تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۲۲ دی ۱۴۰۰
تحلیل بورس؛

اقبال سهم‌های کوچک در بورس/ وجود پول هوشمند در بازار سهام؟

معاملات امروز بازار سهام در حالی نیمه خود را پشت سر می‌گذارد که شاخص کل امروز بدون تغییر خاصی نسبت به روز گذشته و با اندکی رشد همچنان در کانال یک میلیون و ۳۳۵ هزار واحدی قرار دارد.

اقتصاد۲۴-معاملات امروز بازار سهام در حالی نیمه خود را پشت سر می‌گذارد که شاخص کل امروز بدون تغییر خاصی نسبت به روز گذشته و با اندکی رشد همچنان در کانال یک میلیون و ۳۳۵ هزار واحدی قرار دارد. با وجود افت ناچیز شاخص کل، شاخص کل هم‌وزن وضعیت بهتری دارد و بیش از ۰٫۲ درصد افزایش یافته است. موضوعی که می‌تواند یک نکته مثبت در مورد بازار امروز باشد.

در معاملات امروز نماد‌های نوری، شبندر و غکورش بیشترین تاثیر مثبت و شپدیس، تاپیکو و مبین بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. ارزش معاملات هم در دو ساعت نخست معاملات بازار بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان بود.


بیشتر بخوانید: رشد ۷۰۰ واحدی شاخص کل بورس امروز ۲۲ دی ماه


برزو حق‌شناس، کارشناس بازار سهام در این باره گفت: نکته بسیار خوب و امیدوارکننده بازار این است که علی رغم اینکه شاخص کل وضعیت خوبی ندارد شاخص هم وزن قوی‌تر ظاهر شده و ۸۶۴ واحد مثبت است.

وی ادامه داد: این نشان‌دهنده اقبال سهم‌های کوچک است. بازار به سمت شناسایی کف‌های قطعی پیش می‌رود و من به آینده بازار امیدوارم. البته مثبت‌ها قوی نیستند. حجم معاملات زیاد نیست و ارزش معاملات خرد کم است. ولی پول هوشمندی در بازار می‌بینم.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر