تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۱ آذر ۱۴۰۰
عضو سابق کمیسیون انرژی مجلس تأکیدکرد؛

شرط تحقق فروش ۳۸۱ هزار میلیارد تومان نفت در لایحه بودجه ۱۴۰۱

  جلال میرزایی گفت: باتوجه به میزان صادراتی که در ماه‌های اخیر داشتیم و با توجه به قیمت‌های اخیر نفت در بازار به نظر می‌رسد ارقام واقع بینانه دیده شده است، به شرطی که امیدی به توافق در برجام باشد.

اقتصاد ۲۴ -  سقف منابع حاصل از ارزش صادرات نفت مندرج در ردیف ۲۱۰۱۰۱، میعانات گازی و خالص صادرات گاز مندرج در ردیف ۲۱۰۱۰۲ و منابع مربوط به سه درصد (۳%) مندرج در ردیف ۲۱۰۱۰۹ جدول شماره (۵) این قانون معادل سه میلیون و هشتصد و هجده هزار و چهارصد و پنجاه میلیارد (۳.۸۱۸.۴۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تعیین می‌شود. صادرات فرآورده‌های نفتی مشمول این حکم نیست.

یک عضو سابق کمیسیون انرژی مجلس در ارزیابی فروش ۳۸۱ هزار میلیارد تومانی نفت که در لایحه بودجه ۱۴۰۱ عنوان شده است، اظهار کرد: میزان فروش با توجه به وضعیت ۶ ماه اخیر را می‌توان برآورد کرد، طبق گزارش‌های غیررسمی میزان صادرات نسبت به سال گذشته افزایش یافته که البته بدون در نظر گرفتن توافق برجام است.

وی افزود: اگر در مذاکرات جاری توافق شود، وضعیت متفاوت خواهد بود، یعنی اگر درآمد‌ها افزایش پیدا کند دولت متمم بودجه ارائه خواهد داد.

این عضو سابق کمیسیون انرژی مجلس گفت: در هر حال باتوجه به میزان صادراتی که در ماه‌های اخیر داشتیم و با توجه به قیمت‌های اخیر نفت در بازار به نظر می‌رسد ارقام واقع بینانه دیده شده است.


بیشتربخوانید:چشم‌انداز خاکستری صادرات طلای سیاه


وی تاکید کرد: تحقق رقم فروش ۳۸۱ هزار میلیارد تومانی نفت به شرطی است که همین وضعیت در مذاکرات باشد یعنی امیدی به حصول توافق باشد، اما اگر مذاکرات به نتیجه نرسد با توجه به سوابقی که در خصوص اقدامات امریکا در دست است اولین اقدامات علیه ما تشدید فشار برای جلوگیری از خرید نفت ایران توسط چین است.

میرزایی یادآور شد: بهرحال ما اکنون در شرایطی هستیم که باید مذاکرات را به سمتی هدایت کنیم که دچار تنگنا و مشکل نشویم.

منبع: ایلنا
ارسال نظر