تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۰۹ آبان ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

کنایه جدید مقتدی صدر به ایران: کشور‌های همسایه حق دخالت در امور عراق را ندارند

من از همه کشور‌هایی که مداخله آشکار دارند می‌خواهم فورا دست از این کار بکشند و همچنین از گفتگو با آن‌ها خودداری کردم. جناح‌ها نباید به آن‌ها متوسل شوند و آن‌ها را در امور داخلی خود دخیل کنند. ما عراقی هستیم و مشکلاتمان را منحصراً در بین خودمان حل کنند.

اقتصاد ۲۴-مقتدی صدر، رهبر جنبش صدر عراق، کشور‌های «همسایه» را به دخالت در امور عراق متهم کرد و در عین حال گفت که از مذاکره با آن‌ها خودداری کرده است.
وی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: اخبار تایید شده‌ای مبنی بر مداخله منطقه‌ای در انتخابات عراق و فشار بر جناح‌ها و جناح‌های سیاسی به خاطر منافع خارجی دریافت می‌کنیم که آسیب زیادی به عراق و مردم آن وارد می‌کند.
به گزارش دیده بان ایران، صدر در سخنانی کنایه آمیز که ظاهراً مخاطب آن دولت ایران است گفت: «من از همه کشور‌هایی که مداخله آشکار دارند می‌خواهم فورا دست از این کار بکشند و همچنین از گفتگو با آن‌ها خودداری کردم. جناح‌ها نباید به آن‌ها متوسل شوند و آن‌ها را در امور داخلی خود دخیل کنند. ما عراقی هستیم و مشکلاتمان را منحصراً در بین خودمان حل کنند».
صدر در پایان گفت که این مداخله و ورود به امور داخلی عراق اهانت به عراق، مردم، استقلال، حیثیت و حاکمیت آن است.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
سیدسجاد هاشمی نسب
۰۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
مقتدا صدر نمداند من لم یشکر الخلق لم یشکر الخالق او از مسلمانی هم چون قدرتی پیداکرد ه دست کشیده توصیه میکنم لا اقل یکبار سوره مبارک دخان را بخواند شاید بخود اید در دان فربکاران وفریب شیطان نفسش خارج شود نمک خورده نمکدان را نشکند
ارسال نظر