اقتصاد۲۴-انیمیشن سینمایی "مولان" محصول کمپانی دیزنی که برای اکران در ۲۷ ماه مارس در آمریکا آماده میکند با تهدید جدی پیامدهای ویروس کرونا برای اکران در چین که بزرگترین بازار اکران این فیلم محسوب میشود، مواجه است.
چین بزرگترین بازار اکران این فیلم است چراکه از داستان گرفته تا زمان و مکان داستان و هنرپیشگان این فیلم همه چینیاند. کمپانی دیزنی پیش از بحران ویروس کرونا صدها میلیون دلار برای ساخت این پروژه هزینه کرد و حالا به شدت از شکست این فیلم در گیشه چین نگران است.
دلیل هزینه گزاف دیزنی برای این فیلم قابل توجیه است چراکه دو فیلم قبلی این مجموعه در گیشه جهانی بیش از یک میلیارد دلار فروش داشتند.
«باب ایگر» رئیس کمپانی دیزنی اظهار داشته که مسئولان دولتی چین هنوز مجوز اکران «مولان» را صادر نکردهاند و ظاهراً امیدی برای اکران در تاریخ مشخص شده وجود ندارد. این درحالی است که دولت چین برای پیشگیری همه جانبه از شیوع بیشتر ویروس کرونا ۷۰ هزار سالن سینمای این کشور را تعطیل کرده است.
بیشتر بخوانید:
با این وجود که دلیل اصلی مشکل فعلی "مولان" ویروس کرونا است، اما این فیلم با چالشها و مشکلات دیگری نیز مواجه است. پیش از بحران کرونا، اظهارات «لیو ییفِی» هنرپیشه اصلی فیلم ضمن تظاهرات مردم هنگ کنگ علیه دولت مرکزی چین و حمایت وی از دولت، کمپینهایی برای تحریم این فیلم به راه افتاد.
یکی دیگر از مشکلاتی که "مولان" با آن مواجه است عدم حضور «موسهو» هنرپیشه محبوب چینیها و موزیکال بودن این فیلم است.
البته باب ایگر در جدیدترین مصاحبه خود با سیانبیسی گفت: در این مقطع مهمترین نگرانی ما سلامت و ایمنی است و هنوز عواملی امیدبخش وجود دارد و شاید برای پیشبینی قطعی تأثیر منفی یا مثبت بزرگ این فیلم بر گیشه اندکی زود و شتابزده باشد.
منبع: آخرین خبر