تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۱۷ مهر ۱۴۰۰
سخنگوی گمرک در واکنش به ادعای یک رسانه خارجی:

تردد بیش از ۷۰۰ کامیون از مرز بازرگان در ۲۴ ساعت

سخنگوی گمرک گفت: از صبح روز پنج شنبه تا صبح روزجمعه ۷۱۷ دستگاه کامیون از مرز بازرگان تردد کردند.

  اقتصاد ۲۴ - سید روح اله لطیفی اظهار داشت: میزان کامیون ورودی از مرز بازرگان از صبح روز ۱۵ مهر ماه تا جمعه ۱۶ مهرماه ۴۴۸ دستگاه کامیون بود که ۲۶۶ دستگاه آن کامیون ایرانی و ۱۸۲ دستگاه آن کامیون خارجی بود.

وی افزود: در این مدت ۲۶۹ دستگاه کامیون نیز از مرز بازرگان به سمت ترکیه تردد داشتند که ۱۴۰ دستگاه از آن کامیون ایرانی و ۱۲۹ دستگاه آن کامیون خارجی بودند.

لطیفی توضیح داد: در روز ۱۴ مهر ماه ۵۹۷ دستگاه کامیون، ۱۳ مهر ماه ۸۱۱ دستگاه، روز دوازدهم مهر ماه ۷۰۷ دستگاه، روز یازدهم مهر اه ۷۲۹ دستگاه و در روز دهم مهر ماه نیز ۷۰۸ دستگاه کامیون حامل کالا از این مرز تردد داشته اند.


بیشتربخوانید:امنیت کامیونداران خط قرمز ماست


لطیفی ضمن تکذیب شایعه‌ای که اخیرا توسط یک رسانه خارجی در خصوص توقف در فعالیت مرز بازرگان داشت، گفت: همانطور که گفته شد نه تنها فعالیت این مرز مهم تجاری متوقف نشده بلکه از پنج شنبه شب  پایانه مسافری گمرک مرزی بازرگان پس از یک و نیم سال توقف ِفعالیت، به دلیل شیوع کرونا، مجددا فعالیت خود را از سر گرفته است.

وی گفت: تجارت و روابط سیاسی و اقتصادی با همسایگان از سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی به ویژه دولت مردمی سیزدهم است و طرح شایعاتی از این دست توسط برخی از رسانه‌های خارجی نمی‌تواند مانع از روابط کشورمان با همسایگان شود.

لطیفی در پایان با اشاره به آمار تجارت کشورمان با ترکیه در ۶ ماهه ۱۴۰۰ گفت: در نیمه نخست امسال هفت میلیون و ۲۱۴ هزار تن کالای ایرانی به ارزش دو میلیارد و ۳۰۹ میلیون دلار به ترکیه صادر شد و دو میلیون و ۱۱۸ هزار تن کالا به ارزش دو میلیارد و ۴۳۵ میلیون دلار، واردات از ترکیه داشتیم که رتبه این کشور در خرید کالا‌های ایرانی در نیمه امسال، بعد از چین و عراق در رتبه سوم و در تامین کالا برای ایران نیز بعد از امارات و چین قرار دارد.

منبع: ایلنا
ارسال نظر