تاریخ انتشار: ۲۱:۳۵ - ۲۰ مهر ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۷۴ نظر

پیش‌بینی رییس اتحادیه از ریزش یکباره قیمت‌ها در بازار خودرو

فعالان بازار خودرو در حالی از رکود سنگین حاکم بر این بازار سخن می‌گویند که علی رغم نبود مشتری و فروشنده، قیمت‌ها هر روز بالاتر می‌رود و نرخ‌های جدید دهان به دهان می‌چرخد، اما معامله‌ای ثبت نمی‌شود.
پیش‌بینی قیمت ها در بازار خودرو
 
اقتصاد۲۴ - برخی کاربران با ثبت سوژه‌ای با عنوان «آیا داشتن خودرو رویایی دست نیافتنی است؟» خواستار کنترل بازار خودرو و مدیریت آن شدند.

در این مورد باید بگوییم بازار خودرو این روز‌ها در حالی قیمت‌های نجومی را تجربه می‌کند که معامله‌ای صورت نمی‌گیرد و بازار تقریباً قفل شده است. در حال حاضر قیمت‌های مختلفی برای فروش خودرو در بازار ارائه می‌شود، به طوری که بین قیمت یک خودرو از مغازه‌ای به مغازه‌ای دیگر و از بازار تا فضای مجازی فاصله زیادی وجود دارد. با این وجود، هر دستگاه پراید ۱۳۱ در بازار به طور متوسط ۱۲۷ میلیون تومان قیمت می‌خورد هر چند در فضای مجازی و سایت‌ها قیمت بالاتری نیز برای این خودرو ارائه می‌شود.

همچنین قیمت هر دستگاه سایپا ۱۱۱ در بازار حدود ۱۴۷ میلیون تومان است. در مورد پژو۴۰۵ معمولی نیز باید به قیمت ۲۱۸ میلیون تومانی این خودرو در بازار اشاره کنیم. قیمت پژوپارس نیز حدود ۲۵۵ میلیون تومان و رانا ۲۴۵ میلیون تومان است و هر دستگاه پژو۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت ۲۴۲ میلیون تومان و پژو۲۰۶ تیپ ۵ با قیمت ۳۰۰ میلیون تومان عرضه می‌شود.

معاملات در بازار خودرو، صفر شد

قیمت خودرو در بازار در شرایطی با نوسان نرخ ارز بالا و پائین می‌شود که بررسی‌ها حاکی از قفل شدن بازار و عدم معامله خودرو است. در این خصوص سعید مؤتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با بیان اینکه طی دو ماه گذشته همکاران ما معامله‌ای در بازار خودرو انجام نداده‌اند، گفت: تعداد معاملات در بازار به نقطه صفر رسیده به طوری که با قیمت‌های بالای فعلی، خریداری برای خودرو وجود ندارد و در عین حال، فروشندگان نیز دست نگه داشته‌اند و قیمت‌ها بر روی کاغذ بالا و پائین می‌شود.

وی ادامه داد: رکود کامل بر بازار خودرو کامل است، این رکود از اواخر شهریورماه آغاز شده و فعلاً معامله‌ای در بازار انجام نمی‌شود. به همین دلیل قیمت خودرو به صورت واقعی مشخص نمی‌شود و فقط عده‌ای پیگیر پرسیدن قیمت خودرو‌ها برای ارزیابی دارایی خود هستند. در نتیجه زنگ‌خور مغازه‌ها زیاد است، اما وقتی یک خودرو در فضای مجازی آگهی می‌شود، هیچ معامله‌ای برای آن صورت نمی‌گیرد.
بیشتر بخوانید: سودهای یک شبه بازار خودرو زیر ذره‌بین مالیات

مؤتمنی ادامه داد: با قیمت‌های فعلی هیچ‌کس جرأت خرید خودرو ندارد و بعید می‌دانم در یک ماه گذشته حتی یک معامله خودرو در بازار انجام شده باشد.

پیش بینی ریزش یکباره بازار خودرو

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو پیش‌بینی کرد همانطور که قیمت خودرو به طور نجومی بالا رفته، دچار ریزش خواهد شد، زیرا در حال حاضر قیمت‌ها واقعی نیست و متقاضی برای خرید خودرو در بازار وجود ندارد.

به گفته وی، قیمت پراید تا یک ماه پیش در بازار حدود ۹۸ میلیون تومان بود که حالا بالاتر از این رقم رفته، در حالی که این قیمت‌ها منطقی به نظر نمی‌رسد، زیرا خودرو یک کالای مصرفی است و نباید به کالای سرمایه‌ای تبدیل شود.

موتمنی همچنین با اشاره به عرضه خودرو توسط خودروسازان و خرید و فروش قولنامه‌ای خودرو‌هایی که سند آن‌ها در رهن شرکت خودروساز است، گفت: این اقدامات از نظر حقوقی اشتباه است و نباید انجام شود، اما در مورد خودرو‌هایی که سند آن‌ها یک سال در رهن شرکت خودروساز است بیشتر شاهد انجام معاملات قولنامه‌ای در بازار هستیم.

وی با اشاره به هزینه بالای نمایشگاه‌داران خودرو، گفت: افرادی که نمایشگاه اجاره کرده‌اند برای پرداخت هزینه‌های خود طی ماه‌های آینده با مشکلات جدی روبه‌رو خواهند شد، زیرا درآمدی در بازار ندارند.

بالا و پایین بازار خودرو با نوسان نرخ ارز

مصطفی احمدی، یکی از فعالان بازار خودرو نیز در مورد وضعیت بازار گفت: قیمت خودرو به طور لحظه‌ای با نوسان نرخ ارز بالا و پائین می‌شود، ولی فروشی صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه همه چیز به ثبات نرخ ارز بستگی دارد، گفت: اگر نرخ ارز ثبات نداشته باشد نمی‌توانیم بگوییم که بازار خودرو یا بازار‌های دیگر کنترل می‌شوند.

وی گفت: با افزایش نرخ ارز، قیمت خودرو نیز در بازار بالا رفت، ولی طی یک هفته‌ای که شاهد کاهش نرخ ارز بودیم قیمت خودرو در بازار ریزش کرد و دوباره با رشد نرخ ارز، خودرو نیز گران شد.

احمدی همچنین با اشاره به تأثیر فضای مجازی در قیمت سازی بازار خودرو، گفت: در سال ۹۶ خودروی آزرا با قیمت ۷۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شد، اما وقتی یک سایت اعلام کرد که این خودرو ۹۵۰ میلیون تومان می‌ارزد، قیمتش در بازار بالا رفت.

وی تأکید کرد: برای منطقی شدن بازار خودرو علاوه بر ثبات نرخ ارز باید فضای مجازی نیز کنترل شود تا از قیمت سازی جلوگیری شود.

دستور وزیر صنعت برای جمع بندی راهکار‌های کنترل بازار

بازار خودرو در حالی نابسامان است که رزم حسینی وزیر صنعت در روز‌های نخست حضورش در وزارت صنعت، با تشکیل کمیته خودرو بر لزوم کنترل بازار خودرو تاکید کرد. همچنین در جلسه هفته پیش کمیته خودرو به منظور بررسی شرایط موجود و راهکار‌های پیشنهادی برای ساماندهی بازار خودرو تشکیل شد، وزیر صنعت دستور داد راهکار‌های ساماندهی بازار خودرو جمع بندی شود.

در این جلسه ضمن بررسی شرایط موجود و راهکار‌های پیشنهادی برای ساماندهی بازار خودرو، رزم حسینی دستور داد در فضای کارشناسی و با بهره گیری از ظرفیت تخصصی همه صاحب نظران این حوزه به ویژه مجلس شورای اسلامی و تشکل ها، پیشنهاد نهایی جمع بندی و ارائه شود.

حالا مردم منتظرند تا ببینند وزیر جدید و مدیران وزارت صنعت و شرکت‌های خودروساز چگونه با نابسامانی بازار خودرو برخورد می‌کنند و چه راهکار‌هایی برای حل معضل بازار ارائه می‌شود.
منبع: خبر آنلاین
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۸
ناشناس
3
12
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹
فقط و فقط محاکمه مدیران دو خود رو ساز چاره کاره بس
فرزانه
چه دروغا من خودم بازنشستگیم رو بهم دادن مجبور شدم ماشین بخرم از فردی که ده تا ماشین خریده بود و تا برج 12 به نامم میخوره، راه‌های کلک بازی تون و نقشه های کلاهبرداری رو بلدید، یه عده ده تا ده تا دولتی می‌خرن یه عده ثمره زندگیشون رو میدن بخورید
مرضیه هوشیار
2
40
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹
خودرو سازان خودشان هم تو نوسانات دست دارند وگرنه من ۱۰ سال گواهینامه دارم بت نام کردم اسمم در نمی یاد ولی طرف ۱۰۰۰ تا ماشین یکجا می خره
ناشناس
4
50
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹
ب حرف آره ریزیش میکنه اگه پراید ب دویست نرسید با این مملکت ک ما داریم چیزی بره بالا پایین آمدنش محاله. اونم بیاد پایین مگه چقدر میاد یکی دو تومن میار پایین بعد میگن کنترل قیمت کردیم . برید جمع کنید کم از مزخرفات بگیرید
ارش
11
58
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹
قربونت برم مارو فیلم کردید. یا خودتون رو با این حرفها سرگرم کردید.اینو که یه بچه دوساله هم میدونه.به جایی این حرفها درستش کنید.اگر هم نمی تونید.اب پاکی رو برزید رو دست ما. پدرمون رو در اوردید.
ناشناس
چی میگی عقلت کجاس ؟؟ اصلا قیمت ها واقعی نیس همش حبابه وزارت کار حقوق پایه زده ۲و ۳۰۰ میخوای با این پول ماشین بخری؟
جواد
1
32
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹
بیاین از من بپرسید تا ببینید چندتا معامله شده کی میگه معامله ماشین کم شده
ناشناس
12
13
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹
احتمالا افزایش شدیدی در راهه چون همیشه برعکس گفته مسولین اتفاق می افته فقط مسولیت در اخباری صحیح اطلاعات میدند که مربوط به دزدی همدیگر باشد
ناشناس
2
32
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹
نظارت کنید.ببینیم پرایدی که از ۳۷ تومن شده ۱۳۷ تومن چجوری میخواد برگرده به قیمت اول.با برجی سه تومن حقوق واسه یه پراید چقدر باید کارکنی.این روهم حساب کنید
ناشناس
کاملا صحیح اینا یه عمر منم میگم
Arman
1
30
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹
خیلی خنده داره. بازار قفله. داداش بازار وقتی پژو پارس 120 بود میگفتن قفله و الان پژو پارس 300 باز میگن قفله.ولی دمت گرم که الکی دل یه عده جا مانده از قافله رو خوش میکنی
ناشناس
5
27
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹
جنس بد توهم میاره بهش توصیه کنید حتما جنس خوب تهیه کنه و خوابشم منظم باشه دچار توهم نمیشه
Saeid
1
18
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹
کی گفته معامله نمیشه چرا همش دروغ تحویل مردم میدین من رفیقم دیروز میخواست پراید بخره باهاش بودم بیشتر از 30تا ماشین تا میزدن توی سایت زنگ میزدی میخواستی بری ببینی فروش رفته بود چی میگین برای خودتون گرونی داره بیداد میکنه ماشین به کنار خوارکی را رو میخوایین چیکار کنین حقوق کم ما قشر کارگرو میخواین چیکار کنیم خرج مخارج دیگه رو میخوایین چیکار کنین بابا دس بردارین فکری به حال مردم بدبخت بکنین
ناشناس
2
30
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹
این گرونیای خودرو همش دست دلالان خاص که ارتباط مستقیم با خودروسازها دارن
ناشناس
اونی که مبگه معامله نمیشه یمشت کارگر رایگان بگیر هستند ببین اون بالاتری ها داره میخره خارجی
رهگذر
نظر نامربوطه چرا مینویسی .... کی گفته ماشین فروش میره ، طرف دو هفته است ماشین گذاشته فروش خریدار نیست.
ناشناس
2
25
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹
هیچ جلسه ای نیاز نیست در بیستا بنگاه املاک و خودرو تخته کنن حساب کار میاد دستشون یعنی دولت نمیتونه؟ ؟؟ بریزید تو خیابونا این بنگاها رو تخته کنید بقیه هم از ترس قیمتها رو برمیگردونن ب سال های قبل
ناشناس
چه ربطی داره به شقیقه
ناشناس
7
20
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹
رئیس اتحادیه 2 سال است کاهش قیمت پیشبینی میکنه بیسواد
ناشناس
کدوم دیوانه ای از این پولا میده ب فرقون ایرانی
ساااا
2
17
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹
رییس اتحادیه فروشندگان خودرو شاید آدم خوبی باشد ولی قطعا اشتباه می کند ، افزایش قیمت خوودرو فقط با دو عامل اصلی در این شرایط تورمی و تحریم کاهش می یابد ، اولا قیمت دلار کاهش چشمگیری پیدا کند ، دوما واردات خودرو بدون گمرکی ممکن شود ، که هر دو محال است چرا در شرایط بد تحریمی و قفل شدن سیستم های بانکی کشور و نبود امکان درآمد ارزی از هر طرقی ، هرگز شاهد کاهش قیمت دلار و خودرو نخواهیم بود .
ناشناس
1
16
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹
پرفسور میگیم قیمت خودرو واقعی نیست شما میگید مالیات خودرو را افزایش بدهید، تاکی میخواهید دستتان تو جیب مردم باشه،نمی توانید درستش کنید رهایشکنید
علی
ای خدا چرا زمین اسمان یکی نمیکنی روغن ۵ کیلوی شده ۱۰۰تومن چه خبر مرغ شده کیلو ۲۳ تومن کی مسولشه چرا اینکارها میکنید با مردم بدبخت کردنین مردم خدایا خودت جواب گرون فروشا را بدی ما که کاری از دستمون برنمیاد
چرت نگو
1
17
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹
چرندیات
پهدی
به قران از بدبختی خودم گریم میگیره مدیون زن و بچه هستم نه میتونم خانه براشون تهیه کنم نه ماشین که بماند کارم رو هم از دست دادم خدایا مرگمو برسون
Mstfa7
چرت میشنوی،حرفش بجا بود.
ایدین
0
6
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹
فکر کنم مردم خسته شدن دیگه کامنت نمیذارن
یه ایرانی
1
8
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹
خفه لطفا برین بمیرین تف برمدیریتتون
علي
0
18
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹
همیشه مسولان میگن قیمتها کاذب هست و باید بیاد پایین. متاسفانه الان طوری شده قیمتها روزانه و ساعتی فقط بالا میره !!!
ناشناس
0
12
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹
چرند محضه
ناشناس
1
6
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹
گمشید همتون.
...
0
11
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹
مجلس انقلابی کجا رفت؟؟با دنا پلاس ساکت شد
عباس
3
20
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹
آقایون مسئولین لطفا نظر ندید،دوهفته پیش میلگرد کیلویی ۱۲/۵بود حضرات فرمودن ارزونش میکنیم من بدبخت و جماعتی دیگه خانه بدوش خوش باور هم گفتیم شاید یکبار راست بگن،نخریدیم امروز خریدم ۱۴ تومن.خدا ازتون نگذره،فردا ماشین حداقل ۱۰ درصد میره بالا.نمیشه کاری از دستتون برنمیاد حداقل نظر ندید؟
ناشناس
0
20
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹
تاوقتی مسئولین دزدتشریف دارن ازاین بدترهم میشه
محمدرضا
1
24
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹
هوشیار باشید.
فردا میان میگن که پراید 170 تومن که نسبت به قیمت دیروزش یعنی 173 تومن کاهش داشته.. در حالی که پراید رو اگر 40 میلیون کارخانه بفروشه راحت 10 میلیونش سوده...
علی رضا
0
15
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹
فعلا مملکت بی صاحبه بی مسعوله پدر مردم رو در آوردن واقعأ که ...
ناشناس
1
19
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹
خاک توسرتون بااین مدریت خودروهاتوپارکینگ شرکتهاخاک میخورن عرضه نمیکنن توبازارتاثبات قیمت انجام بشه حیف ۱۴۰میلیون که بدی برای پرایدتوعراق تویوتاهایلوکس ۴۵میلیونه
ناشناس
0
10
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹
آقای کارشناس چرا الکی مردم رو دلخوش میکنی پارسال هم گفتید ارزون میشه نخریدیم امسال بابت سهل انگاری پارسال ۱۴۰ ملیون اضافه پول دادم ماشین پارس تیو فایو خریدم ۲ماه پیش .خوب کار کردم چون ۶ ماهه دیگه صبر میکردم باید ۱ملیارد پول بابت ماشین پول میدادم
ناشناس
0
7
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹
با بالا رفتن قیمت ماشین فیمت خر هم بالا رفت شده سه میلیون
ناشناس
0
11
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹
کافیه واردات خودرو آزاد بشه قیمت کارخانه و بازار یکی میشه
اگه چند تا دلال و مدیر فاسد را اعدام کنند بازار ثبات پیدا میکنه
قشر ضعیف جامعه له شدن زیر فشار تورم مسئولین درک کنید زندگی با حقوق ماهی 2 میلیون و مستاجر بودن و تورم سه رقمی قابل فهم و درک است؟؟؟؟؟
ناشناس
0
10
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹
خاک تو سرتون دست از سر مملکت بردارید
ناشناس
0
10
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹
افزایش قیمت خوردو و همه چی دست خودتونه بعد مردم رو ... فرض میکنید میگید بازار قفله.
ناشناس
1
9
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹
مملکت امام زمان هست انشالله درس میشه
عطا.
0
7
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹
با عرض سلام به هم وطن خودم کاش این بازار خودرو قفلبشه و هیچکس نخره مردم مانده به پول نون شبشان آن وقت فکر ماشین را بکنیم اول شکم سیر شه ماشین برای ماها پیشکش. عشقم وطنم
ناشناس
0
5
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹
ازماست که برماست
اصغر
0
10
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹
مردم ایران یکی از یکی افسرده تر شدن دارن ذره ذره جون میدن!تا کجا میخواین ما رو بدبخت کنین مسئولین بی لیاقت...شکمتون سیره ازون بالا نشستین حتی یه ذره درک نمیتونین بکنین گرسنگی و بدبختی رو
اگه تو جامعه ی ما به جای شایسته سالاری پارتی بازی و دو دره بازی نبود این اوضاع ما نبود..
علی
1
6
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹
پراید بیست میلیونی شده یکصدو پنجاه میلیون، چقدر مثلا باید ریزش کنه!!!! هزار درصد کردن رو اجناس. حالا بیست درصد سی درصد هم نهایت بیاد پایین. چه تفاوتی میکنه مثلا . !!!!
بی ماشین
لطفارعایت حال دیگران را هم بکنیدتوپول داری کارکراچی دارن
ناشناس
0
7
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹
بابا فقط حررررف. خسته شدیم.. عدالت علی که میگین پس کوووو؟ یه کاری کنین.. آخه حقوق 3 تومن پژو 300 تومن
ناشناس
1
4
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹
فقط میشه گفت خاک بر سر مسولین این م. که جوانها دارن سکته میکنن. یک ماشین که پشیزی ارزش نداره باید ارزو دست نیافتنی بشه. واقعا نامردید
ناشناس
0
4
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹
بسه دیگه این همه دروغ تحویل مردم بیچاره دادین من خانواده پنج نفره چی کار کنم تواین گرونی
مصطفی
1
1
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹
سلام به نظر من دولت مدت سند خودرو ها راه3سال در رهن بزارن تا خریداران واقعی و مصرف کننده هی واقعی ثبت نام کنند
ناشناس
1
1
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹
چی میگید خودتون این فاجعه رو راه انداختند وقتی میگیدخودرو ساز حق داره هر سه ماه خودرو رو گران کنه و یا در بورس به قیمت رقابتی بین خریدارن تعداد محدودی خودرو عرضه شود که خود یک فاجعه هست بعد میخواهید قیمت از اینی هم که هست بالا تر نره من که میگه میره ،فقط کافیه خودروی کارخانه گرانتر شود
ناشناس
0
3
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹
گمشین فقط
ناشناس
0
3
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹
خدا وکیلی مث انگل دارید از مردم می‌خورید خجالت بکشید اهل تزویر و ریاها
محمد
0
3
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹
مگه رئیس بانک مرکزی از روزی که دلار رو 14000 تومان بود نمیگفت حبابه!!! خب چی شد؟ الان رسیده به 32000!!! ماشین همینطور !!! مگه ده بار رئیس جمهور نگفت بازار سرمایه امنه برای سرمایه گذاری!!! کو چی شد پس ؟! حد اقل یک سوم سرمایه ملت به باد رفت هر روز هم با پر رویی باز همین اراجیف و مزخرفاتو میگن!!!
ناشناس
0
2
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹
لعنت به همشون خدایا مارو بکش راحت شیم از دست ابن همه دروغ
شمس
0
1
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹
جالبه هر کسی سرکار میاد ، باهاشون شریک میشه وازمردم فاصله میگیره
ناشناس
0
1
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹
فقط باید گفت خفه شو
ناشناس
0
2
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹
هیچ قیمت و کالایی کاذب نیست حسابدار هستم پایین هست هنوز الان تمام اجناس به دلار شده شما حقوقت به ریال میگیری و پایین هست وگرنه قیمت ها هنوز پایین هست،حقوق کارگر به دلار میشه روزی ۲۳۰۰هزار بعد میخوای ماشین بخری
ناشناس
0
2
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹
واقعا شرم آوره دیگه حتی اخباروهم گوش میدم حالت تهوع میگیرم باورکنید بس دروغ وفیلم دیدم وشنیدم،فقط بدبخت به جوون های مملکت بدبخت به،ایناماکه تموم شدیم
ناشناس
0
3
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹
همه دستشان توی یک کاسه هست تا خوب له شدن این ملت بدبخت نبینن آروم نمی شن اگه راست میگن ماشینهای خارجی وارد کنن ببینیم قیمت پراید به همون هفت میلیون قدیم برمیگردد یا نه
ناشناس
0
0
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹
من دنا 98 صفر را از شهر خودرو در شهریور99 خریداری کردم.

احتکار واضح!

فروش خودروی صفر در غیر از خودروسازها باید ممنوع شود.
ناشناس
0
0
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹
همش دست خود این دولته
Hh
1
0
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹
همین آقا پارسال گفت 206 میشه 55 میلیون الان 206 چنده
علی
0
0
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹
میگم خداوکیلی تو یه شهر کوچیک که من بنگاه دارم از ۷مهرماه تا امروز فقط ۱۳تا پراید ۱۳۱و۴تا ۱۱۱فروختم به جز slxو پارس tu5بعد چطور مبگی معامله نمیشه بازارقفله تازه ماشین نیست هرجا زنگ‌میزنیم ۱یا۲تا بهمون میدن
حسین
1
1
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹
خدایا خودت کمک مون کن هر کی به فکر خودشه همش دروغ میگن مردم چه گناهی کردن
احمدی
0
0
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹
بمن جوون مدیون هستین بدبختمون کردین تاکی باید دروغ بشنویم. خدا به کمر همتون بزنه آه ملت بدبخت شمارو میگیره یرروزی. به امید اون روز
ناشناس
0
0
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹
جلوی واردات ماشین رو باز کنن انوقت کسی اشغالهای اینا رو نمیخره اگر هم بخره به این قیمت نمیخره!
؟؟؟؟
0
0
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹
این اقا تو فضا زندگی میکنه نه تو ایران
محسن
0
0
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹
یه مشت دزد به درد نخور افسار مملکت گرفتن دستشون
خدا لعنت کنه باعث اینهمه نابسامانی رو
الهی به زودی به سرنوشت صدام دچار بشه
اگه میخواستنذحل کنن، خیلی راحت بود
از طریق اجرای همون قانون 10 درصد اختلاف کارخانه و بازار
چطور واسه ماسک نزدن قانون میزارن و اجرا شدنیه
اما اون قانون اجرا نشد
رهبری دقیقا بجا فرموده اند،
اینها ترسو و منفعت طلب هستند.
ونکته اخر
اینا همش واسه سکوت مردم در قبال اعدام 20 نفری تو قضیه بنزین چندسال پیش هست.
@@
2
0
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹
نگران نباشید تنها راه گران کردنه ایشا... اینقدر گرون بشه دیگه اون چند نفری که میگیرنم نتونند اون وقت دو شرکت بزرگ دزد برشکسته بشن از ما که گذشت
کمیل
0
0
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹
خدا لعنتنون کنه که بچه هاتون میفرستید امریکا بعد یه جوون ایرانی که میخواهد ازدواج کنه .تشکیل خانواده بده شرایط اینقدر براش سخت کردین که پدر مادرا فقط نظاره گره اب شدن ذره ذره بچه هاشون میشن که تو خونه موندن نه کاری نه درامدی همش گرفتاری .بسه دیگه خجالت بکشید
Ali
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
مشکل مسئولین ما اینه که یا از بازار خبر ندارن یا خودشونو به نفهمی زدن و سرشونو عین کبک زیر برف کردن.رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو هم مثل خیلی از دلالای همکارش ممکنه چند وقتی با این ترفند ماشین هارو از تو بازار جمع کنن و دوباره با افزایش چند برابری قیمت به مردم بفروشن.اونی که میگه خرید ماشین صفر شده یه دروغ گوی به تمام معناست.کافیه یه سر به بنگاها بزنین.
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع دوربین‌های عکاسی + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت ماشین های لوکس لکسوس در بازار ایران + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ حضور قرائتی با ویلچر در یک مراسم

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع موتورسیکلت در بازار امروز + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت روز لپ تاپ اپل + جدول

عکس/ توییت جنجالی ایلان ماسک درباره حمله اسرائیل به ایران

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

شادی منشوری گلزن پرسپولیس +عکس

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت امروز + جدول

بهترین فیلم‌های ژانر علمی تخیلی سینمای جهان

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

ارمنستان ۴ روستای منطقه «قزاق» را به آذربایجان واگذار کرد

عکس/آرام جوینده خواننده شد

واکنش مدیر مسئول روزنامه اطلاعات به علنی شدن تذکر رهبری درباره گشت ارشاد

حضور علی دایی و خاتمی در مراسم ترحیم همسر «محسن مهرعلیزاده»

گفت‌وگوی روزنامه اطلاعات، با استاد محمدرضا شجریان پیش از انقلاب

حمایت علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد

ظریف: عدم محکومیت تجاوز اسرائیل، ایران را ناگزیر به دفاع کرد

تهدید به انفجار مقابل کنسولگری ایران در پاریس

واکنش امام جمعه اصفهان به شلیک پدافند هوایی به ریزپرنده‌ها

فیلم/ گریه‌های بی امان دختر ایرانی در سیل دبی

بهترین ویتامین برای کاهش وزن

اینفوگرافی/ دلایل عجیب ابطال گارانتی توسط خودروسازان داخلی

نکات مهم درباره آبله مرغان در کودکان

جایگاه ایران در کریدور هند – خاورمیانه – اروپا کجاست؟

قیمت تخم مرغ امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳+ جدول

عکس/ حضور علی دایی در مراسم ختم سیاستمدار معروف

فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟

عکس/ ژست عاشقانه و باحال مرجانه گلچین

ریزپرنده چیست؟

افزایش تولید ناخالص داخلی بحرین

اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

هافبک پرسپولیس نقره‌داغ شد

عکس/ مهران غفوریان در لباس دوران رضا شاه

مهران رجبی: اگر تودل‌برو نبودم همه جا نبودم

اسرائیل مسئولیت حادثه در اصفهان را نمی پذیرد

مقامات اسرائیلی به جان هم افتادند+ عکس

اولین تصویر از موشک‌های ساقط شده اسرائیلی در خاک عراق

هزینه مومیایی کردن جسد در سال ۱۴۰۳+ جدول

قدرت رزمی ایران زیر ذره‌بین رسانه‌های غربی؛ ارزیابی توان تسلیحاتی ایران و اسرائیل

عکس/ خرید سفره عقد و عروسی نفیسه روشن

عکس/ سفره غذا در یک خوابگاه دانشجویی

خبر مهم درباره زمان برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۳

بهشت بهاری ماسال - گیلان

اینفوگرافی/ سقوط سودآوری دلاری پالایشگاه‌ ها در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲

فیلم/۱۵۳ میلیارد تومان میزان فروش سینما‌ها در ماه گذشته

عکس/ بازیگر جومونگ در جلسه فیلمنامه‌خوانی سریال جدیدش

عکس/ کیک تولد لاکچری ستاره پرسپولیس

اجاره پراید، ساعتی ۳۰۰ هزار تومان!

لقب جالب پرتغالی‌ها برای مهدی طارمی+ عکس

حرکت آرام بورس در سایه کاهش دامنه نوسان

دیدار علی دایی با رپر معروف زیر زمینی+ عکس

طلای ۱۸ عیار پرچمدار رشد قیمت در فروردین ۱۴۰۳

استوری سرمربی پرسپولیس برای کنعانی‌زادگان+ عکس

آخرین وضعیت ترافیکی جاده های کشور

اخراج کارمندان گوگل در پی اعتراض به همکاری با اسرائیل

قزاقستان به دنبال ساخت خط لوله نفت در دریای خزر

اظهارات جدید محسنی اژه ای درباره وضعیت حجاب

قیمت جدید مرغ امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳+ جدول

اوپک می‌تواند مانع ۱۰۰ دلاری شدن قیمت نفت شود ؟