اقتصاد۲۴ - در این رابطه، فرزاد غلامی گفت: در راستای حرکت به سوی دولت الکترونیک و هوشمند سازی صنعت بیمه، لزوم سامانه سنهاب و کدیکتا در تمامی رشتههای بیمهای به عنوان یک عامل تسهیل کننده خدمات الکترونیک و همچنین بازدارنده، مشهود و امری اجتناب ناپذیر است.
وی، خاطرنشان کرد که با دو مرحلهای شدن کنترلهای بیمه مرکزی بسیاری از خطاهای کاربری کاهش یافته است.
سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت بیمه ما، افزود:چالش عمده شرکتهای بیمهای عدم استفاده و بروزرسانی استانداردهای کدینگ و نام گذاریها در تمامی رشتهها است که این خود مانعی بر گردآوری و تفسیر سیستماتیک دادهای است.
وی، با اشاره به لزوم بازنگری و اصلاح جداول پایه سامانههای بیمه ای، اظهارکرد: با تکمیل و تصحیح اطلاعات پایه سامانه بیمهای و پایدار سازی سامانههای بیمه مرکزی برای پاسخ مناسب و به موقع به درخواستهای ارسالی، میتوان این مشکلات را برطرف کرد.
سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت بیمه ما چالش دیگر را عدم کنترل ثبت مجدد پیشنهاد توسط دو یا چند شرکت بیمهای در رشته ثالث و صدور بیمه نامه توسط شرکتی که سریعتر مراحل صدور را انجام دهد، برشمرد و افزود: این امر باعث ایجاد مغایرت و بروز مشکلات اجرایی برای شرکتهای بیمهای میشود.
غلامی، با بیان اینکه صدورعمر انفرادی بیمه نامههای قدیم بدلیل مشکلات هویتی و تکمیل مشخصات با فرمت ناصحیح باعث ایجاد خطا میشود، گفت: مشکل عدم دریافت کد یکتا بدلیل عدم پاسخ مناسب سامانه بیمه مرکزی و دریافت خطاهای Time-Out است.
بیشتر بخوانید: دسترسی به بیمه گذار در بیمه نامههای قدیمی زمان بر است
وی، با بیان اینکه غالب اختلاف نظرها بر زمان اجرا وپیاده سازی تغییرات و درخواستها متمرکز است، ادامه داد: با توجه به استراتژی شرکتهای توسعه دهنده سامانههای جامع بیمهای که همان پیشتاز بودن وهمسو شدن با تغییرات فرآیندهای کسب وکار و تغییر پلتفرم است، محدودیتی از نظر فنی و سیستمی وجود ندارد.
سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات وارتباطات شرکت بیمه ما، گفت: فقدان یک استاندارد و کدینگ مرجع دلیل این تناقضات است که با همکاری نزدیک شرکتهای بیمهای وبیمه مرکزی بعنوان متولی در این حوزه، کشتی صنعت بیمه به سلامت عبور کرده و با ایجاد یک زبان واحد در آینده شاهد تغییرات مثبت و موثری خواهیم بود.