تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۲۹ تير ۱۴۰۰

نماینده سابق اهواز: خوزستان با توپ و تشر و تفنگ اداره نمی‌شود

همه دولت‌های مرکز نشینِ پس از انقلاب، از چپ و راست، اصلاح طلب و اصول گرا، در انتقال آب از سرشاخه‌های کارون به فلات مرکزی ایران برای مصرف صنایعی، چون فولاد، کشاورزی و برنج کاری همداستان بوده و هستند.

اقتصاد ۲۴-محمد کیانوش راد، نماینده مردم اهواز در مجلس ششم با ابزار تأسف از انتقال آب سرشاخه‌های کارون به فلات مرکزی ایران، گفت: کاش حداقل در قبال انتقال آب کارون، شهر‌ها و روستا‌های خوزستان را تشنه لب نمی‌گذاشتند.

امام جمعه، نمایندگان خوزستان در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی و سایر شخصیت‌های دانشگاهی و رسانه‌ها با دیدگاه‌های متفاوت، مجدانه و صادقانه پیگیر مشکلات آب بوده و هستند، اما صدایشان به جایی نمی‌رسد.

با تأسف، همه دولت‌های مرکز نشینِ پس از انقلاب، از چپ و راست، اصلاح طلب و اصول گرا، در انتقال آب از سرشاخه‌های کارون به فلات مرکزی ایران برای مصرف صنایعی، چون فولاد، کشاورزی و برنج کاری همداستان بوده و هستند.

مردم خوزستان با مشکلاتشان اعم از بی آبی، بیکاری، فقر و تبعیض رها شده اند. خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد، اما مسئولان خوزستان را فراموش کرده اند و با نقمت‌های جنگ و پس از آن تنها رها کرده اند.

خوزستان با چوب و تفنگ و تشر اداره نمی‌شود و با مهر و محبت و احترام به راه می‌آید. اعتراض مردم و کشاورزان تشنه طبیعی است؛ آن هم مردمی که در دفاع از تمامیت ارضی ایران و اسلام ذره‌ای کم نگذاشته اند.
تدبیر و بصیرت در برخورد با معترضان وظیفه قانونی و اخلاقی و انسانی همه مسولان انتظامی و امنیتی است.

جماران

ارسال نظر