تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۲۹ دی ۱۴۰۰
بنابر اعلام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان؛

دریافت و رسیدگی به ۱۴ هزار مورد گزارش مردمی در آذرماه امسال

در آذرماه سال جاری ۱۴ هزار گزارش و شکایت مردمی مربوط به تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد‌های خبری مستقر در استان‌ها دربخش کالا و خدمات دریافت و بررسی شده است.

اقتصاد ۲۴- این گزارش حاکیست؛ از مجموع شکایات رسیدگی شده، ۴ هزار و ۶۱۹ مورد منجر به تنظیم برگ گزارش بازرسی، تعداد ۶ هزار و ۲۱۶ فقره منجر به احراز نشدن تخلف و ۴۰۵۸ فقره تحت بررسی کارشناسی از سوی مراجع ذیربط قرار دارد.

براساس نظرسنجی بعمل آمده در این بازه زمانی، از مجموع شکایات دریافتی (تلفنی، حضوری، کتبی و پورتال سازمان حمایت)، تعداد ۸۷۹۷ فقره از طریق تماس با سامانه ۱۲۴، تعداد ۲۲۳۳ فقره حضوری و تعداد ۳۸۶۳ فقره شکایت‌ها بصورت مکتوب بوده است.

این در حالیست که؛ از مجموع شکایات واصل شده در مدت مذکور، ۱۲۶۷۰ مورد در بخش کالا و ۲۲۲۳ مورد در بخش خدمات بوده و بیشترین سهم شکایات در بخش کالا به نان، میوه و سبزیجات، گوشت مرغ و دربخش خدمات به تعمیرگاه‌های خودرو‌های سبک و حمل و نقل درون شهری و رستوران‌های غذاخوری، اختصاص داشته است.


بیشتر بخوانید: ۱۹ هزار بازرسی از انبار و سردخانه‌ها در آذر ماه انجام شد


براساس گزارش‌ها از وضعیت شکایت و تخلفات بازار طی همین مدت گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و عدم درج قیمت مهمترین تخلف صورت گرفته از سوی واحد‌ها بوده که مراتب جهت تعیین تکلیف و رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان‌ها ارسال شده است.

لازم بذکر است؛ در این شرایط که کشور دچار مسائل پیچیده اقتصادی شده است، یکی از اولویت‌های جدی مسئولان رسیدگی به شکایات مردمی است. تا از این طریق ضمن افزایش اعتماد سازی، موجبات کاستن تخلفات اقتصادی و جلب اعتماد عمومی در بهره گیری از کالا و خدمات برای عموم مردم ایجاد شود لذا از هموطنان درخواست می‌شود با مراجعه به ستاد خبری سازمان‌های صمت استان‌ها شکایت خود را تنظیم و یا از طریق تلفن ۱۲۴، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی www.cppo.ir، (سایت ۱۲۴.ir) شکایت خود را مطرح کنند و مطمئن باشند در اسرع فرصت رسیدگی و پاسخ داده خواهد شد.

ارسال نظر