تاریخ انتشار: ۱۷:۲۶ - ۱۸ آذر ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۴ نظر

نوبخت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ادامه دارد

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان غیرقابل بازگشت است، زیرا قانون شده و حتی اگر دوره قانون برنامه ششم توسعه تمام شود، آثار حقوقی و قانونی آن متوقف نمی‌شود.

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

اقتصاد۲۴ - «محمد باقر نوبخت» در گفت‌وگوی اینستاگرامی با فرهنگیان، بازنشستگان، اعضای کادر درمان و کارکنان سازمان زندان‌ها به آنان اطمینان داد که همواره پیگیر مطالباتشان است.

وی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: بزرگترین بودجه برای بازنشستگان در لایحه ۱۴۰۰ گنجانده شده تا آنچه از متناسب سازی حقوق آن‌ها باقی مانده، اجرایی شود.


معاون رییس جمهوری گفت: به قولی که به شما داده‌ام، پابرجا هستم. حتی برای کسانی که عضو غیرهیات علمی فرهنگیان هستند نیز این موضوع اعمال خواهد شد. این اقدام غیر قابل بازگشت است، چون قانون شده، حتی اگر دوره قانون برنامه تمام شود، آثار حقوقی و قانونی آن متوقف نمی‌شود.


وی همچنین در واکنش به خبرسازی یکی از سایت‌ها که افزایش رقم ردیف بودجه صندوق کشوری را مورد انتقاد قرار داده بود؛ تصریح کرد: متناسب سازی حقوق بازنشستگان قانون است و باید برای این احکام قانونی، منابع مالی لازم در لایحه بودجه ۱۴۰۰ دیده می‌شد.


نوبخت بیان کرد: بودجه لازم برای بازنشستگان لشگری و کشوری در لایحه بودجه ۱۴۰۰ دیده شده است و منابع لازم برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

اختصاص ۸ هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی فرهنگیان در لایحه بودجه ۱۴۰۰

رییس سازمان برنامه و بودجه در رابطه با رتبه‌بندی فرهنگیان گفت: حتی قبل از ارائه لایحه دولت به مجلس، مبلغ هشت هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ دیده شد. پس جای هیچ نگرانی نیست.


وی خطاب به فرهنگیان و بازنشستگان ادامه داد: دو ردیف مختص فرهنگیان و بازنشستگان در لایحه بودجه در نظر گرفته شده، یک ردیف همیشگی و یک ردیف رزرو که اگر سرریز‌هایی در اجرا پیش آمد، به خاطر کمبود منابع مالی، متوقف نشویم. همچنان که امسال نیز برای همسان سازی حقوق بازنشستگان همین کار را کردیم و یک هزار میلیارد تومان به این موضوع اختصاص یافت. برای سال بعد هم ۹۰ هزار میلیارد تومان برای این منظور در نظر گرفته شده است.


بیشتر بخوانید: خبر‌های مهم درباره افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان


وی با یادآوری اینکه رشد بودجه وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۰ نسبت به قانون بودجه امسال، بیش از رقم رشد کل لایحه بودجه است، تاکید کرد: فرهنگیان اطمینان داشته باشند که منابع مالی لازم برای رتبه‌بندی آن‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۰ دیده شده است و فوق العاده ویژه آنان نیز در قالب همین رتبه بندی دیده خواهد شد.


نوبخت در پاسخ به سوالات فرهنگیان درباره اینکه چه زمانی فوق العاده ویژه آنان پرداخت می‌شود نیز اظهار داشت: ما به طور مکتوب موافقتمان را اعلام کردیم و منابع مالی لازم را هم در لایحه بودجه منظور کرده‌ایم که از اول فروردین ماه فوق العاده ویژه پرداخت شود. البته وزارت آموزش و پرورش باید زودتر ابلاغ‌ها را بزند.

سازمان برنامه و بودجه نقش نظارتی دارد، اجرا را از دستگاه‌های متولی پیگیری کنید

وی در واکنش به مطالبات پیاپی کاربران برای پیگیری مطالباتشان از وزارت آموزش و پرورش و بهداشت و درمان، گفت: سازمان برنامه و بودجه، دستگاه مجری نیست و از جنبه وظیفه نظارتی باید وارد موضوعات شویم. در مورد مطالبات، مجوز‌های لازم را داده‌ایم، این موارد را باید از دستگاه‌های مجری مربوطه پیگیری کنید.


رییس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: این سازمان با تامین منابع مالی و صدور مجوز‌های قانونی لازم می‌کوشد مشکلات فرهنگیان، کادر درمان و بازنشستگان را رفع کند، اما اجرای این مجوز‌ها و قوانین با دستگاه‌های اجرایی است که باید از آن‌ها مطالبه شود.

۲۲ هزار میلیارد تومان برای جذب کادر جدید درمان در بودجه ۱۴۰۰

معاون رییس جمهور با اشاره به مسائل کادر درمان؛ گفت: افزایش ۵۰ درصد امتیازات فصل دهم برای دانشگاه‌ها کمی مشکل بود، اما کوشیدیم که حتما اعمال شود. مجوز لازم داده شد و منابع مالی آن هم دیده شد. وزارت بهداشت و درمان نیز در حال آماده کردن احکام کادر درمان هستند و، چون منابع مالی آن تامین شده به محض صدور احکام، قابل اجرا خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اخیرا ۳۰ هزار مجوز جدید استخدام برای تکمیل کادر درمان، گفت: اولویت جذب با افرادی است که الان مشغول به کار هستند. ۲۲ هزار میلیارد تومان هم برای استخدام این افراد در لایحه بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.


نوبخت در واکنش به دغدغه نیرو‌های شرکتی کادر درمان نیز خاطرنشان کرد: صدور مجوز استخدام ۵۳ هزار نفر در وزارت بهداشت برای این بود که پرسنل شرکتی بتوانند زودتر جذب شوند.

خبر خوش برای کارمندان سازمان زندان‌ها

رییس سازمان برنامه و بودجه درباره قانون تسری برای کارمندان سازمان زندان‌ها، گفت: دستور اجرای این قانون و پیش بینی آن در بودجه سال ۱۴۰۰ را صادر کرده است و از اول فروردین اجرایی می‌شود.

پاداش بازنشستگان سال ۹۹ هم پرداخت می‌شود

وی در واکنش به کاربرانی که خواستار پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان بودند نیز گفت: پاداش بازنشستگان ۹۸ پرداخت شده و با نیرو‌های مسلح نیز هماهنگ کردیم که این موضوع را اجرا کنند. تا کنون دو بخشنامه داده‌ایم که پرداخت‌ها انجام شود. البته برخی دستگاه‌ها لیست بازنشستگان را با تاخیر ارائه داده بودند؛ در حالی که پول از مدت‌ها پیش نزد خزانه بود.


نوبخت در پایان گفت: تا روزی که در این جایگاه هستم، با انگیزه و قوت تمام کار‌ها و مطالبات را پیگیری می‌کنم.

منبع: ایرنا
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین
0
0
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹
با سلام اجرای همسان سازی حقوق توسط دولت شاید برای تعدادخاصی ازبازنشستگان خدمت بزرگی باشد.ولی بزرگترین خیانت درحق کارمندان بازنشسته تامین اجتماعی صورت گرفته که با توجه به تورم حاصل ازاجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان اختلاف حقوق شان با بازنشستگان همترازشان درصندوق کشوری بالغ بر2/000/000 تومان می باشد،نه تنها دولت خدمت نکرده بلکه کارمندان بازنشسته را با مشکل بیشتری روبرو کرده است،زیرا توان تحمل هزینه های تورمی موردنظررانداشته وبیش ازپیش شرمنده خانواده هایشان شده اند.هیچ کس هم نیست به فریاد ما برسد؟؟؟!!!چرا برای جلوگیری از تضییع حق بازنشستگان تمامی بازنشستگان همتراز دردوران اشتغال راتحت پوشش یک صندوق بازنشستگی قرار نمی دهند تادرچنین مواقعی حقی از کسی ضایع نشود؟؟؟!!!آقای نوبخت وتمامی دست اندرکاران اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان بااجحافی که درحق کارمندان بازنشسته تأمین اجتماعی رواداشته انددنیاوآخرت خود را به تباهی کشیده وبایدپاسخگوباشند
بازنشسته
0
0
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹
خواسته بازنشستگان تامین اجتماعی اینست که دو کارمند دولت که رسمی مدیریت خدمات کشوری هستند و در زمان اشتغال با یک طبقه و حقوق و سابقه کار یکسان هستند و در یک تاریخ بازنشسته میشوند چرا حکم حقوق بازنشستگی کشوری بیشتر از دو میلیون تومان با حکم حقوقی بازنشسته تامین اجتماعی اختلاف دارد و بیشتر است ؟
مگر صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی زیر نظر یک وزارتخانه نیستند؟ چرا اختلاف وجوددارد؟چرا همسان سازی حقوق برای بازنشستگان تامین اجتماعی اجرا نمیشه؟
بازنشسته
0
0
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹
باسلام
خواهشا فکری برای همسان سازی حقوق کارکنان دولت که بازنشسته تامین اجتماعی هستند برداریدحقوق افرادیکه با یک سابقه و یک طبقه حقوقی و  کارمند رسمی مدیریت خدمات کشوری بوده اند بازنشسته شده اند افرادی که صندوق بازنشستگی کشوری بوده اند همسان سازی برایشان اجراشده ولی کارمند رسمی دولت که بازنشسته صندوق تامین اجتماعی بوده از همسان سازی خبری برایش نیست و بیش از دو میلیون تومان حقوقش از همکارش در صندوق بازنشستگی کشوری کمتراست؟؟؟!!!!
کی مشکل همسان سازی حقوق کارمندان دولت که بازنشسته تامین اجتماعی هستند حل میشه؟
اشکان
0
0
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹
سلام،چرا کسی از آقای نوبخت درخصوص علت انجام نشدن همسان سازی حقوق کارمندان بازنشسته تحت پوشش صندوق تأمین اجتماعی مشابه بازنشستگان همترازشان درصندوق کشوری درسال99سؤال نمی کند ؟آخر تکلیف ما چیست ؟چه کسی باید پاسخگوی این بی عدالتی باشد؟مگر ما با همترازان بازنشسته خود در صندوق کشوری چه فرقی داریم ؟چرا با ما مثل نان خوران اضافی مملکت برخورد می کنند؟آیا مسئولین مربوطه مشکلات ما را درک نمی کنند ،این چه قدرتی است که یک نفر دررأس امور با تصمیمات ظالمانه خود به راحتی حق و حقوق تعدادزیادی ارمردم این مرزوبوم را که ازهیچ تلاشی درراه اعتلای کشورعزیز خود دریغ ننموده اند را به راحتی لگدمال می نمایند وپاسخگوی هیچ مرجعی هم نیستند؟هیهات ازاین همه اجحاف که درحق ما اعمال شده است.
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

خاورمیانه و این بار نبرد کریدور‌ها/ چگونه ایران در ۷ محور و کریدور دور خورد؟/ حتی مسیر افغانستان به ترکیه نیز ایران را دور زده است

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ تغییر چهره خبرنگار صداوسیما

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان

دم مسیحایی دلار نیما به بازار سرمایه/ پیش بینی شاخص کل بورس تا پایان تیر

بیماری سندرم درس (DRESS) چیست؟

فیلمی از دختر ابراهیم رئیسی که وایرال شد

لئوناردو دی کاپریو کیست؟

بهترین فیلم های تاریخ سینمای هند

فیلم/ رقص مایکل جکسونی حامد آهنگی و یوسف صیادی جنجالی شد

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عکس/ تمرینات ویژه سیدحسین حسینی در کنار دخترش

عکس/پاریس‌گردی خانم بازیگر مشهور با استایل جذاب

بهترین فیلم های تاریخ سینمای ترکیه

عکس/پاسخ خلاقانه یک دانش‌آموز به سوال امتحان ریاضی

خرید و فروش سهمیه ارزی و رجیستری در فرودگاه امام خمینی!/ جولان سرخوشانه دلال‌ها در فرودگاه

عکس صمیمی بازیگران سریال «نون خ» در دل طبیعت

تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن

رییس جمهور دنبال حیا است نه رای

حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست کشته شدند

فیلم/لایی الحاجی دیوف به امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه

۷ اردیبهشت به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد

عکس/سانسور کراوات غلامرضا تختی در بنر‌های شهرداری تهران

وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند

وضعیت ترسناک تابستان ۱۴۰۳

نگرانی آمریکایی‌ها درباره ریاست‌جمهوری مجدد بایدن

الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند

تحریم مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران

پریسا صالحی کیست و چرا به زندان احضار شد؟

حکم اعدام توماج صالحی لغو می‌شود؟

پیشنهاد هلندی برای مهدی قایدی

آذری جهرمی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدید نظر کنید

طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه

سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می‌شود

خاطره منشوری فریدون زندی از وحید هاشمیان!

در واگذاری سرخابی‌ها، کدام تیم سود کرد؟ کدام تیم ضرر؟

فرهاد مجیدی مهمان مخصوص فینال لیگ قهرمانان آسیا

سریال جدید مهران مدیری خبرساز شد

واکنش همتی به سخنان قالیباف

پارلمان اروپا قطعنامه ضد ایران صادر کرد

بکارگیری منشی‌های خانم ممنوع شد!

تلویزیون آخر هفته چه فیلم‌هایی پخش می‌کند؟

اینفوگرافی/ مردم کدام کشورها بیشتر کتاب می‌خوانند؟

کدام مناطق ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟

بهترین زمان نوشیدن قهوه

فیلم/راز‌هایی از تایتانیک که هرگز نمی دانستید

پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان

این زنان در دام «پیج اینستاگرام مادر» افتادند

بیماری سندرم درس (DRESS) چیست؟

فیلم/ پسر ناصر عبداللهی جا پای پدرش گذاشت

تقویت پلکانی حقوق کارگران با فرمول ۵۷+۶۰

رقم نهایی حقوق بازنشستگان مشخص شد

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

همه دارندگان کارت ملی بخوانند

استایل بهاری مرجانه گلچین حسابی سر و صدا کرد + عکس

آخرین خبر از وضعیت بیماری ترانه علیدوستی

در سال ۱۴۰۳ منتظر کاهش قیمت ارز و نرخ تورم نباشید

میتسوبیشی با لباس رنو در ایران + عکس

کاهش فاصله ازدواج و فرزندآوری در ایران

علت ریزش قیمت سکه/ طلا زیر پای سکه را خالی کرد؟

علت گرانی پیاز مشخص شد