تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۲۰ تير ۱۴۰۰
علی رغم اعلام رسمی انجام می گیرد؛

افزایش چراغ‌خاموش قیمت محصولات سلولزی

قیمت محصولات سلولزی در بازار مصرف درحال بالارفتن است و این درحالی است که هیچ خبر رسمی‌ای در این‌باره منتشر نشده است.

اقتصاد۲۴- از اردیبهشت امسال فروشگاه‌های محصولات بهداشتی از افزایش قیمت محصولات سلولزی از انواع دستمال کاغذی تا پوشک و پدهای بهداشتی خبر دادند و مقایسه قیمت این محصولات با نرخ‌های اسفند و فروردین نشان می‌دهد قیمت‌ها افزایش داشته است اما به‌تازگی نیز سوپرمارکت‌ها از رشد حدود ۴۰درصدی قیمت دستمال کاغذی در سفارش‌های جدیدشان می‌گویند.

به‌گفته یکی از فروشندگان، قیمت دستمال کاغذی ۳۰۰برگی برند پاپیا با ۴۰درصد رشد، از ۱۱هزار و 4۰۰ به ۱۵هزار تومان افزایش یافته و این تغییر قیمت از موج جدید افزایش نرخ در این محصول و دیگر محصولات مشابه خبر می‌دهد.

مقایسه قیمت‌ها با زمستان سال گذشته از افزایش دوبرابری قیمت این محصولات حکایت دارد. به‌طور مثال، تا چندماه پیش قیمت دستمال کاغذی‌های ۲۰۰برگ لیلاک ۶ هزار و ۷۰۰تومان بود اما درحال حاضر بسته‌های ۱۰۰برگ این برند همین قیمت را گرفته است.

تغییر قیمت در دیگر برندها هم با درصدهای مشابه قابل مشاهده است. افزایش قیمت محصولات سلولزی درحالی است که هیچ مسئول صنفی در این‌باره اظهارنظر نکرده است، با این حال مرور اظهارات چندماه پیش دست‌اندرکاران این حوزه نشان از این دارد که افزایش قیمت از خرداد امسال مورد بررسی بوده است.


بیشتربخوانید:محصولات سلولزی باز هم گران شدند


پاندمی کرونا مصرف محصولات بهداشتی و سلولزی را در تمام کشورها و ایران به‌شدت افزایش داد و تولید نیز به همین نسبت افزایش یافت. مدیرکل دفتر صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صمت به‌تازگی اعلام کرد که از ابتدای پاندمی کرونا شاهد افزایش ظرفیت‌های تولید در بخش محصولات بهداشتی مثل انواع ماسک، دستمال کاغذی و سایر اقلام بهداشتی بودیم تاحدی که در برخی از این محصولات به صادرکننده تبدیل شدیم.

افسانه محرابی‌ به افزایش قیمت انواع محصولات نساجی، پوشاک و سلولزی نیز اشاره کرد و عامل اصلی آن را افزایش نرخ ارز دانست. این مقام دولتی از افزایش تدریجی و منطقی این محصولات با تصمیم کارگروه تنظیم بازار‌ نیز خبر داد. به‌نظر می‌رسد این تغییر قیمت‌ها بدون اطلاع و اعلام ستاد تنظیم بازار درحال رخ‌دادن است.

منبع: همشهری آنلاین
ارسال نظر