تاریخ انتشار: ۱۹:۱۹ - ۲۷ دی ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

معرفی جاذبه های گردشگری تهران

تهران، پایتخت کشور عزیزمان ایران، دارای جاذبه های گردشگری شهری و طبیعی گوناگونی می‌باشد. در اینجا میخواهیم به معرفی جاذبه های گردشگری تهران بپردازیم.

معرفی جاذبه های گردشگری تهران

اقتصاد۲۴ -  شاید به سختی آدم‌هایی پیدا شوند که برج میلاد را نشناسند یا تا به حال اسم آن را نشنیده باشند. برج معروف و زیبای پایتخت که با هیبتی بزرگ و زیبا، ۱۱ سال است که مهمان تهران شده و این روزها به عنوان نماد تهران شناخته می‌شود.

برج میلاد، بلندترین برج تهران است که در منطقه شمال‌ غربی پایتخت بنا شده است. این برج ۱۲ طبقه دارد و بازدید از هشت طبقه آن امکان‌پذیر است. هر یک از طبقات برج، دیدنی‌های جذاب و بی‌نظیری دارد که بخش‌های مختلف آن، طرفداران خاص خودش را دارد.

 

کاخ گلستان

 

از دیگر جاهای دیدنی تهران که محبوبیت زیادی میان افراد و خصوصا گردشگران دارد، می‌توان به کاخ گلستان اشاره کرد. این کاخ قدیمی و زیبا، مجموعه‌ای از کاخ‌های باشکوه تاریخی در تهران است که جزو پربازدیدترین مقاصد گردشگری پایتخت به شمار می‌رود‌.

 

پارک‌ ملت

 

از جمله جاهای دیدنی تهران به شمار می‌رود که به زیبایی در پایتخت قرار دارد و پارکی مناسب همه گروه‌های سنی است.

این پارک از وسیع‌ترین بوستان‌های تهران به شمار‌ می‌رود که در حدود ۳۴ هکتار وسعت دارد. در بوستان زیبای ملت می‌توانید مجموعه‌ای از سرگرمی‌ها و تفریحات متنوع را تجربه کنید که قادر است یک روز کامل از زمان‌بندی سفری شما را در برگیرد.

بام تهران:اگر می‌خواهید تهران زیبا را با همه بزرگی‌اش زیر پایتان حس کنید، باید به بام تهران بروید. می‌توان گفت بام تهران زیباترین نقطه از پایتخت است که به دور از ترافیک و سر و صدا قرار گرفته و می‌توان در هوای پاکش نفسی عمیق کشید.

 پل طبیعت:سازه غول پیکر، چشم‌نواز و زیبای تهران، پل طبیعت نام دارد. پلی که چشم‌اندازی شگفت‌انگیز در تهران ایجاد کرده و خصوصا در هنگام شب، با نورپردازی‌های بی‌نظیرش جلوه دیگری به شهر می‌بخشد.

 

خیابان ولیعصر

 

هرکدام از خیابان‌های تهران، ماجراهایی شنیدنی و خاطراتی دوست داشتنی را در دل خودشان جای داده‌اند. یکی از این خیابان‌های پرخاطره زیبا، خیابان ولیعصر است.

 خیابانی که ۱۸ کیلومتر طول دارد و شمال و جنوب شهر را به یکدیگر پیوند می‌دهد.

تئاتر شهر:در تهران مکان‌های فرهنگی زیادی وجود دارد که هر یک از آن‌ها به فعالیت خاصی اختصاص دارند. تئاتر شهر در قلب پایتخت، یکی از زیباترین و معروف‌ترین مکان‌های فرهنگی است که قدمتی ۴۷ ساله دارد. مجموعه تئاتر شهر تهران در سال ۱۳۵۱ به دستور فرح دیبا ساخته شد و به کار نمایش اختصاص یافت.

ایران مال: یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران که علی‌رغم تازگی، محبوبیت زیادی یافته است، ایران مال است. این مجتمع تفریحی-تجاری، یک مرکز تمام عیار است که در آن با سازه‌ای زیبا، شکوهمند و همه چیز تمام روبرو هستید.

 

برای تفریح در تهران کجا برویم؟

 

پاسخ به این سوال که برای تفریح در تهران کجا بریم آسان نیست چون تهران مناطق بسیار زیادی برای تغریح دارد که پس از رزرو و اجاره اقامتگاه روزانه در تهران می‌توانید از آنها بازدید کنید.

 

پارک آب و آتش

 

پارک آب و آتش از دیگر جاهای دیدنی تهران به شمار می‌رود که ظاهری مدرن و جدید دارد و یکی از بزرگترین بوستان‌های پایتخت است.

این پارو در سال ۱۳۸۸ در اراضی عباس آباد افتتاح شد و در مدت زمان کوتاهی، یکی از محبوب‌‌ترین پارک‌های پایتخت نام گرفت.

 

پارک ژوراسیک

 

اگر دوست دارید در زمان سفر کنید و به ۲۰۰ میلیون سال پیش بروید، پارک ژوراسیک را انتخاب کنید.

 این پارک نسبتا جدید در محدوده غرب تهران قرار دارد و قدم زدن در آن و در میان دایناسورهای غول‌پیکر متحرک، حس عجیب و تازه‌ای دارد.

 

آبشار تهران

 

تجربه تهران گردی و گشت‌ و گذار در میان جاهای دیدنی تهران می‌تواند شما را با مکان‌های جدید و زیبایی در شهر آشنا کند که شاید تا به حال آن‌ها را نشناخته‌اید. آبشار تهران یکی از همین مکان‌های دیدنی است که به دلیل تازگی، هنوز شهرت زیادی در میان اهالی پایتخت ندارد..

 

باغ گیاه شناسی ملی

 

اگر می‌خواهید ترکیبی از چهارگوشه جهان را تجربه کنید، باغ گیاه شناسی ملی این امکان را برایتان فراهم کرده است. باغ گیاه شناسی در غرب تهران و در منطقه ۲۲ و نزدیک به کرج قرار گرفته است و از جمله باغ‌های کمیاب و شگفت‌انگیز دنیاست.

 

باغ پرندگان

 

اگر بخواهید برنامه‌ای منسجم برای بازدید از باغ‌های مختلف پایتخت داشته باشید، باید بگوییم که یکی از جذاب‌ترین بازدیدهایتان، باغ پزندگان خواهد بود.

باغ پرندگان، در شمال شرق پایتخت، از بزرگترین و بهترین باغ‌های خاورمیانه شمرده می‌شود و تنوعی جذاب و بی‌نظیر از انواع گونه‌های پرندگان را در خودش جای داده است.

 

جاهای دیدنی تهران در شب

 

شب های تهران بسیار زیبا هستند و جاهای دیدنی تهران در شب کم نیستند. پس از اجاره و رزرو روزانه سوئیت در تهران می‌توانید به شب گردی در تهران بپردازید.

 

بام‌لند

 

یکی از مجموعه‌های تفریحی جدید تهران است که در چند وقت اخیر بسیار محبوب شده است و برای تفریح و شبگردی در تهران نیز گزینه‌ی مناسبی است. این مجموعه دارای وسیله‌ی بازی، تعداد زیادی کافه و رستوران، فروشگاه برندهای مختلف و طبیعت دریا مصنوعی چیتگر است.

 

بام محک

 

گاهی اوقات برای تفریح به یک فضای آرام احتیاج داریم که بهتر است از شلوغی شهر کمی دور باشیم. اگر دنبال تفریح شبانه‌ی آرام در تهران می‌گردید، به سمت بام محک یا بام دارآباد حرکت کنید.

 

بوستان گفت و گو

 

اگر اهل پیاده‌روی‌های طویل‌المدت در شب هستید، یکی از بهترین مکان‌ها بوستان گفتگوی گیشا، واقع در کوی نصر تهران است. جایی هم که شب بسیار زیبایی دارد و هم اینکه امنِ امن است.

 

دریاچه چیتگر

 

این دریاچه با چشم‌اندازهای زیبایش همه شب میزبان کلی جوانان و خانواده‌هایی است که برای تفریحات شبانه تهران در زمان خنکی شب به اینجا می‌آیند. این دریاچه در نزدیکی پارک چیتگر و انتهای اتوبان همت-غرب قرار دارد.

 

درکه

 

یکی از بهترین جاذبه‌ های گردشگری شمیرانات است. جایی خنک با جاذبه‌ های گردشگری فراوان و کوهستانی. مخصوصا در شب‌های گرم تابستان این جا یک تنفسگاه بی‌مثال است که بروید و دقایقی را برای استراحت در آن اختصاص دهید.

 

پل طبیعت

 

پل پرطرفدار طبیعت تهران که بین دو بوستان سرسبز قرار گرفته، برفراز بزرگراه مدرس، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگرانی است که به تهران سفر می‌کنند.

 

مکان های ناشناخته تهران

 

مکان های ناشناخته یا کمتر شناخته شده تهران را بسیاری از ساکنان این شهر هم نمیشناسند یا فقط اسمشان را شنیده اند اما بازدید از این مناطق خالی از لطف نیست. بعد از اجاره و رزرو روزانه آپارتمان در تهران ، حتما از این مناطق نیز بازدید کنید.

 

تنگه واشی

 

اگر به دنبال یک مکان مفرح و دیدنی برای تعطیلات آخر هفته خود در فصل تابستان هستید ما تنگه واشی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

جایی دنج در اطراف تهران که در ۱۷ کیلومتر فیروزکوه واقع شده و می‌تواند بهترین انتخاب برای تعطیلات آخر هفته کسانی باشد که به دنبال فضایی بکر برای قدم زدن در رودخانه ای خنک و آب بازی و ثبت خاطرات دل‌انگیز هستند.

 

آبشار رندان

 

آبشاری باشکوه با ارتفاعی بالغ بر ۴۰ متر که از این حیث دومین آبشار مرتفع تهران بعد از آبشار سنگان است. بهترین فصل برای تماشا یه شکوه و عظمت این آبشار فصل بهار است.

 

موزه رضا عباسی

 

این موزه که به ایران‌ باستان کوچک شهرت دارد آثاری از هزاره دوم پیش از میلاد تا دوره قاجار را در خود جای داده است. موزه در خیابان شریعتی نرسیده به پل سید خندان واقع شده.

 

پارک ملی کویر

 

از دیگر مکان های ناشناخته تهران که جذابیت های زیادی را برای گردشگران در بر دارد، می توان به پارک ملی کویر اشاره کرد. با شنیدن نام کویر، معمولا یاد سفرها و تورهای چندین و چند روزه می افتیم که باید حتما از شهر خودمان راه بیفتیم! بیایید این باور غلط را به چالش بکشیم و و بدانیم که طبیعت زرد را در سفر به اطراف تهران هم می توان دید.

 

شهرک سینمایی غزالی

 

یکی دیگر از متفاوت ترین مکان های ناشناخته تهران، شهرک سینمایی غزالی است. بدون شک این منطقه را در فیلم ها دیده اید!

 بازدید از شهرک سینمایی غزال یکی از جذاب ترین تجربیات سفر هر گردشگری می تواند باشد؛ چرا که یاد و خاطر فیلم ها و تهران قدیم را زنده می کند.

 

دره زمان

 

بدون شک در بین افرادی که به دنبال مکان های ناشناخته تهران می گردند، افرادی هم وجود دارند که عاشق هیجان و ترس هستند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید، دره زمان برای شما ساخته شده است.

 

بوستان جنگلی و دریاچه چیتگر

 

این مکان به جذاب‌ترین و پرطرفدارترین جاهای دیدنی پایتخت تبدیل شده است، می‌توان به دریاچه چیتگر اشاره کرد.

 این دریاچه با وسعت بسیار زیاد در غرب تهران و منطقه ۲۲ قرار گرفته است که هر روز تعداد زیادی از اهالی تهران و گردشگران شهر از آن دیدن می‌کنند.

 

روستای افجه لواسان

 

در شمال شرقی تهران، روستای زیبایی با آب‌وهوای مطلوب و طبیعتی بکر و با مناظر بی‌نظیر و دیدنی به نام افجه وجود دارد. 

این روستا در فاصله 30 کیلومتری از شهر تهران واقع شده و منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی‌ بوده و بیشتر ساکنینش به کشاورزی یا دام‌پروری مشغول‌اند.

 

آبشار کلوگان تهران

 

کلوگان یکی از آبشارهای بلند تهران بوده و مسیر رسیدن به آن یکی از جذاب‌ترین مسیرهای پیاده‌روی در فصول گرم تابستان و بهار در تهران به شمار می‌رود و به قله‌هایی همچون مهرچال، کلوگال و... رسیده که برای علاقمندان به کوه‌نوردی جذاب است.

دریاچه های تار و هویر :این دو دریاچه در نزدیکی تهران در منطقه‌ای کوهستانی قرار داشته و در فصول گرم سال با آب و هوای خنک از شما پذیرایی می‌کنند.

 

نقشه و مساحت تهران

 

تهران بزرگ‌ترین شهر و پایتخت ایران و مرکز استان تهران و شهرستان تهران است. جمعیّت آن در حدود 8 میلیون نفر است و بیست و پنجمین شهر پرجمعیّت جهان به شمار می‌ آید. مساحت این شهر ۷۳۰ کیلومتر مربّع است. این شهر یکی از بزرگ‌ترین شهرهای غرب آسیا  و بیست و هفتمین شهر بزرگ دنیا است. شهر تهران، در شمال کشور ایران و جنوب دامنهٔ رشته‌ کوه البرز واقع شده‌است.

 

تهران گردی با ماشین

 

خیابانگردی در ولیعصر

 

بهترین زمان گشت و گذار در خیابان ولیعصر عصر‌های تابستان است چراکه شما زیر سایه های بلند چنارهای این خیابان از گزند آفتاب تند ماه‌های گرم سال در امان هستید.

 

خیابانگردی سی تیر

 

محبوب‌ترین خیابان تهرانی‌ها و پاتوق شبانه جوانان تهرانی این روزها خیابان سی‌ تیر است. زیست شبانه در سی تیر و خیلی از فعالیت‌های دیگر مانند شکم گردی این روزها بازارش اینجا داغ است.

 

خیابانگردی شریعتی

 

یکی دیگر از خیابان‌ های زیبای تهران خیابان کهنسال شریعتی است. نام این خیابان از اسم دکتر علی شریعتی نویسنده تاثیرگذار مسلمان گرفته شده که با سخنرانی‌هایش در حسینیه ارشاد نقش مهمی در پاگرفتن انقلاب داشت.

 

خیابانگردی در شهرک غرب و ایران زمین

 

خیابان ایران زمین در شهرک غرب یکی از بهترین جاها برای گردش و پیاده‌گردی است. این خیابان با مراکز خرید مدرن و اصیلش مثل مرکز خرید گلستان و مرکز خرید ایران زمین از گذشته تا کنون جزو مقاصد گردشگری تهرانی ها در غرب این شهر بزرگ محسوب می‌شده است. درواقع می‌شود با اطمینان گفت پاساژ گلستان و مرکز خرید ایران زمین دوتا از بهترین مراکز خرید تهران هستند.

 

منابع : رزرو و اجاره آنلاین اقامتگاه چتراتا

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱
سید ملک خاتون رو فراموش کردید ،از قدیمی ترین محل های گردشگی تهرانیان قدیم بود بخصوص روزهای تعطیل به ویژه سیزده به در مردم کاهو و سرکه شیره و پول دارها کاهو و سکنجبین می آوردند و مشغول تفریح و خوردن میشدند.
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت ساعت اپل، سامسونگ و شیائومی امروز + جدول

قیمت انواع ماشین بی ام و در بازار امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت انواع گوشی موبایل اپل امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت انواع زعفران + جدول

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های میتسوبیشی اوتلندر، لنسر و میراژ در بازار امروز + جدول

استایل مجلسی هلیا امامی بازیگر شب‌های مافیا + عکس

قیمت سکه پارسیان امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

تکرار سناریوی سرکوب ارز در سال ۱۴۰۳/ دلار ۸۰ هزار تومانی با فرود قوی سیاه در بازار ارز؟

پست جدید میلاد کی مرام با تم جشن تولد + فیلم

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

افزایش ۸۰۰ درصدی هزینه‌های آزمایشگاهی

پاسخ شاعرانه افشین علا به شعر رهبر انقلاب

عکس/ دیدار صبح امروز کارگران با رهبر انقلاب

کجای تهران با ۲۰۰ میلیون تومان خانه رهن کنیم؟ + جدول

عکس/ لحظات خصوصی لیلا بلوکات در پشت صحنه تئاتر

اینفوگرافی/با ۵۰۰ میلیون تومان چه خودرو‌هایی در ایران می‌توان خرید؟

عکس/وضعیت اسفبار خودرو‌های لوکس بعد از سیل دبی

اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران+ جدول

برنامه علی دایی مشخص شد

گوگل پلی رفع فیلتر می‌شود؟

عکس/ جمیله علم الهدی همسر ابراهیم رئیسی در پاکستان

جدیدترین قیمت خرید خانه در یافت آباد و شادآباد و همان حوالی + جدول

فیلم/ یزد را آب برد!

آیا تابستان ۱۴۰۳ جهش تورمی رخ می‌دهد؟

فیلم/بارش شدید باران و جاری شدن سیل در خیابان‌های خور و بیابانک اصفهان

سرنوشت مهدی قایدی در فصل آینده

دیدار کارگران با رهبر انقلاب برگزار شد

تغییرات جدید در واریز سود سهام عدالت

هزینه ارسال پیامک از طریق پنل اس ام اس

علت بیماری ترانه علیدوستی چیست؟

چند درصد مردم تلویزیون می‌بینند؟ + عکس

روشنگری از دلایل اجرای طرح نور

ترسیم فاصله بین محمود احمدی نژاد و صادق محصولی / چرا کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد؟

پیمانکاران ارزان قیمت تروریسم؛ داعش خراسان چگونه ایجادشد؟ / تاجیکستان و شکوفایی نیمی از نیرو‌های داعش خراسان

مهدی قایدی پرسپولیسی می‌شود؟

انهدام باند قاچاق دختران؛ ۸تصویربردار بازداشت شدند

جزییات جدید از طرح ترافیک نیمه اول ۱۴۰۳

تیرخلاص به واردات خودرو کار کرده؛ ورود فقط از مناطق آزاد!

عکس عاشقانه امیرعلی نبویان در کنار همسرش

فیلم/طراحی ناخن با طلا ۲۴ عیار فقط ۱۲ میلیون تومان!

ربع سکه محبوب‌ترین قطعه در حراج مرکز مبادله

توصیه همتی به دولت: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید

بلوای حجاب، از بستر ایتا تا کف خیابان/ چگونه حجاب در شبکه‌های اجتماعی داخلی به محل جدال تبدیل شد؟

اینفوگرافی/ بیشترین هزینه‌های نظامی جهان در سال ۲۰۲۳

قیمت تخم مرغ امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول

ریزش ادامه‌دار طلا در بازارهای جهانی

یورو رکورد زد

لمس یک میلیارد دلاری صادرات به روسیه

پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

افزایش تورم خوراکی‌ها در شهر و روستا

قیمت گذار خودرو چه کسی است؟

سکه‌ زیر آوار ریزش انس جهانی

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

آیا رشد آهسته دلار نیمایی، ضامن رشد بورس خواهد شد؟

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP

قیمت گوشی اپل + جدول

قیمت خودرو‌های بی ام و امروز + جدول

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول