تاریخ انتشار: ۱۶:۰۳ - ۱۱ آبان ۱۴۰۰
«کبیر واثق» معاون پیشین والی پنجشیر مدعی شد

افشای محل اقامت احمد مسعود

«کبیر واثق» معاون پیشین والی پنجشیر گفت: احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت در حال حاضر در تاجیکستان حضور دارد. اما گاهی برای دیدار با واحدهای مقاومت در مناطق مختلف این کشور به افغانستان سفر می‌‎کند.

اقتصاد ۲۴-درحالی که تاکنون محل حضور فرمانده نیرو‌های پنجشیر مشخص نبود، سخنگوی این جبهه تأیید کرد که «احمد مسعود» در تاجیکستان است.
«کبیر واثق» سخنگوی نیرو‌های پنجشیر و معاون والی سابق پنجشیر اعلام کرد که «احمد مسعود» فرمانده این جبهه در تاجیکستان است، اما گاهی برای دیدار با واحد‌های مقاومت در مناطق مختلف این کشور به افغانستان سفر می‌‎کند.
سخنگوی نیرو‌های پنجشیر به «تاس» گفت که مسعود در تلاش است کشور‌های منطقه و جامعه جهانی را برای مبارزه با طالبان متقاعد کند.


بیشتر بخوانید: احمد مسعود: طالبان مرتکب نسل‌کشی و جنایت جنگی شده است


واثق تاکید کرد: «احمد مسعود در حال رایزنی با کشور‌های مختلف برای جلب حمایت آن‌ها برای مبارزه با طالبان است.»
معاون پیشین والی هرات با بیان اینکه مسعود تلاش می‌کند کشور‌های منطقه و جهان را برای مبارزه با طالبان متقاعد کند، گفت که وی به کشور‌های مختلف برای جلب کمک آن‌ها به جبهه مقاومت سفر می‌کند.
واثق افزود که این جبهه با تاجیکستان که «کمک‌های قابل‌توجهی به مردم افغانستان در مبارزه با طالبان ارائه کرده است» روابط خوبی دارد.


بیشتر بخوانید: اعلام موجودیت اولین گروه چریکی علیه طالبان


پیش از این «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان در هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل خواستار برگزاری انتخابات و ایجاد یک دولت فراگیر در افغانستان با حضور همه گروه‌های قومی به‌ویژه تاجیک‌ها شده بود.
وی با غیرفراگیر خواندن دولت سرپرست طالبان گفته بود که اعلام هر حکومتی بدون در نظر گرفتن منافع شهروندان افغانستان می‌تواند عواقب فاجعه‌باری به‌دنبال داشته باشد و نسبت به تهدید فزاینده تروریسم بین‌المللی در افغانستان نیز هشدار داد.
طالبان در واکنش به این اظهارات به تاجیکستان هشدار داد که در امور داخلی افغانستان دخالت نکند.
پیش از این، یکی از رسانه‌های روس زبان تاجیکستان از افتتاح دفتر جبهه مقاومت ملی افغانستان در شهر دوشنبه خبر داده بود.


بیشتر بخوانید: جبهه مقاومت ملی ضدطالبان دفتر نمایندگی بین‌المللی در واشنگتن باز می‌کند


خبرگزاری «آسیا پلوس» با اعلام این مطلب نوشت این اطلاعات را سفارت افغانستان در شهر «دوشنبه» تایید کرده است.
بر اساس این گزارش، در حال حاضر این دفتر که در خیابان «اسماعیل سامانی» شهر دوشنبه واقع شده در حال تعمیر است و بعد از تکمیل آن، جبهه مقاومت ملی برای روزنامه نگاران نشست مطبوعاتی برپا و در مورد برنامه فعالیت خود در تاجیکستان، صحبت می‌کند.
پیش از این در مورد افتتاح دفتر جبهه مقاومت ملی افغانستان در تاجیکستان چندین کارشناس خبر داده بود که «امیر زمان» از آن جمله است.
این در حالی است که تاکنون هیچ کشوری دولت موقت طالبان را به رسمیت نشناخته و برخی از رسانه‌ها گزارش دادند که احمد مسعود تلاش دارد با رایزنی با کشور‌های مختلف آن‌ها را متقاعد کند که طالبان را به رسمیت نشناسند.

ارسال نظر