تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۰

سفارت آمریکا در کابل: شهروندان‌مان باید در‌های فرودگاه را فورا ترک کنند

سفارت ایالات متحده آمریکا در کابل از شهروندان خود خواست تا فورا در‌های فرودگاه بین‌المللی کابل را ترک کنند. یک مهاجم انتحاری عصر روز پنجشنبه گذشته ساعاتی پس از هشدار آمریکا در کنار در ورودی ابی فرودگاه بین‌المللی حامدکرزی کابل دست به حمله تروریستی زد.

اقتصاد ۲۴-سفارت ایالات متحده آمریکا امروز سه‌نشبه طی اطلاعیه‌ای در وب سایت خود به شهروندان خود هشدار داد «به دلیل تهدید‌های امنیتی در فرودگاه کابل، ما همچنان به شهروندان آمریکایی توصیه می‌کنیم که از رفتن به فرودگاه بین‌المللی کابل اجتناب کنند و در‌های فرودگاه را ترک کنند».

در این اطلاعیه آمده است: «شهروندان آمریکایی که در حال حاضر در دروازه بی، دروازه شرقی، دروازه شمالی یا دروازه وزارت کشور جدید هستند باید فورا آنجا را ترک کنند».

گفتنی است یک مهاجم انتحاری عصر روز پنجشنبه گذشته ساعاتی پس از هشدار آمریکا در کنار در ورودی ابی فرودگاه بین‌المللی حامدکرزی کابل دست به حمله تروریستی زد که طبق آخرین آمار دست‌کم ۱۷۰ نفر کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شده‌اند. همچنین مسئولیت این حمله را گروه داعش شاخه خراسان بر عهده گرفته و آمریکا شب گذشته نیز در اقدامی تلافی‌جویانه بر مواضع این گروه در ننگرهار حمله هوایی انجام داده‌است.

آناتولی

ارسال نظر