تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۱۴ آذر ۱۴۰۰
عدنان حسینی:

جشنواره شب‌های فرهنگی و گردشگری در سواحل مکُران برگزار می‌شود

مدیر امور گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: جشنواره‌هایی تحت عنوان شب‌های فرهنگی و گردشگری با هدف ایجاد روحیه نشاط اجتماعی از ۱۵ تا ۲۴ آذرماه جاری در روستا‌های سواحل مکُران برگزار می‌شود.

اقتصاد۲۴- عدنان حسینی افزود: با توجه به کاهش شیوع کرونا در این منطقه از کشور و آغاز سفر‌ها به سواحل زیبای مکُران به ویژه چابهار، سازمان منطقه آزاد چابهار در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود برنامه‌هایی مفرح در روستا‌های این خطه برگزار می‌کند.
حسینی تصریح کرد: این برنامه‌ها در ۲۰ روستای نوار ساحلی شهرستان‌های چابهار، کنارک، زرآباد و دشتیاری برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید: بندر چابهار جایگاه ویژه‌ای در دیپلماسی اقتصادی منطقه پیدا کرده است


به گفته وی، جشنواره‌های فرهنگی و گردشگری هر روز در ۲ روستا اجرا می‌شود و زمان‌بندی آن‌ها به این صورت است که یک برنامه قبل از نماز مغرب و برنامه دیگر بعد از نماز مغرب که از ساعت ۱۵ تا ۱۷ اجرا خواهد شد و برنامه روستای دوم از ساعت ۱۹ تا ۲۱ ادامه خواهد داشت.
مدیر امور گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه در این روستا‌ها سعی می‌کنیم توانمندی‌های مردم شناسایی شود گفت: برنامه‌های مفرحی در قالب تئاتر طنز، موسیقی کلاسیک و سنتی و همچنین ویژه‌برنامه‌های کودکان برنامه‌ریزی شده است.
جشنواره توسط سازمان منطفه آزاد چابهار با همکاری فرمانداری‌ها، شورا‌های اسلامی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اجرا می‌شود و می‌توان گفت، این رویداد برای نخستین بار است که خارج از مراکز شهر‌ها در روستا‌های گردشگری واقع در نوار ساحلی برگزار می‌شود.
درحاشیه برگزاری این برنامه‌ها ظرفیت‌ها و توانمندی‌های روستاییان به نمایش گذاشته خواهد شد.

منبع: منطقه آزاد چابهار
ارسال نظر