تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۰۸ آبان ۱۴۰۰

کویت نیز پس از عربستان بحرین کاردار لبنان را اخراج کرد

ریاض و منامه در پی انتقاد یک وزیر لبنانی از جنگ عربستان در یمن به سفرای لبنان در کشورهایشان ۴۸ ساعت فرصت دادند تا خاک عربستان و یمن را ترک کنند.

اقتصاد ۲۴-کویت سفیر خود از لبنان را فراخواند و ۴۸ ساعت به کاردار سفارت لبنان در کویت فرصت داد تا این کشور را ترک کند.
عربستان و بحرین نیز در پی تنش اخیر میان لبنان و کشور‌های حاشیه خلیج فارس، سفرای لبنان را اخراج کرده بودند.

عربستان سعودی روز جمعه ۷ آبان (۲۹ اکتبر) به سفیر لبنان دستور داد ظرف ۴۸ ساعت خاک این کشور را ترک کند. عربستان تمامی واردات خود از لبنان را نیز متوقف کرد.این اقدام را عربستان سعودی در واکنش به اظهارات جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان در ارتباط با جنگ یمن و نقش عربستان در این جنگ انجام داده است.

پادشاهی بحرین نیز پس از عربستان به سفیر لبنان دستور داد ظرف دو روز خاک این کشور را ترک کند.جورج قرداحی با حضور در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که حزب‌الله لبنان نیز به‌عنوان یک گروه مسلح مثل حوثی‌ها از خاک خود دفاع می‌کند.

قرداحی بر لزوم پایان جنگ در یمن تاکید کرده و گفت که خانه‌ها، ساختمان‌ها، روستاها و شهرها در یمن با جنگنده‌ها هدف قرار می‌گیرند.سخنان این وزیر لبنانی خشم عربستان را برانگیخت.نخست وزیر و رئیس جمهور لبنان بلافاصله درباره واکنش عربستان گفتگو کردند. آنها از وزیر اطلاع رسانی خواستند که "تصمیم مناسب" بگیرد. گفته می‌شود از وزیر اطلاع رسانی لبنان خواسته شده است برای کاهش تنش با عربستان استعفا دهد.

ارسال نظر