تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۱۲ آبان ۱۳۹۹

همه می‌پرسند آمریکایی‌ها به چه کسی رای می‌دهند؟

 همه می‌پرسند آمریکایی‌ها به چه کسی رای می‌دهند، اما باید گفت سخن از کدام آمریکایی ‌در میان است: سفیدپوستان، سیاهپوستان، لاتین‌تباران یا زنان؟ در انتخابات پیشین اینان چه کسی را برگزیدند و این بار به چه کسی رای می‌دهند؟

همه می‌پرسند آمریکایی‌ها به چه کسی رای می‌دهند؟

اقتصاد۲۴ - رای‌دهندگان سفیدپوست بدون مدرک دانشگاهی به پیروزی ترامپ در سال ۲۰۱۶ کمک شایانی کردند. آیا جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها می‌تواند این بار رای آنها را بدست آورد یا اینکه دونالد ترامپ برای دومین بار رئیس جمهوری آمریکا خواهد شد؟ترامپ هنوز پایگاه خود را میان رای‌دهندگان سنتی همچنان حفظ کرده است. اما این به تنهایی کافی نیست و او مجبور است برای پیروزی آرا طیف وسیع‌تری از گروه‌های آمریکایی را جذب کند.
غلبه بایدن یا رقیبش ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به رفتار رای‌دهندگان گروه‌های مختلف بستگی دارد.

رای دهندگان زن حومه شهرها

زنان سفیدپوست حومه شهرها تا حدی مسئول ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید در سال ۲۰۱۶ بودند. بر اساس مطالعه "مرکز تحقیقات پیو" (Pew Research Center) چهل و هفت درصد از زنان سفیدپوست در دوره پیشین انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ به ترامپ رای دادند و تنها ۴۵ درصد هیلاری کلینتون را انتخاب کردند.اکثر رای‌دهندگان زن حومه شهرها در گذشته به جمهوری‌خواهان رای می‌دادند اما شرایط اکنون تغییر کرده است.طبق نظرسنجی "واشنگتن پست"، ۶۲ درصد از زنان حومه شهرها این بار می‌خواهند به جو بایدن رای دهند و برخلاف این زنان ۵۴ درصد مردان به ترامپ رای خواهند داد.


بیشتر بخوانید:بورس و دو سناریو پیش رویش


اگر بخواهیم در مقایسه با دوره پیشین انتخابات نتیجه بگیریم این بار ۱۹ درصد زنان رای‌دهنده در حومه شهرها بیشتر به بایدن رای می‌دهند.کارشناسان، از جمله سلیندا لیک از حزب دموکرات، دلیل اصلی فاصله‌گرفتن زنان رای‌دهنده حومه شهرها از جمهوری‌خواهان را ترامپ می‌دانند. لیک به شبکه خبری "فوکس کوم" گفته است که زنان سبک زندگی ترامپ را نمی‌پسندند. آنها فکر می‌کنند که ترامپ تفرقه‌افکن است. این زنان از هرج و مرج متنفرند و ثبات می‌خواهند.

رای دهندگان سیاه‌پوست

امسال سیاه‌پوستان آمریکایی بیشتر از هر زمان دیگری به شرکت در انتخابات مشتاق شده‌اند. ۳۰ میلیون نفر از آنان حق شرکت در انتخابات را دارند و بیش از یک سوم آنها در ۹ ایالت: آریزونا، فلوریدا، جورجیا، آیووا، میشیگان، کارولینای شمالی، اوهایو، پنسیلوانیا و ویسکانسن زندگی می‌کنند. آرا آنها می‌تواند برای نتیجه انتخابات آتی حیاتی باشد. ترامپ در سال ۲۰۱۶ در همه این ایالت‌ها در رقابتی بسیار سخت پیروز شده بود.
سیاه‌پوستان می‌توانند این بار تغییراتی را در نتیجه انتخابات ایجاد کنند، زیرا اکثریت آنها جو بایدن را ترجیح می‌دهند و اغلب آنان به صورت پستی رای داده‌اند.


به دلیل وضعیت همه‌گیری ویروس کرونا، شمار بیشتر شهروندان آمریکایی از امکان تحویل آرای پیش از موعد خود، چه از طریق پست و چه تحویل شخصی، استفاده کرده‌اند. شمار این افراد دو روز مانده به انتخابات به ۹۰ میلیون نفر رسیده است.در این میان سیاه پوستان به ویژه در ایالت‌هایی مانند کارولینای شمالی و جورجیا بیشتر از طریق پستی رای داده‌اند و این دسته از رای دهندگان بیشتر بایدن را ترجیح داده‌اند اگرچه تمایل زیادی هم به او نداشتند.

زنان سفیدپوست بدون مدرک دانشگاهی

۶۲ درصد زنان سفیدپوست فاقد تحصیلات عالی در سال ۲۰۱۶ به دونالد ترامپ و کمتر از یک سوم به هیلاری کلینتون رای داده بودند. اما اکثر مردان سفیدپوست بدون مدرک دانشگاهی هنوز از ترامپ حمایت می‌کنند.
اما طبق یک نظرسنجی که اوایل اکتبر انجام گرفته ۴۷ درصد این زنان به بایدن و تنها ۵۰ درصد به ترامپ رای خواهند داد. این عده از زنان مجموعا ۲۰ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی را تشکیل می‌دهند. اگر صحت این نظرسنجی‌ها ثابت شود پیروزی برای ترامپ دشوار خواهد بود.

لاتین‌تبارها

لاتین‌تبارها یعنی شهروندان آمریکایی که از کشورهای آمریکای لاتین به این کشور مهاجرت کردند و بیشتر به "لاتینو" شهرت دارند احتمالاً امسال برای نخستین‌بار بزرگ‌ترین گروه رای دهندگان غیر سفیدپوست را تشکیل می‌دهند. به ویژه در ایالت‌های فلوریدا و آریزونا آرا آنان تعیین کننده خواهد بود.لاتین‌تبارها گروهی بسیار متنوع هستند و ناهمگونی در ترجیحات سیاسی آنها نیز منعکس شده است. نظرسنجی سال ۲۰۱۸ مرکز تحقیقات پیو نشان داده است که ۶۵ درصد رای‌دهندگان با ریشه پورتوریکویی و ۵۹ درصد مکزیکی‌تبارها به دموکرات‌ها تمایل داشتند در حالی که ۵۷ درصد کوبایی‌ها به جمهوری‌خواهان. طبق آخرین نظرسنجی پیو بایدن در میان لاتین‌تبارها کلا ۳۴ درصد بیشتر از ترامپ رای دارد. در سال ۲۰۱۶ کلینتون ۳۸ درصد از رقیب خود ترامپ میان لاتین‌تبارها بیشتر رای داشته است.این موضوع هم مهم است که لاتین‌تبارها در مقایسه با سایر گروه‌های رای‌دهنده آمریکایی رقبت کم‌تری برای حضور در انتخابات و رای‌دهی نشان می‌دهند.

 بازنشستگان به چه کسی رای می‌دهند؟

در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ بیش از یک چهارم کل رای‌دهندگان بالای ۶۵ سال داشتند. در دوره پیش اکثریت افراد سن بالا به دونالد ترامپ رای دادند. ۵۳ درصد بازنشستگان ترامپ و ۴۴ درصد کلینتون را برگزیدند.
اما نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهند که اکثر این بازنشستگان به ترامپ پشت کردند.طبق این نظرسنجی‌ها اکثر افراد بالای ۶۵ سال اکنون به بایدن رای می‌دهند. بسیاری از آنان از سیاست ترامپ برای مقابله با کرونا که به ویژه برای افراد مسن خطرناک است ناراضی هستند.

مسیحیان انجیلی 

چهار سال پیش ۷۷ درصد رای‌دهندگان مسیحیان انجیلی به ترامپ رای دادند. ترامپ این بار هم  محبوب انجیلی‌هاست. ۷۲ درصد رای‌دهندگان مسیحیان انجیلی سفیدپوست این بار هم به ترامپ رای خواهند داد.
اینجیلی‌ها از انتخاب امی کنی برت، حقوق‌دان محافظه‌کار به عنوان یکی از قاضیان حاضر در ترکیب دیوان عالی آمریکا استقبال کردند. امی برت مخالف سقط جنین است و این آن چیزی است که انجیلی‌ها می‌خواهند.

مردان سفیدپوست

مردان سفیدپوست به ویژه آنهایی که مدرک دانشگاهی ندارند یکی از عوامل اصلی پیروزی ترامپ در انتخابات در سال ۲۰۱۶ بودند. طبق ارزیابی مرکز تحقیقات پیو ترامپ در انتخابات پیشین ۳۰ درصد بیشتر از کلینتون میان این گروه رای آورد.مردان سفیدپوست بیش از یک سوم رای دهندگان را تشکیل می‌دهند. اما در میان سفیدپوستانی که مدرک دانشگاهی دارند نیز دونالد ترامپ در دوره پیشین ۵۰ درصد رای آورده است.
بر اساس نظرسنجی‌ها تمایل این گروه از رای‌دهندگان به ترامپ مثل چهار سال پیش نیست. در آخرین نظرسنجی پیو، ترامپ تنها با ۱۲ درصد از بایدن پیشی گرفته ولی در میان افراد بدون مدرک دانشگاهی ۲۶ درصد از بایدن جلوتر است. از نظر ترامپ این نتیجه خوبی است.طبق گفته پیو بایدن در میان مردان سفیدپوست با مدرک دانشگاهی ۲۱ درصد از ترامپ پیشی گرفته است. کلینتون هم در چهار سال پیش ۱۷ درصد جلوتر بود.

 رای دهندگان جوان

تا به حال جوانان به طور سنتی کم‌تر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده‌اند. امسال اما قضیه متفاوت خواهد بود. یک نظرسنجی دانشگاه هاروارد که هشت روز پیش منتشر شد نشان می‌دهد که علاقه جوانان به رای‌دادن از ۱۸ درصد به ۲۹ درصد رشد کرده و ۶۳ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی گفتند که "قطعا رأی خواهند داد". چهار سال پیش این رقم ۴۹ درصد بوده است.در آخرین نظرسنجی هاروارد ۶۳ درصد رای‌دهندگان جوان میان ۱۸ تا ۲۹ سال گفتند که به بایدن رای خواهند داد و تنها ۲۵ درصد به ترامپ رای می‌دهند.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت میوه در میادین تره بار امروز + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت کیا اپتیما، اسپورتیج و سراتو در بازار ایران + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

مهمترین نکات در رانندگی با خودروی دنده اتومات

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

بهترین تفرجگاه‌های مازندران در فصل بهار

قیمت خودرو‌های سایپا امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

حق کمیسیون‌های نجومی مشاوران املاک در آشفته بازار مسکن/ کمیسیون‌هایی که از نیم درصد به ۲ درصد هم می‌رسد!/ دولت هم پای قانون خود نایستاد

شهریه مدارس غیرانتفاعی در سال ۱۴۰۳_۱۴۰۴ چقدر است؟/ کاسبی از آموزش برای رهایی از حصار دولت!

اولین خرید فصل جدید استقلال مشخص شد

احتمال توفق برجام دلار را در مسیر نزولی قرار داد

پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

احتمال ریزش قیمت طلای ۱۸ عیار تا این رقم/ شیرینی آرامش در بازار طلا به کام طلافروشان زهر شد/ حرکت زرگران به سمت بازار‌های دبی و استانبول

عکس/ استایل جنجالی ژیلا صادقی در راه بازگشت از آمریکا

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عکس/ازدواج عروس ۲۲ ساله با داماد ۹۲

بهترین تفرجگاه‌های قزوین در فصل بهار

عکس/ خواهر زیبای حامد آهنگی

احتمال ریزش قیمت طلای ۱۸ عیار تا این رقم/ شیرینی آرامش در بازار طلا به کام طلافروشان زهر شد/ حرکت زرگران به سمت بازار‌های دبی و استانبول

عکس/استوری خاصِ رسول خادم

فیلم/روایت مهناز افشار از شکست و سرخوردگی پس از مهاجرت

حقوق یک کارگر ساده در ایران خودرو اعلام شد / رقم را ببینید

پلمب طلافروشی‌های متخلف در مشهد

حراج سکه بانک مرکزی؛ بهترین پیشنهاد برای خرید سکه دولتی

عکس/استوری جالب زیدان که حال و هوای ایران را دارد

بازیگر تایتانیک و ارباب حلقه‌ها درگذشت

عکس/پک پذیرایی جلسه دفاع مناطق محروم

شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما

مهناز افشار مرغ پخته داخل قابلمه را خنداند!

هشدار به یارانه‌بگیران متقاضی وام

این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است

آمادگی پیام رسان بله برای ارائه خدمات به مسافران سرزمین وحی

رباینده دختر نوجوان در تهران دستگیر شد

وزیر کشور: ری، دماوند و فیروزکوه به استان‌های تهران شرقی و غربی ملحق نخواهند شد

پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

موارد ردصلاحیت روحانی منتشر خواهد شد

واکنش تهیه کننده نون خ به دستمزد نجومی سعید آقاخانی

عکس/تیپ خاص دختر مو قرمز سینمای ایران

پیش بینی قیمت دلار فردا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

باد شدید در راه است

پُرافتخارترین بازیکن رئال در تاریخ لالیگا کیست؟

دختر وزنه‌بردار ایرانی با تیم پناهندگان در المپیک پاریس!

رونمایی «نیکا» از میوه مورد علاقه‌اش در سوئد

عکس یک آگهی ترحیم که آبروی صداوسیما را بُرد

بهترین صبحانه برای لاغری کدامند؟

واکنش همتی از نرخ تورم بانک مرکزی

هشدار سنگین یک اقتصاددان نسبت به تشدید تورم

سعید آقاخانی در سریال«نون خ» دستمزد نجومی گرفت؟

دیوید تیلور و همسرش در راه ایران!

حکم حبس برای دخترشیشه‌ای که باعث مرگ مادر معتادش شد

افزایش واریزی مددجویان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی

نکونام حذف شد!

دیابتی‌ها هندوانه بخورند؟

نسخه ایرانی ال نود به بازار می‌آید + عکس

کافی شاپ لاکچری افغانستانی‌ها در ایران +عکس

عکس/ پوشش باورنکردنی زنان در قلب اروپا

جدیدترین تصاویر از امپراتور یوری در یک سریال معمایی

حج‌گزاران بخوانند/ چگونه مصرف اینترنت و مکالمه در عربستان را 27 برابر ارزان‌تر کنیم؟

فیلم/مراقب پایتان در متروی میدان ولیعصر باشید!

قرارداد ۲.۷ میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین

عکس/ نمونه استخدام فامیلی در صدا و سیما

عکسی جالب از هدیه روز معلم دانش‌آموزان عشایر پربازدید شد

عکس/واکنش جالب رضا رشیدپور به گزارش کیهان!

پیام تسلیت مدیرعامل بانک رفاه کارگران به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)

آخرین آمار چک‌های برگشتی در سال ۱۴۰۲