تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان اعلام کرد:

پیش بینی افزایش قیمت مسکن و اتهام شرکت‌های سیمانی در گرانی عمدی

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با پیش بینی افزایش قیمت مسکن، مدعی شد: شرکت‌های سیمانی در برنامه‌ای کاملا منسجم، اقدام به کاهش تولید کردند و به دلالی در بازار دامن زدند.

اقتصاد ۲۴- فرشید پورحاجت در خصوص وضعیت بازار مسکن و اثر افزایش اخیر قیمت سیمان گفت: محتمل‌ترین گزینه برای مسکن در ماه‌های آینده، افزایش قیمت مسکن است، زیرا نهاده‌های تولید از جمله شن و ماسه ۵۰ تا ۶۰ درصد گران شده اند. از سوی دیگر شرکت‌های سیمانی در دو ماه آخر سال گذشته در برنامه‌ای کاملا منسجم، اقدام به کاهش تولید کردند و به دلالی در بازار دامن زدند.

وی افزود: علاوه بر افزایش ۳۹ درصدی حداقل دستمزد کارگر و قانون مالیات‌های مستقیم، کمیسیون تقویم املاک نیز ارزش معاملاتی املاک را بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش داد. قانون مالیات‌های مستقیم هم با ۲۲ نوع عوارض و سایر وجوه علاوه بر مالیات ارتباط مستقیم دارد و دستگاه‌های مانند سازمان جهاد کشاورزی، سازمان ثبت اسناد، وزارت راه و از همه مهم‌تر سازمان شهرداری‌ها و وزارت کشور بر افزایش ارزش معاملاتی املاک تاثیر داشته‌اند.

این مسئول ادامه داد: ارتباط مسکن با چند صد نوع واحد صنفی و تولیدی مشهود است که برآیند تمامی این افزایش قیمت‌ها، فاکتور دستمزد، مصالح و سایر وجوه پرداختی در فروردین، افزایش ۳۰ درصدی هزینه‌ها را نشان می‌دهد که قطعا در قیمت تمام‌شده مسکن تاثیر خواهد داشت.

پورحاجت گفت: فعلا قیمت زمین افزایش نداشته و و این متغیر در هزینه تمام‌شده ساخت مسکن نقاط مختلف ایران بین ۲۰ تا ۸۰ درصد است.

منبع: بورس پرس
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
اخه سیمان قیمتش پیش خونه میلیاردی هیچ
ارسال نظر