تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۰۸ مهر ۱۴۰۰

قیمت‌ جهانی نفت و گاز افت کرد

شب گذشته در پایان معاملات بازار نفت و گاز قیمت شاخص‌های جهانی پیش‌خرید گاز طبیعی با سقوط ۸ درصدی از بالاترین رکورد ۷ ساله خود فاصله گرفت. از سوی دیگر قیمت نفت خام در معاملات امروز افت کرد و اعلام شد که میزان ذخایر انبارهای نفت آمریکا به طور غیرمنتظره‌ای رشد کرده است.

اقتصاد ۲۴- قیمت نفت خام در معاملات امروز، پنجشنبه در حالی افت کرد که اعلام شد میزان ذخایر انبار‌های نفت آمریکا به طور غیرمنتظره‌ای رشد کرده است.

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت نفت خام در معاملات امروز، پنجشنبه، در حالی افت کرد که اعلام شد میزان ذخایر انبار‌های نفت آمریکا به طور غیرمنتظره‌ای رشد کرده است.

تا ساعت ۷:۰۵ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک جهانی قیمت نفت، ۰.۵۰ درصد نسبت به قیمت بسته شده دیشب افت کرد و به ۷۸.۲۵ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا هم تا این لحظه ۰.۰۹ درصد پایین آمد و به ۷۴.۷۶ دلار بازگشت.

قیمت هر دو شاخص نفت خام در پایان معاملات دیشب ۰.۶ درصد پایین آمده بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش هفتگی خود اعلام کرد ذخایر انبار‌های نفت این کشور این هفته ۴.۶ میلیون بشکه افزایش یافته و به ۴۱۸.۵ میلیون بشکه رسیده است.

آن در حالی است که اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز با توجه به کمبود عرضه نفت پیش‌بینی کرده بودند میزان این ذخایر ۱.۷ میلیون بشکه کاهش یابد.

این افزایش ذخایر در حالی اتفاق می‌افتد که میزان تولید نفت خام آمریکا هم به سطح قبل از طوفان آیدا، یعنی ۱۱.۱ میلیون بشکه در روز بازگشته است.


بیشتر بخوانید: قیمت مواد غذایی با دلار چند تومانی حساب می‌شود؟


از سوی دیگر قیمت شاخص‌های جهانی پیش‌خرید گاز طبیعی در پایان معاملات دیشب (بامداد پنج‌شنبه به وقت تهران) با سقوط ۸ درصدی از بالاترین رکورد ۷ ساله خود فاصله گرفت.

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت شاخص‌های جهانی پیش‌خرید گاز طبیعی در پایان معاملات دیشب (بامداد پنج‌شنبه به وقت تهران) با سقوط ۸ درصدی از بالاترین رکورد ۷ ساله خود بازگشت.

قیمت گاز طبیعی در ماه گذشته تحت تأثیر تقاضای بالای اروپا و کمبود عرضه با بالاترین سطح تاریخ رسیده بود و در معاملات روز قبل از ۶ دلار برای هر واحد گرمایی انگلیسی، فراتر رفته بود.

قیمت پیش‌خرید هر واحد گرمایی انگلیسی گاز طبیعی برای تحویل در ماه نوامبر به ۵.۴۲ دلار سقوط کرد که این بدترین سقوط یک روزه آن از ماه ژانویه تا کنون بود.

با این حال قیمت گاز طبیعی همچنان از لحاظ ماهانه در ماه سپتامبر ۲۶ درصد جهش کرده است. قیمت گاز طبیعی از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۲ برابر شده است.

برخی از تحلیل‌گران معتقدند سقوط سنگین قیمت‌ها در معاملات دیشب، توقفی موقتی در روند رو به بالای قیمت‌ها می‌باشد.

منبع: مهر
ارسال نظر