اقتصاد۲۴- گزارشها حاکی از آن است که شرکتهایی نظیر فولکسواگن، بیامو، تویوتا و نیسان بهطور مشترک در حال مذاکره با دولتها هستند تا واردات این دست از خودروها کاهش یابد و خودروسازی محلی نیز شکوفا شود. بهگزارش رویترز خودروسازان محلی که در کشورهایی مانند کنیا، نیجریه و غنا اقدام به مونتاژ خودرو کنند، میتوانند از معافیتهای طولانیمدت برخوردار شوند. توماس شفر، رئیس بخش تجاری فولکسواگن در آفریقا میگوید که پتانسیل بخش زیر صحرای آفریقا میتواند سالانه تا ۴ میلیون خودرو در سال افزایش یابد، درحالیکه اکنون این میزان تنها ۴۲۰ هزار دستگاه در سال است. اما رسیدن به این هدف نیازمند کاهش قیمت خودروهای جدید و کوتاه کردن دست قاچاقچیان و دلالان خواهد بود.
منبع: دنیای اقتصاد