تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۲۸ دی ۱۴۰۰

برترین کتاب های کمک آموزشی کنکور تجربی

اگر قصد دارید که در کنکور موفق شوید باید به صورت دقیق و کامل همه منابع درسی خود را بخوانید. با این حال استفاده از کتاب های کنکور از جمله کتاب های تست، کتاب های نکات طلایی و ... می توانند به عنوان مکمل های درسی مورد استفاده قرار گیرند.

اقتصاد ۲۴- برای کسانی که در رشته تجربی درس می خوانند قبولی در دانشگاه یکی از مهمترین اهدافی است که دارند، آنها با رویای  پوشیدن روپوش سفید پزشکی یا پرستاری پا به این رشته می گذارند و یکی از مواردی که در موفقیت در کنکور برای دانش آموزان تجربی بسیار مهم است استفاده از کتاب کنکور است. در این مقاله به برترین کتاب های کمک آموزشی کنکور تجربی می پردازیم.

بهترین کتاب کنکور رشته تجربی

اگر قصد دارید که در کنکور موفق شوید باید به صورت دقیق و کامل همه منابع درسی خود را بخوانید. با این حال استفاده از کتاب های کنکور از جمله کتاب های تست، کتاب های نکات طلایی و ... می توانند به عنوان مکمل های درسی مورد استفاده قرار گیرند. مهمترین منبع آزمون کنکور رشته تجربی کتب درسی مقاطع دوم و سوم رشته تجربی است.

می دانیم که منابع درسی کنکور به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم می شوند. منابع عمومی کنکور بین همه رشته ها مشترک است و منابع اختصاصی نیز برای هر رشته مشخص شده است و هر ساله توسط سازمان سنجش معرفی می شود. کتاب های کنکور نیز بر همین اساس تدوین می شوند. برخی از کتاب ها به منابع عمومی می پردازند و برخی از آنها نیز متناسب با دروس اختصاصی رشته تجربی تهیه می شوند. دروس اختصاصی رشته تجربی شامل کتاب های زمین شناسی، ریاضیات، زیست، فیزیک و شیمی می شود.

برای موفقیت در کنکور تجربی باید کتاب کنکور دروس اختصاصی را در اختیار داشته باشید، همچنین می توانید با خرید کتاب های مرتبط با دروس عمومی موفقیت خود را در کنکور تضمین کنید.

از آنجایی که انتشارات بسیاری در زمینه چاپ و فروش کتاب های کمک آموزشی فعالیت دارند انتخاب بهترین کتاب کار بسیار مشکلی خواهد بود. توصیه می شود که با بررسی همه کتاب های موجود در بازار و دریافت اطلاعات در زمینه مسائلی چون پرداختن به درس نامه ها، نکات مهم هر درس، حل مثال ها و تمرین های کتاب و یا ارائه تست و راه حل های تستی برای هر درس، اقدام به انتخاب بهترین کتاب های کنکور تجربی کنید.

کتاب های کنکور انتشارات مختلف

برای خرید کتاب کنکور انتخاب های متنوعی پیش روی شما قرار دارد. مشهورترین انتشاراتی که اقدام به تألیف و تهیه کتاب های کنکور می کنند عبارتند از: گاج، خیلی سبز، سفیر خرد، مبتکران و ... . همه این تولید کنندگان نیز برای هر درس کتاب های مختلفی ارائه می دهند که در هریک از آنها به برخی از مشکلات دانش آموزان پرداخته می شود. برخی کتاب ها شامل درس نامه ها و حل تمرین های کتاب یا نمونه سوالات درسی می شود، برخی از کتاب ها نیز به نکات طلایی و تستی هر درس می پردازند و به تست های پر تکرار سال های مختلف می پردازند. برخی از کتاب ها نیز شامل آزمون های شبیه سازی شده کنکور هستند که می توان با مطالعه آنها تسلط به حل سوالات تستی را افزایش داد.

باید توجه داشت که میزان مهارت و یادگیری شما است که مشخص می کند، کدام کتاب برای شما مناسب است. به طور مثال کتاب های سری میکرو انتشارات گاج تنها به تست های طبقه بندی شده هر درس می پردازند و کتاب های جامع انتشارات مختلف نیز شامل انواع درسنامه ها، بررسی تمرین ها و سوالات تستی می شود.

سطح بندی کتاب کنکور تجربی

یکی از نکاتی که در زمان خرید کتاب های کنکور باید به آن توجه داشته باشید، سطح بندی کتاب های کنکور است. باید گفت که هیچ وقت نمی توان بهترین منبع را به طور مطلق معرفی کرد چرا که بهترین منبع برای هرکس متفاوت است. مهمترین نکته ای که در خرید کتاب های کنکور اهمیت دارد سطح داوطلب است. پس نمی توان هر کتابی را به هر دانش آموزی معرفی کرد. گاهی ممکن است کتابی که نفر اول کنکور به عنوان مکمل درسی از آن استفاده کرده است برای دیگری مناسب نباشد.

کتاب تست های طبقه بندی شده

برای دانش آموزانی که در سطح متوسط تا قوی هستند کتاب تست های طبقه بندی شده مناسب است. به این ترتیب دانش آموز تجربی می تواند بعد از مطالعه دروس، سراغ تست های هر درس برود. 

کتاب درسنامه و حل تمرین

برای دانش آموزانی که سطح تحصیلی ضعیفی دارند، مهم است که ابتدا با درسنامه، مباحث اصلی هر درس را به صورت نکته به نکته بیاموزند، سپس سراغ حل مثال ها و تمرین ها بروند. بعد از این که تسلط دانش آموز به مباحث درسی بیشتر شد می توان سراغ کتاب های تست رفت.

از چه زمانی باید کتاب کنکور تهیه کرد؟

این سوالی است که بیشتر دانش آموزان با آن مواجه می شوند. در واقع دانش آموز با ورود به دوره دوم متوسطه باید درس خواندن برای کنکور را آغاز کند. البته این لزوما به معنای استفاده از کتاب های کنکور نیست، بلکه می توان با کمک کتاب های گام به گام، درسنامه ها، تمرین ها و نمونه سوالات تسلط خوبی نسبت به همه دروس اصلی و عمومی داشت و سپس در سال های یازدهم و دوازهم با خرید کتاب های تست های طبقه بندی شده و یا آزمون های مشابه کنکور برای شرکت در آزمون آماده شد.

در حال حاضر انتشارات های مختلف منابع کمک درسی بسیاری را از ابتدایی تا کنکور ارائه می دهند که دانش آموزان می توانند برای افزایش مهارت های آموزشی خود از آنها استفاده کنند. به طور مثال کتاب های گام به گام نمونه مناسبی در این زمینه هستند. شما در هر پایه تحصیلی که باشید می توانید از کتاب های گام به گام استفاده کنید. به طور مثال برای دانش آموزان پایه نهم با توجه به اهمیتی که این سال تحصیلی در انتخاب رشته دارد می توانید با استفاده از کتاب گام به گام نهم سطح تحصیلی خود را در تمام دروس این رشته افزایش دهید.

خرید آنلاین کتاب کنکور

اگر هنوز اطلاعات دقیقی در مورد کتاب های کنکور و کمک درسی ندارید می توانید با مراجعه به فروشگاه های آنلاین به بررسی کتاب های متنوع انتشارات مختلف بپردازید. در اکثر کتاب فروشی های آنلاین امکان مقایسه کتاب ها و همچنین بخشی به عنوان معرفی کتاب وجود دارد که می توانید به راحتی اطلاعات کافی در این زمینه را دریافت کنید.

همچنین امکان خرید انواع لوازم تحریر و وسایل مورد نیاز برای برنامه ریزی درسی از جمله دفاتر برنامه ریزی، دفتر یادداشت، هایلاتر و مداد شمعی به صورت آنلاین وجود دارد. در واقع کتاب فروشی های آنلاین همانند کتاب فروشی های فیزیکی همه کتاب ها و لوازم مرتبط با درس و تحصیل را به صورت آنلاین در اختیار دانش آموزان قرار می دهند.

ارسال نظر