تاریخ انتشار: ۲۲:۲۵ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
کارگران خبر دادند؛

در یک ماه ۱۸ کارگر ابنیه فنی راه‌آهن شمال مبتلا به کرونا شدند

کارگران ابنیه فنی راه‌آهن شمال در استان مازندران از ابتلای ۱۸ کارگر به ویروس کرونا طی یک ماه گذشته به علت عدم تامین لوازم بهداشتی برای کارگران خبر دادند.

اقتصاد۲۴- گروهی از کارگران ابنیه فنی راه آهن ناحیه شمال در تماسی از تامین نشدن امکانات پیشگیرانه کرونا گلایه کردند و گفتند: کارگران شاغل در خطوط ابنیه فنی به دلیل ارتباط مستقیم با همکاران و مسافران در معرض خطر ویروس کرونا قرار دارند و باید به همه واکسن زده شود.

این کارگران با بیان اینکه ابتلا به ویروس جدید کرونا، کارگران این واحد خدمات ریلی را نگران کرده است، افزودند: طی یک ماه (تیرماه) ۱۸ نفر از همکاران‌مان مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند که از این تعداد ۷ نفر سوزنبان، سه نفر مسئول ترافیک و مابقی کارگران واحد نگهداری هستند.


بیشتر بخوانید: با گذشت ۳ ماه از اعلام رأی دادگاه هفت‌تپه، دولت مدیر جدید را معرفی نکرده است


آن‌ها افزودند: شرکت پیمانکاری طرف قرارداد هنوز تمهیدات قابل قبولی برای پیشگیری کارگران از ابتلا به کرونا انجام نداده است. چند ماهی است منتظر دریافت واکسن کرونا هستیم، اما هنوز اقدام جدی برای واکسن نیرو‌های قراردادی صورت نگرفته است.

به گفته این کارگران؛ برای انجام تعمیرات ریل‌ها و بازرسی آن‌ها ناچاریم در هر ایستگاه حدود ۱۵ تا ۲۰ کارگر سوار یک درزین (قطار کوچک) بدون هیچ امکان پیشگیرانه‌ای بشویم. قبل از سوار شدن در «درزین» با مینی‌بوس ما را جابجا می‌کنند. کارگرانی که به کرونا مبتلا شده‌اند از طریق همین تماس‌های پی در پی در محیط کار بیماری را می‌گیرند. هر چند وقت یکبار جواب آزمایش کرونای یکی از کارگران مثبت اعلام می‌شود. ناراحتی ما این است که چرا پیمانکاران ابنیه فنی راه‌آهن برای جان کارگران اهمیتی قائل نیستند؟

طبق اظهارات یکی از کارگران؛ مسیر‌های طولانی را بین خطوط راه‌آهن از «گرمسار» گرفته تا «گرگان»، «شیرگاه» و «نکا» را طی می‌کنیم و تعمیرات ریل و شکستگی‌ها را انجام داده و حوادث در کمین قطار‌ها را دور می‌کنیم. در شرایط عادی نیز در معرض خطر و انواع بیماری هستیم، اما الان انتظار داریم برای جلوگیری از کرونا به ما واکسن زده شود.

منبع: ایلنا
ارسال نظر