تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۲۷ آبان ۱۴۰۰

پرداخت شهریه دانشگاه های خارجی

دانشجویان ایرانی که در دانشگاه‌های خارجی قصد ادامه تحصیل دارند با دو موضوع رو به رو خواهند شد. پرداخت اپلیکیشن فی و پرداخت شهریه دانشگاه خارجی دو موضوع چالش برانگیز برای این گروه از افراد است.

اقتصاد ۲۴ - دانشجویان ایرانی که در دانشگاه‌های خارجی قصد ادامه تحصیل دارند با دو موضوع رو به رو خواهند شد. پرداخت اپلیکیشن فی و پرداخت شهریه دانشگاه خارجی دو موضوع چالش برانگیز برای این گروه از افراد است. راه‌های مختلفی برای پرداخت این دو هزینه وجود دارد. داشتن اطلاعات کافی برای افرادی که در این مسیر قرار دارند، بسیار مهم است. ما در ابتدا شما را با اپلیکشن فی آشنا می‌کنیم. سپس راه‌هایی که از طریق آن می‌توان هزینه دانشگاه و اپلیکیشن فی را پرداخت کرد به شما معرفی می‌کنیم.

اپلیکیشن فی چیست؟

دانشجویان بسیاری اقدام به دریافت ویزای تحصیلی از دانشگاه‌های خارجی می‌کنند. اصولا افراد بعد از تحقیق در مورد دانشگاه‌های مختلف، یک یا چند گزینه را برای ارسال درخواست انتخاب می‌کنند.

بعد از انتخاب دانشگاه مورد نظر، نوبت به پر کردن فایل درخواست در سایت آن دانشگاه می‌رسد. برای آن که دانشگاه مطمئن شود درخواست کننده تصمیمی قاطع در این زمینه دارد، اقدام به دریافت هزینه‌ای جهت بررسی پرونده فرد می‌کند. به پرداخت این هزینه، اپلیکیشن فی می‌گویند.

با پرداخت هزینه اپلیکیشن فی، دانشگاه مطمئن می‌شود که شما به طور قطع می‌خواهید پرونده ویزای تحصیلی بررسی شود و دانشگاه برای بررسی پرونده شما وقت خواهد گذاشت. در نظر داشته باشید پرداخت اپلیکیشن فی به معنای تایید شدن درخواست شما توسط دانشگاه نیست. اپلیکیشن فی در ابتدای امر در کنار ارسال مدارک مورد نیاز برای درخواست دانشگاه باید پرداخت شود.

هزینه اپلیکیشن فی برای هر دانشگاه متفاوت بوده و مبلغ آن به نوع دانشگاه و رشته تحصیلی بستگی دارد. اصولا در سایت دانشگاه مقدار این هزینه نوشته شده است. به طور میانگین می‌توان گفت مبلغ آن بین 50 تا 150 دلار است.

البته برخی دانشگاه‌های خارجی برای بررسی مدارک پذیرش، هزینه اپلیکیشن فی را دریافت نمی‌کنند.

با توجه به این که تعداد درخواست افراد برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها بسیار بالا بوده، تامین هزینه بررسی پرونده‌ها از سوی دانشگاه بسیار سنگین است. به همین دلیل این هزینه توسط دانشجو باید پرداخت شود.

برای دانشگاه‌های کانادا و آمریکا، هزینه اپلیکیشن فی قابل بازگشت نیست. یعنی در صورتی که درخواست شما برای پذیرش در این دانشگاه رد شود، هزینه‌ای به شما استرداد نخواهد شد.

نحوه پرداخت اپلیکشن فی

در حال حاضر راه‌های محدودی برای پرداخت هزینه اپلیکیشن فی وجود دارد. از جمله این راه‌ها عبارتند از پرداخت از طریق ویزا کارت، مستر کارت و پرداخت از طریق پی پال.

پرداخت شهریه دانشگاه خارجی

تعداد دانشجویان ایرانی که در دانشگاه‌های خارجی مشغول به تحصیل هستند کم نیست. همانطور که در قسمت بالا بیان کردیم افراد بسیاری نیز درخواست ادامه تحصیل در دانشگاه خارجی دارند. بعد از تایید درخواست آن‌ها، یکی از چالش‌هایی که این گروه از افراد با آن رو به رو هستند پرداخت هزینه دانشگاه‌های خارجی است. برای پرداخت شهریه دانشگاه خارجی، مانند اپلیکیشن فی، راه‌های مختلفی وجود دارد. مستر کارت، ویزا کارت و پرداخت از طریق پی پال از جمله این راه‌ها هستند.

پرداخت پی پال

پی پال یک شبکه امن برای نقل و انتقالات مالی است. در واقع پی پال یک حساب بانکی اینترنتی بوده که امکان پرداخت و دریافت پول از طریق اینترنت را فراهم می‌کند. شاید برایتان تعجب‌آور باشد ولی با پی پال می‌توانید نقل و انتقالات مالی را تنها به وسیله یک ایمیل انجام دهید. شما با داشتن ایمیل دانشگاه، می‌توانید به راحتی از طریق پی پال پرداخت شهریه کالج‌ها را انجام دهید. برای ساخت حساب پی پال، اطلاعات حقیقی یا حقوقی خود را ثبت کرده و در پایان حساب پی پال خود را به حساب بانکی یا کارت اعتباری مانند مستر کارت یا ویزا کارت متصل می‌کنید. برای ایجاد یک حساب پی پال می‌توانید از متخصصین این حوزه راهنمایی دریافت کنید تا دچار مشکل نشوید.

علاوه بر آن سایت‌های واسطی وجود دارند که شما از طریق آن‌ها می‌توانید شهریه دانشگاه‌ها را پرداخت کنید. بدون آنکه درگیر مسائل و مشکلات باز کردن حساب شوید.

نویان پی یک تیم حرفه‌ای و معتبر بوده که در زمینه پرداخت‌های ارزی فعالیت می‌کند. یکی از خدمات رایجی که این تیم ارائه می‌دهد پرداخت شهریه دانشگاه‌های خارج از کشور است. این تیم با برخورداری از پشتیبانی آنلاین، تمام درخواست‌ها و نقل و انتقالات مالی را در کمترین زمان ممکن انجام می‌دهد. تیم پشتیبانی این سایت به صورت آنلاین و تلفنی پاسخگوی سوالات شما در این زمینه هستند. علاوه بر آن در این زمینه به صورت رایگان به شما مشاوره خواهند داد.

شما می‌توانید از طریق این سایت یا با تماس به شماره‌های ثبت شده، به صورت تخصصی از مشاوره رایگان و خدمات این تیم بهره‌مند شوید.

امیدوارم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی درباره اپلیکیشن فی و نحوه پرداخت آن در اختیار شما قرار داده باشیم.

ارسال نظر