تاریخ انتشار: ۰۷:۰۹ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
اقتصاد۲۴ گزارش می‌دهد؛

تسلا از جدیدترین خودروی خود رونمایی کرد +عکس

شرکت خودروسازی تسلا اعلام کرد که از خودروی جدید خود که قیمت آن از 39 تا 60 هزار دلار قیمت‌گذاری شده و طی 3.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر می‌رسد، در سال 2020 رونمایی خواهد کرد.

به گزارش اقتصاد 24، به نقل از aitnews ، شرکت خودروسازی آمریکایی تسلا، تولیدکننده خودروهای برقی در جهان قصد دارد از خودروی جدید خود در سال 2020 رونمایی کند. این خودرو با اهداف متعددی در سال 2020 وارد بازار خواهد شد.

خودروی ساخت تسلا مسافتی بالغ بر 480 کیلومتر را تنها با یک بار شارژ طی می کند. قیمت این خودرو حدود 60 هزار دلار (780 میلیون تومان) تخمین زده شده است. این ماشین پر سرعت قادر به طی کردن 100 کیلومتر تنها در 3.5 ثانیه است.

خودرو تسلا مدل Y پنجمین خودرو شرکت ایلان ماسک است که وارد بازار می‌شود. ایلان ماسک رییس اجرایی این شرکت در این زمینه می‌گوید: این ماشین همچون ماشین مسابقه ای است.

وی با بیان اینکه پیش سفارش «مدل Y» از هم‌اکنون آغاز شده است، ادامه داد: دو نوع این خودرو در پاییز سال 2020 با قیمت های متفاوت می آیند.

این خودروها شباهت بسیاری با خودرو مدل 3 دارد اما در مقایسه با آن، کمی بزرگتر است که ظرفیت 7  نفر را دارا است. از دیگر ویژگی های این خودرو سقف پانورامای آن است. طرح داخلی این خودرو همچون خودرو مدل 3 بوده و نیز دارای صفحه نمایش تاچ است.

قیمت پایه این خودرو برای نسخه استاندارد ۳۹ هزار دلار اعلام شده و می‌تواند با یک بار شارژ ۳۷۰ کیلومتر طی کند. نسخه‌ای که قابلیت پیمایش مسافت بیشتری دارد با قیمت پایه ۴۷ هزار دلار عرضه می‌شود و می‌تواند با یک بار شارژ ۴۸۳ کیلومتر طی کند.

نسخه دوموتوره با چهار چرخ متحرک «مدل Y» با قیمت پایه ۵۱ هزار دلار عرضه می‌شود. همچنین این خودرو که می‌تواند در ۳.۵ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۹۷ کیلومتر بر ساعت برساند و بالاترین سرعت آن نیز ۲۴۱ کیلومتر بر ساعت است با قیمت ۶۰ هزار دلار عرضه می‌شود.





 
ارسال نظر