم و وقتی آدم با گروهی کار میکند که نگاه و هرآن چه که لازمه یک همکاری خوب است شکل میگیرد، ترجیح میدهد تجربههای بعدیاش را نیز با همان آدمها تکرار کند و به نظرم ایده خوبی است.
*بازخوردهایی که از «آقازاده» گرفتید چطور بوده؟
_خیلی خوب، سریال مخاطبان زیادی دارد و به خوبی دیده میشود. نقدهایی که شنیدم در نهایت مثبت و خوب بوده است. حرف زدن درباره مضامینی که سال های سال پشت ابر ماندند، کسی درباره آنها قصه تعریف نکرده و این طور با صراحت در رسانهای پخش نشده، خودش نکته بسیار مثبتی است. ما در ژانر سیاسی فلج بودیم و مرحبا به تیمی که جسارت و به این بحث ورود میکند، چون ممیزیها و خط قرمزهایش زیاد است. میدانم که همین الان هم گروه تهیه و تولید، در مراحل مختلف چقدر برای حذف سکانسها کشمکش دارند. بنابراین دمشان گرم، «آقازاده» مجموعه قابل دفاع و خوبی شده است. بهرنگ توفیقی به عنوان کارگردان، همیشه در روایت قصه و زیباییشناسی در قاببندی، قابل ستایش است.
*از همان ابتدا پیشبینی میکردید سریال مورد استقبال قرار بگیرد؟
_به نظرم حامد عنقا دارد تبدیل به کمپانی میشود، یک کمپانی که به لحاظ کیفیت و المانهایی که بلد است برای جذب مخاطب به کار ببرد، امتحانش را پس داده است. بنابراین من به عنوان بازیگر در خصوص همکاری با بعضی دفاتر خیالم از همه بابت راحت است و میدانم کار از نظر کیفیت از استاندارد برخوردار است و همه چیز حرفهای اتفاق خواهد افتاد و اینها برای من که سالهاست در این حرفه هستم نکات مهمی است، چون دیگر حوصله این که به آدمها یاد بدهیم نکات حرفهای را رعایت کنند نداریم. بنابراین کار کردن با این گروه، بسیار لذتبخش است.
در کنار نظرات مثبت، سکانس مربوط به عقد موقت حواشی و نظرات منفی فراوانی به دنبال داشت.
کار رسانه یک سری ظرایف و شیطنتها دارد، مثل یک پوستر ساده گرافیکی که با شیطنت بسیار ساده، ناگهان هزاران چشم را به خودش جلب میکند. بالاخره آقای عنقا سالها دفتر تبلیغاتی داشتهاند و در حوزه تبلیغات و رسانه کار کردهاند، ما چنین تجربهای را در سکانسهای مختلف سریال «پدر» هم داشتیم و بارزترین مثال آن پریدن «حامد» از پنجره بود. به نظرم همه اینها از شناخت و دانش میآید، جهان امروز جهان رسانهها و فضای مجازی است و قطعا احتیاج به خوراکهایی دارند که در چند ثانیه و درنهایت یک دقیقه بتوانی حرفت را بزنی، کار تبلیغاتیات را انجام دهی و با ذهن مخاطب بازی کنی. فکر میکنم بعضی چیزها تعمدی نوشته شده برای این که بتوانند از آن بازخورد درست تبلیغاتی بگیرند و این به نظر من یک امتیاز مثبت است که نشان میدهد این تیم دارد به همه جوانب فکر میکند. چون چه بخواهیم و چه نخواهیم 90 درصد مخاطب ما سرگرم تلفن همراه است و همه دنبال اخبار زرد و اتفاقات این چنینی هستند که دهان به دهان بچرخد، با آن دابسمش درست کنند، بعد انیمیشن اش را بسازند و در محافل تعریف کنند و بخندند، بنابراین جای درستی را هدف گرفتهاند. مرحبا!
منبع: روزنامه خراسان