تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۱۷ آبان ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۲۵ نظر

بازار خودرو سکته کرد

با ریزش قیمت دلار در بازار، قیمت خودرو نیز روندی کاهشی پیدا کرده، به طوری که به تعبیر فعالان این حوزه، بازار خودرو دچار سکته شده است. در این شرایط شاهد سرازیر شدن آگهی فروش خودرو به فضای مجازی هستیم. امروز قیمت هر دستگاه سایپا ۱۳۱ در بازار به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده هرچند حتی با قیمت ۹۰ میلیون تومان نیز به سختی امکان فروش این خودرو وجود دارد. قیمت پراید در بازار تا ۱۳۰ میلیون تومان نیز بالا رفته بود.

بازار خودرو

اقتصاد۲۴ - بررسی بازار خودرو نشان می‌دهد، با کاهش یک باره قیمت ارز، قیمت خودرو‌ها نیز روندی کاهشی در پیش گرفته به طوری که در مورد برخی خودرو‌ها شاهد افت ۳۰ تا ۵۰ ملیون تومانی قیمت نسبت به روز‌های گذشته هستیم.

امروز قیمت هر دستگاه سایپا ۱۳۱ در بازار به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده هرچند حتی با قیمت ۹۰ میلیون تومان نیز به سختی امکان فروش این خودرو وجود دارد. قیمت پراید در بازار تا ۱۳۰ میلیون تومان نیز بالا رفته بود. همچنین قیمت هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که قبلا تا ۲۶۰ میلیون تومان هم بالا رفته بود حالا به ۲۰۸ میلیون تومان رسیده است. البته قیمت این خودرو اواسط شهریورماه که دلار ۲۲ هزار تومان بود به ۱۲۲ میلیون تومان رسیده بود و حالا باز هم برای کاهش بیشتر قیمت جا دارد.
بیشتر بخوانید:ریزش ۵۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد تومانی قیمت‌ خودروهای خارجی در بازار
در مورد سمند ال ایکس نیز که قیمت آن چند روز پیش تا ۲۱۰ میلیون تومان بالا رفته بود حالا باید به قیمت ۱۹۶ میلیون تومان اشاره کرد. قیمت پژو ۴۰۵ نیز که تا ۲۲۰ میلیون تومان افزایش یافته بود، امروز در بازار به ۲۰۵ میلیون تومان رسیده است.

قیمت تیبا صندوق دار نیز که در روز‌های گذشته تا ۱۶۰ میلیون تومان افزایش یافته بود، امروز در بازار به ۱۳۴ میلیون تومان رسیده و تیبا ۲ نیز با قیمت ۱۵۱ میلیون تومان عرضه می‌شود. قیمت ساینا نیز در بازار به ۱۴۵ میلیون تومان رسیده و برای پژو پارس معمولی قیمت ۲۲۵ میلیون تومانی اعلام می‌شود، هر چند این خودرو چند روز پیش تا ۲۶۰ میلیون تومان نیز به مشتریان عرضه می‌شد. قیمت پژو پارس معمولی اواخر شهریورماه که دلار حدود ۲۲ هزار تومان بود، به حدود ۱۹۰ میلیون تومان رسیده بود و در نتیجه همچنان جای کاهش قیمت برای این خودرو نیز وجود دارد.

 گره بازار خودرو باز می‌شود

سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در مورد وضعیت بازار خودرو گفت: همانطور که قبلا پیش بینی کرده بودیم با کاهش نرخ ارز، قیمت خودرو نیز دچار ریزش شد به طوری که حالا شاهد سکته بازار خودرو هستیم.

وی تصریح کرد: ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو از سه هفته پیش شروع شده بود و ادامه یافت تا حالا که با کاهش قیمت دلار، افت بازار خودرو نیز شدیدتر شده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با بیان اینکه کاهش قیمت خودرو در دو سه روز اخیر شدت بیشتری پیدا کرده است، گفت: پیش بینی می‌شود با کاهش قیمت دلار، قیمت خودرو‌ها نیز کاهش بیشتری داشته باشد و در صورتی که نرخ ارز ثبات پیدا کند، خرید و فروش در بازار خودرو نیز رونق خواهد گرفت.

مؤتمنی با بیان اینکه تاکنون نمایشگاه‌داران خودرو به دلیل نوسان نرخ ارز با مشکل قفل بودن معاملات بازار روبرو بودند، گفت: اگر صاحب یک نمایشگاه قصد داشت ویترینش را خالی کند، روز بعد باید پول بیشتری بابت جایگزینی خودرو‌ها در ویترینش پرداخت می‌کرد که همین مسأله باعث رکود بازار شده بود، اما اگر نرخ ارز ثابت باشد، گره رکود بازار نیز باز می‌شود و معاملات رونق می‌گیرد.

 فروشندگان منتظر رشد دوباره؛ مشتریان در انتظار افت بیشتر قیمت‌ها

اکبر خدابخش، یکی از فعالان بازار خودرو نیز در مورد وضعیت بازار به خبرنگار فارس گفت: عده‌ای که خودرو را با قیمت بالا خریداری کرده‌اند حالا برای فروش دست نگه داشته‌اند و منتظرند تا شاید قیمت‌ها در بازار دوباره افزایش یابد. در عین حال، مشتری زیادی در بازار وجود ندارد و خریداران نیز منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند.

وی ادامه داد: قیمت‌ها در بازار خودرو به شدت کاهشی است و مسائل سیاسی بر این بازار و بازار ارز تأثیر می‌گذارد.

خدابخش با بیان اینکه افزایش قیمت دلار و خودرو یک پدیده روانی بود، گفت: در حال حاضر اتفاق خاصی برای گشایش اقتصادی صورت نگرفته، اما جو روانی همانطور که حباب قیمتی ایجاد کرده بود باعث کاهش قیمت‌ها شده است.

وی پیش بینی کرد اگر قیمت ارز ثابت بماند، بازار خودرو نیز شاهد کاهش قیمت‌ها و رونق داد و ستد خواهد بود.

 اهمیت افزایش عرضه خودرو

در کنار تاثیر ریزش قیمت دلار بر بازار خودرو باید به اهمیت عرضه خودرو از سوی خودروسازان نیز توجه ویژه‌ای شود چرا که یکی از ابزار اصلی کنترل بازار، عرضه متناسب با تقاضا است.

از ابتدای امسال تا ۹ آبان ماه ۲۸۷ هزار و ۱۳۱ دستگاه خودرو توسط گروه صنعتی ایران خودرو تولید شد که ۲۴۰ هزار و ۹۵۰ دستگاه از آن به مشتریان تحویل داده شده است. تا آن تاریخ موجودی خودرو‌های تجاری در پارکینگ فروش ایران خودرو صفر بوده و تعداد خودرو‌های ناقص این گروه خودروسازی معادل ۵۶ هزار و ۵۱۹ دستگاه است.

در مورد گروه خودروسازی سایپا هم باید به تولید ۲۴۱ هزار و ۵۲۰ دستگاه خودرو از ابتدای سال تا ۷ آبان ماه اشاره کنیم که ۲۰۸ هزار و ۲۸۴ دستگاه از آن به مشتریان تحویل داده شده است. در عین حال، موجودی خودرو‌های تجاری در پارکینگ فروش سایپا ۶ هزار و ۱۰۲ دستگاه بوده و ۴۰ هزار و ۵۴۶ دستگاه از تولیدات سایپا ناقص هستند.

تکمیل خودرو‌های ناقص و افزایش تیراژ تولید خودروسازان باعث تعادل بخشی بیشتر به بازار خودرو خواهد شد.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
رمضان
1
18
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹
باباول کنید این حرفها روکجای بازارخودروسکته کرده پراید۱۰میلیونی ۱۰۰میلیونه این سکته است هر موقع به ۱۰میلیون رسیدبله اون موقع سکته کرده
B
3
25
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹
واقعا هرموقع پراید بیست ملیون شد شاید سکته ناقص باشه
ناشناس
1
15
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹
سکته سکته کاش مااینجوری سکته کنیم یهویی داراییمون پونزده برابرشه بعدیک سومش بپره
ناشناس
1
12
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹
تو این وضعیت خرید وفروش خودرو اشتباه مطلق است.
محمد
1
2
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹
انشالله تا مبلغ ۱۴ میلیون نشد نخرید
مهدی محمدی
1
12
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹
بله الان که ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شد یا هنوز ۱۰۰٪ مشخص نشده این تحرکات شدید بازار ماست این مشخص می‌کنه امریکا هیچی نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!
حسین
معلوم شد امریکا عددی نیست
ناشناس
0
4
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹
اگرمسولان ما فقط زبان به دهان بگیرن حرف نزننددلارمیاد پایین.ارزش پول ملی برمی گرده کسانیکه دنبال خرید ماشین هستند اون خانم می خرن.
بهترین خدمت مسئولان ما اینکه مدتی حرف نزنن
سجاد تیموری
0
6
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹
جمع کنید خودتون پراید ۱۵ میلیونم از سرش زیاده باید دلال ها سکته کیری بزنن ن سکته مغزی همیشه که نباید سود تو کار باشه یبار باید با مغز بیان پایین ... انشاالله هر چه زودتر افت بازار خودرو و کالاهایی اساسی ببینیم ی جوون الان قدرت خرید ی ماشین دست دومم نداره قبلا باز ی امیدی داشت الان اون امید هم ازشون صلب شده.
ناشناس
0
8
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹
از این هم خیلی پاییتر میاد
قیمت پراید که مثل کارتن هست فقط ۵میلیون هست توروخدا نخرید .
2
4
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹
بابا نخرید .ارزون کنن.
فرزاد
2
3
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹
دوستان وهمشهری ها شرکت هر ماه خودش قیمت میبرد بالا مثلا دلار گران شده موقعی که دلار پایین میاد اینها پایین بیارن چرا شرکت پایین نمیاره کافیه بیست تومن بیاره پایین دیگه بازار دلالایشان بهم میریزه اینا خودشون زی نفعنن
سعید مرتضوی
0
1
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹
هر وقتی ۱۵شد بگید سکته کرده.
چون ارزشش بیشتر نیست این مردم که هجوم می برند برای ثبت نام نه دلال هستند نه مصرف کننده یک عده نامرد از خدا بی خبرند که آب توی آسیاب دوتا خودرو ساز می ریزند.
ناشناس
0
1
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹
فعلا که قیمت خودرو در کارخانه افزایش داشته این طوری گره باز می شه؟!!!!
مجید
0
2
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹
سکته جوک میگی
ناشناس
0
2
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹
سلام تازه بایدن بشینه به ریاست واقای روحانی هم ریاست جمهوریش تموم بشه اونوقت مردم میفهمن چقدر گرانی بوده تا عید چقدر رزون میشه قول میدم مردم تا ۳ماه دیگه کل اجناس ۷۰ درصد به خصوص مسکن ارزان میشود
ناشناس
1
3
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹
بازار خودرو سکته نکرده این مغز ما مردمه که سکته درسکته زده. خودرو کاهشی شده پراید شده صصصصصصدددددددد ملیون.خیلی رو دارین بخدا.
ناشناس
0
5
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹
آقا این حرفا چیه می‌زنید شورشو درآوردید اگه پراید بیاد رو 20 میلیون اونوقت ارزون شده حالا هنوز هیچی عوض نشده
ناشناس
1
2
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹
از بی بصیرتی و نا آگاهی ملت ما در زمینه سیاست و اقتصاد همین بس که فک میکنن کاهش نرخ دلار و ... بخاطر مشخص شدن نتایج انتخابات امریکاست، فقط یکم مطالعه میتونه اثبات کنه که کنترل همه بازار ارز ایران دست دولت و ریاست جمهوریه!!! این کاهش ها موقتیه و دوباره بالا میره شک نکنید فقط میخوان تو این موقعیت تظاهر کنن ک به امریکا مربوط میشه
مهدی
ب پایان هر دولتی که نزدیک بشین برای تحویل خزانه پر به دولت بعدی همیشه گرونی میکنه و بعد موقع تحویل دولت قیمتو میاره پایین که مردم داراییشونو بریزن تو بازار و مردم احمق نمیفهمن اینو
رئوف
1
3
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹
حالا پراید شده صد میلیون ارزون شده به نظرتون؟ بخدا قسم یه عده جوان در جنوب کرمان مثل کهنوج..رودبار جنوب.. منوجان.. قلعه گنج..جیرفت.. آرزو دارن یه پراید خیلی مدل پایین بخرن اما زورشون نمیرسه گرونه...خوب خدا را خوش نمیاد پراید ده میلیونی کردنش ده برابر یعنی صد میلیون تومان؟؟ خدا به حق رفته بالا قسمش میدم به دو دست بریده ابوالفضل العباس هرکسی که باعث گرون شدن خودرو دست داره شب اول قبرش هرچه بلای سر خودش و عزیزاش بیاد روحش تو گور بلرزه یعنی اینقد عذاب روح قبر داشته باشه که کسی میره سر قبرش صدای جیغ وداد زدنش بشنون و وحشت کنن و فرار کنن که دیگه نیان سر قبرش که فاتحه اش بدن
ایرانی اصیل دشتابی
0
8
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹
قبمتها بطورنرمال ومنطقی بین ۳۰تا۵۰درصدافت دارنذواقعبت بپذیریم مگردولت مانع شود,,,
ناشناس
0
0
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹
هر وقت قیمت کارخونه بکشه پایین اون وقت بگید سکته که ان شاا... هرچی زودتر قیمت کارخونه می کشه پایین
عزیزی
0
1
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹
به امید خدا تا عید همه چی بخصوص ماشین خیلی ارزان میشه فعلا کسی ماشین نخره دلار تا 9هزار میاد پایین
ناشناس
0
0
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹
واقعا رو رو برم پراید 6تومنی رو کردن صد تومن اونوقت
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع دوربین‌های عکاسی + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع موتورسیکلت در بازار امروز + جدول

قیمت روز لپ تاپ اپل + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ حضور قرائتی با ویلچر در یک مراسم

شادی منشوری گلزن پرسپولیس +عکس

خطر بند جنجالی بودجه ۱۴۰۳ در کمین بازار سرمایه/ رشد شارپ بازار در هفته آینده به این شرط

تصاویری آخرالزمانی از لحظه شروع طوفان و سیل در دبی

بهترین فیلم‌های ژانر علمی تخیلی سینمای جهان

ایران با چه موشک‌هایی به اسرائیل حمله کرد+ مشخصات

اولین تصویر رسمی از اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی

عکس‌های جدید خرم سلطان در ۴۰ سالگی

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عاشقانه‌های شاهرخ استخری و دخترش در فرنگ

افراد نفوذی در حاکمیت، عامل ضربه به اکوسیستم استارتاپی/ دولت از اینکه تشکل‌های صنفی مطالبه‌گری کنند خشنود نیست

تیپ شیک گلاره عباسی در یک مراسم جلب‌توجه کرد

درآمد عجیب و باورنکردنی زباله‌گرد‌ها در تهران

اگر اسرائیل به مراکز هسته‌ای حمله کند تغییر در سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی قابل تصور است

کشف جسد مرد جوانی در محور پونل به خلخال

فیلم/سوتی مجدد رییسی: جمهوری اسلامی اونها!

قابی از بازی صنعت‌نفت و پرسپولیس که جلب‌توجه کرد

کارشناسی صحنه‌های جنجالی تقابل نفت و پرسپولیس

سند مالکیت تخت جمشید رونمایی شد

جنجال عروسی یک آقازاده در گران‌ترین هتل ایران!

جدول لیگ برتر بعد از برد پرسپولیس

شادی منشوری گلزن پرسپولیس +عکس

هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها

راهداری: خسارت ۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های کشور

بایدن ایران را تهدید به تحریم سخت کرد!

فارس به نقل از منبع آگاه: خبر آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است

فرماندار: دسترسی ۱۰۰ روستای نیکشهر مسدود است/ سیلاب جان ۲ نفر را گرفت

افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری

یک پیش‌بینی عجیب از بازار خودرو

رئیسی: اگر خطایی از رژیم صهیونیستی سر بزند، پاسخی می‌دهیم که پشیمان شوند

آزمون وکالت ۱۴۰۳ پاییز برگزار می‌شود

یک نکته درباره ماجرای کاظم صدیقی و گشت ارشاد

اولین تصویر رسمی از اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی

ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر صنعت‌نفت مشخص شد

در عملیات سپاه علیه اسرائیل از چه موشک‌هایی استفاده شد؟

آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد

قتل مرد جوان با ۳۷ ضربه چاقو به خاطر یک میلیارد

یارانه فروردین دهک چهارم تا نهم واریز شد

علم الهدی: اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است

مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید

دوستداران قهوه بخوانند

فیلم/ بغض یک هموطن از گرفتار شدن در سیل دبی

ارتباط بین سلامت تیروئید و خستگی مزمن در زنان

عکس‌های جدید خرم سلطان در ۴۰ سالگی

فیلم/ بدترین ضربه پنالتی تاریخ فوتبال

فیلم/مرگ غم انگیز یک زن پس از سقوط در جوی آب

عکس/ حضور قرائتی با ویلچر در یک مراسم

رضوانی موتورز، پورشه ۹۱۱ را متحول می‌کند

انتقاد تند ربیعی از بازگشت گشت ارشاد + عکس

فیلم/ گل کوچیک سردار آزمون با دخترش در خانه

واکنش آذری جهرمی به بازگشت گشت ارشاد

فصل لاله‌ها در باغ ایرانی

عده‌ای اجیر می‌شوند در جلسه کنکور غایب باشند

فیلم/ حجت الاسلام جعفری بروجنی: اگر اسراییل به ایران حمله کند با پاسخ شکننده‌تری مواجه می‌شود

تصاویری آخرالزمانی از لحظه شروع طوفان و سیل در دبی

دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه

معاون اول جدید قوه قضاییه کیست؟

فیلم/ گلف بازی عجیب طارمی و بیرانوند

نوسان افزایشی دلار با علامت تشدید تحریم‌ها