تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۰
رئیس سازمان ملی استاندارد:

تعلیق ۹ استاندارد خودرو

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه استاندارد‌های صنعت ماینینگ تدوین شده، اما اجباری نیست، گفت: به دلیل تحریم، ۹ استاندارد صنعت خودروسازی تعلیق شده است.

اقتصاد۲۴ - غلامرضا شریعتی امروز در نشست خبری در مورد تدوین استاندارد برای ماینینگ‌ها، اظهار داشت: استاندارد صنعت ماینینگ را تدوین و ابلاغ کرده‌ایم، اما رعایت این استاندارد‌ها اجباری نشده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: همچنین با همکاری وزارت کار، استاندارد‌هایی را برای حوزه خدمات در دست تدوین داریم که بعضی اجباری و بعضی تشویقی است.

وی در مورد استاندارد خودروسازی نیز گفت: در اروپا ۷۷ مقرره فنی برای استاندارد‌های صنایع خودروسازی وجود دارد؛ ما برای اینکه این مقررات را در استاندارد‌های خود لحاظ کنیم، رعایت ۸۵ استاندارد را در صنعت خودرو الزامی کردیم.

شریعتی افزود: البته به دلیل مسائل تحریمی، برخی از این استاندارد‌ها تعلیق شدند و در حال حاضر رعایت ۷۶ استاندارد الزامی است.


بیشتربخوانید:تازه‌ترین وعده‌ها برای اجرای استاندارد‌های ۸۵ گانه در خودروسازان


وی ادامه داد: اجرای استاندارد‌ها گامی در جهت تقویت تولید است و اگر این استاندارد‌های ۸۵ گانه عملی شوند، خودروساز می‌تواند در بازار‌های منطقه و جهانی حضور یابد و ارزآوری داشته باشد.

شریعتی گفت: اگر هم اکنون مشتریان ما به اجبار برخی از خودرو‌های داخلی را می‌خرند، اما با توجه به وضعیت خودروسازی کشور و در صورت رعایت استاندارد‌های مذکور، مشتریان در آینده به اختیار و از سر انتخاب، خودروی ایرانی خریداری خواهند کرد.

منبع: مهر
ارسال نظر