تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۰۸ آذر ۱۳۹۹

اولین گوشی‌های 5G خانواده ردمی نوت ۹ شیائومی معرفی شدند + عکس

شیائومی از سه گوشی خانواده ردمی نوت ۹ با پشتیبانی از 5G و مجهز به پردازنده، دوربین و صفحه‌نمایش بهبودیافته رونمایی کرد.

گوشی‌های 5G شیائومی

اقتصاد۲۴ - مدتی است که شایعات زیادی در مورد معرفی سه گوشی جدید از خانواده‌ی ردمی نوت ۹ منتشر می‌شود که اغلب به قابلیت‌هایی چون پشتیبانی از شبکه‌ی پنجم ارتباطات موبایل و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی اشاره دارند. حال شیائومی از هر سه گوشی با قیمت مقرون‌به‌صرفه برای بازار چین رونمایی کرده و تمام این شایعات را به واقعیت تبدیل کرده است. مدل جدید می نوت ۹ پرو مانند گذشته برچسب قیمت ۱۶۰۰ یوان (۲۰۵ یورو) دارد؛ اما سخت‌افزار به‌مراتب چشم‌گیرتری ارائه می‌دهد. دو نسخه‌ی دیگر ردمی Note 9 5G و ردمی Note 9 4G نیز پیشرفت‌های بسیاری به خود دیده‌اند و به ترتیب با قیمت ۱۳۰۰ (۱۶۶ یورو) و ۱۰۰۰ یوان (۱۲۷ یورو) دردسترس خریداران قرار خواهند گرفت.

شیائومی در بالارده‌ترین گوشی سری ردمی نوت ۹ با نام کامل Redmi Note 9 Pro 5G، از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۵۰ استفاده کرده است؛ این پردازنده عملکرد پردازشی مناسبی برای این گوشی فراهم خواهد کرد و ‌همراه مودم مجتمع کوالکام موسوم به X52، نسل پنجم شبکه‌ی موبایل (5G) را برای این گوشی به ارمغان خواهد آورد؛ فضای ذخیره‌سازی ردمی نوت ۹ پرو 5G از نوع UFS 2.2 است که به گفته‌ی شیائومی، دوبرابر سریع‌تر از UFS 2.1 استفاده‌شده در نسل قبلی عملیات خواندن و نوشتن را انجام می‌دهد.

مدل پرو از این خانواده، با استفاده از صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ پلاس و نرخ نوسازی تصویر ۱۲۰ هرتز، ارائه محتوای تصویری باکیفیت و عملکرد روان انیمیشن را تضمین خواهد کرد. به گفته‌ی شیائومی، این صفحه‌نمایش از نوع تطبیقی ​​است؛ بدین معنا که گوشی جدید می‌تواند با توجه ‌به نیاز بین ۶ نرخ نوسازی ۳۰ تا ۱۲۰ هرتز تعویض شود تا عمر باتری بیشتری فراهم کند. گوشی جدید نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز ارائه می‌دهد که به لطف آن می‌تواند فرامین لمسی کاربر را در کمترین زمان ممکن تشخیص دهد. در نهایت، شیائومی برای محافظت از گوشی جدیدش از شیشه‌ی گوریلا گلس ۵ شرکت کورنینگ استفاده کرده است.

دوربین مهم‌ترین بخش گوشی‌های جدید شیائومی به‌حساب می‌آید و شیائومی به‌طور ویژه‌ای بر این بخش  تمرکز کرده است؛ به‌خصوص در نسخه‌ی پرو. شیائومی در این گوشی از حسگر اصلی ISOCELL HM2 (اندازه حسگر ۱/۱.۵۲ اینچ، اندازه پیکسل‌ها ۰٫۷ میکرومتر) استفاده کرده است که سومین حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ به‌حساب می‌آید این حسگر از HM1 کوچک‌تر است؛ اما از همان فناوری ادغام ۹ در ۱ پیکسل پشتیبانی می‌کند و اندازه پیکسل مؤثر تا ۲٫۱ میکرومتر ارائه خواهد داد؛ حسگر یادشده همراه ‌با تثبیت‌کننده‌ی Dual Native ISO و یک حالت جدید عکاسی در شب، کیفیت تصویری به‌مراتب بهتر از نسل گذشته ارائه می‌دهد.


بیشتر بخوانید:سامسونگ با معرفی گلکسی زد فولد ۳به تولید گوشی‌های نوت خاتمه می‌هد


ماژول دوربین چهارگانه‌ی این گوشی از سه دوربین دیگر  استفاده کرده است؛ از جمله دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی (۱۲۰ درجه) و یک جفت حسگر ۲ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر مایکرو و ایجاد عمق تصاویر. یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی نیز برای ثبت تصاویر سلفی درون حفره‌ی کوچکی در وسط صفحه‌نمایش پنهان شده است. همان‌طور که مشخص شد شیائومی از هیچ دوربین تله‌فوتویی استفاده نکرده است؛ اما حسگر اصلی با وضوح بالا می‌تواند بزرگنمایی دیجیتال ۳ برابری بدون کاهش کیفیت ارائه دهد. مدل پرو به باتری ۴۸۲۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است و با استفاده از شارژر سریع ۳۳ وات‌ساعتی می‌تواند در ۵۸ دقیقه باتری را از صفر تا ۱۰۰ درصد پر کند.

شیائومی برای اطمینان از دریافت خوب سیگنال‌های ارتباطی وای‌فای، 5G و بلوتوث حدود ۱۱ آنتن در بدنه‌ی این گوشی استفاده کرده است. از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به اتصال NFC، بلستر IR، جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری صدا، بلندگوهای استریو و یک موتور خطی Z محور اشاره کرد.

مدل پایه‌ی Redmi Note 9 Pro 5G به‌ همراه ۶ گیگابایت رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۱۶۰۰ یوان (۲۰۵ یورو) دردسترس خریداران بازار چین خواهد بود و خریداران می‌توانند با پرداخت ۲۰۰۰ هزار یوان (۲۵۵ یورو)، مدل ۸ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت را تهیه کنند. البته باید به این نکته اشاره کرد که هنوز مشخص نیست این گوشی در چه زمانی در بازار جهانی عرضه خواهد شد.

ردمی نوت ۹ پرو (Redmi Note 9 5G) دومین گوشی این خانواده است که همانند برادر بزرگ‌تر خود از نسل پنجم شبکه‌ی موبایل پشتیبانی می‌کند؛ ولی برخلاف نسخه‌ی پرو، به‌جای اسنپدراگون ۷۵۰، به پردازنده‌ی مدیاتک Dimensity 800U مجهز شده است که توانایی رقابت با سری پردازنده‌های ۷۰۰ کوالکام دارد. شیائومی ادعا می‌کند که سرعت پردازنده‌ی 800U حدود دو برابر سریع‌تر از پردازنده‌ی استفاده‌شده در Redmi Note 8 و همچنین حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 2.2 آن تقریبا ۱۰۰ درصد سریع‌تر از حافظه‌ی ذخیره‌سازی گوشی یادشده است.

این گوشی از صفحه‌نمایش ۶٫۵۳ اینچی از نوع LCD، رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل و نرخ نوسازی تصویر ۶۰ هرتز استفاده می‌کند. این صفحه‌نمایش می‌تواند روشنایی خود را در محیط‌های بسیار کم‌نور به یک نیت کاهش دهد و برای کاهش نور آبی، گواهینامه‌ی TUV دریافت کرده است. می نوت ۹ 5G مانند برادر بزرگ‌تر خود از یک لایه شیشه‌ی گوریلا گلس ۵ برای محافظت صفحه‌نمایش بهره می‌برد. شیائومی در این گوشی از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی استفاده کرده است که توانایی ضبط فیلم با رزولوشن 4K با نرخ ۳۰ فریم ‌بر ثانیه دارد؛ دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی (۱۱۸ درجه)، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی با توانایی ضبط فیلم با رزولوشن ۱۰۸۰ تمامی سخت‌افزار دوربین این گوشی را تشکیل داده‌اند.

از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ ۱۸ وات‌ ساعتی، جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا، بلندگوهای استریو، ۷ آنتن با پوشش ۳۶۰ درجه‌ای و موتور خطی جدید برای بهبود بازخورد در بازی‌ها اشاره کرد.

مدل پایه‌ی ردمی نوت ۹ 5G با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با قیمت ۱۳۰۰ یوان (۱۶۶ یورو) به بازار چین عرضه خواهد شد و با ۲۰۰ یوان بیشتر می‌توان نسخه‌ی ۸ گیگابایتی با همان حافظه‌ی رم و با پرداخت ۱۷۰۰ یوان (۲۱۷ یورو) می‌توان نسخه‌ی ۸ گیگابایت رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی دو برابر را خریداری کرد.

سومین و آخرین مدل معرفی‌شده از این خانواده، Redmi Note 9 4G است که برخلاف دو گوشی دیگر به‌جای استفاده از شبکه‌ی ارتباطی 5G، از شبکه‌ی 4G استفاده کرده و همین امر باعث کاهش قیمت آن شده است. شیائومی در این گوشی از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۶۵ به‌عنوان قلب تپنده‌ و تأمین‌کننده‌ی قدرت پردازشی استفاده کرده است و مانند دو گوشی دیگر حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی UFS 2.2 ارائه می‌دهد و مدل پایه‌ی آن با رم ۴ گیگابایتی عرضه خواهد شد.

انرژی مورد نیاز ارزان‌ترین گوشی از این خانواده را یک باتری بسیار حجیم ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین خواهد کرد؛ شیائومی از بزرگ‌ترین باتری خود در آن استفاده کرده است. این گوشی با وجود باتری حجیم توانسته وزن خود را کمتر از ۲۰۰ گرم نگه دارد. ردمی نوت ۹ 4G مانند دو گوشی دیگر همراه ‌با  شارژر ۱۸ وا‌ت ساعتی ارائه می‌شود. طبق گفته‌های شیائومی، این باتری در استفاده‌ی روزمره تا بیش از دو روز و نیم دوام خواهد آورد و تخمین می‌زند که باتری برای ۱۰۰۰ چرخه شارژ یا ۴ سال استفاده، به‌خوبی کار خواهد کرد.

شیائومی در این گوشی همانند مدل 5G از صفحه‌نمایش ۶٫۵۳ اینچی از نوع LCD، رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۱۲۰ هرتز استفاده کرده است و همان نرخ نوسازی استاندارد ۶۰ هرتز را ارائه می‌دهد. برای کاهش قیمت این گوشی از محافظ قدیمی‌تر صفحه‌نمایش گوریلا گلس ۳ استفاده شده است.
در بخش دوربین این گوشی همانند مدل 5G از یک ماژول دوربین سه‌گانه شامل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی (۱٫۶ میکرومتر پیکسل پس از بسته‌ شدن) دوربین ۸ مگاپیکسلی (۱۲۰ درجه) و یک حسگر عمق‌ ۲ مگاپیکسلی استفاده کرده است.

اما برخلاف دیگر اعضای این خانواده به ضبط فیلم با رزولوشن ۱۰۸۰ و ۳۰ فریم ‌بر ثانیه محدود شده است و دوربین سلفی به ۸ مگاپیکسل نزول پیدا کرده و به ‌جای استفاده در حفره، درون یک ناچ قطره‌ای قرار گرفته است. این گوشی از جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا و بلندگوهای استریو بهره می‌برد؛ اما از اتصال NFC خبری نیست.نسخه‌ی پایه‌ی ردمی نوت ۹ 4G با ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی به قیمت ۱۰۰۰ یوان (۱۲۷ یورو) دردسترس خواهد بود و می‌توان با هزینه‌ی بیشتر، مدل ۶ و ۸ گیگابایتی را تهیه کرد.

منبع: زومیت
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

علائم مهم این سرطان گوارشی شایع چیست؟

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

تاریخ ازدواج پژمان جمشیدی مشخص شد

قیمت واقعی دلار ۸۰ و قیمت مداخله‌ای آن ۶۰ هزار تومان است/ اگر می‌خواهید به کشور زیان برسانید سلمنا؛ FATF تعطیل!

عکس/ خوش گذرانی نرگس محمدی و فریبا نادری در کنار آبشار نیاگارا!

استوری احساسی یکتا ناصر بعد از پس گرفتن دخترش

پیش‌بینی‌ها از جنگ روسیه و اوکراین

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

دعای روز هجدهم ماه رمضان + معنی و تفسیر

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس

قیمت انواع دستگاه ماینر + جدول

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد/ هزینه اختلاس‌ها را طبقات متوسط و ضعیف جامعه می‌پردازد

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

بهترین زمان خرید دلار

هفت ماده غذایی مفید برای مبتلایان به نارسایی قلبی

این دمنوش‌ها را در ماه رمضان حتما بنوشید

۱۲ توصیه مهم برای رسیدن به آرامش درونی

بهترین زمان برای وزن‌کردن چه وقتیست؟

آمپول‌های نوروبیون و ب کمپلکس؛ خوب یا بد؟

شمارش معکوس بورس برای گام صعودی در سال ۱۴۰۳/ بزرگ‌ترین مانع رشد بورس در سال ۱۴۰۲

انتقاد ابراهیم رئیسی از انفعال کشورهای اسلامی درمورد غزه

مقابله با زمین خواری ۳ هزار میلیارد تومانی در گیلان

آندرتیکر به‌زودی به ایران می‌آید

شارژ نه میلیونی حساب حقوق این بازنشستگان

عکس/ اصغر فرهادی مهمان ستاره استقلالی و همسرش

نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید

فیلم/ اعتراف جالب بازیگر خانم درباره رضا عطاران

عکس تازه الناز شاکردوست در بیستون کرمانشاه

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد

برج میلاد ۱۳ فروردین تعطیل است

هیوندای توسان ۲۰۲۵، قوی‌تر آمد

مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند

فیلم/ واکنش دختران بعد از دیدن شهاب حسینی

کنایه معنادار عباس عبدی به زاکانی

این ربات از زیر دریا خبر می‌دهد

استراتژی معاملاتی موفق برای انتخاب سهام

فیلم/ رفتار جالب فراستی علیه مجری

فروردین، ماهی صعودی برای بورس

درخواست سپاهانی‌ها از فدراسیون

رشیدی کوچی: قالیباف بازنده بزرگ مجلس بعدی

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

خبر خوش برای زنان هوادار تراکتور

مسافران نوروزی در بازار مشهد

قیمت این خودرو در بازار ترکید

دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی

مسجد جمکران ۱۰۷۲ ساله شد

واکنش دکتر هاشمی به خودکشی پرستو بخشی

دیدار زیاد نخاله با آیت‌الله خامنه‌ای

خبر خوش برای استقلالی‌ها