تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۰

کشف اسکلت عشاق ۱۵۰۰ ساله در گورستان چینی‌ها +عکس

خرید قطعات مجاور، نوشتن کتیبه‌های عاشقانه روی سن قبر و سایر موارد مشابه از جمله ایده‌هایی هستند که بسیاری از زوج‌ها برای بخش پایان عمر خود درنظر می‌گیرند، اما حالا مشخص شده است که این برنامه‌ها از سال‌های دور بوده و یک اختراع مدرن امروزی نیست.

اقتصاد ۲۴-باستان‌شناسان چینی که چندی‌ست به حفاری یک گورستان ۱۵۰۰ ساله در شهر داتونگ در استان شانشی می‌پردازند، موفق به کشف بی‌سابقه مربوط به اسکلت یک زوج عاشق شده‌اند که این زوج محکم یکدیگر را در آغوش گرفته و حالت اسکلت کشف‌شده آن‌ها این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد.

گورستان باستانی که در حال حفاری است، ابتدا از طریق یک پروژه ساختمانی شهری کشف شد. این کشف نشان می‌دهد تقریبا ۶۰۰ قبر معمولی دفن شیانبی (ویژه توئوبا) در آن وجود دارد که یک جمعیت عشایری را که سرانجام در قرن پنجم و ششم به فرهنگ چینی هان جذب شده‌اند، شامل می‌شود.

گور‌های کشف‌شده در داتونگ شامل چندین زوج می‌شود که با هم دفن شده بودند. با این حال، تنها یک زن و مرد میان آن‌ها هستند که درهم تنیده شده، یافت شدند. بازوی یکی در زیر سر دیگری قرار دارد، در حالی که نشان می‌دهد زن سرِ خود را روی شانه مرد گذاشته است.

کی از محققان این کشف بی‌سابقه در این خصوص می‌گوید: این نخستین زن و شوهری هستند که در آغوش محبت‌آمیز یکدیگر و به این شکل کشف شده‌اند و به همین دلیل تیم ما تصمیم گرفته که این اسکلت زوج را به همین شکل که در هم تنیده شده‌اند، حفظ کرده و هیچ‌گونه تغییری در آن به وجود نیاورد.

یکی دیگر از جزئیات جالب توجه که محققان به آن اشاره کردند، این است که زن یک نوار ساده روی انگشت حلقه دست چپ خود بسته بود. در واقع حلقه‌های ازدواج در آن زمان سنتی نبود. با این حال، محققان از خود می‌پرسند که آیا گنجاندن هدفمند حلقه در دفن نشان‌دهنده پیوند این زوج است؟ به نظر می‌رسد هر دو نفر قبل از ۴۰ سالگی فوت کرده‌اند. این مرد احتمالا بین ۲۹ تا ۳۵ سالگی فوت کرده است و آسیب‌های ظاهری در بازو و انگشت او دیده می‌شود. زن نیز هیچ آسیبی ندیده و احتمالا بین ۳۵ تا ۴۰ سالگی فوت کرده است.
محققان حدس می‌زنند که این زوج ممکن است در اثر بیماری درگذشته باشند. همچنین ممکن است مرد بر اثر جراحات وارده جان خود را از دست داده باشد و عشق او خود را کشت تا در کنارش دفن شود.

اسکان نیوز

ارسال نظر