اقتصاد۲۴ - پژو از سال ۱۹۳۸ و زمانیکه خودروی کفیدار مشتقشده از مدل ۲۰۲ را عرضه کرد، در بخش وانت حضور داشته است. پس از جنگ جهانی دوم، پژو ۲۰۳ جایگزین آن شد و سپس ۴۰۳ و ۴۰۴ و در سال ۱۹۷۹ پژو ۵۰۴ بهعنوان مدل پایه برای وانت این خودروساز مورد استفاده قرار گرفتند.با گذشت حدود ۳۰ سال از آن تاریخ، خودروساز فرانسوی وانت پیکآپ دیگری در خط تولید خود دارد. این محصول که لندترک (Landtrek) نام دارد، بازار کشورهای درحالتوسعه را هدف گرفته و اخیرا مراسم رونمایی رسانهای آن در لوس کابوس مکزیک جشن گرفته شده است.
پژو لندترک طی دو مرحله در آمریکای لاتین عرضه میشود؛ در کشورهای مکزیک، اوروگوئه، اکوادور، پاراگوئه، پاناما، پرو، جمهوری دومنیکن، گواتمالا، هائیتی و شیلی طی مرحله اول و پس از آن در آرژانتین، برزیل و کلمبیا راهی بازار خواهد شد. همانطور که پژو در ابتدای سال در زمان رونمایی رسمی جهانی اعلام کرد، کشورهای جنوب صحرای آفریقا نیز لندترک را دریافت میکنند و سپس به سایر بازارها میرسد.
بیشتر بخوانید:طبق تحقیقات جدید، فناوری خودران ایمنی را کاهش میدهد
پژو برای اثبات قدرت این محصول، آن را در سفری ۵۰ روزه و ۲۶ هزار کیلومتری (۱۶,۱۵۵ مایل) به کشورهای آمریکای جنوبی فرستاده است. این سفر از ۲۵ نوامبر در لوس کابوس آغاز شد و از طریق دریا به اکوادور رسید و سپس در ابتدای ماه فوریه به اوشویا در تیرا دل فوگوی آرژانتین (جنوبیترین شهر جهان) منتقل میشود.زبان طراحی فعلی پژو لندترک به منظور ایجاد هیجان در بازار و جذب مشتریان، ورزشی (اسپرت) است. از جمله ویژگیهای این وانت میتوان به ۶ صندلی در طرح ۳ + ۳ و امکانات فناوری مانند سیستم سرگرمی ۱۰ اینچی، یکپارچهسازی بلوتوث و تلفن هوشمند، سوکتهای USB، سیستم کنترل آبوهوای دومنطقهای، سیستم هشدار خروج از خط حرکت، کنترل چرخش تریلر، کنترل حرکت در سراشیبی و دوربینهای ۳۶۰ درجه اشاره کرد.
وانت پژو لندترک با دو پیشرانه در دسترس خریداران قرار میگیرد؛ اولی پیشرانه دیزل ۱٫۹ لیتری با قدرت ۱۴۸ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتنمتر و دومی پیشرانه بنزینی ۲٫۴ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با ۲۰۷ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتنمتر گشتاور. پیشرانه اولی به جعبهدنده ۶ سرعته دستی متصل میشود و دومی بهعنوان آپشن، دارای جعبهدنده ۶ سرعته خودکار خواهد بود. نسخههای پایه پژو لندترک باید به سیستم محرکعقب بسنده کنند؛ درحالیکه تیپهای بالاتر دارای سیستم تمامچرخ محرک با حالتهای 4H و 4L برای بهبود کشش در زمینهای دشوار خارج از جاده هستند.