تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۱۱ تير ۱۴۰۰
کمبودی در توزیع شیرخشک نوزاد نداریم

افزایش ۱۲ درصدی قیمت شیرخشک در سال گذشته

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد گفت: با توجه به تامین ارز نیمی از شرکت‌ها برای واردات مواد اولیه، کمبودی در توزیع شیرخشک نداریم.

 
اقتصاد ۲۴- هانی تحویل زاده رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد با اشاره به اینکه کمبودی در توزیع شیرخشک نداریم، اظهار کرد: هم اکنون توزیع شیرخشک با مدیریت در حال انجام است و مردم به سبب نگرانی و ترس از کمبود در آینده به دنبال خرید در حجم بالا هستند، از این رو بحث کمبود را مطرح می‌کنند.

او افزود: در ماه گذشته نگران عدم تامین ارز به موقع بودیم که خوشبختانه در هفته‌های اخیر نیمی از شرکت‌های تولیدکننده شیرخشک ارز دریافت کردند که با این وجود به نظر نمی‌رسد، مشکلی در تامین وجود داشته باشد.

تحویل زاده با اشاره به اینکه با تخصیص ارز دیگر شرکت‌های واردکننده، نگرانی در تامین نخواهیم داشت، بیان کرد: از سازمان غذا و دارو درخواست داریم که ارز مورد نیاز مابقی شرکت‌ها را سریع‌تر تخصیص دهد تا تمام نگرانی‌ها برطرف شود.

این مقام مسئول با اشاره به قیمت شیرخشک در بازار گفت: هم اکنون پیش بینی دقیقی راجع به شرایط بازار نمی‌توان داشت که در آینده چه اتفاقی در حوزه قیمت رخ می‌دهد.


بیشتربخوانید:موضوع کمبود شیرخشک چیست؟


به گفته رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد، با توجه به نوسان قیمت مواد اولیه، تولیدکنندگان خواستار افزایش نرخ شیرخشک هستند، اما هم اکنون نمی‌توان پیش بینی کرد که قیمت افزایش می‌یابد یا در همین حد ثابت می‌ماند.

تحویل زاده با بیان اینکه سال گذشته قیمت شیرخشک نوزاد ۱۲ درصد رشد داشته است، افزود: با توجه به آنکه قیمت شیرخام مرتب در حال افزایش است و طی ماه‌های اخیر ثابت نمانده، از طرفی قیمت‌های جهانی رو به افزایش است؛ بنابراین نمی‌توان اظهار نظری راجع به شرایط بازار داشت.

به گفته او، درخواست ما از خانواده‌ها این است که به اندازه نیاز شیرخشک خریداری کنند و نگران تأمین این محصول نباشند.

این مقام‌مسئول در پایان مصرف ماهانه شیرخشک ۲.۵ میلیون عدد اعلام کرد و گفت: با تخصیص به موقع ارز به واردات مواد اولیه، مشکلی در تامین‌نیاز کشور نداریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر