تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۰۷ آذر ۱۴۰۰
کف قیمت شامپو تخم‌مرغی به ۱۲ هزار تومان رسید

قیمت انواع شامپو در بازار چند؟

شامپو کودک فیروز به‌تازگی، از ۱۳ هزار تومان به ۱۴.۷۰۰ رسیده است، قیمت دیگر انواع شامپو هم در نیمه اول امسال ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است.

  اقتصاد ۲۴ - قیمت انواع شامپوی مو و سر، همپای دیگر شوینده‌ها در ۷‌ماه گذشته از امسال رشد کرد و درآخرین افزایش نرخ مصوب ۲۵ درصد در خردادماه به قیمت آن‌ها افزوده شد.

میانگین قیمت شامپو هم‌اکنون ۳۵ هزار تومان برای شامپو‌های داخلی است، وارداتی‌ها قیمتی بالای ۱۰۰ هزار تومان دارند. شامپو تخم‌مرغی معروف، با حجم ۲۲۰ میلی‌لیتری، ارزان‌ترین شامپویی است که می‌توان در فروشگاه‌های محصولات شوینده یا سوپرمارکت‌ها پیدا کرد، اما حتی این شامپو هم زیر ۱۲ هزار تومان پیدا نمی‌شود.

بیشتر شامپو‌های تولید داخل کشور در بازه قیمتی بین ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان قرار دارند و شامپو‌های برند خارجی که تحت لیسانس در ایران تولید می‌شوند قیمتشان تا ۹۰ - ۸۰ هزار تومان هم بالا می‌رود.

کامان یکی از این برندهاست که شامپو‌ها و ماسک‌های موی تولیدی آن ۸۷ هزار تومان قیمت دارند.


بیشتربخوانید:تولیدکنندگان دوباره شوینده‌ها را گران کردند


از شامپو‌های اصل وارداتی دیگر کمتر اثری در فروشگاه‌های محصولات شوینده می‌توان پیدا کرد و اگر برندی خارجی دیده شود معمولا کپی یا فیک است، اما در بعضی از فروشگاه‌های لوازم آرایشی هنوز هم شامپو‌های وارداتی پیدا می‌شوند که، چون مشتری خاص دارند با هر سختی و هر قیمتی به داخل کشور قاچاق می‌شوند. این شامپو‌ها معمولا قیمت‌های بسیار بالایی در حدود ۲۰۰ هزار تومان دارند.

منبع: همشهری آنلاین
ارسال نظر