تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۹

کدام فیلم‌ها شانس‌ بیشتری برای جوایز اسکار ۲۰۲۱ دارند؟

جوایز اسکار اگر مهم‌ترین جایزه‌های سینمایی هر سال نباشند بدون هیچ شک و تردیدی در لیست مهم‌ترین‌ها قرار می‌گیرند.

کدام فیلم‌ها شانس‌ بیشتری برای جوایز اسکار ۲۰۲۱ دارند؟اقتصاد۲۴ -جوایز اسکار؛ مراسمی که بدون هیچ شک و تردیدی مشهورترین، شناخته‌شده‌ترین، مهم‌ترین و بزرگ‌ترین رویداد سینمایی جهان است و بهترین آثار سینمای جهان را بازبینی می‌کند. این مراسم که توسط آکادمی علوم و هنر‌های تصویری آمریکا مدیریت می‌شود هر ساله در بیشتر از ۱۰۰ کشور دنیا به صورت زنده پخش می‌شود. نخستین دوره اسکار در تاریخ ۱۶ می ۱۹۲۹ در هتل روزولت کالیفرنیا برگزار شد و جوایز آن از همان سال تا امروز هر سال و بدون هیچ وقفه‌ای به مدعیان بهترین آثار سینمایی سال تقدیم می‌شوند. مراسم اسکار از سال ۱۹۳۰ از رادیو پخش می‌شد و از سال ۱۹۵۳ به صورت تلویزیونی هم قابل پخش است.

در سال‌های اخیر تماشای مهم‌ترین رویداد سینمایی جهان از طریق سرویس‌های آنلاین هم در دسترس قرار گرفته، اما شیوع ویروس کرونا آسیبی غیرقابل باور به دنیای سینما وارد کرد که تاثیرات آن با گذشت یک سال از شروع همه‌گیری هنوز هم جبران‌ناپذیر به نظر می‌رسند. یکی از مهم‌ترین تاثیرات این ویروس که شیوع آن از چین آغاز شده آن بود که بیشتر رویداد‌های فرهنگی مشهور دنیا را به فضای مجازی منتقل کرد. با وضعیت اسفناک شیوع ویروس کرونا در آمریکا انتظار می‌رفت که تاریخ برگزاری مراسم اسکار هم تغییر کند و در نهایت این اتفاق رخ داد.

با این حال آکادمی اسکار امیدوار است که در نهایت مراسم اسکار ۲۰۲۱ را برگزار کند و برای رسیدن به این هدف از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند. نود و سومین مراسم اهدای جوایز اسکار قرار بود در تاریخ ۲۸ فوریه ۲۰۲۱ (۱۰ اسفند ۹۹) برگزار شود در نهایت به ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ (۱۲ فروردین ۱۴۰۰) موکول شد و به همین دلیل تاریخ نهایی پذیرش آثار حاضر در جوایز اسکار هم تا ۲۸ فوریه (۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۹) تمدید شده بود. نیازی به یادآوری نیست که نامزد‌های دریافت جوایز ۱۵ مارس (۲۵ اسفند ۱۳۹۹) معرفی می‌شوند و شاید جالب باشد بدانید که موزه آکادمی پس از برگزاری مراسم در ۳۰ آوریل (۱۷ فروردین ۱۴۰۰) گشایش پیدا می‌کند.

آکادمی اسکار و جوایزی که هر سال به فیلم‌ها و عوامل این آثار اهدا می‌کند همیشه یکی از بحث‌های مورد علاقه سینمادوستان است. در ادامه می‌توانید با شانس‌های احتمالی جوایز اسکار آشنا شوید؛ فیلم‌ها، بازیگران و سینماگرانی که شانس‌های بیشتری برای کسب جوایز اصلی آکادمی دارند.

 

شانس‌های اصلی جایزه بهترین فیلم

جایزه بهترین فیلم اسکار مهم‌ترین جایزه‌ای است که این مراسم تقدیم می‌کند. اگرچه بسیاری از منتقدان سینما باور دارند آکادمی اسکار در چند سال اخیر جایزه بهترین فیلم را به آثاری داده که لیاقت آن را نداشته‌اند، اما این تصمیم‌های بحث‌برانگیز هم تاثیری روی اهمیت این جایزه ندارد. باوجود همه محدودیت‌هایی که در سال ۲۰۲۰ برای اکران فیلم‌ها وجود داشت، عناوینی به‌صورت محدود اکران شدند و یا روی سرویس‌های استریم قرار گرفتند تا این سال وحشتناک هم در نهایت میزبان تعداد قابل توجهی از فیلم‌های خوب باشد. در ادامه با شانس‌های اصلی جایزه اسکار بهترین فیلم آشنا می‌شوید.

ناکجاآباد | Nomadland

جوایز اسکار ۲۰۲۱

نمره منتقدان: ۹۷ از ۱۰۰

فرانسیس مک‌درموند در سال‌های اخیر ثابت کرده که یکی از بهترین بازیگران زن سینما است و لیاقت دریافت جوایز بسیاری را دارد. او از فیلم «فارگو» تا فیلم «سه بیلبورد خارج از ایبینگ در میزوری» و حتی سریال «اولیوو کیتریج» درخشیده و حالا یک بار دیگر به دنیای هنر هفتم بازگشته تا در نقشی قرار بگیرد که بسیاری از منتقدان باور دارند از همین حالا شانس کسب اسکار را برای او به ارمغان آورده است. «ناکجاآباد» در ماه‌های گذشته هم اکران‌های محدودی را تجربه کرده و از همین حالا یکی از شانس‌های اصلی اسکار است.

خلاصه داستان: زنی که به دلیل رکورد بزرگ اقتصادی در اوایل قرن بیست و یکم بخش عظیمی از زندگی‌اش را از دست داده، سوار بر یک ون درون جاده‌ها زندگی می‌کند.

یک شب در میامی | One Night in Miami

جوایز اسکار ۲۰۲۱

نمره منتقدان: ۹۸ از ۱۰۰

ریجنا کینگ بازیگری است که هنرنمایی‌های بی‌شماری در فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی داشته اما به نظر می‌رسد او می‌تواند کارگردان آینده‌داری باشد. نخستین فیلم او با نام «یک شب در میامی» به سراغ سوژه متفاوتی رفته تا داستان به‌شدت جالبی را روایت کند. منتقدان باور دارند رجینا کینگ در رسیدن به اهدافش موفق بوده و شاید همین فیلم به او کمک کند تا در آینده به کارگردان صاحب‌سبکی تبدیل شود. فیلم «یک شب در میامی» براساس نمایشنامه‌ای به همین نام ساخته شده و یکی از بهترین فیلم‌های درام سال هم لقب می‌گیرد.

خلاصه داستان:محمد علی کلی، مالکوم ایکس، سم کوک و جیم براون از چهره‌های شناخته‌شده حقوق مدنی در ایالات متحده هستند. آن‌ها در یک دیدار تخیلی با یکدیگر گفتگو می‌کنند.

پنج هم‌خون | Da 5 Bloods

جوایز اسکار ۲۰۲۱

نمره منتقدان: ۹۲ از ۱۰۰

اسپایک لی، کارگردان سیاه‌پوست و خلاق آمریکایی، از سال‌ها پیش با خلق فیلم‌های محبوب و تاثیرگذار به یکی از چهره‌های دوست‌داشتنی هالیوود تبدیل شده است. جدیدترین فیلم او یعنی «۵ هم‌خون» هم در شرایطی روی سرویس‌های استریم و سرویس‌های پخش آنلاین ویدیو منتشر شد که موضوع آن قرابت معنایی مستقیمی با وضعیت سیاسی اجتماعی این روزهای ایالات متحده دارد. آمریکایی‌ها این روزها با جنبش «جان سیاه‌پوستان مهم است» به نژادپرسی سیستماتیک در ایالات متحده اعتراض دارند و فیلم «هم‌خون» هم که مدتی پیش ساخته شده بود توسط اسپایک لی منتشر شد تا این اعتراضات را وارد سطح تازه‌ای کرده باشد.

چادویک بوزمن، بازیگر ۴۴ ساله که مدتی پیش به‌دلیل درگیری با سرطان روده بزرگ جان خود را از دست داد هم در این فیلم هنرنمایی کرده است.  منتقدان باور دارند «۵ هم‌خون» یکی از شانس‌های اصلی اسکار امسال را به خودش اختصاص داده اما نباید فراموش کرد که جدیدترین فیلم اسپایک لی رقبای قدرتمندی را در کنار خودش می‌بیند.

خلاصه داستان: چهار سرباز آفریقایی-آمریکایی‌ بازنشسته از دوران جنگ ویتنام به این کشور سفر می‌کنند. آن‌ها هدفش مهمی دارند. باید گنجی که یکی از عزیزترین دوستانشان که حکم رهبر گروهشان را هم داشته پیدا کنند. این گروه امیدوار است نشانه‌هایی از این دوست قدیمی هم پیدا کند.

منک | Mank

جوایز اسکار ۲۰۲۱

نمره منتقدان: ۸۸ از ۱۰۰

دیوید فینچر کارگردان قابل و تاثیرگذاری است که بیشتر آثار کارنامه هنری او را درام‌های خیره‌کننده یا اکشن‌های متفاوت تشکیل می‌دهند. اما او در جدیدترین تجربه کارگردانی‌اش به سراغ یک درام بیوگرافی متمایز رفته که با همه ساخته‌های قبلی او تفاوت دارد. فیلم «منک» که برای سرویس استریم نتفلیکس ساخته شده و از مدتی پیش در دسترس قرار دارد. دیوید فینچر فیلم‌نامه این فیلم را براساس طرح کلی فیلم‌نامه‌ جک فینچر، پدر فقیدش، نوشته است.

«منک» در ۱۳ نوامبر ۲۰۲۰ به‌صورت محدود اکران شد. بودجه این فیلم ۱۳۱ دقیقه‌ای حدود ۳۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود و یکی از شانس‌های اصلی جوایز اسکار امسال است.

خلاصه داستان: استودیوی رادیو پیکچرز به اورسن ولز، کارگردان آمریکایی، سفارش ساخت فیلم جدیدی را می‌دهد. آن‌ها هیچ محدودیتی برای اورسن ولز قائل نمی‌شوند و کارگردان درجه یک آمریکایی می‌تواند یکی از بهترین ایده‌هایش را آماده اکران کند. اورسن ولز با هرمان جاکوب منکویز تماس می‌گیرد تا نوشتن فیلم‌نامه فیلم «همشهری کین» را به او واگذار کند.

احوال دنیا | News of the World

جوایز اسکار ۲۰۲۱

نمره منتقدان: ۸۷ از ۱۰۰

گرین‌گرس یکی از بهترین کارگردانان این روزهای هالیوود است که هر تماشاگر سینما باید برای تماشای هر فیلم او هیجان‌زده باشد. او در سالی که گذشت با فیلم «احوال دنیا» یک بار دیگر به سینما بازگشت و این بار یک روایت وسترن-جنگی بی‌نظیر را در برابر تماشاگران هنر هفتم قرار می‌دهد. این فیلم به جنگ‌های داخلی آمریکا و درگیری‌های مرزی می‌پردازد. تام هنکس یکی از بازیگران اصلی فیلم «احوال دنیا» است. این فیلم به شدت مورد تحسین منتقدان و تماشاگران قرار گرفت و یکی از بهترین فیلم‌های اکشن سال لقب می‌گیرد.

خلاصه داستان: یک مرد اهل تگزاس که همیشه در غرب وحشی در حال سفر است و هیچ جایی برای ماندن ندارد، تصمیم می‌گیرد برای نجات یک دختر ربوده‌شده وارد عمل شود.

شانس‌های اصلی جایزه بهترین انیمیشن

اگرچه مراسم اسکار از سال ۱۹۲۹ برگزار می‌شود اما جایزه بهترین انیمیشن سینمایی از سال ۲۰۰۱ وارد جوایز اصلی شد و آکادمی اسکار تا پیش از آن نیازی به اهدای این جایزه نمی‌دید. استودیوی پیکسار با نامزدی ۱۳ انیمیشن و برنده‌شدن ۱۰ جایزه از ۲۰ جایزه ناخودآگاه به شانس اصلی جایزه اسکار بهترین انیمیشن ۲۰۲۱ هم تبدیل شده و انتظارات از دو انیمیشن «رو به جلو» و «روح» آن‌ها هم بالا به نظر می‌رسد. در ادامه با شانس‌های اصلی جایزه اسکار بهترین انیمیشن آشنا می‌شوید.


بیشتر بخوانید: ایرانی‌ها ۳۹ میلیارد تومان کتاب خریدند


گرگ‌دونده‌ها | Wolfwalkers

جوایز اسکار ۲۰۲۱

مره منتقدان: ۹۹ از ۱۰۰

استودیوی ایرلندی کارتون سالون در چند سال اخیر انیمیشن‌های دوبعدی جذابی را به عاشقان دنیای پویانمایی تقدیم کرده که یکی پس از دیگری موفق‌تر ظاهر شده‌اند. انیمیشن «گرگ‌دونده‌ها» جدیدترین محصول این استودیوی قدرتمند و متفاوت است که در سالی که گذشت، فرصت اکران محدود را پیدا کرد و پس از آن روی سرویس‌های استریم هم منتشر شد. این انیمیشن با تصاویری چشم‌نواز و تصویرسازی خیره‌کننده به یکی متفاوت‌ترین و بهترین انیمیشن‌های سال تبدیل شده که تماشای چندباره آن هم خالی از لطف نیست.

خلاصه داستان: ارباب شهری که در کنار یک جنگل بزرگ وجود دارد، تصمیم گرفته که همه گرگ‌های جنگلی که در حاشیه شهر قرار گرفته را به قتل برساند. بنابراین دختر شکارچی‌ای از سوی ارباب شهر انتخاب می‌شود تا برای قتل عام گرگ‌ها راهی جنگل حاشیه شهر شود اما او دختری را در جنگل پیدا می‌کند که روزها دخترکی بازیگوش است و شب‌ها به گرگی خطرناک تبدیل می‌شود. بنابراین سوال برای دختر شکارچی مطرح می‌شود که آیا همه گرگ‌های جنگل واقعا گرگ هستند؟

منبع: ایرنا
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت ساعت اپل، سامسونگ و شیائومی امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت انواع گوشی موبایل اپل امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه پارسیان امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع زعفران + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش بینی یک کارشناس از قیمت مسکن تا پایان خرداد

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ فروردین ۱۴۰۳

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

آندرتیکر به‌زودی به ایران می‌آید

شارژ نه میلیونی حساب حقوق این بازنشستگان

عکس/ اصغر فرهادی مهمان ستاره استقلالی و همسرش

نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید

فیلم/ اعتراف جالب بازیگر خانم درباره رضا عطاران

عکس تازه الناز شاکردوست در بیستون کرمانشاه

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد

برج میلاد ۱۳ فروردین تعطیل است

هیوندای توسان ۲۰۲۵، قوی‌تر آمد

مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند

فیلم/ واکنش دختران بعد از دیدن شهاب حسینی

کنایه معنادار عباس عبدی به زاکانی

این ربات از زیر دریا خبر می‌دهد

استراتژی معاملاتی موفق برای انتخاب سهام

فیلم/ رفتار جالب فراستی علیه مجری

فروردین، ماهی صعودی برای بورس

درخواست سپاهانی‌ها از فدراسیون

رشیدی کوچی: قالیباف بازنده بزرگ مجلس بعدی

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

خبر خوش برای زنان هوادار تراکتور

مسافران نوروزی در بازار مشهد

قیمت این خودرو در بازار ترکید

دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی

مسجد جمکران ۱۰۷۲ ساله شد

واکنش دکتر هاشمی به خودکشی پرستو بخشی

دیدار زیاد نخاله با آیت‌الله خامنه‌ای

خبر خوش برای استقلالی‌ها

ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت ممنوع شد

کیمیا علیزاده عضو تیم ملی بلغارستان شد

فیلم/ روبوسی نخست وزیر لبنان با یک زن دیگر به جای نخست‌وزیر ایتالیا!

پول افغانستان از دلار سودآورتر شد

ورود گردشگران به کویر مرنجاب و سیازگه ممنوع شد

حداکثر حقوق مدیران دولتی اعلام شد

بایدن از ترامپ پیشی گرفت

افزایش ساعت خدمات دهی مترو از فردا

فیلم/ تصاویری زیبا از دریاچه پرآب ارومیه

اینفوگرافی/ بهترین گلزنان تاریخ تیم ملی

بهروز محبی: قیمت واقعی دلار از نرخ نیمایی هم پایین‌تر است

خواص سقز که نمی‌دانستید

ماجرای رأی لحظه آخری احمدی‌نژاد بعد از عمل جراحی پلک

تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختیست

عکس/ جواد عزتی در پشت‌صحنه زخم کاری ۳

خبر فوری شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب

مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

آخرین آمار شمار کشته‌های تصادفات نوروزی

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

نرخ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر می‌شود

دیدار اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف

قیمت محصولات ایران‌خودرو پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳