تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۱۵ مهر ۱۴۰۰

قیمت‌های عجیب و غریب برنج در بازار

قیمت برنج در حالی تا ۵۰ هزار تومان افزایش یافته که گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد قیمت اقلام مهم مصرفی مردم ۱۰ درصد گران شده است.

اقتصاد۲۴- سرعت افزایش قیمت برخی کالا‌های مصرفی این روز‌ها به حدی است که می‌توان گفت هر بار که به فروشگاه مراجعه می‌شود، قیمت جدیدی از آن‌ها را در قفسه‌ها دیده می‌شود.

تورم همچنان می‌تازد؛ تا جایی که آخرین گزارش رسمی دولت از تورم ۴۵.۸ درصدی در شهریور امسال خبر داد. این یعنی ۴۵ درصد هزینه‌های خانوار شهری بیشتر شده است. این در شرایطی است که سطح دستمزد و حقوق تا این میزان افزایش نیافته است.

گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که قیمت اقلام مهم مصرفی مردم در گروه خوراکی‌ها در یک ماهه شهریور از یک تا ۱۰ درصد گران شده است. براساس این گزارش، گوشت قرمز و گوشت ماکیان کمترین گرانی و لبنیات بیشترین گرانی را داشته است.


بیشتر بخوانید: سیر صعودی قیمت اقلام خوراکی در شهریور ادامه یافت


بر همین اساس، در ماه پایانی تابستان، نان و غلات ۵.۲ درصد، گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها ۱.۲ درصد، گوشت قرمز و گوشت ماکیان ۰.۸ درصد، ماهی‌ها و صدف‌داران ۴.۲ درصد افزایش قیمت داشته است. همچنین شیر، پنیر و تخم‌مرغ ۱۰ درصد، روغن‌ها و چربی‌ها ۱.۹ درصد، میوه و خشکبار ۵.۷ درصد و سبزیجات (سبزی‌ها و حبوبات) ۹.۹ درصد افزایش قیمت داشته است. اما این‌ها تنها چند قلم مهم مصرفی سفره خانوار است.

منبع: ۵۵ آنلاین

ارسال نظر