تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۲۱ بهمن ۱۴۰۰

مبلغ یارانه سال آینده افزایش می‌یابد؟

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد: یکصد و سی و دومین مرحله یارانه نقدی مربوط به بهمن ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

اقتصاد۲۴بر اساس اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، یکصد و سی و دومین مرحله یارانه نقدی مربوط به بهمن ماه جاری به‌ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به همراه افزایش حداقل مستمری خانوار‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور ساعت ۲۴ روز چهارشنبه (۲۰ بهمن ماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز شد و قابل برداشت بود.

همچنین طبق اطلاعیه این سازمان بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و اطلاع‌رسانی‌های قبلی، این ماه بیستمین قسط از اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی از یارانه سرپرستان خانواری که تسهیلات را دریافت کرده‌اند، کسر خواهد شد.


بیشتر بخوانید: مبلغ یارانه نقدی و معشیتی سال ۱۴۰۱ مشخص شد


همچنین سخنگوی کمیسیون تلفیق درباره نحوه تعیین منابع در تبصره ۱۴ مربوط به هدفمندی یارانه‌ها نیز گفت: ۳۵ هزار و ششصد میلیارد تومان برای پرداخت مستمری به مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی و مبلغ هزار میلیارد تومان برای افرادی که پشت نوبت برای تحت پوشش قرار گرفتن، هستند اختصاص یافت. سه هزار میلیارد تومان نیز برای حق بیمه اقشار خاص مانند رانندگان درون‌شهری و برون‌شهری، ایثارگران، زنبورداران، صنایع دستی و … تعیین شد.

وی تصریح کرد: از محل هدفمندی یارانه‌ها ۱۹ هزار میلیارد تومان برای مناطق محروم و محرومیت‌زدایی اختصاص داده شد که از این محل ۴ هزار میلیارد تومان برای راه روستایی، ۴ هزار میلیارد تومان برای آب روستاها، هزار و دویست میلیارد تومان برای راه عشایری، ۸۰۰ میلیارد تومان برای آب عشایری و هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح هادی در اختیار گروه‌های جهادی، سازندگی، بسیج، کمیته امداد خمینی (ره) و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: همچنین ۷۳ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی۴۵ هزار تومانی و معیشتی مصوب شد، در سال آینده تغییری در میزان پرداخت یارانه‌های نقدی وجود نخواهد داشت، زیرا ارز ترجیحی در بودجه سال ۱۴۰۱ حذف نشده و یارانه برای تامین کالا‌های اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی قرار داده شده است.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر