تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۰

بیانیه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران در اعتراض به طرح صیانت از فضای مجازی

طرح تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به نام «طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی»، طرحی مغایر با حقوق قانونی روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها و نیز حقوق ملت و نیاز‌های جامعۀ امروز است.

اقتصاد ۲۴- انجمن سراسری روزنامه‌نگاران در مخالفت با طرح محدود کننده «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» بیانیه‌ای صادر کرد که در بخشی از آن آمده است: طرح تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به نام «طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی»، طرحی مغایر با حقوق قانونی روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها و نیز حقوق ملت و نیاز‌های جامعۀ امروز است.

انجمن صنفی سراسری روزنامه‌نگاران آن را عملی در جهت محدود سازی گستردۀ حق دسترسی به اطلاعات و منابع اطلاعات و مانع فعالیت قانونی و حرفه‌ای روزنامه‌نگاران ارزیابی می‌کند و تاکید می‌نماید تصویب چنین طرحی وضعیتی پرمخاطره ایجاد می‌کند که بر بحران گردش اطلاعات در ایران به شدت می‌افزاید.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: انجمن صنفی سراسری روزنامه‌نگاران خواهان آن است که این طرح به‌طور کلی کنار گذاشته شده و از دستور کار مجلس شورای اسلامی خارج شود.

چنانچه نمایندگان محترم دغدغۀ محیط گردش اطلاعات در ایران را دارند به این تجربه ۲۵ ساله توجه کنند که هیچگاه برنامه‌ها و سیاست‌های محدود کنندۀ آزادی گردش اطلاعات از قبیل فیلترینگ چاره ساز نبوده و تنها به مشکلات موجود افزوده است.

ارسال نظر